Siis mulla on ollu jo pari vuotta valkovuotoja, rinnat kasvanu jne. Nii nyt mulla on pari päivää ollu välillä alavatsa todella kipeä ja alapäässä tuntuu oudolta, niinkuin sitä painettaisiin sisäpuolelta. Millon mun menkat vois alkaa? Oon siis kohta 12v ja mun äidillä alko 12v sen menkat.
Onko mun menkat alkamassa?
3
82
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan pian alkaa
- Anonyymi
Kuukautisten alku ei riipu niinkään iästä, vaan painosta. Murrosiän merkkejä oletkin tarkkaan havainnoinut, eli todennäköisesti olet oikeassa siitä, että pian alkavat. Itse en osannut noin tarkkaan havainnoida, yllättäen alkoivat silloin aikanaan. Toki nykyään yli 30 vuoden kokemuksella vähän osaa jo ennakoida... Näin lähellä hedelmällisen iän toista ääripäätä eli vaihdevuosia itselläni saattaa erilaisia teräviä vihlaisuja olla jo viikko ennen kuukautisia.
Siinä vaiheessa kun hormonikiertosi on kunnolla käynnistynyt, niin kannattaa seurata ovulaatiotuntemuksia ja -merkkejä. Se saattaa helpottaa seuraavien kuukautisten alkamisen ennakointia (alkavat 2 viikkoa ovulaatiosta). Tosin heti ensimmäisten menkkojen jälkeen kuukautiskierto ei välttämättä ole vielä säännöllinen. Eli munasolu ei välttämättä edes joka kerta irtoa, jolloin kuukautiset voivat tulla vähän miten sattuu. Mutta siitä se tasoittuu.
Kanna yksittäispakattuja siteitä muutama mukana siltä varalta, että vuoto alkaa yllättäen. - Anonyymi
Ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo758010Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583223- 372536
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj152146Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto352104- 232060
- 131897
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151693- 601638
- 181609