Siis mulla on ollu jo pari vuotta valkovuotoja, rinnat kasvanu jne. Nii nyt mulla on pari päivää ollu välillä alavatsa todella kipeä ja alapäässä tuntuu oudolta, niinkuin sitä painettaisiin sisäpuolelta. Millon mun menkat vois alkaa? Oon siis kohta 12v ja mun äidillä alko 12v sen menkat.
Onko mun menkat alkamassa?
3
107
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan pian alkaa
- Anonyymi
Kuukautisten alku ei riipu niinkään iästä, vaan painosta. Murrosiän merkkejä oletkin tarkkaan havainnoinut, eli todennäköisesti olet oikeassa siitä, että pian alkavat. Itse en osannut noin tarkkaan havainnoida, yllättäen alkoivat silloin aikanaan. Toki nykyään yli 30 vuoden kokemuksella vähän osaa jo ennakoida... Näin lähellä hedelmällisen iän toista ääripäätä eli vaihdevuosia itselläni saattaa erilaisia teräviä vihlaisuja olla jo viikko ennen kuukautisia.
Siinä vaiheessa kun hormonikiertosi on kunnolla käynnistynyt, niin kannattaa seurata ovulaatiotuntemuksia ja -merkkejä. Se saattaa helpottaa seuraavien kuukautisten alkamisen ennakointia (alkavat 2 viikkoa ovulaatiosta). Tosin heti ensimmäisten menkkojen jälkeen kuukautiskierto ei välttämättä ole vielä säännöllinen. Eli munasolu ei välttämättä edes joka kerta irtoa, jolloin kuukautiset voivat tulla vähän miten sattuu. Mutta siitä se tasoittuu.
Kanna yksittäispakattuja siteitä muutama mukana siltä varalta, että vuoto alkaa yllättäen. - Anonyymi
Ei ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764