Suzuki 2.5hp?

Anonyymi

Mulla on Suomi410 tasaperävene, pari kesää olen ajanut Minnkota30 sähköperämoottorilla, mökille saareen matkaa noin 5 km, kovalla vastatuulella sähköprutku tahtoo hyytyä.
Ajattelin ostaa Suzukin 2.5 heppaisen. Eikös tuon kokoinen bensaprutku jaksa työntää jo ihan hyvin ko. venettä?
Moottorin oltava yhden käden kannettava, kiinteällä säiliöllä, alle tonnin hintainen ja mahduttaa hyvin auton peräkonttiin.

14

3055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on ollut tuommonen suzuki 2,5 df jo 6 vuotta. Sillä pääsee tasaperäsellä nelimetrisellä veneellä kaasu pohjassa 10 km/h, oli kyydissä 1 hlö tai 4 hlöä. Nykyään mulla on sama moottori apumoottorina Fodimar 765 ssä joka painaa 2000 kg, sillä se painelee tämän kesäisen testini mukaan 6 km/h vauhtia. rutkasti vääntöä 12 kiloiseksi moottoriksi.

    • Anonyymi

      Kannattaisi harkita 2- tahtikonetta jos konetta joutuu siirtelmään usein ja kuljettamaan takakontissa. Ennemmin tai myöhemmin usein siirrettävä pikkunelari joutuu väärään asentoon ja öljyä valuu ulos, sotkien takakontin, maaperän tai vesistön - joko oman tai innokkaan avustajan toimesta.

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä tosi. Tulpanavain, rättejä ja pullo öljyä pidettävä mukana, onneks ei tarvii kovin usein kun itellä on vaan varamoottorina


      • Anonyymi

        Valuuko siis ihan uusistakin 4t koneista öljyä jos väärällä kyljellä kuljettaa. Vai onko kyse jotenkin viallisista? Minulla Espoossa 390 vene ja kaipaisin kanssa pientä moottoria


    • Anonyymi

      Jos aloittajan vene kulkee riittävästi puolella hepalla, niin 2,5 on huima parannus.

    • Anonyymi

      Minulla Yamarin 390 big row siihen kaipaisin pientä konetta, joko sähkö tai bensa. Suositus on 2-4hv. Käyttö huviajelu rannikolla ja virvelin heittely. Haluan myös soudella sekä siirrellä venettä kärryllä, joten moottori viedään kotiin käytön jälkeen. 2t on ilmeisesti kevyt, mutta hirveä ääni. Sähkömoottorissa akut painaa rutosti. Ja 4t kai sitten sotkee öljyllä auton takaluukun. Mitä muita näkökulmia?

      • Anonyymi

        Suzuki df 2,5 e-t omistajana sanoisin että se moottori ei valu mitään öljyä muulloin kun silloin kun se tulppa on otettava auki ja nyittävä käynnistysnarulla hydraulisen lukon öljyt pois, mutta sen voi tehdä ulkosalla ja laittaa rätin siihen tulpan reiän eteen valmiiksi. Joo 2-tahtiset aivan järkyttäviä melusampoja.

        Mulla oli suzukia ennen jollassa 2 hv 2-t yamaha ja sitä ajettiin aina korvatulpilla. Myös kulutus 4-tahtisessa asiallisempi eli lähes olematon tuossa teholuokassa.

        Jossain 6-8 hv teholuokassa sitä kaipaisi kaksitahtista keveyden ja plaaniin pääsyn takia, jos 2-tahtisia uusia saisi. Mutta nämä alle 6 hv t joilla ajetaan joka tapauksessa uppoumakulussa ja paino pieni myös nelareissa (suzuki 12 kiloa) niin ainakin itte arvostan hiljaista uutta toimintavarmaa konetta.

        Nelimetrisellä tasaperäisellä pääsee yli tuplaamaan nopeuden 8 hv lla ja merialueilla se voi alkaa kiinnostaa kun matkat on pitkiä. 12-14 solmua (6-8 hv) versus 6 solmua (2,5-5 hv)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suzuki df 2,5 e-t omistajana sanoisin että se moottori ei valu mitään öljyä muulloin kun silloin kun se tulppa on otettava auki ja nyittävä käynnistysnarulla hydraulisen lukon öljyt pois, mutta sen voi tehdä ulkosalla ja laittaa rätin siihen tulpan reiän eteen valmiiksi. Joo 2-tahtiset aivan järkyttäviä melusampoja.

        Mulla oli suzukia ennen jollassa 2 hv 2-t yamaha ja sitä ajettiin aina korvatulpilla. Myös kulutus 4-tahtisessa asiallisempi eli lähes olematon tuossa teholuokassa.

        Jossain 6-8 hv teholuokassa sitä kaipaisi kaksitahtista keveyden ja plaaniin pääsyn takia, jos 2-tahtisia uusia saisi. Mutta nämä alle 6 hv t joilla ajetaan joka tapauksessa uppoumakulussa ja paino pieni myös nelareissa (suzuki 12 kiloa) niin ainakin itte arvostan hiljaista uutta toimintavarmaa konetta.

        Nelimetrisellä tasaperäisellä pääsee yli tuplaamaan nopeuden 8 hv lla ja merialueilla se voi alkaa kiinnostaa kun matkat on pitkiä. 12-14 solmua (6-8 hv) versus 6 solmua (2,5-5 hv)

        Sähkömoottoreista sanoisin että 2 auton akkua painaa saman verran kun 8 hv nelitahtimoottori. Jommalla kummalla ajetaan soutuvauhtia tyynellä ja jommalla kummalla mennään 2 henkilön kuormalla plaanissa vasta-aallokkoon 12 solmua.
        Sähköperämoottori sopinee lampi-oloihin pienille lapsille ja kalastajille jotka käy huutomatkan päässä mökinlaiturista.


    • Anonyymi

      Osti nyt sitten mun Yamarin 390seen sisäänajetun Yamaha F4B. Ei kyllä valuta yhtään mitään autolla kuskatessa.

      • Anonyymi

        ei Suzukikaan valuttanut. Mutta miten on hydraulisen lukkiutumisen laita ? Joutuuko avaamaan tulpan ja nykimään pois moottoriöljyjä palotilasta ? Jaa mutta ei taida paljoa tänä talvella päästä testailemaan enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei Suzukikaan valuttanut. Mutta miten on hydraulisen lukkiutumisen laita ? Joutuuko avaamaan tulpan ja nykimään pois moottoriöljyjä palotilasta ? Jaa mutta ei taida paljoa tänä talvella päästä testailemaan enää.

        Ei hondan pikku nelarissa ainakaan mitään lukkoa tule. En ole kyllä kokeillut makuuttaa väärällä kyljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hondan pikku nelarissa ainakaan mitään lukkoa tule. En ole kyllä kokeillut makuuttaa väärällä kyljellä.

        Nyt vaikuttaa hieman oudolta.
        ” Ei hondan pikku nelarissa ainakaan mitään lukkoa tule.”
        Et kuitenkaan ole sitä moottoria väärässä asennossa makuuttanut, joten mistä tiedä ettei sinne hydraulista lukkoa muodostu.

        Tuo hydraulilukko on yhtä vanha ilmiö kuin mäntämoottoritkin, joten kannattaa ottaa se vakavasti, sillä jos se puraisee niin siitä voi tulla hyvin kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hondan pikku nelarissa ainakaan mitään lukkoa tule. En ole kyllä kokeillut makuuttaa väärällä kyljellä.

        Itte olen kuljettanut suzukia aina oikein päin, voin vakuuttaa että mitkään huolellisuustoimet eivät ole estäneet hydraulisen lokon tuloa. Se ilmeisesti ei vaadi kun muutaman sekunnin väärässä asennossa olon sillon kun sitä asentaa veneen laitaan. Joka tapauksessa naurettava lastentauti ison laatufirnan tuotteessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vaikuttaa hieman oudolta.
        ” Ei hondan pikku nelarissa ainakaan mitään lukkoa tule.”
        Et kuitenkaan ole sitä moottoria väärässä asennossa makuuttanut, joten mistä tiedä ettei sinne hydraulista lukkoa muodostu.

        Tuo hydraulilukko on yhtä vanha ilmiö kuin mäntämoottoritkin, joten kannattaa ottaa se vakavasti, sillä jos se puraisee niin siitä voi tulla hyvin kallista.

        Miksi sitä pitäisi väärin säilyttää?
        Mikä siinä on kallista jos öljy valuu sylinteriin?
        Vähän vaivaa siitä tulee ja tietysti lisätty öljy vähän maksaa.
        Itse vaikutat hieman oudolta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe