Teslan lämpiäminen talvella

Anonyymi

https://www.youtube.com/watch?v=lL9zveDz8H0

-34C pakkasessa Teslaa täytyy odottaa kylmiltään n. 4 minuuttia ennen kun kabiinin lämpötila on 21C. Jos on siis vahingossa unohtanut laittaa kännykästä esilämmityksen päälle ja auto on ollut kylmässä koko yön.

Mites sama muilla voimanlähteillä?

31

1807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      4 minuuttia -34C pakkasessa 21C... onko mitään muuta autoa joka lämpiää edes likimain yhtä nopeasti?

      • Anonyymi

        4 minuutissa hakee ämpärillisen kuumaa vettä, jonka heittää noiden onnettomien ovenripojen päälle, toivoen, jos ne vaikka aukeaisi.


    • Anonyymi

      Kermapeppu malli vaatii lämpöisen hallin tai tallin niin pääsee pitemmälle, kilowatilla!

    • Anonyymi

      Näytti 5 minuutilta 09.36-09.41 ja oli katoksessa, josta lämpöä karkaa vähemmän. Hyvä suoritus joka tapauksessa mutta ei ympäristöystävällinen. Polttomoottoriauto lämpiää ilmaiseksi iman ympäristön lisäkuormitusta. Ne joilla on sähkölämmitteisen omakotitalo tietävät kyllä miten hullua on lämmittää taloa sähköllä!

      • Anonyymi

        Jos tuota voi kutsua katokseksi... hah. Ulkosalla se oli, tuo rakennelma korkeintaan suojasi lumelta.

        "Polttomoottoriauto lämpiää ilmaiseksi iman ympäristön lisäkuormitusta."

        Siis onko sulla ihan kaikki kotona? Haloo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuota voi kutsua katokseksi... hah. Ulkosalla se oli, tuo rakennelma korkeintaan suojasi lumelta.

        "Polttomoottoriauto lämpiää ilmaiseksi iman ympäristön lisäkuormitusta."

        Siis onko sulla ihan kaikki kotona? Haloo?

        Millaista lisäkustannusta tai -kuormitusta polttomoottoriautossa aiheuttaa lämmitys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista lisäkustannusta tai -kuormitusta polttomoottoriautossa aiheuttaa lämmitys?

        Polttis kuluttaa kylmänä jopa kolme kertaa enemmän, joten väitän että kalliimmaksi tulee polttiksen saaminen lämpimäksi. Lisäksi jokainen kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria tuhansien kilometrien verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttis kuluttaa kylmänä jopa kolme kertaa enemmän, joten väitän että kalliimmaksi tulee polttiksen saaminen lämpimäksi. Lisäksi jokainen kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria tuhansien kilometrien verran.

        Mutta ei siihen vaikuta se, lämmitetäänkö kabiinia vai ei, jos kerran kuitenkin lähdetään ajamaan. Niinnojoojoo, ajattelin asiaa vähän eri näkökulmasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista lisäkustannusta tai -kuormitusta polttomoottoriautossa aiheuttaa lämmitys?

        "Millaista lisäkustannusta tai -kuormitusta polttomoottoriautossa aiheuttaa lämmitys?"

        Jos haluaa että polttis ei ole umpijäässä talviaamuna niin autossa on lohkolämppäri ja sisätilan lämppäri jotka molemmat ottavat energian sähköverkosta aivan samoin kuin sähköauto.
        Toinen vaihtoehto on Webasto joka kuluttaa sekä dinomehua että sähköä.

        Polttiksen perusongelma on se että se tuottaa ylimääräistä lämpöä vasta siinä vaiheessa kun olet 100 metrin päässä duunin parkista. Siihen saakka kaikki lämpöenergia on mennyt sen malmimöykyn, kennon, öljyn ja jäähdytysveden saamiseksi lämpimäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttis kuluttaa kylmänä jopa kolme kertaa enemmän, joten väitän että kalliimmaksi tulee polttiksen saaminen lämpimäksi. Lisäksi jokainen kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria tuhansien kilometrien verran.

        aikamoista soopaa kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aikamoista soopaa kirjoitat.

        Kukaan ei ole vielä keksinyt ikiliikkujaa. Aina ja kaikissa autoissa ulkoilman lämmittäminen huoneenlämpöön kuluttaa jotain energiaa, olkoon sitten sähköstä tai moottorin polttoaineesta. Joku voisi laskea minkä verran tuo virtaavan ilman ja auton sisätilan rakenteiden lämmittäminen vie energiaa, itse en siihen ala. Tyhjästä tuo energia ei synny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aikamoista soopaa kirjoitat.

        Perustele edes hieman kantaasi vai oletko pelkkä tyhjänhuutelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei ole vielä keksinyt ikiliikkujaa. Aina ja kaikissa autoissa ulkoilman lämmittäminen huoneenlämpöön kuluttaa jotain energiaa, olkoon sitten sähköstä tai moottorin polttoaineesta. Joku voisi laskea minkä verran tuo virtaavan ilman ja auton sisätilan rakenteiden lämmittäminen vie energiaa, itse en siihen ala. Tyhjästä tuo energia ei synny.

        Kirjoitat lämpimiksesi asian vierestä. Sinustako on sama se lauhdutetaanko hukkalämpö jäähdyttimessä pois ja ulkoilmaan vai käytetään kabiinin lämmittämiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat lämpimiksesi asian vierestä. Sinustako on sama se lauhdutetaanko hukkalämpö jäähdyttimessä pois ja ulkoilmaan vai käytetään kabiinin lämmittämiseen?

        Lämpöpumpunkin kompressori tarvitsee energiaa, sähköautossa se käyttää auton akkua kompressorin pyörittämiseen, perinteisessä polttomoottoriautossa energia otetaan moottorin polttoaineesta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuota voi kutsua katokseksi... hah. Ulkosalla se oli, tuo rakennelma korkeintaan suojasi lumelta.

        "Polttomoottoriauto lämpiää ilmaiseksi iman ympäristön lisäkuormitusta."

        Siis onko sulla ihan kaikki kotona? Haloo?

        Sähkö tehdään fossilislla s u omessa
        Öljyy kibåvihiiltä ja turvetta.

        Sama kuka sen poltaa sähköliyos vai lada.
        Lisäksi telsaas asi. Elohopeaa kadmimiija taskasmetalii luhittuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpöpumpunkin kompressori tarvitsee energiaa, sähköautossa se käyttää auton akkua kompressorin pyörittämiseen, perinteisessä polttomoottoriautossa energia otetaan moottorin polttoaineesta..

        Jutut vaan pyörii kehää. Takaisin aloituspisteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpöpumpunkin kompressori tarvitsee energiaa, sähköautossa se käyttää auton akkua kompressorin pyörittämiseen, perinteisessä polttomoottoriautossa energia otetaan moottorin polttoaineesta..

        Mutta polttomoottoriautossa ei käytetä ilmastoitilaitetta (ja sen kompessoria) auton sisätilan lämmittämiseen, koska moottorin hukkalämpöä on saatavissa helpommin ja sitä kuitenkin syntyy moottorin käydessä.
        Sähköautossa kannattaa käyttää lämmittämiseenkin lämpöpumppua, koska se ottaa kompressorin pyörittämiseen huomattavasti vähemmän sähköä kuin tarvittaisiin suoraan sähkövastuksilla puhallusilman lämmittämiseen.


    • Anonyymi

      Kyykytin itäautoa skodaa intohimoisesti tappi pystyssä Datsun 100 A henkilöautolla

      • Anonyymi

        Katoksesta lähtiessä, kannattaa varmistaa, että lasikatto ja puskurit on kiinni.👍


    • Anonyymi

      TM testasi Teslan pakkasessa. Ei ollut kyllä kovin kummoinen.

      • Anonyymi

        Joo, Teslavastaisuus ajaa TM.n toimittajat tekemään jopa itsestään idiootteja kuten tässä lämmitysjutussakin. Säälittävää klikkiotsikko journalismia jota ei odottaisi tuollaisen lehden toimitukselta.


      • Anonyymi

        TM taitaa olla testeistä ainoa, joka epäonnistui pakkasessa Teslan kanssa. Muut ovat pärjänneet erinomaisesti kylmemmässäkin -- pienemmällä kulutuksella! Varsin outoa.


    • Anonyymi

      Täällä patteriauton omistajat koittaa epätoivoisesti väittää että TM testi ei pidä paikkaansa, itse uskon kyllä enemmän ko lehteen kun patteriautofriikkien sepustuksiin.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Öljyteollisuus on Suomessa miljardibisnes, pelkän St1:sen liikevaihto on 1.5 miljardia vuodessa. Kun sähköautoista tulee valtavirtaa, näiden yritysten menetykset ovat massiivisia.

        Niin massiivisia, että kaikkeen kehitystä jarruttavaan löytyy kummasti rahaa. TM:llä varmasti suunnitellaan huolella, että testit varmasti epäonnistuvat.


      • Anonyymi

        Kyllä se on niin kuin sananlasku sanoo "Kenen leipää syöt sen lauluja laulat".
        Tesla ei sitä leipää lehdistölle anna, lakkautti jopa koko tiedotusosaston. Sen mukaiset tietenkin lehdistön kommentit Teslaa kohtaan, testaajat tekevät jopa itsestään idiootteja ja kääntävät sen auton syyksi.
        Esim. Ei ladata auton akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan pikalatauksen olevan riskirajan ulkopuolella. Mennään tyhjällä akulla ensin pikapesuun ja sitten vasta lataamaan. Mennään kahville mutta ei laiteta autoa pihalla olevaan laturiin lataukseen vaikka määränpää on riskirajan ulkopuolella. Mennään tarkoituksella sellaisille latausasemille jotka latauskartassa on ilmoitettu toimimattomaksi. Ym.Ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on niin kuin sananlasku sanoo "Kenen leipää syöt sen lauluja laulat".
        Tesla ei sitä leipää lehdistölle anna, lakkautti jopa koko tiedotusosaston. Sen mukaiset tietenkin lehdistön kommentit Teslaa kohtaan, testaajat tekevät jopa itsestään idiootteja ja kääntävät sen auton syyksi.
        Esim. Ei ladata auton akkua täyteen vaikka tiedetään seuraavan pikalatauksen olevan riskirajan ulkopuolella. Mennään tyhjällä akulla ensin pikapesuun ja sitten vasta lataamaan. Mennään kahville mutta ei laiteta autoa pihalla olevaan laturiin lataukseen vaikka määränpää on riskirajan ulkopuolella. Mennään tarkoituksella sellaisille latausasemille jotka latauskartassa on ilmoitettu toimimattomaksi. Ym.Ym.

        Höpö höpö. Siinä tahdottiin kuvata miten ilman etukäteisoitteluita ja tiedusteluja tavallisella talliaisella sähkärin kanssa voipi käydä. Siinä ei auta navigaatio-ohjeet eikä mitään, kun joku latauspiste ei toimi, toinen on varattuna ja joku lukkojen takana. Kyllä siinä hymy hyytyy äkkiä pakkasessa. On ihan saletti, että toimittajat osaa käyttää teslankin lämmitintä, ei se nyt rakettitiedettä ole ja silti vilu tuli. Nuo aloituksen lämpiämiset on ihan peestä. No jos pistää sen lämpömittarin siihen tuulilasin lämpsuuttimen kohdalle, niin voi näyttää tuon 21 astetta. Auto on silti vielä jääkylmä. Turha kehuskella ja kirjotella potaskaa.
        Olen kulkenut nyt tammikuun pakkasillakin tesla kolmosen kyydissä. Ei kyllä lämpiä kuvatun laisesti. Se on ihan varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Siinä tahdottiin kuvata miten ilman etukäteisoitteluita ja tiedusteluja tavallisella talliaisella sähkärin kanssa voipi käydä. Siinä ei auta navigaatio-ohjeet eikä mitään, kun joku latauspiste ei toimi, toinen on varattuna ja joku lukkojen takana. Kyllä siinä hymy hyytyy äkkiä pakkasessa. On ihan saletti, että toimittajat osaa käyttää teslankin lämmitintä, ei se nyt rakettitiedettä ole ja silti vilu tuli. Nuo aloituksen lämpiämiset on ihan peestä. No jos pistää sen lämpömittarin siihen tuulilasin lämpsuuttimen kohdalle, niin voi näyttää tuon 21 astetta. Auto on silti vielä jääkylmä. Turha kehuskella ja kirjotella potaskaa.
        Olen kulkenut nyt tammikuun pakkasillakin tesla kolmosen kyydissä. Ei kyllä lämpiä kuvatun laisesti. Se on ihan varma.

        Kännykkään saatavassa latauskartassa on selvästi kerrottu milloin laturi joka on autohallissa on saatavissa, myös se onko laturi toimintakuntoinen. TM valitsi tarkoituksella tälläiset laturit mitkä tiesi olevan lukkojen takana tai viallinen, eihän sitä kiinnostavaa klikkiuutista muuten saa aikaiseksi.
        Tesla 3.n lämpiämisestä olen jyrkästi eri mieltä kanssasi koska omistan sellaisen, eli 1,5 vuoden kokemus. Mikään edellisistä 16.sta autostani ei ole ollut lähellekään teslan veroinen lämpimyydessä, ja varsinkin lämpiämisen nopeudessa.
        Aloituksen videon tiedän pitävän paikkaansa, itsellä ollut -28C matalin ulkolämpötila jolloin esilämmitin, autolle menin 5 minuutin kuluttua jolloin autossa oli tosi lämmin, riisuin takkini lähtiessäni ajamaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Joo samaa sarjaa TM.n toimituksen tahallisessa hölmöilyssä. Kun laittavat puhalluksen manuaalisesti täysille "high" niin ilmaa tulee niin julmetusti ettei se kerkeä lämpenemään.
        Olen itse ajanut Model 3 LR.llä -28 asteessa ja mukavat 21 astetta kabiinissa puhallus manual 4 ja pyynti 21C. Takasivuikkunat huurtuivat, mutta se ei ajoa haitannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo samaa sarjaa TM.n toimituksen tahallisessa hölmöilyssä. Kun laittavat puhalluksen manuaalisesti täysille "high" niin ilmaa tulee niin julmetusti ettei se kerkeä lämpenemään.
        Olen itse ajanut Model 3 LR.llä -28 asteessa ja mukavat 21 astetta kabiinissa puhallus manual 4 ja pyynti 21C. Takasivuikkunat huurtuivat, mutta se ei ajoa haitannut.

        Kunnon autossa 22 kabiinissa ja kaikki ikkunat kirkkaana -29 pakkasessa 3 henkilöä kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon autossa 22 kabiinissa ja kaikki ikkunat kirkkaana -29 pakkasessa 3 henkilöä kyydissä.

        Mielenkiinnosta kysyn, mikä on tällainen kunnon auto?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe