miten päin lisätuuletin pannaan pyörimään

kake 24

Olen kellottamassa konetta joten ajattelin kysyä miten päin lisätuuletin pannaan pyörimään, että se jäähdyttää koppaa parhaiten. eli pitääkö tuulettimen puhaltaa koneen sisään vai ulos ilmaa kotelosta??

3

1073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

      ilma kiertää kopassa alhaalta edestä sisään. takaa ylhäältä ulos.johtuu varmaan siitä kun lämmin ilma nousee ylöspäin.powerikin sijaitsee kotelon takana yläosassa juuri tästä syystä. muutenhan se lämmittäisi koko masiinan.jos yksi tuuletin niin yleisin varmaan takana ylhäällä josta ilma ulos.kopastahan yleensä löytyykin ne tuulettimien paikat.joissakin otetaan ilma sisään myös pohjasta(esim. nexus breeze)

    • askartelija...

      "eli pitääkö tuulettimen puhaltaa koneen sisään vai ulos ilmaa kotelosta??"

      Mikäli koneessa yksi poistopuhallin (yleensä virtalähde puhaltaa ulos), niin minä laittaisin sen kaveriksi tuloilma puhaltimen.

      Jos koneessa on joko pelkästään tuloilmapuhallin, tai sitten poisto ja tuloilma puhallin, niin sitten lisäisin poistopuhaltimen.

      Poistopuhaltimet kannattaa laittaa sinne missä on lämmintä ilmaa, käytännössä tämä tarkoittaa prosessorin ympäristöä ja kotelon yläosia. Monissa koteloissa onkin reikä valmiina prosessorin vieressä, virtalähteen alla. Mutta monet ovat puhkoneet reikiä myös kotelon "kattoon". Itse en ole moiseen operaatioon viitsinyt ryhtyä.

      Tuloilmapuhaltimen perinteinen paikka sijaitsee etupaneelissa, kotelon alaosassa, ja ainakin niissä koteloissa mitä minä olen nähnyt on ollut reikä valmiina siellä etupaneelissa.

      Olen tosin kuullut, että niitä on sijoiteltu kotelon pohjaan, ja kotelon takaosaan laajennus kortteille tarkoitettuihin reikiin...

      Itse olen sitä mieltä, että tuloilmapuhallin kuuluu kotelon alaosaan, muulla tuskin on mainittavaa merkitystä.

    • jossittelija

      Jos pidät koppaa suljettuna niin puhaltamaan yksi ja toinen imemään. Jos koppa auki koko ajan niin sitten tietys vain puhaltamaan:).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1840
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      238
      1668
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      91
      1523
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      108
      1341
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      164
      1105
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      838
    Aihe