Onko teistä kukaan avannut "tietoja palstasta".
Minä avasin ja oli hauska seurata noita vanhoja ketjuja ja keskusteluja.
Tämäkin 70 palsta oli alkuaan kovin rauhallinen ja mukava useine kirjoittajineen, soraääniä ei löytynyt.
Katselin myöskin 60 palstaa joka ensi alkuun tosin oli 65 . Huomasin siellä olleen paljon enemmän väittelyitä.
Omia viestejäni en löytänyt kuin jostain heinäkuulta-03 lähtien, mutta tulin kyllä palstalle jo huhtikussa. Kirjoittelin sinne runojani, mutta kun sain kovasti panetteluja niin omasta pyynnöstäni ne poistetiin sieltä.
Poiketkaapa toisetkin lueskelemaan, se on mielenkiintoista.
Hauskoja juttuja
21
1267
Vastaukset
minäpä lukaisin jotakin ja vakuutuin senora lyylin kirjoituksista.
Hän on niin aito ja huumoria hersyvä ,ei ketään loukkaava ,tärkeily puuttuu hänen kirjoituksistaan.
Hänen tapansa kirjoittaa,kertoa omasta elämästä,,
minä ainakin olen "otettu".
Mieluumin luen hänen,kuin kaikki kirjoituksen hienoudet omaavien kirjoituksia.
Sisältö koulussa olessakin oli se mihin painoarvoa laitettiin,ja sitä on senoran kirjoituksissa.
Hänelle toivon voimia jatkaa.
Fiiulin, sinä tiedät ,että kirjoituksesi ovat yhtä hyviä ,kuin monen muunkin ja annat runoillasi vaihtelua palstoille,näin pitää ollakin.
Älä anna masentaa itseäsi,sivuuta kielteiset viestit ja jatka.
Jokainen kirjoittaja jättää omanlaisensa viestin ,
sehän se on kirjoittelun tarkoitus.
Emme ole koulussa,kirjoitamme omasta mielestä,omia näkökantoja,oikeita ,vääriä,kuka on hän, joka pystyy täydellisyyteen.
Jos joku luulee näin,olkoon luulossaan.
Arvostelua täällä ei pitäisi suorittaa,päästötodistuksia ei vaadita.- fiiuliN
Kiva kun vastasit, tuli heti parempi mieli.
Minulla oli tosin hyvä päästötodistus, jopa ainekirjoituksestakin jossain vaiheessa suurin annettava numero.
Mutta se oli kansakoulua se, eikä vaadittu kai niin paljoa kuin näissä palstan kirjoituksissa ;D hih! fiiuliN kirjoitti:
Kiva kun vastasit, tuli heti parempi mieli.
Minulla oli tosin hyvä päästötodistus, jopa ainekirjoituksestakin jossain vaiheessa suurin annettava numero.
Mutta se oli kansakoulua se, eikä vaadittu kai niin paljoa kuin näissä palstan kirjoituksissa ;D hih!Ei täällä mitään suuria vaatimuksia ole. Tärkeää olisi, että kaikki uskaltaisivat olla omia itsejään, Sinä ja minäkin, yrittämättä ylittää itseään.
Olen kokenut, että me emme ymmärrä oikein toisiamme. Minä ehkä käytän joskus sivistyssanoja vaikka asian voisi ilmaista ihan suomeksikin. Sinä teet yksinkertaisesta lauseesta monisanaisen. Esimerkisi tämä viestisi "ainekirjoituksessakin jossain vaiheessa suurin mahdollinen numero" kun olisit voinut sanoa "ainekirjoituksestakin sain joskus kympin".
Haluan vain sanoa mitä tarkoitan, en riidellä, en opettaa. Iloista kirjoittamista!Ruuneperi kirjoitti:
Ei täällä mitään suuria vaatimuksia ole. Tärkeää olisi, että kaikki uskaltaisivat olla omia itsejään, Sinä ja minäkin, yrittämättä ylittää itseään.
Olen kokenut, että me emme ymmärrä oikein toisiamme. Minä ehkä käytän joskus sivistyssanoja vaikka asian voisi ilmaista ihan suomeksikin. Sinä teet yksinkertaisesta lauseesta monisanaisen. Esimerkisi tämä viestisi "ainekirjoituksessakin jossain vaiheessa suurin mahdollinen numero" kun olisit voinut sanoa "ainekirjoituksestakin sain joskus kympin".
Haluan vain sanoa mitä tarkoitan, en riidellä, en opettaa. Iloista kirjoittamista!fiuulinille,mutta kun koen tekeväni samoja virheitä,ehkä vielä runsaammin ,kuin fiiulin, vastaan.
Minä ,mitättömänä minänäni ,haluan kirjoitella ja toivon kovin ,että fiksut ,osaavat kirjoittajat eivät ärsyyntyisi.
Luulen ,että tärkeintä on se ,että saamme toisemme ymmärtämään mitä tarkoitamme,jos kirjoituksen muoto ei olekkaan oikea ja jos pilkku tai joku sana toistuu usein,ei se maailmaa kaada.
Noista sivistyssanoista,minulle kerran joku älykäs ihminen sanoi,ne on hyvä osata,mutta niitä ei tarvitse käyttää,koska löytyy vastine omasta kielestämme.
Fiksu ihminen ei niitä käytä,koska se hämmentää jonkun vähemmän fiksun ajatuksia,,,,
Toin vain mielipiteeni,,,hyvällä;))- fiiuliN
Ruuneperi kirjoitti:
Ei täällä mitään suuria vaatimuksia ole. Tärkeää olisi, että kaikki uskaltaisivat olla omia itsejään, Sinä ja minäkin, yrittämättä ylittää itseään.
Haluan vain sanoa mitä tarkoitan, en riidellä, en opettaa. Iloista kirjoittamista!Haluan sanoa löytäväni usein toisten kirjoituksista muotoja joilla en itse asiaa ilmaisisi, mutta hienotunteisuudesta en ole puuttunut tuollaiseen pikkuseikkaan.
Asiahan tulee kuitenkin selväksi vaikka ei olisikaan kirjoitettu aivan puhdasoppisesti.
Mutta nyt mainitsen senverran sinun kirjoituksestasi kun sanot ettemme ymmärrä toisiamme. Minä olisin kirjoittanut toivomuksena "kumpa oppisimme myös ymmärtämään toisiamme". fiiuliN kirjoitti:
Haluan sanoa löytäväni usein toisten kirjoituksista muotoja joilla en itse asiaa ilmaisisi, mutta hienotunteisuudesta en ole puuttunut tuollaiseen pikkuseikkaan.
Asiahan tulee kuitenkin selväksi vaikka ei olisikaan kirjoitettu aivan puhdasoppisesti.
Mutta nyt mainitsen senverran sinun kirjoituksestasi kun sanot ettemme ymmärrä toisiamme. Minä olisin kirjoittanut toivomuksena "kumpa oppisimme myös ymmärtämään toisiamme".Hyväntahtoisesti kuitenkin pyrin toimimaan. Tarkoitukseni ei ole niinkään arvostella vaan kertoa näkemyksiäni asioista.
kun näin mahdollisuuden avata :)
Vierähti monta tuntia kun selasin ja luin vanhoja ketjuja.
Nautinto lukea señora lyylin kirjoituksia. Hän on ainutlaatuinen ihminen.- fiiuliN
En edes hoksannut heti tuota tilastoa, vaan ihmettelin mitä hiivatin tietoa tuo tuollainen oikein on.
Mutta hoksasinpa lopulta klikata yhtä numeroa, ja jo selveni.
Señora Lyylin viestit tosiaan ovat mukavia ja mahdottoman myönteisiä, hän ei koskaan vastaa moittien eikä muutenkaan liian jyrkänä.
Mutta sieltä saa lukea monien muittenkin hyviä sanomia, sellaistenkin jotka ovat kokonaan poistuneet näiltä palstoilta.
Minähän ensin alkuun otin kaiken todesta mitä kirjoitettiin, mutta sinä ja sofia olitte usein tukenani ja myöskin Anu.
Minnekähän ovat joutuneet sofia, Saskia, mummo66 ja monet muut kirjoittajat jotka silloin minun tullessani palstalle, olivat melko aktiivisesti mukana. Olisivatpa kerran kaikki vanhat sekä uudet kirjoittajat ilmaisemasa itsensä, miten aikaansa nykyisin kuluttavat. Tulisi pitkä ketju varmasti. - vähän
fiiuliN kirjoitti:
En edes hoksannut heti tuota tilastoa, vaan ihmettelin mitä hiivatin tietoa tuo tuollainen oikein on.
Mutta hoksasinpa lopulta klikata yhtä numeroa, ja jo selveni.
Señora Lyylin viestit tosiaan ovat mukavia ja mahdottoman myönteisiä, hän ei koskaan vastaa moittien eikä muutenkaan liian jyrkänä.
Mutta sieltä saa lukea monien muittenkin hyviä sanomia, sellaistenkin jotka ovat kokonaan poistuneet näiltä palstoilta.
Minähän ensin alkuun otin kaiken todesta mitä kirjoitettiin, mutta sinä ja sofia olitte usein tukenani ja myöskin Anu.
Minnekähän ovat joutuneet sofia, Saskia, mummo66 ja monet muut kirjoittajat jotka silloin minun tullessani palstalle, olivat melko aktiivisesti mukana. Olisivatpa kerran kaikki vanhat sekä uudet kirjoittajat ilmaisemasa itsensä, miten aikaansa nykyisin kuluttavat. Tulisi pitkä ketju varmasti.Luin ohimenen sanailusi Don Luigin kanssa. Kirjoituksissa oli valtavan vahva tunnelataus. Sanoisin aivan käsin kosketeltava. Miten sitten luulet sellaisen satuttavan miehetöntä ikänaista. Syntyy suunnaton kateus. Varmaan arvaatkin kuka on seriffin laatan takana. Harmittaa muitakin moninaisten kirjoittajien kato palstoilta. Tuskin tätäkään ennätät lukea ennenkuin tämä poistetaan.
- fiiuliN
vähän kirjoitti:
Luin ohimenen sanailusi Don Luigin kanssa. Kirjoituksissa oli valtavan vahva tunnelataus. Sanoisin aivan käsin kosketeltava. Miten sitten luulet sellaisen satuttavan miehetöntä ikänaista. Syntyy suunnaton kateus. Varmaan arvaatkin kuka on seriffin laatan takana. Harmittaa muitakin moninaisten kirjoittajien kato palstoilta. Tuskin tätäkään ennätät lukea ennenkuin tämä poistetaan.
Ne tunteet. Voi sinua, minähän en ainakaan tunne mitään kenenkään täällä olevien nikkien "nautiskeluiden" takia. Jos joskus jotain tunnen, niin ainoastaan pahaa tai hyvää mieltä siitä minkälaisen vastaanoton viestini milloinkin aikaan saa.
Jokainen järkevä ihminen tietää täällä vain olevan keksittyjä juttuja, ja päättelenkin sinun vain kuvittelevan höpön höpöä.
En arvaa kuka on sheriffinä, päättelen vain, jollei se ole hän , niin sitten joku toinen.
- Helena
Kehoituksestasi poikkesin minäkin ja mieluisaa luettavaa löysin paljon, paljon, nimiä mainitsematta. Myös 60:sistä. Olipa antoisaa. -
.- fiiuliN
Ihmetellä täytyy, mikä ihme on ollut syynä, kun viestit ovat muuttuneet aikamoisesti alkuajoitaan.
Niin monta on kadonnut näköpiiristä ja aiheetkin ovat saaneet erilaisen vastaanoton. Aina vain , Sheriffistä huolimatta, ilmestyy joku viesti, jonkun pahaluontoisen nikin kirjoittamana.
Mutta kesä on tulossa(toivottavasti) ja silloin on varmaan jokaisella parempi mieli.
Hyvää päivän jatkoa. - Helena
fiiuliN kirjoitti:
Ihmetellä täytyy, mikä ihme on ollut syynä, kun viestit ovat muuttuneet aikamoisesti alkuajoitaan.
Niin monta on kadonnut näköpiiristä ja aiheetkin ovat saaneet erilaisen vastaanoton. Aina vain , Sheriffistä huolimatta, ilmestyy joku viesti, jonkun pahaluontoisen nikin kirjoittamana.
Mutta kesä on tulossa(toivottavasti) ja silloin on varmaan jokaisella parempi mieli.
Hyvää päivän jatkoa.Mikäkö siinä? Ehdotuksia vastaukseksi antaisin - niin paljon sitä olen tässä miettinyt, kai niistä joku olisi oikeakin - mutta eipä passaa puhua paljoa eikä ääneen, ettei tilanne entisestään huonontuisi. Noin sanon tässä vain runsaan vuoden perspektiivillä, kokemusajalla, "punaisena vaatteena".
Mutta. "Kutsuen, kaihoten soi balalaikka..." Muistatko sen valssin? Kutsutaan kaihoten näitä entisaikojanne kirjoittajineen tässä takaisin, jospa palsta palautuisi ennalleen...
Oikein hyvää päivän jatkoa myös itsellesi. Helena kirjoitti:
Mikäkö siinä? Ehdotuksia vastaukseksi antaisin - niin paljon sitä olen tässä miettinyt, kai niistä joku olisi oikeakin - mutta eipä passaa puhua paljoa eikä ääneen, ettei tilanne entisestään huonontuisi. Noin sanon tässä vain runsaan vuoden perspektiivillä, kokemusajalla, "punaisena vaatteena".
Mutta. "Kutsuen, kaihoten soi balalaikka..." Muistatko sen valssin? Kutsutaan kaihoten näitä entisaikojanne kirjoittajineen tässä takaisin, jospa palsta palautuisi ennalleen...
Oikein hyvää päivän jatkoa myös itsellesi.paljon riipu meistä kirjoittajista,miten hyviä ketjuja aikaan saadaan.
Jos hyväksymme kaikki kirjoittajat,annamme mielipiteille vapauden,jos olemme eri mieltä ,voimme hypätä yli,tai vastata asiallisesti.
Ylä tai alapuolelle itsensä ei pitäisi ketään asettaa,olemme ihmisiä koneen takana,taustoja emme tiedä.
Joillakin mielipiteiden vaihto onnistuu,ja kirjoittelu luistaa,mutta mikä on totuus näissä viesteissä,sitä emme tiedä.
Itse olen ihastunut kirjoituksiin,joissa kertoja kuvaa omaa mieltymystään asioihin,tyrmäämättä toisten ajatuksia.Leikinlasku on piristävä lisä kirjoitteluun,sillä monta kertaa katkaistaan liian kitkeräksi muodostuva keskustelu.
Täältä löytyy kirjoittajia,jotka ylemmyyden tunteessa mitätöivät nikkejä,loistaen omalla erinomaisellla itsellään,latistaen ne ei niin "osaavat" kirjoittajat.
Tämä on tietenkin luvallista,mutta voi olla ,että tästäkin syystä,joku kivoja mielipiteitä omaava jättää kirjoittelun sikseen.
Saadaksemme ketjuihin kirjoittajia,sallitaan kirjoittelu,tämä ei tarkoita ,etteikö eri mieltä voi olla,,suotavaakin,,koska silloin keskustelu etenee,mutta miten ,millä sanoin sen kertoo,siinä löytyy eroja.
Teistä kaikista muodostuu hyvä kirjoittaja joukko,jatkakaamme ,toinen toistamme innostaen, ei lyöden;))DD,minäkin mukana,,tietysti;))D- Helena
SkillaN kirjoitti:
paljon riipu meistä kirjoittajista,miten hyviä ketjuja aikaan saadaan.
Jos hyväksymme kaikki kirjoittajat,annamme mielipiteille vapauden,jos olemme eri mieltä ,voimme hypätä yli,tai vastata asiallisesti.
Ylä tai alapuolelle itsensä ei pitäisi ketään asettaa,olemme ihmisiä koneen takana,taustoja emme tiedä.
Joillakin mielipiteiden vaihto onnistuu,ja kirjoittelu luistaa,mutta mikä on totuus näissä viesteissä,sitä emme tiedä.
Itse olen ihastunut kirjoituksiin,joissa kertoja kuvaa omaa mieltymystään asioihin,tyrmäämättä toisten ajatuksia.Leikinlasku on piristävä lisä kirjoitteluun,sillä monta kertaa katkaistaan liian kitkeräksi muodostuva keskustelu.
Täältä löytyy kirjoittajia,jotka ylemmyyden tunteessa mitätöivät nikkejä,loistaen omalla erinomaisellla itsellään,latistaen ne ei niin "osaavat" kirjoittajat.
Tämä on tietenkin luvallista,mutta voi olla ,että tästäkin syystä,joku kivoja mielipiteitä omaava jättää kirjoittelun sikseen.
Saadaksemme ketjuihin kirjoittajia,sallitaan kirjoittelu,tämä ei tarkoita ,etteikö eri mieltä voi olla,,suotavaakin,,koska silloin keskustelu etenee,mutta miten ,millä sanoin sen kertoo,siinä löytyy eroja.
Teistä kaikista muodostuu hyvä kirjoittaja joukko,jatkakaamme ,toinen toistamme innostaen, ei lyöden;))DD,minäkin mukana,,tietysti;))DHyvin ja tyhjentävästi puhuttu, fiiuliN.
- Luettu on
SkillaN kirjoitti:
paljon riipu meistä kirjoittajista,miten hyviä ketjuja aikaan saadaan.
Teistä kaikista muodostuu hyvä kirjoittaja joukko,jatkakaamme ,toinen toistamme innostaen, ei lyöden;))DD,minäkin mukana,,tietysti;))DJospa itse toimisit niin kuin toisia vaadit tekemään. Hyvä oli saarnasi josta itserakkautesi paistaa läpi, kirjoitelkaa TE viisaat omiss ympyröissänne.
Luettu on kirjoitti:
Jospa itse toimisit niin kuin toisia vaadit tekemään. Hyvä oli saarnasi josta itserakkautesi paistaa läpi, kirjoitelkaa TE viisaat omiss ympyröissänne.
voi olla,mutta en vastaisi sinulle tuolla tavalla,,sinun viestiisi.
Kiva kun "saarnan" kumminkin luit,minä kun olen aina kuvitellut kuuluvani ,ei viisaisiin,ja ehkä ymmärsit väärin niitä "ympyröitä" toivoin vältettävän.- ei ole
fiiuliN kirjoitti:
Hyvää päivän jatkoa.Tekstit muuttuneet juurikaan paljon. Kirjoittajat ovat kaikoneet. Tarkoittamasi tekstit poistetaan välittömästi. "Paskalla" täytyy ketju avata, jotta se pysyisi palstalla.
Joko sinulle selvisi tämä sefu? Vaihtelee sukupuoltaankin. Vai olisiko käärme jolla ei ole sukupuolta. - MUMMELI1
SkillaN kirjoitti:
voi olla,mutta en vastaisi sinulle tuolla tavalla,,sinun viestiisi.
Kiva kun "saarnan" kumminkin luit,minä kun olen aina kuvitellut kuuluvani ,ei viisaisiin,ja ehkä ymmärsit väärin niitä "ympyröitä" toivoin vältettävän.Pitäisikö kuitenkin saada nykyisellä porukalla keskestelua aikaan. Mikä tahmoo?
Tuntuu hassulta jos pitää rueta entisiä vanhoja keskusteluja lukemaan ja etsimään.
Turha myöskään kaipailla kovin paljon entisiä keskustelijoita ,useimmat taitavat kirjoitella uusilla nikeillä tai keskustelut eivät jostakin syystä näkojään lähde käyntiin.
Näissä nykyisissä kirjoittajissa ei ole mitään vikaa ja uusia kyllä tarttuu mukaan jos keskustelu kiinnostaa.
Itse olen huono aloittaja. - ellumari
ei ole kirjoitti:
Tekstit muuttuneet juurikaan paljon. Kirjoittajat ovat kaikoneet. Tarkoittamasi tekstit poistetaan välittömästi. "Paskalla" täytyy ketju avata, jotta se pysyisi palstalla.
Joko sinulle selvisi tämä sefu? Vaihtelee sukupuoltaankin. Vai olisiko käärme jolla ei ole sukupuolta."käärme" nikillä esiintyvää, joka kyseli minulta henkilökohtaisia kysymyksiä.
En minä usko, että se Hajupoika on, vaikka hän vaihtelee sukupuoltaan, esiintyen usein naisenakin.
Ei hänkään joka paikkaan ehdi,
eikä luultavasti ole sheriffi.
Vai luuletko, että on?
Enkä usko, että tuollainen matelija, niinkuin käärme nikillä Kahvipirtissä vieraileva olisi sheriffi.
Eiköhän siihen sheriffin tehtävän kuitenkin vaadita enemmän "munaa" , kuin tuollaisilla kertakäyttönikeillä puskasta huutelijoilla on. Oletko kanssani samaa mieltä? - fiiuliN
MUMMELI1 kirjoitti:
Pitäisikö kuitenkin saada nykyisellä porukalla keskestelua aikaan. Mikä tahmoo?
Tuntuu hassulta jos pitää rueta entisiä vanhoja keskusteluja lukemaan ja etsimään.
Turha myöskään kaipailla kovin paljon entisiä keskustelijoita ,useimmat taitavat kirjoitella uusilla nikeillä tai keskustelut eivät jostakin syystä näkojään lähde käyntiin.
Näissä nykyisissä kirjoittajissa ei ole mitään vikaa ja uusia kyllä tarttuu mukaan jos keskustelu kiinnostaa.
Itse olen huono aloittaja.On hauskaa muistella menneitä asioita.
Aivan samoin kuin muistot lapsuudesta ja omasta entisestä elämästä ovat kivoja muisteltavia, samalla lailla yhtä mukavia ovat täällä palstallakin tapahtumat menneistä vuosista.
Olen kaivannut omia lapsuuden ja nuoruuden aikaisia ystäviäkin huolimatta siitä ketä nykyisin on seurassani, aivan samoin tuntuisi mukavalta kuulla mitä kenellekin täällä palstalla käyneelle on sattunut.
Esimerkiksi kellohamekin, hän pyöri kovin chatissa ja kirjoitti tänne, nyt ei ole missään.
En oikein osaa uskoa että noita nikkinsä muuttaneita täällä kovin paljon pyörii koska meitä nykyisiä kirjoittajia on vain sormilla laskettavissa.
---------Oisko nikin muuttajia muita kuin minä, ensin aloitin nimittäin meeri ii:llä,, mutta kun pelkäsin jonkun tutun arvaavan kuka olen, muutin sitä muutaman kerran, Sitten kirjoitin Lienana, mutta kun en millään saanut sitä rekattua, otin tämän jo aiemmin rekatun nikin käytäntöön.
Toki nykyisten nikkien kanssa on aivan mukava keskustella ja tutustua heihin, mutta lisä ei olisi koskaan pahitteeksi.
Tulisi aiheita ehkä enemmän koska olisi porukkaakin koolla useampia, ja niin ollen jutun juurta olisi "torpassa" aina saatavilla.
Mutta kyllä me näinkin pärjäämme niin kauan kuin sopu säilyy, ja ehkä noita palstoilla olevia vanhoja juttujakin on jo ajan patina kullannut.
Ihan vain ajankuluna otin tämänkin aiheen esille.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5264404Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183521Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842312Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762179Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.871507- 1571373
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021321Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641291- 651224
- 841144