Ikäpoikkeusluvan selvityspyyntö help!

Anonyymi

ajattelin kysäistä että onko muille ikäpoikkeuslupaa hakeneille tullut hakemuksen käsittelyn jälkeen selvityspyyntö? sain itse sen ja palautinkin sen melkein heti, mutta mietin että kuinka kauan kestää, että selvityspyyntö käsitellään Trafilla?
Kysyin heiltä jo sähköpostitse ja sain vastaukseksi, että selvityspyyntö ei enää siirry jonon hännille (eli ei tarvitse odottaa uutta 3kk) mutta pitääköhän sitten ootella moniakin viikkoja?

10

2737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käsittely kestää mitä kestää. Saat olla tyytyväinen että kertoivat ettei soittelusi siirtänyt papereita pinon alimmaiseksi (sekin olisi voinut olla mahdollista). Selvityspyyntöäkään ei välttämättä hyväksytä, jolloin on vaan odotettava kiltisti seuraavaan syntymäpäivään.

• Anonyymi

Ilmeisesti sinulla oli niin kiire kirjoittamaan vastausta, ettet kerennyt lukea edes koko aloitusta. Olen laittanut heille viestiä sähköpostitse asiakaspalvelun kautta enkä usko sen suututtavan Trafin virkailijoita, että he ”siirtäisivät paperini pinon alimmaiseksi”.
        Tiedän, että selvityspyyntöä ei välttämättä hyväksytä enkä sitä kysynytkään, vaan kokemuksia siitä että kauanko heille, ketkä sitä ovat odotelleet on kestänyt odottelu ja mahdollisen hyväksytyn tai hylätys päätöksen tulo?
        Vastauksesi oli niin katkera sävyltään, että olet se joka on ikäpoikkeuslupaa vastaan tai se, joka ei saanut odottelustaan huolimatta sitä ikäpoikkeuslupaa.
        Kiitos kuitenkin :)!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla oli niin kiire kirjoittamaan vastausta, ettet kerennyt lukea edes koko aloitusta. Olen laittanut heille viestiä sähköpostitse asiakaspalvelun kautta enkä usko sen suututtavan Trafin virkailijoita, että he ”siirtäisivät paperini pinon alimmaiseksi”.
        Tiedän, että selvityspyyntöä ei välttämättä hyväksytä enkä sitä kysynytkään, vaan kokemuksia siitä että kauanko heille, ketkä sitä ovat odotelleet on kestänyt odottelu ja mahdollisen hyväksytyn tai hylätys päätöksen tulo?
        Vastauksesi oli niin katkera sävyltään, että olet se joka on ikäpoikkeuslupaa vastaan tai se, joka ei saanut odottelustaan huolimatta sitä ikäpoikkeuslupaa.
        Kiitos kuitenkin :)!

KYLLÄ! Olen todellakin ikäpoikkeamaa vastaan. Itsekin aloitin autokoulun vasta kun täytin 18, auton hankin onneksi vasta pari vuotta myöhemmin jolloin ajaminen oli jo järkevämpää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KYLLÄ! Olen todellakin ikäpoikkeamaa vastaan. Itsekin aloitin autokoulun vasta kun täytin 18, auton hankin onneksi vasta pari vuotta myöhemmin jolloin ajaminen oli jo järkevämpää.

Omasta mielestäni ajamista taas ei voi oikein oppia kuin ajamalla. Minulla oli opetusluvalla opettajat, sekä ajokoulun pari ajotuntia sekä simulaattoritunnit. Inssi meni virheettä läpi.
        Ensimmäisen oman autonikin sain heti kun opetusluvat kolahtivat postista ja auton käsittelyn harjoittelua aloitettiin heti, useampi tunti suljetulla alueella ennen kuin siirryttiin liikenteeseen.
        En tiedä miksi ajamisesi oli järkevää vasta parin vuoden kuluttua autokoulun käymisestä, onko ollut sitten tarvetta näyttää vai eikö ajotaitoa ole ollut senkään vertaa, ettei se olisi ollut järkevää.. Itse ajan niinkin vastuullisesti kuin kykenen, noudatan liikennesääntöjä ja otan muut liikenteessa kulkijat huomioon, vaikken ole ajanut vuottakaan. Toki omaan ajokokemukseen liikenteessä on saattanut vaikuttaa se, että ennen autokorttia mopokortti oli ollut taskussa ja siksi liikenteessä toimiminen hallussa..
        Miksi olet ikäpoikkeusta vastaan? Mielestäni se, että saako kortin 17- vai 18-vuotiaana ei muuta sitä asiaa, että vastuullisuus tai ihmisen ajotaito ei ole iästä kiinni.

• Anonyymi

Millä syyllä/kuinka usein tapahtuvaan toimintaan hait poikkeuslupaa?

• Anonyymi

Syinä ikäpoikkeuslupaan oli koulumatkan pituus ( 20km suuntaansa), huonot julkisen liikenteen yhteydet eli odottelua meno ja tulomatkalla oli useampia tunteja sekä lisäksi työ, jonka sijainti vaihteli paikkakunnalta toiselle.
        Lisäksi bussit olivat usein myöhässä ja se näkyi siinä, etten aina kerennyt oppitunneille ajoissa eikä julkisia kulkenut esimerkiksi sinne, jossa minulla töitä oli. Tai kulki, viereiseltä paikkakunnalta aamu seitsemältä, kun työt olivat usein iltaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syinä ikäpoikkeuslupaan oli koulumatkan pituus ( 20km suuntaansa), huonot julkisen liikenteen yhteydet eli odottelua meno ja tulomatkalla oli useampia tunteja sekä lisäksi työ, jonka sijainti vaihteli paikkakunnalta toiselle.
        Lisäksi bussit olivat usein myöhässä ja se näkyi siinä, etten aina kerennyt oppitunneille ajoissa eikä julkisia kulkenut esimerkiksi sinne, jossa minulla töitä oli. Tai kulki, viereiseltä paikkakunnalta aamu seitsemältä, kun työt olivat usein iltaisin.

Miten sait ilmotettua noin tarkasti tietoja? Eihän ne kysy lomakkeessa kun vain kotiosoitetta ja työpaikan osoitetta. Mulla menee kouluun reittioppaan mukaan 59min mutta realististisesti noin 1h 10min bussin myöhästymisten takia.

• Anonyymi

no saitko läpi ja kauaonko kesti. itselle tuli samainen lisäselvitys viikko sitten eikä ole kuulunut.

• Anonyymi

Kannattaa muistaa, että päätöksen tekijän pitää olla tasapuolinen. Jos toinen saanut samoilla perusteilla. Todisteet tähän ja syyte virkavirheestä.

• Anonyymi

Vähän alotuksesta myöhässä mutta mitä tällänen lisäselvitys oikein sisältää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe