Oon alipainoinen enkä tiiä mitä teen

Moi oon just syyskuussa täyttänyt 12 oon 6lk ja oon 143cm pitkä enkä tiiä mikä ois mun pituselle normaali paino koska olen 28kg

7

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiiä oletko kuinka vanha nyt mutta minökin olen 12 ja 6lk ja olen 143 ja painan myös 28kg

    • Anonyymi

      onneksi olette tietosia että olette alipainoisia,koska tytöillä alipaino voi aiheuttaa kehossa ongelmia.

    • Anonyymi

      Minä täytin viime vuonna 12, mutta en tiiä kuinka vanha olen nyt mutta minäkin olen 6lk ja olen 143 cm ja painan myös 28kg.

      Olenko lihava vai laiha?

    • Anonyymi

      12-vuotias on lapsi ja kroppa kehittyy vielä pitkän aikaa. Pitäkää huoli että syötte normaalia kotiruokaa normaalin määrän, ulkoilette ja nukutte tarpeeksi.
      Murrosiässä sitten tapahtuu suuria mullistuksia ja kroppakin saattaa käyttäytyä kummallisesti. Se kuuluu asiaan, ja kun jatkaa säännöllistä ja terveellistä syömistä ja liikuntaa kaikki asettuu kohdalleen.
      Jos verikokeissa ei ole mitään häikkiä todettu eikä koulun terveydenhoitaja ole huolestunut ei asialle tarvitse tehdä mitään. Antakaa kehon tehdä rauhassa työnsä.
      On todella surullista että jo lapset ovat joutuneet tähän kehontarkkailuhysteriaan mukaan. Ollaan olevinaan lihavia tai liian laihoja (jotkut ovat mutta siihen löytyy useimmiten syy). Vertaillaan toisiin vaikka me kaikki olemme yksilöitä ja kehitys kulkee omaa tahtiaan.
      Rauhoittukaa nyt joka iikka ja keskittykää olemaan lapsia ja nuoria! Huolia ehtii sitten kertyä myöhemminkin, ja todellisia sellaisia.

      • Anonyymi

        Kumma henkilö! Ensin teet itse avauksen ja vastaat itsellesi nimettömänä.


    • Anonyymi

      Oon 6lk ja 176cm ja oon pitempi kuin kukaan muu minun perheessä
      Onko se normaalia?

      • Anonyymi

        ei.sun pitäis olla samanpituinen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe