Moi oon just syyskuussa täyttänyt 12 oon 6lk ja oon 143cm pitkä enkä tiiä mikä ois mun pituselle normaali paino koska olen 28kg
Oon alipainoinen enkä tiiä mitä teen
7
269
Vastaukset
En tiiä oletko kuinka vanha nyt mutta minökin olen 12 ja 6lk ja olen 143 ja painan myös 28kg
- Anonyymi
onneksi olette tietosia että olette alipainoisia,koska tytöillä alipaino voi aiheuttaa kehossa ongelmia.
- Anonyymi
Minä täytin viime vuonna 12, mutta en tiiä kuinka vanha olen nyt mutta minäkin olen 6lk ja olen 143 cm ja painan myös 28kg.
Olenko lihava vai laiha? - Anonyymi
12-vuotias on lapsi ja kroppa kehittyy vielä pitkän aikaa. Pitäkää huoli että syötte normaalia kotiruokaa normaalin määrän, ulkoilette ja nukutte tarpeeksi.
Murrosiässä sitten tapahtuu suuria mullistuksia ja kroppakin saattaa käyttäytyä kummallisesti. Se kuuluu asiaan, ja kun jatkaa säännöllistä ja terveellistä syömistä ja liikuntaa kaikki asettuu kohdalleen.
Jos verikokeissa ei ole mitään häikkiä todettu eikä koulun terveydenhoitaja ole huolestunut ei asialle tarvitse tehdä mitään. Antakaa kehon tehdä rauhassa työnsä.
On todella surullista että jo lapset ovat joutuneet tähän kehontarkkailuhysteriaan mukaan. Ollaan olevinaan lihavia tai liian laihoja (jotkut ovat mutta siihen löytyy useimmiten syy). Vertaillaan toisiin vaikka me kaikki olemme yksilöitä ja kehitys kulkee omaa tahtiaan.
Rauhoittukaa nyt joka iikka ja keskittykää olemaan lapsia ja nuoria! Huolia ehtii sitten kertyä myöhemminkin, ja todellisia sellaisia.- Anonyymi
Kumma henkilö! Ensin teet itse avauksen ja vastaat itsellesi nimettömänä.
- Anonyymi
Oon 6lk ja 176cm ja oon pitempi kuin kukaan muu minun perheessä
Onko se normaalia?- Anonyymi
ei.sun pitäis olla samanpituinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1294086Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232096Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481831Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21790- 1061750
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391691Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4531544MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531302Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441276Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4521256