taistelukalojen kutu

piraijoista sähkömonniin

Olen kasvattanut taistelukaloja ja myynyt niitä myös akvaariokauppaan. Itselläni on myös ollut useita koiraita samassa altaassa eivätkä ne ole taistelleet keskenään. Jos olen tuonut uuden koiraan altaaseen olen pitänyt sitä hetken pussissa altaan pinnalla. Silloin muut koiraat ovat käyneet miehistelemässä sille pussin vieressä, mutta kun myöhemmin olen päästänyt kalan vapaaksi ei ole ollut enään ongelmia. Taistelukalan kutulämpötila on ollut 32 astetta ja sen on tapahduttava omassa suljetussa altaassa. Siellä saa olla vain yksi koiras ja yksi naaras. Muuten kalan oleilevat melkein normaalissa huonelämpötilassa, sillä lämpötilan nousu johtaa taisteluihin. Paras aika kudulle on kesä, jolloin pihalta saa levävettä jota poikaset aluksi syövät. Naaras otetaan altaasta heti pois kun kutu on päättynyt. Koiras otetaan pois kun poikaset kuoriutuvat. Altaan lämpötila
ei saa kahteen viikkoon muuttua kahta astetta enempää. Itse olen laittanut styroksit kolmelle sivulle ja kannen päälle.

3

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bettaristic

      Mielenkiintoisia teesejä. :D

      • piraijoista sähkömonniin

        Samalla periaatteella kutu järjestetään myös rihmakaloille. Olen risteyttänyt sinirihmakalan keltaisenrihmakalan kanssa ja tuloksena ei tullut vihreää kuten koulussa opetetaan vaan ruskeita rihmakaloja. Kun ne kasvoivat isoiksi niillä oli oransseja renkaita kun nitä katsoi ylhäältäpäin. Myöhemmin kokeilin tehdä poikasia kahdella näillä ruskealla rihmakalalla. Näiden poikasista osa oli sinisiä osa keltaisia jotkut ruskeita ja osa ihan vitivalkoisia.


      • .......
        piraijoista sähkömonniin kirjoitti:

        Samalla periaatteella kutu järjestetään myös rihmakaloille. Olen risteyttänyt sinirihmakalan keltaisenrihmakalan kanssa ja tuloksena ei tullut vihreää kuten koulussa opetetaan vaan ruskeita rihmakaloja. Kun ne kasvoivat isoiksi niillä oli oransseja renkaita kun nitä katsoi ylhäältäpäin. Myöhemmin kokeilin tehdä poikasia kahdella näillä ruskealla rihmakalalla. Näiden poikasista osa oli sinisiä osa keltaisia jotkut ruskeita ja osa ihan vitivalkoisia.

        Sinirihmakala ja keltarihmakala on ruskorihmakalan värimuotoja eli mikäs ihme tuo nyt sitten on???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1753
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      219
      832
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe