Mökki toi muistoja

2lesken

Käväisin mökillämme ystäväni kanssa.
En ole käynyt siellä äitini poismenon jälkeen.
Mökki on tyhjä, kun sille melkein löytyi ostaja.
Istuimme puulaatikon päällä ja aivan kuin olisin nähnyt siellä äitini.

Hän viihtyi siellä keväästä syksyyn.
Näin sieluni silmin hänen keittämässä pannukahvia.
Laittamassa porin mattiin tulta.
Touhuamassa kokoajan jotain.

Jätin ikäämkuin viimeiset jäähyväiset vahvalle, sitkeälle äidilleni.
Käkikello jäi seinälle odottamaan mahdollista uutta emäntää.
Sammutin valot
Lukitsin ovet ja lähdin.
Mökkitie kaipaisi paikkausta

29

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tilaa kuormallinen soraa, lapio käteen ja paikkaamaan mökki tietä. Taustalle soimaan Anssi Kelaa ja Arttu Viskaria. Sen jälkeen mökkikin menee kaupaksi kun tie on kunnossa.

      • Ano 10:35
        En tilaa yhtään mitään.
        Perikunta maksaa tiemaksuan ja homma pitäisi hoitua.
        Viskaria ja Kelaa ei kuuntele susikaan.


    • Anonyymi

      Äiti ja mökki! Ei ollut kumpaakaan ja ilmankin olen pärjännyt.

      • Anonyymi

        Minullapa oli.....
        Perhe ja mökki...
        Äiti ja mökki...
        Pelkkä mökki...
        ...... ja on edelleen, mökki. Ainoa oikea aito mummonmökki. Punainen.
        Tie ( 100 m ) kunnossa perille saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullapa oli.....
        Perhe ja mökki...
        Äiti ja mökki...
        Pelkkä mökki...
        ...... ja on edelleen, mökki. Ainoa oikea aito mummonmökki. Punainen.
        Tie ( 100 m ) kunnossa perille saakka.

        mökkejä en kaipaa, sain jo lapsena maalla asuessa köyhässä perheessä tarpeekseni...


      • Ano 11:24
        Olet sitten neitseellisesti syntynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullapa oli.....
        Perhe ja mökki...
        Äiti ja mökki...
        Pelkkä mökki...
        ...... ja on edelleen, mökki. Ainoa oikea aito mummonmökki. Punainen.
        Tie ( 100 m ) kunnossa perille saakka.

        Ano 11:33
        Minulla ei ole koskaan ollut mökkiä eikä perhettä.
        Kaatui perikunnan syliin hirsimökki.
        Tietä yli 3 kilometriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mökkejä en kaipaa, sain jo lapsena maalla asuessa köyhässä perheessä tarpeekseni...

        Sama täällä. Alkeellisiin oloihin en muuttaisi vettä kantamaan eestaas ja muuta vaatimatonta. Tein sitä 19 vuotta lapsuudenkodissa.
        Lapseton läheiseni teki mökistä lapsensa, rakensivat nuorena, mökki kuin kukkanen, aina vaan parempi ja nätimpi, puhtaan järven rannalla. Toinen jäi leskeksi ja myi mökin yli 80nä. Kysyin hiljattain, kaipaako mökkiänsä. Ei kuulemma tippaakaan, se hyvä aika oli ja meni. Mökin osti lapsiperhe, pyysivät myyjää käymään niin usein kuin halusi. Hän kävi pari kertaa, ja siihen jäi, ei enää ollut kiinnostusta.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 11:24
        Olet sitten neitseellisesti syntynyt.

        Täh! Nainenhan minut synnytti! Miten niin ”neitseellisesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täh! Nainenhan minut synnytti! Miten niin ”neitseellisesti?

        Ano 15:06
        Kun ei ole äitiä ollut. Niin kirjoitit.
        Eikös synnttäjä useimmiten ole nainen ja äiti.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano 15:06
        Kun ei ole äitiä ollut. Niin kirjoitit.
        Eikös synnttäjä useimmiten ole nainen ja äiti.

        No, ei kaikilla ole! Syystä tai toisesta, mutta että neitseellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, ei kaikilla ole! Syystä tai toisesta, mutta että neitseellisesti.

        Ano 16:55
        Eikös se joulunsanoma kerro neitsyt Mariasta.
        Hänestä tuli äiti, mikäli uskomme pyhään bibliaan.
        Olen muuten ihmetellyt aina tätä juttua.
        Mitenkä tuo on oikein mahdollista.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei kaikilla ole! Syystä tai toisesta, mutta että neitseellisesti.

        Jätettiinkö sinut mökin rappusille nyyttipussissa ja vieressä lappu "löytäjä saa pitää"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätettiinkö sinut mökin rappusille nyyttipussissa ja vieressä lappu "löytäjä saa pitää"?

        Ehei. Asuimme hyvin kerrostalossa kaupungin keskustassa. Koulu oli vieressä ja elämä oli mukavaa.


    • Kyll mökki tuo muistoja, mutta ajattelin purkaa mökin pois, kun ei tule enää käytyä.
      Elämisen vaatimustaso on noussut, että mökkiin pitäisi tehdä isot remontit, ja tuskin viihtyisi sittenkään.
      Paras purkaa pois.
      Siinäkin nykyisin ongelmansa, pitää hakea purkulupa, ja tehdä suunnitelma, mihin purkujäte sijoitetaan

      • Anonyymi

        Puhumattakaan purkujätteen lajittelusta, oma sirkuksensa.


      • k-kotton
        Meillä porukat purkivat liiterin.
        Sahasivat polttopuiksi laudat.
        Vähän töppäsivät kun ilmoittivat siitä kunnalle.
        Kunta laittoi perikunnalle melkein 100 euron laskun.
        Kait se kiinteistövero sitten kympillä putoaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhumattakaan purkujätteen lajittelusta, oma sirkuksensa.

        Ano Eilen 22:41
        Mikä ihmeen purkujätesirkus?


      • Anonyymi

        Entäs jos kysyt kunnalta haluaisiko ne käyttää mökkisi palokunnan harjoitus kohteeksi? Täytyyköhän siitäkin kiinteistön omistajan maksaa?
        Hytinäx1


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos kysyt kunnalta haluaisiko ne käyttää mökkisi palokunnan harjoitus kohteeksi? Täytyyköhän siitäkin kiinteistön omistajan maksaa?
        Hytinäx1

        En lähde kyselemään, minulla on kalustoa enemmän kun tarpeeksi mökin purkamiseen-
        Jälkien siivous jää kuitenkin minun kontolle palokunnan polton jälkeen.


      • Anonyymi
        2lesken kirjoitti:

        Ano Eilen 22:41
        Mikä ihmeen purkujätesirkus?

        Kaikki on lajiteltava ruosteisia nauloja myöten. Jos vähänkin laistat, laittaa kunta 10 000 euron laskun. Se on jämpti niin.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        En lähde kyselemään, minulla on kalustoa enemmän kun tarpeeksi mökin purkamiseen-
        Jälkien siivous jää kuitenkin minun kontolle palokunnan polton jälkeen.

        No elä sitten, tuli vaan ehdotus mieleen kun mietit tuota purkujätteen sijoitusta. Toivottavasti ne jätteet ei minnekään pohjavesialueelle joudu. Tai pitkin mettiä jääkaappien ym rojujen kanssa. (anteeksi jo etukäteen, olen pahalla tuulella)
        Hytinäx1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs jos kysyt kunnalta haluaisiko ne käyttää mökkisi palokunnan harjoitus kohteeksi? Täytyyköhän siitäkin kiinteistön omistajan maksaa?
        Hytinäx1

        Hytinä
        Kysyin palokunnalta, polttaisivatko he ylimääräiset liiterit.
        Heille käy ainoastaan monikerroksinen tai muuten sokkeloinen rakennus.
        He harjoittelevat savusukellusta ja muuta hankalaa.
        Liiteri tai mökki ei ole sellainen haasteellinen kohde.
        Ap
        2Lesken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hytinä
        Kysyin palokunnalta, polttaisivatko he ylimääräiset liiterit.
        Heille käy ainoastaan monikerroksinen tai muuten sokkeloinen rakennus.
        He harjoittelevat savusukellusta ja muuta hankalaa.
        Liiteri tai mökki ei ole sellainen haasteellinen kohde.
        Ap
        2Lesken

        Kysy palokunnalta, polttaisiko He ne rivarit, joissa asut, pääset eroon siitä naapurissa tupruttelevasta mummosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No elä sitten, tuli vaan ehdotus mieleen kun mietit tuota purkujätteen sijoitusta. Toivottavasti ne jätteet ei minnekään pohjavesialueelle joudu. Tai pitkin mettiä jääkaappien ym rojujen kanssa. (anteeksi jo etukäteen, olen pahalla tuulella)
        Hytinäx1

        Hytinä
        Me tilasimme sekajätelavan, johon kannettiin 2000 kg sekajätettä varastoista.
        Hinta n. 600,-€

        Metallijäte lajiteltiin. Autonraato hinattiin pihamaalle tallista.
        Ne tultiin hakemaan ilmaiseksi.

        Kierrätys haki 20 eurolla jääkaapit, pakasteet, sähköhellat ja muuta ehjää tavaraa.

        Porukat veivät kamaa kirpputoreille.
        Puutavara pätkittiin ja ne kelpasi takka-ja saunapuiksi.

        Nuotio paloi ja siihen heitettiin pientä palavaa sälää ja vähän isompaakin.
        Onhan siinä hommaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysy palokunnalta, polttaisiko He ne rivarit, joissa asut, pääset eroon siitä naapurissa tupruttelevasta mummosta.

        Ano 1:32
        Tuo on savolaista huumoria, jota en tahdo millään ymmärtää.


    • Anonyymi

      Otin kännyyn aurinkoisia kuvia lokakuun puolivälin kohdalla mökkireissulla. Miksiköhän parku pyrkii pintaan joka kerta, kun katson niitä. - Nm. Viimeisetkö

      • Anonyymi

        Oletko huolestuttavasti sairas (tai liian vanha), ettet tiedä näkeekö aina seuraavaa kesää?
        Meitinkin suvussa ikä on tiputtanut mökillä käyviä pois ja tilanne jatkuu...
        Vain minä ikinuorekas heitän vaikka kärrynpyöriä - mutta en ole innokas mökkeilijä enää. Yksin ei viitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huolestuttavasti sairas (tai liian vanha), ettet tiedä näkeekö aina seuraavaa kesää?
        Meitinkin suvussa ikä on tiputtanut mökillä käyviä pois ja tilanne jatkuu...
        Vain minä ikinuorekas heitän vaikka kärrynpyöriä - mutta en ole innokas mökkeilijä enää. Yksin ei viitsi.

        Minä en ole. - Nm. En mene yksin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe