Ihan oikeesti, ajaako joku Peugeotin paikoilla.

Anonyymi

Olen tullut oman autoilu urani aikani tulokseen ,että pösöllä ajaminen on aika huono taloudellinen sijoitus. Ei kai mikään auto ole sijoitus, mutta pösö ainakin huono

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hiukan hankala kysymys. Mutta minulla on edellinen 208 malli ollut vähiten hintaa pudottava auto. Ostin 6000 km ajettuna. Makso 11000e ja viiden vuoden käytön jälkeen sain 8000e. Paras auto mikä ollut ikinä. Vikoja 1 kpl kokoaikana. yksi abs anturi ja ajoin 63000 km. Jo nyt taas uusi pösö alla.

    • Anonyymi

      Tämä on ikuisuuskysymys millä merkillä ajaa. Näillä sivuilla käydään kehumassa omaa merkkiä ja haukkumassa merkkiä mitä ei ole edes koskaan ajanut.
      Peugeotillakin on oma kannattajakuntansa ja minä kuulun niihin.
      Välissä oli Toyotakin, mutta se ruostu käteen. KE70, moni tojotisti tietää mistä puhun, oli varsin hyvä ajaa. Takavetoinen, niin kuin Mersu, joka on tallissani kesäautona.
      Kyllä Corollassa oli hyviä ominaisuuksia, mutta se ruostuminen.
      Niin, yli 40 vuotta on pihalla ollut Peugeot kuutta eri mallia. Nytkin on 2 kpl 406 mallista pensa-pösöä. Molemmilla ajettu yli 300.000 km. Ruostetta saa etsiä vaikka autoilla alkaa kohta olemaan 20-vuotis synttärit.

      Töpseliautoa en suosittele kenellekään suomalaiselle. Meidän olosuhteet vaan ovat niin vaativia sähköautoille, että ongelmia niistä tulee.
      Hybridin juuri ja juuri hyväksyn. Onhan siinä kuitenkin normaali kone, jota sähköllä avustetaan, mikäli on saatu sähköä talteen.
      Yksityisautoilu Suomessa saastuttaa vain 8% kaikista ilman saasteista. Tätä lukua ei töpseliautolla juurikaan lasketa, koska sekin saastuttaa suoraan ja välillisesti.

      Tämä tyttöhallitus satoineen avustajineen eivät ymmärrä tätä. Heidän agendansa on vain se, että pitää saada sähköautot maanteille. Ongelmille viis veisataan.
      Heidänkin pitäisi kuunnella oikeita ammattilaisia.
      t. RMB54

      • Anonyymi

        Ruosteen takia vähän alkoi Peugeot 607 kyllästyttää - niissä on tyyppivika etuakselistossa/apurungossa, jossa pehmenee rauta alatukivarsien läheltä. Myös koteloon jouduin laittamaan paikan , ohutta materiaalia on.
        Sinänsä luotetttava auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruosteen takia vähän alkoi Peugeot 607 kyllästyttää - niissä on tyyppivika etuakselistossa/apurungossa, jossa pehmenee rauta alatukivarsien läheltä. Myös koteloon jouduin laittamaan paikan , ohutta materiaalia on.
        Sinänsä luotetttava auto.

        Olen itse ajanut 13 vuotta samalla 406:lla. Olisin niin kovasti halunut 607:n mutta juuri tuon apurungon ruostumisen vuoksi, en sitä todennäköisesti tule koskaan hankkimaan.

        Myös tiettyjen moottori/vaihdelaatikkoyhdistelmien vetoakseleita ei ole saatavissa 607:aan, eikä jarrukilpiä.

        Kotelon paikkaaminen ei johdu materiaalin ohuudesta vaan siitä, että sinne koteloon menee vettä, joka ei tule kunnolla pois sieltä. Joten ruostuuhan se lopulta. Omassa 406:ssa oli siinä vaiheessa kun auton ostin, vedenpoistoreijät täynnä tehtaan valkoista massaa.

        Olen miettinyt että autokatos tai kokosuoja estää veden pääsyn niihin koteloihin. Ainakaan silloin kun auto seisoo ajamatta, ei vesi mene niihin koteloihin jos auton päällä on jonkunlainen suoja.


    • Anonyymi

      Älkää ruokkiko hööpöä mt trollia. Auto hullu ja muutenkin hullu. 95% palstan avauksista hööpön trolli tehtaalta. Älä ruoki trollia.

    • Anonyymi

      Olen ajanut vuodesta 1994 alkaen Pösöllä.
      Seurannut kokoikäni tekniikkaa.
      Työskennellyt 30 vuotta tekniikan alla.
      Kaveripiirini on ollut aina suuri.
      Olen ainoa pösöllä ajanut.
      Muilla mersut, bemarit ja jopa porsche.
      Ja täytyy sanoa, että vähimmällä vaivalla minä olen päässyt.
      Kaikkien vaan täytyy haukkua pösöä.
      nyt pösö vm.2020 alla ja hyvin menee.

    • Anonyymi

      "Peugeotin paikoilla..." -Mitä tuokin kysymys oikein tarkoitti...kirjoitusvirhe ..?

    • Anonyymi

      Pösöjä on moneksi. Aikanaan omistin 406 farkun, jonka voimanlähteenä oli kahden litran common rail (hdi) diisseli. Moottorin puolesta voin kyllä rehdisti sanoa, että erinomainen tuote on kyseessä. Autolla ajoin mittariin sen 600 000 kilometria ja kytkinremontti oli ainut isompi remppa, mikä piti moottoriin tehdä. Alustan kalikoita tuli vaihdettua säännöllisesti, mutta ne ovat pesoseen onneksi edullisia. Jos pysyy perustyökalut kädessä ja viitsii itse puuhastella, niin erittäin pienillä huoltokuluilla pääsee.

    • Anonyymi

      Vanha sananlasku pitää paikkansa edelleen ja tulevaisuudessa

      Paska, paskempi, peugeot

      • Anonyymi

        Tarkoitit varmaan: paska, paskempi, volkswagen?


    • Anonyymi

      Minä!

      • Anonyymi

        On ne hienoja


    • Anonyymi

      Minullakin hyviä kokemuksia pösöistä. Ensimmäisellä 406 HDI pösöllä ajelin 515.000km kunnes suuttimet alkoivat temppuilla. Ostin sitten uuden 407 HDI:n ja siinäkin on jo 410.000km mittarissa, ja hieno ehjä auto vieläkin. Toivottavasti menee tälläkin sen puoli miljoonaa, ennenkuin alkaa tulla remonttitarvetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe