Huijauspuheluita ; 05 8904 8792 ; 4540403282
Näistä kahdesta numerosta tunnin sisään molemmista puhelu.
Ensimmäinen suomalaisesta numerosta 05 8904 8792, mutta http://siirretytnumerot.fi ei tunnista numeron operaattoria ; onko numero ilman liittymäsopimusta, vai miksi Siirrettyjen numeroiden tiedotuspalvelu ei tunnista, mikä on numeron operaattori.
Kotimaiset operaattorit voisivat hyvin suodattaa pois sellaiset kotimaiset numerot, joista kukaan asiakas ei ole tehnyt liittymäsopimusta suomalaisen operaattorin kanssa, ja jotka eivät myöskään ole kotimaisia prepaid -liittymänumeroita (niistähän ei ole liittymäsopimusta).
Toinen puhelu tuli numerosta 4540403282, epäilen huijaukseksi, jossa "Microsoft" haluaa tarjota "teknistä tukea" eli todellisuudessa opastaa puhelimessa asentamaan heidän haittaohjelmansa tietokoneelle.
Tämähän on huijarien vanha kikka, teeskennellään että oltaisiin Microsoftin tekninen tuki. Tosiasiassa Microsoft ei soita asiakkaalle ilman asiakkaan itsensä taholta tullutta aloitetta.
tuo "asenna haittaohjelma tietokoneelle" / PC-tukihuijaus, tuohon olisi hyvä idea:
(en jaksanut itse toteuttaa, mutta ehkä joku muu jaksaa ja nauhoittaa puhelun, tässä ohjeet):
Kun huijari soittaa ja käskee asentaa haittaohjelman, käytä ikivanhaa tietokonetta, jossa on Windows 95 -käyttöjärjestelmä.
Tämä tuhlaa huijarien aikaa, sillä todennäköisimmin heidän haittaohjelmansa ei toimi Windows 95 -käyttöjärjestelmässä. Ja jos toimisikin, niin älä toki asenna haittaohjelmaa, mutta voit teeskennellä asentavasi.
Lisäksi Windows 95:n valikkorakenne on niin erilainen kuin nyky -windowseissa, että jo tuosta aiheutuu sen verran epäselvyyttä, että aikaa kuluu.
Tämä nauhoite vielä "pilapuhelu" nimikkeellä Youtubeen...
Huijauspuheluita ; 05 8904 8792 ; +4540403282
Anonyymi
1
77
Vastaukset
- Anonyymi
Jep. Juuri aamulla tuli soitto numerosta 358546655279 ja sieltä puhutiin venäjää. Puhelu katkaistiin nopeasti.
Myöhemmin tuli soitto numerosta 36203303902 josta esittäydyttiin Mikkisoftan ylläpidoksi tai vastaavaksi. Sai luurin korvaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989