Hyvät nastarenkaat

Anonyymi

mitkä ovat hyvät nastarenkaat sain tarjouksia ja vaihtoehdot ovat:

continental ice contact 3
michelin x-ice north 4
kormoran stud2
kapsen icemax
laufenn fit ice
hankook winter i pike rs2


Koska olen melko kokematon kuski niin haluan renkaiden olevan pitävät ja turvalliset.
Itse olen kallistumassa michelin renkaisiin joita on kehuttu paljon.

50

5267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Michelinit on Venäjällä valmistetut.

      • Anonyymi

        Entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sitten?

        Tuet Putinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuet Putinia.

        Et sä hölmö ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuet Putinia.

        Onko Nokia venäläinen firma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Nokia venäläinen firma?

        Onko Michelin venäläinen firma?


      • Anonyymi

        Michelin on ranskalainen firma ja valmistaa renkaita 18 eri maassa, eli ei ole ainoastaan venäjällä valmistettuja renkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Michelin on ranskalainen firma ja valmistaa renkaita 18 eri maassa, eli ei ole ainoastaan venäjällä valmistettuja renkaita.

        Kyllä, mutta nämä talvirenkaat valmistetaan Venäjällä.


    • Anonyymi

      Continental tai misukat

      • Anonyymi

        Continental on noista harvinaisen pehmeäseoksinen, en luottaisi pitkään käyttöikään ja pidon säilymiseen. Kumin kovettuminen vuosien myötä erityisen paha kun renkaan pito perustuu harvinaisen pehmeään seokseen.

        Siksi Michelin olisi oma valinta. On päihittänytkin Contin testeissä. Niissä testeissä missä Conti ollut tasoissa michelinin kanssa, Conti pärjäsi lähinnä asvalttipidon takia, talvipidossa hävinnyt Michelinille kaikissa testeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Continental on noista harvinaisen pehmeäseoksinen, en luottaisi pitkään käyttöikään ja pidon säilymiseen. Kumin kovettuminen vuosien myötä erityisen paha kun renkaan pito perustuu harvinaisen pehmeään seokseen.

        Siksi Michelin olisi oma valinta. On päihittänytkin Contin testeissä. Niissä testeissä missä Conti ollut tasoissa michelinin kanssa, Conti pärjäsi lähinnä asvalttipidon takia, talvipidossa hävinnyt Michelinille kaikissa testeissä.

        Eikö se pehmeä kumi pysy pidempään pehmempänä kun n kovempi kumi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se pehmeä kumi pysy pidempään pehmempänä kun n kovempi kumi??

        Kyllä, mutta ei misukka ukkojen mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Continental on noista harvinaisen pehmeäseoksinen, en luottaisi pitkään käyttöikään ja pidon säilymiseen. Kumin kovettuminen vuosien myötä erityisen paha kun renkaan pito perustuu harvinaisen pehmeään seokseen.

        Siksi Michelin olisi oma valinta. On päihittänytkin Contin testeissä. Niissä testeissä missä Conti ollut tasoissa michelinin kanssa, Conti pärjäsi lähinnä asvalttipidon takia, talvipidossa hävinnyt Michelinille kaikissa testeissä.

        Minä en hae talvirenkailta pitkää kestävyyttä, jos kerran contilla on pehmeä ja kuluva kumi, ilman muuta valitsisin sen. Ei niitä talvirenkaita juuri koskaan saa ajettua loppuun, ikä tulee vastaan.


    • Anonyymi

      Michelin kiistattomasti paras kaikkien talvirengastestien mukaan. Lisäksi Michelin renkaat lähes aina kestävimpiä (testatusti) ja omien kokemusten perusteella säilyttävät pidon vanhanakin paremmin kuin monet muut renkaat. Esim Contin ja Hankookin renkaista hävinnyt pito paljon nopeammin kuin vastaavan ikäisistä misukoista.

      Jos ihan pakko säästää niin Hankook RS2 on keskihintaisista paras. Talvipidossa lähes testivoittajien tasolla, asvaltilla hieman häviää kalliimmille. Mutta ainakin jos vähänkin pidempään meinaat pitää autoa niin ottaisin Michelinit.

      • Anonyymi

        En tiedä minkä lasien läpi olet rengastestit lukenut, ei todellakaan ollut kaikkien rengastestit paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä minkä lasien läpi olet rengastestit lukenut, ei todellakaan ollut kaikkien rengastestit paras.

        Todellakin oli paras. Ylivoimaisesti eniten voittoja eri testeissä tänä syksynä.

        Yhdessä tai ehkä kahdessa Conti pääsi rinnalle, mutta ainoastaan asvalttiominaisuuksien takia, Michelin ylivoimainen talvikelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin oli paras. Ylivoimaisesti eniten voittoja eri testeissä tänä syksynä.

        Yhdessä tai ehkä kahdessa Conti pääsi rinnalle, mutta ainoastaan asvalttiominaisuuksien takia, Michelin ylivoimainen talvikelissä.

        Lue uudestaan, jokainen voi painottaa mitä asioita haluaa.


      • Anonyymi

        Ei ole kesärenkaissa energy saveryt kestäviä, kalliit ja surkea kesto oli.


    • Anonyymi

      Ei ole olemassa turvallisia nastarenkaita, kuten ei ole olemassa turvallisia autojakaan. Turvallisuus on aina ratin ja penkin välissä. Nastoilla pilataan vain tiestömme kunto ja mahdollistetaan pienhiukkaspäästöt, jotka aiheuttavat kuolemia enemmän kuin "turvalliset" nastat pelastaisivat.

      • Anonyymi

        Totuus on, että mitkään renkaat eivät anna 100% pitoa. Eikä liukkaus ole se vaara, vaan suhteellinen liukkauden muutos - ei ihminenkään kaadu peilikirkkaalla järvenjäällä, vaan hiekoitetulla tiellä kantapään sattuessa liukkaampaan kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus on, että mitkään renkaat eivät anna 100% pitoa. Eikä liukkaus ole se vaara, vaan suhteellinen liukkauden muutos - ei ihminenkään kaadu peilikirkkaalla järvenjäällä, vaan hiekoitetulla tiellä kantapään sattuessa liukkaampaan kohtaan.

        Kyllä ihminen kaatuu peilikirkkaalla jäälläkin, vaikka olosuhde ei muuttuisi. Monet kerrat nähnyt sen ihmeen.


    • Anonyymi

      Nastarenkaat ovat typerin hankinta minkä voit tehdä.

      • Anonyymi

        Toisten rengasvalinnoista riiteleminen on typerintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisten rengasvalinnoista riiteleminen on typerintä.

        Oletko sitten sitä mieltä, että pian käytöstä poistuvien haitallisten nastarenkaiden käyttö ei olisikaan typerää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sitten sitä mieltä, että pian käytöstä poistuvien haitallisten nastarenkaiden käyttö ei olisikaan typerää?

        Nastarenkaat ei ole poistumassa mihinkään. Nastarenkaiden kuin kitkarenkaidenkaan käyttö ei ole typerää. Typerää on käyttää esim. Michelin CC leikkikalurenkaita talvella Suomessa.


    • Anonyymi

      Bridgestone noranza on hyvä merkki ittelä jo toista vuotta menossa.

      • Anonyymi

        Kova ääninen rengas.


      • Anonyymi

        Ei kovin hyvä, keskivertoa korkeintaan.


      • Anonyymi

        Kestävät ja hyvät halpisrenkaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät ja hyvät halpisrenkaat

        Vaikea valinta :

        Pirelli ice zero
        Goodyear UG ice Arctic

        Hinta sama, koko 195-65-15.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea valinta :

        Pirelli ice zero
        Goodyear UG ice Arctic

        Hinta sama, koko 195-65-15.

        Goodyear. Pirellin nastat parempia.

        Itse ostaisin Goodyearin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Goodyear. Pirellin nastat parempia.

        Itse ostaisin Goodyearin.

        Pirelli yllättävän äänekäs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät ja hyvät halpisrenkaat

        Gislaved nord Frost 200 toimivat ja kestävät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävät ja hyvät halpisrenkaat

        Matador sibir ice 2 ihan ok renkaat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Goodyear. Pirellin nastat parempia.

        Itse ostaisin Goodyearin.

        Olisiko kellään tietoa ko. renkaista. Olen saman valinnan edessä. Goodyear muutaman kympin kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko kellään tietoa ko. renkaista. Olen saman valinnan edessä. Goodyear muutaman kympin kalliimpi.

        Pirellin nastoja kehuvat. Mutta itse ostin Goodyerit, siksi kun ajan moottoriteitä 30000km vuodessa ja haluan hiljaiset renkaat. Tosin en tiedä Pirellin äänekkyydestä mitään muuta kun huhupuheita.


    • Anonyymi

      Laufenn fit ice on hyvä ja myös noranza on ok

    • Anonyymi

      Kormoran tai Hankook ovat hyvät budjetti renkaat toimivat sekä jäällä, lumella että kuivalla.

      • Anonyymi

        Kormoran valmistetaan euroopassa - Puolassa.


    • Anonyymi

      Nyt laitoin alle Contin Icecontact 2:t . Kolme talvea takana ja kaksi jo kohta sakoilla. Olisiko nokialaiset nastoilla vähän kestävämmät?

      • Anonyymi

        Mikään ei ole ikuista. Minulla menee joka kevät ja syksy rengas sarjat uusiksi loppuun kulumisen takia.


    • Anonyymi

      Venäläiset renkaat on hyviä venäläisiin autoihin. Länsimaisiin laitteisiin suosittelen saksalaisia renkaita. Tai miksei suomalaisia jos vielä löytyy.

    • Anonyymi

      Misukat ovat mukavan hiljaiset ja hyvät ajaa. Mulla jo vähän kuluneet Goodyearin kesärenkaat pitävät enemmän meteliä.

      • Anonyymi

        Riippuu autosta.


    • Anonyymi

      Minulla oli Contit nyt noin 7-8 vuotta ja vaihdan taas uusiin Contiin. Ne on hyvät. Pitääkin olla pitoa asfaltilla. Nyt vain tuli ikä vastaan, ei niissä muuten mitään vikaa ollut.

    • Anonyymi

      Laitoin just uudet Contin kolmoset alle. Ihmettelen niitä jotka valittaa että nastarenkaisdsa olisi liikaa melua.

    • Anonyymi

      Vältän tarkoituksella ylihinnoiteltuja testivoittajia sekä myös kaikkein halvimpia
      (ehkä kiinalaisia) talvirenkaita, missä on talvikeleihin arveluttava kuvio.
      Sen sijaan suosin keskihintaisia renkaita, millä saa hyvän vastineen rahoilleen eli olen ajanut pari sarjaa (195/65-15 ja 205/65-15) Kumhoja loppuun ja ne toimivat sekä asfaltilla sekä lumella ihan yhtä hyvin kuin jotkut nokialaiset . Ostin vielä halvemmat eli Gordiant merkkiset (rus) . Toimivat kyllä talvella, mutta olivat äänekkäät .

    • Anonyymi

      Uudet Contin icecontact 3 on nyt alla. Vielä jos tulisi lunta. Mutta saattaa tulla jonain päivänä ennen joulua. Toivottavasti. Jossain sanottiin ettei Etelä-Suomen järvet jäädy enää. Eivät jäätyneet vuosi sitten toiv tänä vuonna onnistaisi paremmin. Ajaa pitää kuitenkin aamuisin joten jos menee pakkasen puolelle niin onhan sitten enempi pitoa vaikka kitkat voisivat hyvin riittää. Tätä voi funtsia koko talven.

    • Anonyymi

      Pirelli IceZero2 on hiljainen rengas.

    • Anonyymi

      halvimmalla pääset ku nastootat renkaat itse,hae rengasliikkeen roskiksesta hyväkuntoset nastarenkaat mistä nastat lentänypois ja paat ite uudet kunnonastat tilalle eikä mitää normipilipali nastoja millä renkaat nastotettuyleensä,kyllä o pitoa ja toimii

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe