Valtio jakaa ilmaisia asioita
Kommunikaatio on perustarve.
Ilmainen tietokone on perustarve
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ollut jo vuosia, mutta onneksi nykyään on kirjastoissa paremmin lainassa konepaikkoja ja varsinkin nuorille on palvelu paikkoja jossa voi käydä koneella.
Suomi on tietotekniikan jäänyt 80-luvulle, varsinkin koulujen ja byrokratian/virkamies alojen kohdalla. Toivoa voi, että vihdoin koronan myötä pakotetaan nytkähtämään lähemmäksi tätä nykypäivää. Ehkä vihdoin edes 90-luvulle? - Anonyymi
... ja mopoautot, ilmaiset energiajuomat ja PELIT!
- Anonyymi
Osta itse.
Tietokoneidenkin suhteen olisi hyvä katsoa perheen/henkilön varallisuus tai olla opiskelu paikoissa yms. läppärin lainaamismahdollisuus, jossa allekirjoittaa sopimuksen, että huolehtii läppäristä sen ajan kunnolla.
Se, että annetaan vain koneita sellaisille joilla on varaa itse hankkia nostaa todennäköisyyttä, että tämä henkilö ei huolehdi tietokoneesta kunnolla, koska sillä ei ole hänelle arvoa.
Mopoautot, energiajuomat ja pelit on enimmäkseen hyödytöntä ja kallista roskaa, vaikka joitain pelejä voi käyttää hyödyllisten taitojen oppimiseen tai sosiaalistumiseen.
Onneksi sentään alkaa olla kaupungeissa mahdollisuuksia lainata pyöriä päiväksi, esim. sovitusti työ/koulumatkoille ( matkakortilla lainaamiset) ja tästä pitäisi rakentaa kunnollinen juttu, sekä sitten laajentaa. Hyvä jos saisi tarvittaessa lainaan myös pyörään kiinnitettävän kärryn, jos on jotain isompaa ostettavaa tai muuta.
- Anonyymi
puhelin ja netti
- Anonyymi
Niin totta. Netin saa nykyään Suomessa aina jotenkin jostain, mutta puhelin ei ole niin itsestään selvä juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1225115Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303658No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
- 411560
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241504- 231391
- 141292
- 271198
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221117