Mulla on ollut peugeot 3008 allure e THP a automaatti. pari kuukautta. Pyörin pelkästään kaupungissa. Kulutus on 10-11 litraa? Valmistaja ilmoittaa kaupunkikulutukseksi 7.7l? Onko toisilla millaisia kokemuksia kaupunkiajosta
Kulutus peugeot 3008
17
1541
Vastaukset
- Anonyymi
Talvella kulutus nousee 12litraan satkulla...
- Anonyymi
Eli tuo autonvalmistajan 7,7l ei pidä paikkaansa?
- Anonyymi
Vaihdoin volvo s80 pois, tosin oli jo ikää, vm 05, sen takia kun vei bensaa, varsinkin talvella, 14-15l kaupungissa, mutta eipä tainnut tämä pösö olla sen kummempi.
Onko tuo jakopää ja karstoitusvika mistä yksi ja toinen tuntuu peloittelevan, aina satavarma joka auton kohdalla
Jos jakopäälle ei anneta vaihtoväli ja se pettää suht uutena, niin eikö se me takuuseen jos huollot on tehty ajallaan?
- Anonyymi
Vaihda äkkiä, moottoriongelmia kovasti noissa thp-koneissa, muuten mukava auto.
- Anonyymi
Millaisia ongelmia. Kalliitakin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaisia ongelmia. Kalliitakin?
THP-koneessa edelleen (uusimmatkin) paha ongelma on jakopään KETJu, se venyy joa 25 tkm:n matkalla ja startissa kone alkaa aluksi rallattamaan rumalla äänellä. Lisäksi ongelmana koneen karstoittuminen (imuventtiilit, huohotussysteemi) ja viimeistään 60-70 tkm kohdalla joutuu avaamaan ja pähkinärouhepuhalluksella putsaamaan, tuosta tietää kaikki viralliset Pösön merkkihuollot. Tehdas muutti kierosti uusimmissa vuosimalleissa moottorin tyypin nimen 1,6 THP:stä 1,6 Puretechiksi vaikka rakenne on edelleen yhtä huono! Eli sama kone on 1,6 puretech-Pösöissä, Citikoissa ja DS:ssä, myös ladattavissa bensahybridimalleissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
THP-koneessa edelleen (uusimmatkin) paha ongelma on jakopään KETJu, se venyy joa 25 tkm:n matkalla ja startissa kone alkaa aluksi rallattamaan rumalla äänellä. Lisäksi ongelmana koneen karstoittuminen (imuventtiilit, huohotussysteemi) ja viimeistään 60-70 tkm kohdalla joutuu avaamaan ja pähkinärouhepuhalluksella putsaamaan, tuosta tietää kaikki viralliset Pösön merkkihuollot. Tehdas muutti kierosti uusimmissa vuosimalleissa moottorin tyypin nimen 1,6 THP:stä 1,6 Puretechiksi vaikka rakenne on edelleen yhtä huono! Eli sama kone on 1,6 puretech-Pösöissä, Citikoissa ja DS:ssä, myös ladattavissa bensahybridimalleissa.
Puretech moottoreissa on kyllä hihna jakopäässä. Tuo hihna pyörittää toista nokka-akselia ja siitä voima viedään toiselle nokka-akselille ketjun kanssa.
Jos sulla on tieto siitä että tuo ketju on tuossa se heikko lenkki, niin kerro ihmeessä mistä olet tuon tiedon saanut, noita 1.6 puretech moottoreita ei ole ollut markkinoilla kuin vasta pari vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa tuo imuventtiilien karstoittuminen olla suoraruisku koneiden ongelma merkistä riippumatta .
- Anonyymi
Janoinen kuin Gary Grandis, aavikolla?😥😥
- Anonyymi
Moro
Mulla vie talvella kaupunkiajossa n. 14 litraa satasella jos en pysty käyttämään elektronista tilaa. Tulee talvella nimittäi kojetauluun teksti, että "elektroninen tila ei käytössä, automaattinen toimenpide menossa" Onko sulla tullut samaa ? Lähtee pois kun ajaa n. 80 km yhteen pötköön sammuttamatta moottoria. Viimeksi meni aikaa siihen 1,5 h - Anonyymi
Mulla Peugeot 2008 Puretech 130 EAT8 automaatilla, kaupunkikulutus 6,6 ltr.
- Anonyymi
Ette aja tarpeeksi taloudellisesti.
Mun Pösössä on kaupunkikulutus 6,3l/100km - Anonyymi
Heh heh, ei varmasti ole kulutus kaupungissa 6,6
- Anonyymi
"Mulla Peugeot 2008 Puretech 130 EAT8 automaatilla, kaupunkikulutus 6,6 ltr."
Väite on aika epäuskottava, sillä saksalainen spritmonitor.de johon ihmiset saa ilmoitella autojensa kulutuksia, laskee tuolle mallille, tuolla moottorilla ja automaattivaihteistolla, keskikulutukseksi 7,13 litraa satasella.
Pieninkin kulutus tuolle autolle tuolla sivulla on 6,2 litraa satasella.
Kyllähän ne saksalaiset varmasti ajaa ihan koko ajan moottoritiellä 200 km/h joka nostaa tuota kulutusta, mutta silti... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ette aja tarpeeksi taloudellisesti.
Mun Pösössä on kaupunkikulutus 6,3l/100kmMun 2008:saa 5,9 litraa / 100. Opettele ajamaan
- Anonyymi
Toyotalla vois ajella kaupunkin katuja mielin määrin ja kulutus olis Max 3 litraa per 100km!😎😎
- Anonyymi
Aloittajan kaupunkikulutus kuulostaa aivan normaalilta. Normikulutus on tässäkin autossa aivan alakanttiin. Maanteillä pärjää sitten 6-7 litralla satasella.
THP-ketjukoneen ongelmia ehkäisee tiheä öljynvaihto. Niin kuin monissa moottoreissa virallinen öljynvaihtoväli on aivan yläkantissa. 10 000 km lienee hyvä karstaantumisen ja muun kulumisen ehkäisemiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882