Laittaisin tämän muuten facebookkiin, mutta en voi koska ihmisten kateellisuus

Anonyymi

Minä olen isyyslomalla! Lapsi on vuoden vanha ja meillä on ihan huippua. Kun aamulla vauva herää, hän menee katsomaan ikkunasta, onko jo aamu. Jos aamu on, on aika myös käydä höpöttämässä isi hereille. Sitten kun isikin toteaa ikkunasta, että aamu on saapunut, on aika herätä kahvinkeittoon.

Sitten kun kahvit on keitetty ja aamupuurot laitettu, on aika katsoa uutisia isille ja vähän piirrettyjä vauvalle. Eikä mitä tahansa piirrettyjä, vaan kehittäviä Baby einstein piirrettyjä. Niitä katsotaan kunnes puuro on syöty ja sen jälkeen mennään pihalle haravoimaan ja keräämään roskia kasaan. Niistä tulee multaa ensi vuoden vadelmille, joita isin kanssa käydään keräämässä suoraan puskasta.

Sitten onkin jo lounaan aika ja isi tekee intialaista ruokaa ja vauvalle ruoka valmistetaan ilman mausteita. Syödään lounas, leikitään ja sitten onkin päiväuniaika. Kävellään puistossa 3 kilsan lenkki ja nukutaan, isi ehtii tehdä remonttia tunnin verran kun vauva nukkuu. Sitten vauva herää ja syödään välipala ja sen jälkeen onkin urheilua! Mennään uimahalliin ja opetellaan uimista ja saunomista ja tullaan viideksi kotiin. Sillä aikaa äiti on saapunut kotiin ja syödään päivällistä. Sitä intialaista jota isi teki. Äitikin on tyytyväinen kun on gourmettia pöydässä heti kun tulee töistä.

Ja tästä maksetaan! En tiedä mihin korvaus perustuu, mutta mulla on 75 euroa päivässä käytettävissä. Sillä ostetaan ruokaa pakkaseen, parit vaatteet kirpparilta sekä kehittäviä leluja. En voi laittaa tätä faceen tai julkiseksi, koski ihmisiä ottaa liikaa päähän miten kivaa meillä on. Toisten elämä on kuulemma vastaavissa olosuhteissa helvettiä. Suomen valtio voisi tukea tällaisia koti-isiä enemmänkin koska minusta on ihan helvetin siistiä olla pienen lapseni kanssa kotona! Jos koet tämän tekstin luettuasi kateellisuutta, tutkiskele itseäsi . Jos olet tekstin luettuasi iloinen, onnittele itseäsi. Sinulla on hyvä sydän.

5

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      " En voi laittaa tätä faceen tai julkiseksi, koski ihmisiä ottaa liikaa päähän miten kivaa meillä on."


      No laitoithan tämän julkiseksi kun tänne sen laitoit, ei tämä mikään suljettu palsta ole. Kyllä se sinunkin ruusuinen kuvasi lapsiperhearjesta vielä muuttuu kunhan niitä kersoja tulee lisää ja kaikilla uhmaikä eri aikaan ja viimeistään teinihelvetit saa hermosi kiehumaan

      • Anonyymi

        Mutta hyvä isi nauttii nyt tästä hetkestä joka hänellä, mitä nyt vielä tulevaa miettimään ...


    • Anonyymi

      Lapsesikin tuntuu olevan super-lapsi. Harva vuodenikäinen vauva on vielä noin monitaitoinen. Lapsesi kävelee jo heti aamulla ihailemaan ikkunasta maisemia ja tulee sitten puhua höpöttelemään isukin kanssa. Harva lapsi vielä puhuu kovin paljon tuon ikäisenä ja kävelykin on vielä aika horjuvaa, jos sitäkään. Puhumattakaan puistossa haravoimisesta...

      Nauti sinä nyt vain kaikessa rauhassa. Tuolla kehitysvauhdilla tuo vauva kärrää pian sinua vaunuissa.

      • Anonyymi

        aloittajan vauvalle maistuu kiinteä ruokakin hyvin. Tosin ilman mausteita.


    • Kyllä minä olen iloinen puolestasi, vaikka itse olen vanha eikä ole lapsenlapsiakaan. Muistan kuitenkin tuon ensi vuoden hauskuuden oman beibin kanssa. Silloin isillä ei vielä ollut isyyslomia, mutta sen ajan kun oli poissa töistä, omisti ihanalle pikku tyttärelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe