Espanja, Portugali, Unkari?

Anonyymi

Moni Suomalainen, eläkeikäinen on muuttanut Espanjaan tai Portugaliin edullisemman kustannustason vuoksi. Se on ilmaston ja erilaisen ruokakulttuurin lisäksi yksi yleisistä ulkomaille muuttamisen perusteista. Edullisemmat hinnat ovat aina houkutelleet ja koska asuminen ulkomailla on monille kiinnostava asia on joskus hyvä vertailla myös vaihtoehtoja.
Listaan muutaman seikan Unkaria ajatellen.
Automatka Budapest - Helsinki 1950km, Suorat lennot n. 2 t 20 min.
Vuokrat -ja muut kuluttaja hinnat ovat edullisempia kuin Aurinkorannikolla tai Algarven lomakohteissa, lisäksi asunnot ovat myös talvikautta ajatellen huomattavasti mukavampia ja lämpimämpiä asua.
Marraskuun keskilämpötila Budapest 5,1, Albufeira 15,1,
Tämän hetken säätietojen mukaan Budapest 17 astetta, Albufeira 18 astetta.
Jos nauttii alueesta läpi vuoden niin kesäkauden keskilämpötilat ovat lähes 80km pituisen ja 14km leveän Balaton järven alueella noin 3 astetta Algarven keskilämpötiloja alemmat. Lidl sekä Aldi löytyvät ja valikoimat ovat pääosin samat. Hinta -ja tuote vertailuja voi tehdä ketjun nettisivujen kautta. Valitse ensin haluamasi maa ja sitten ajankohtainen kuvasto.
Esimerkiksi Unkarin Aldi, Cabernet Sauvignon 0,75 ltr 599HUF = 1,64€
Unkariin kannattaa tutustua ja mahdollisuuksien mukaan keskustella muiden alueelle jo muuttaneiden suomalaisten kanssa miksi Unkari on tällä hetkellä heille ollut hyvä vaihtoehto.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos Unkariin joskus palaa demokratia, niin miksipä ei.

      • Anonyymi

        Minä olen tuosta syystä jättänyt käymättä Venäjällä ja Kiinassa. Turkkiin voin mennä jos Kurdien asema paranee, mutta muuten en mene. Intiaan matkustan vain jos siellä saadaan tyttöjen asiat kuntoon. Espanjaan muuttamista voin harkita jos Katalonia saa itsenäisyyden.
        Olin siellä mutta en tiennyt että kyseinen kiista oli olemassa.
        No me Suomalaiset ollaan kuitenkin sellaista porukkaa että ajatellaan aina kaikkien yhteistä hyvää, eikä pelkästään oman talouden vaurastumista. Tai jos ajatellaan niin ei sitä sanota syyksi millekkään toiminnalle. Näin jälkeen päin on kuitenkin pakko myöntää että Portugalin puolelle muutin verovapauden vuoksi ja olisin sen tehnyt vaikka maassa olisi edelleenkin ollut tuo mainittu täydellisen demokratian puute. Asunnon myyjä olisi myös silloin saanut kaupat tehdyksi, samoin olisivat tienanneet kauppias, taksinkuljettaja ja ravintolan pitäjä, jotka tuskin olisivat toivoneet että ulkomaalainen jättää tulematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen tuosta syystä jättänyt käymättä Venäjällä ja Kiinassa. Turkkiin voin mennä jos Kurdien asema paranee, mutta muuten en mene. Intiaan matkustan vain jos siellä saadaan tyttöjen asiat kuntoon. Espanjaan muuttamista voin harkita jos Katalonia saa itsenäisyyden.
        Olin siellä mutta en tiennyt että kyseinen kiista oli olemassa.
        No me Suomalaiset ollaan kuitenkin sellaista porukkaa että ajatellaan aina kaikkien yhteistä hyvää, eikä pelkästään oman talouden vaurastumista. Tai jos ajatellaan niin ei sitä sanota syyksi millekkään toiminnalle. Näin jälkeen päin on kuitenkin pakko myöntää että Portugalin puolelle muutin verovapauden vuoksi ja olisin sen tehnyt vaikka maassa olisi edelleenkin ollut tuo mainittu täydellisen demokratian puute. Asunnon myyjä olisi myös silloin saanut kaupat tehdyksi, samoin olisivat tienanneet kauppias, taksinkuljettaja ja ravintolan pitäjä, jotka tuskin olisivat toivoneet että ulkomaalainen jättää tulematta.

        Eli tulit miellyttävän ilmaston houkuttelemana, minä myös kävin kuuntelemassa luennot niistä eduista miksi Portugaliin kannattaa muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tulit miellyttävän ilmaston houkuttelemana, minä myös kävin kuuntelemassa luennot niistä eduista miksi Portugaliin kannattaa muuttaa.

        Euroopan tilannetta tarkastellen ainoa viisas valinta on pysyä Suomessa tai jos on matkustanut ulkomaille, palata sinne mahdollisimman pian ja välttää mitään matkustamista niin kauan kunnes rokotusohjelma on toteutunut ja tilanne palannut normaaliksi.
        Tämä mielipide perustuu siihen että tartuntojen määrien kasvulle ei ole tehtävissä enää mitään missään kolkassa missä ihmiset liikkuvat toistensa joukossa. Moni maa on jo ilmoittanut 2-3 viikon totaali sulkemisista ja kyllä jokaisen järjissään olevan ihmisen pitäisi jo ymmärtää mihin tuleva talvi on johtamassa. Maiden väliset rajanylitykset henkilöliikenteen osalta saattavat vaikeutua merkittävästi jo joulukuun alusta ja myös lentoreitit voivat olla aika vähissä. Jos kovia sulku toimia ei oteta pysyvästi käyttöön nyt, tulee tilanne räjähtämään viimeistään tammikuussa, joulun ja uudenvuoden juhlintaan matkustavien ihmisten mukanaan tuomien tartuntojen myötä. Silloin terveydenhuolto on myös jo kriisi tilassa. Tähän kannattaa varautua kun miettii omia matkasuunnitelmiaan. Milloin olen ajatellut matkustaa ja milloin palata takaisin? Kannattaako nyt muuttaa toiseen maahan?
        Kun rajoitus toimet kovenevat tai asetetaan alueita totaaliseen sulkuun. Takaisin paluu edellyttää sitä että uusien tartuntojen määrät kääntyvät pidemmällä aikavälillä laskuun.
        Onko todennäköistä että se tapahtuu parin viikon, parin kuukauden, puolen vuoden tai vasta vuoden kuluttua ? Kukaan ei voi etukäteen tietää. Ainoa asia mikä on selvää on se että joka ikinen päivä tartuntoja tulee lisää ja päivittäiset määrät kasvavat (seurataan 14vrk jaksoissa, joista lasketaan keskiarvo). Se on tämän hetken tilanne. Suomi on aika turvallinen paikka sairastaa jos se omalle kohdalle sattuu. Mutta jokainen tekee itse omat valintansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe