Rakastan lapsia mutta abortti käsillä :-(

Anonyymi

Olen joutunut kamalaan tilanteeseen olen kauhukseni raskaana. Kyse on parin viikon tapailusta erääseen toiseen kulttuuriin kuuluvan miehen kanssa. Siinä oli ihan seksistä ja läheisyyden kaipuusta kyse kun olen ollu noin vuoden yksin pidemmän 5 v suhteen jälkeen joka loppui vaan siihen että rakkaus loppui. Tää mies jota tapailin ehkä haluaisi jatkaa tapaamista, olen silti pitäny etäisyyttä nyt muutaman viikon. Minä en ole valmis suhteeseen. Enkä äidiksi ilman miestä jota en tunne. Varsinkaan toisen uskontoon kuuluvan miehen kanssa. Mutta mun on pakko tunnustaa koska saan kirjoittaa anonyyminä, että mua hävettäisi synnyttää lapsi jonka isä on ulkomaalainen ja sen värinen kuin on. En ole rasisti ja hyväksyn kyllä muiden lapset, mutta itsen ja suvun kohdalla asia on liika vaikeata sulattaa. Olisin halunnut kyllä lapsia pitkässä suhteessani mutta miesystäväni ei ollut yhtään lapsirakas. Häpeä vanhempieni tähden on liika suuri sillä vanhempani ovat vanhan kansan ihmisiä. Akateemisista suvuista ja teologeja ja lääkäreitä suvussa eivätkä hyväksyisi asiaa. Kyse ei ole siitä ettenkö pitäisi lapsista, ja haluankin joskus perheen, mut sen oikean miehen kanssa. Vanhemmillakin on oletus että valitsen miehen joka on samasta luokasta kuin minä ettei ole liika jyrkät eroavuudet. Mitä ajattelette? Onko kenties muita kohtalotovereita jotka olette tehneet abortin vain epäsopivan miehen takia. En tiedä millä syyllä abortin saa, mulla ei ole oikein mitään muuta syytä kuin lapsen isä, jota en halua elämääni ja häpeä kun lapsi ei tulis olemaan ihan vaalea. Voiko nämä syyt kertoa suoraan lääkärille? Lääkkeellinen keskeytys on tuttu kun ystäväni kertoi omastaan. Sitä en hermoile, kipua en pelkää koska olen käynyt ison leikkauksen läpi aika vasta, kokemusta on. Ja onhan synnytyksessäkin tietty kivut. Mulla on varattu aika ens viikolle terv keskukseen e-neuvolaan lääkärille joka laittaa lähetteitä sairaalaan. Perhelääkärikin kirjoittaisi lähetteen mutta en tohdi jos se lipsauttaa jotain vanhemmille. Olis kiva jos tulis keskustelua tai kertoisitte omista kokemuksistanne. Pelkkää haukkumista ei ole kiva lukea, niitä tulis joka tapauksessa jos synnyttäisin tämän lapsen ja loppuiän häpeä. Ja olen 25 v just valmistunut ammattiin.

24

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miulla oli vähä samantyyppistä ongelmaa mutta eri syistä. Olen kirjoittanut omasta kokemuksestani täällä parisen vuotta sitten, en muista enää nimimerkkiäni, silloin tarvittiin nimimerkki vielä. Arvelen että tyyppi jonka kanssa olin vähän aikaa yritti saada mut väkisin paksuks. Otti kortsun pois kesken kaiken. En kertonut asiasta kellekään silloin, tälle kaverille ensinkään. Kyllähän se epäili että jotain on mutta sanoin että olen sairas kun kävin abortissa.

      Jäbä oli ihan suomalainen mutta jotenkin ketku enkä osannut oikein luottaa hänen puheisiin muutenkaan enkä suuuntellu mitään pitkäaikasta hänen kans. Jatkoin seksisuhdetta vielä hänen kanssa abortin jälkeen koska on hyvä niissä jutuissa. Olin jo kuitenkin tavannut nykyisen mieheni mutta en ollut varma että alkaako meidän juttu vai ei. Olin ihastunut kyllä jo siinä vaiheessa kun mulla oli se edellinen, olin laitattanut varmuudeksi kierukan, eli se laitettiin keskeytyksen jälkeen. Itse abortista ei pahaa sanottavaa, henkilökunta kilttiä ja ymmärtäväistä, kipuja oli ja vuoto jatku pari vk mutta niihin sain hyvät drobit, siis kipuihin. Lääkkeellinen keskeytys oli, en muista viikkoja kyllä oli tosi alussa ja syy kysyttiin multakin. Sanoin että aion alkaa opiskella, enkä kyllä aikonut koska mulla on hyvä ammatti jossa työtilanne tosi hyvä ja meillä on myös yritys. On se ihan naurettavaa että pitää keksiä syy sille että ei halua lapsia.

      Sellainen uutinen mulla olikin että nyt olen toivotusti raskaana, ja laskettu aika on maaliskuulla loppupuolella <3 Mentiin oikein naimisiin miehen kanssa ja ollaan onnellisia. Oli ihanat isot maalaishäät viime viime vuoden syksyllä.

      Joo ja kannatin sitä OmaTahto 2020 aloitetta!

      • Nyyhkyti nyyh ja yhyy.... rynkky käy kun totuus ottaa liian koville! :D
        On se nyt s.tana kumma taas kun ei tähänkään saa sanaakaan kommentoida, hys hys vaan ja hätäkiljua kehiin!! Sen sijaan vastustajia saa vapaasti haukkua vaikka n.atseiksi...!!

        "nyt olen toivotusti raskaana, ja laskettu aika on maaliskuulla loppupuolella"

        Lapsi parka. Joutumassa omanapaisen l.ordon verisiin käsiin. Toivottavasti otetaan pikaisesti huostaan ja kunnon ihmisten hoiviin ennenkuin käy kylmät sillekin. Siis jos raasu pysyy hengissä aborttöörin myrkyllisessä kammiossa edes syntymäänsä saakka..
        Ei yllätä että k.altaisesti kannattaa M.urhaMieli valta-aloitetta.


    • Anonyymi

      Tuo akateeminen tausta ei ole yltänyt avaajaan asti, kun kirjoitustyyli ja ajatukset ovat melko takapajuiset.

      • Anonyymi

        Millä tavalla korjaisit aloituksen tekstin, eli mitkä kielioppirakenteet muuttaisit, ja kysäisen vielä että mikä oli oma taustasi? Onko sulla muutenkaan sanottavaa itse asiasta?


    • Anonyymi

      Aborttilaki Lex-,Tiekso muilutettiin eduskunnassa läpi juuri aloittajan kuvaamalla maalaishäpeä-argumentilla.

      Aloituksessa kirjoittaja tuo esiin rasismim - lapsi ei olisi riittävän vaalea.... Aborttiperinteen juuret ovat eugeniikassa eli rotuhygieniassa ja sosiaslidarwinismissa. Näillä eväillä telaketjufemakot ja muu aborttiväki edelleen teilaa mm. "ei riittävän vaaleita lapsia" mukavuusaborteissa.

      • Anonyymi

        En asu maalla, en tiedä kelle osoitit moraalisaarnas. Jokaisella on ihan ne omat laatuvaatimukset elämän ja miesten suhteen. Ei se lapsi oo se häpeä, vaan mies joka ei oo aviomiesainesta. Lapset on ihania. Haluan ainakin kolme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En asu maalla, en tiedä kelle osoitit moraalisaarnas. Jokaisella on ihan ne omat laatuvaatimukset elämän ja miesten suhteen. Ei se lapsi oo se häpeä, vaan mies joka ei oo aviomiesainesta. Lapset on ihania. Haluan ainakin kolme.

        Siis ei se lapsi ole ongelma vaan se mies jonka geenejä en halua, enkä miestä tunkemaan elämääni mitenkään. Koska pelkään ongelmia. Nykyään mies voi vaatia isyyttä niin oli pakko tehdä jotain. Mies voi vaatia jotain tai alkaa loisia luonani tms ongelmaa. Jotkut on saaneet näistä ongelmia. Häpeä on se väri vain vanhemmilleni, kun ovat maahanmuuttokriittisiä ja ajattelen paljon vanhempieni tunteita. He on minulle rakkaimmat. En voisi heitä satuttaa ja saattaa naurunalaisiksi omissa yhteisöissään. Heille se on se häpeä kun ovat konservatiivejä, ei minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En asu maalla, en tiedä kelle osoitit moraalisaarnas. Jokaisella on ihan ne omat laatuvaatimukset elämän ja miesten suhteen. Ei se lapsi oo se häpeä, vaan mies joka ei oo aviomiesainesta. Lapset on ihania. Haluan ainakin kolme.

        Kuvattu tilanne on ertittäin tavallinen mukavuusaborteissa. Mukavuusabortin syy on parisuhdesotku, johon lapsi on täysin osaton. Mukavuusabortin syy on lapsen vanhempien suhteen abortointi eli lapsen isän hylkääminen. Bonus on "ei riittävän vaalean lapsen teilaus.

        Aborttilain järjen ja todellisuuden vastaisen tulkinnan mukaan lasta ei ole olemassakaan ja isä on ulkopuolinen. Näemme, ettei aborttijärjestelmä millään tavoin kunnioita tai ota huomioon asian osapuolia eikä abortin kohdetta; lasta.

        Abortointi on sekoitus 1. aallon rotuhygieniaa, 2. aallon stalinismia ja 3. aallon feminismiä. Ruma soppa...

        Äitiä auttaa vain rakkaus lapseen ja usko elämään. Elämä voittaa kuoleman ja rakkaus voittaa vihan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvattu tilanne on ertittäin tavallinen mukavuusaborteissa. Mukavuusabortin syy on parisuhdesotku, johon lapsi on täysin osaton. Mukavuusabortin syy on lapsen vanhempien suhteen abortointi eli lapsen isän hylkääminen. Bonus on "ei riittävän vaalean lapsen teilaus.

        Aborttilain järjen ja todellisuuden vastaisen tulkinnan mukaan lasta ei ole olemassakaan ja isä on ulkopuolinen. Näemme, ettei aborttijärjestelmä millään tavoin kunnioita tai ota huomioon asian osapuolia eikä abortin kohdetta; lasta.

        Abortointi on sekoitus 1. aallon rotuhygieniaa, 2. aallon stalinismia ja 3. aallon feminismiä. Ruma soppa...

        Äitiä auttaa vain rakkaus lapseen ja usko elämään. Elämä voittaa kuoleman ja rakkaus voittaa vihan.

        Lapsen isä on eri asia kuin siittäjä joka voi olla mikä tahansa raiskaaja. Ei kai täysin kelvottomia miehiä tarvi. Ajatelkaa se Erikan isä, oliko tarvinnut isän oikeudet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ei se lapsi ole ongelma vaan se mies jonka geenejä en halua, enkä miestä tunkemaan elämääni mitenkään. Koska pelkään ongelmia. Nykyään mies voi vaatia isyyttä niin oli pakko tehdä jotain. Mies voi vaatia jotain tai alkaa loisia luonani tms ongelmaa. Jotkut on saaneet näistä ongelmia. Häpeä on se väri vain vanhemmilleni, kun ovat maahanmuuttokriittisiä ja ajattelen paljon vanhempieni tunteita. He on minulle rakkaimmat. En voisi heitä satuttaa ja saattaa naurunalaisiksi omissa yhteisöissään. Heille se on se häpeä kun ovat konservatiivejä, ei minulle.

        Siis vanhempasi kannattaisi lapsenlapsensa tappamista ihonvärin takia, etkä ole heiltä edes kysynyt.. vai ehkä kuitenkin sinä ihan itse? Yrität selvästi nyt vaan löytää jonkun muka-pätevän syyn lapsesi tappamiselle samalla paeten omaa vastuutasi, ja motiivi on selvästi rasistinen, vaikka muuta väität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvattu tilanne on ertittäin tavallinen mukavuusaborteissa. Mukavuusabortin syy on parisuhdesotku, johon lapsi on täysin osaton. Mukavuusabortin syy on lapsen vanhempien suhteen abortointi eli lapsen isän hylkääminen. Bonus on "ei riittävän vaalean lapsen teilaus.

        Aborttilain järjen ja todellisuuden vastaisen tulkinnan mukaan lasta ei ole olemassakaan ja isä on ulkopuolinen. Näemme, ettei aborttijärjestelmä millään tavoin kunnioita tai ota huomioon asian osapuolia eikä abortin kohdetta; lasta.

        Abortointi on sekoitus 1. aallon rotuhygieniaa, 2. aallon stalinismia ja 3. aallon feminismiä. Ruma soppa...

        Äitiä auttaa vain rakkaus lapseen ja usko elämään. Elämä voittaa kuoleman ja rakkaus voittaa vihan.

        "Äitiä auttaa vain rakkaus lapseen ja usko elämään."

        Ymmärrän hyvin. Mutta mitä jos ei ole rakkautta mitä antaa? Raskaaksi tullessa ei ole mitään rakkautta koska ei ole mitään lastakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvattu tilanne on ertittäin tavallinen mukavuusaborteissa. Mukavuusabortin syy on parisuhdesotku, johon lapsi on täysin osaton. Mukavuusabortin syy on lapsen vanhempien suhteen abortointi eli lapsen isän hylkääminen. Bonus on "ei riittävän vaalean lapsen teilaus.

        Aborttilain järjen ja todellisuuden vastaisen tulkinnan mukaan lasta ei ole olemassakaan ja isä on ulkopuolinen. Näemme, ettei aborttijärjestelmä millään tavoin kunnioita tai ota huomioon asian osapuolia eikä abortin kohdetta; lasta.

        Abortointi on sekoitus 1. aallon rotuhygieniaa, 2. aallon stalinismia ja 3. aallon feminismiä. Ruma soppa...

        Äitiä auttaa vain rakkaus lapseen ja usko elämään. Elämä voittaa kuoleman ja rakkaus voittaa vihan.

        "Mukavuusabortin syy on parisuhdesotku, johon lapsi on täysin osaton."

        Höh, mitä keksit. Ei ole mitään parisuhdetta koska justiinsa niitä sotkuja en halua. Estän kaikki siteet itseeni. Abortin syy oli vahinko raskaus väärän miehen kanssa. Mielelläni olisin raskaana koska haluan lapsia. Ei ollut mukavuudesta kyse. Mitään muuta vikaa ei ole kuin väärä mies tulevaisuuden ongelmineen. Jos vaikka entiseni olis ollu kyseessä niin olisin valmis ollut yksinhuoltajaksi. Olis silti ollut kivaa. En ollut perhettä perustamassa tän sanotaanko nyt "säädön" kans, oli kyseessä pelkkä säätö, uskokaaas nyt vaan. 😬 Yksinki pärjää mutta jos on joku vaan haittaamassa elämää niin en halua eripuraa.


      • "Aloituksessa kirjoittaja tuo esiin rasismim - lapsi ei olisi riittävän vaalea.... Aborttiperinteen juuret ovat eugeniikassa eli rotuhygieniassa ja sosiaslidarwinismissa. Näillä eväillä telaketjufemakot ja muu aborttiväki edelleen teilaa mm. "ei riittävän vaaleita lapsia" mukavuusaborteissa."

        Ettekös te konservatiivinationalisti-KooDeet olekaa huolissaan suomalaisten syntyvyydestä ja siitä juuri että tulee väärän värisiä ihmisiä Suomeen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvattu tilanne on ertittäin tavallinen mukavuusaborteissa. Mukavuusabortin syy on parisuhdesotku, johon lapsi on täysin osaton. Mukavuusabortin syy on lapsen vanhempien suhteen abortointi eli lapsen isän hylkääminen. Bonus on "ei riittävän vaalean lapsen teilaus.

        Aborttilain järjen ja todellisuuden vastaisen tulkinnan mukaan lasta ei ole olemassakaan ja isä on ulkopuolinen. Näemme, ettei aborttijärjestelmä millään tavoin kunnioita tai ota huomioon asian osapuolia eikä abortin kohdetta; lasta.

        Abortointi on sekoitus 1. aallon rotuhygieniaa, 2. aallon stalinismia ja 3. aallon feminismiä. Ruma soppa...

        Äitiä auttaa vain rakkaus lapseen ja usko elämään. Elämä voittaa kuoleman ja rakkaus voittaa vihan.

        Minusta tuossa oli kysymys juuri konservatiivivanhemmista, ainakin niin siinä lukee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mukavuusabortin syy on parisuhdesotku, johon lapsi on täysin osaton."

        Höh, mitä keksit. Ei ole mitään parisuhdetta koska justiinsa niitä sotkuja en halua. Estän kaikki siteet itseeni. Abortin syy oli vahinko raskaus väärän miehen kanssa. Mielelläni olisin raskaana koska haluan lapsia. Ei ollut mukavuudesta kyse. Mitään muuta vikaa ei ole kuin väärä mies tulevaisuuden ongelmineen. Jos vaikka entiseni olis ollu kyseessä niin olisin valmis ollut yksinhuoltajaksi. Olis silti ollut kivaa. En ollut perhettä perustamassa tän sanotaanko nyt "säädön" kans, oli kyseessä pelkkä säätö, uskokaaas nyt vaan. 😬 Yksinki pärjää mutta jos on joku vaan haittaamassa elämää niin en halua eripuraa.

        Uik uik, eihän tätä saisi paljastaa...
        Aloitus taitaakin olla pelkkä s.urkea provo trollaus.. ei kai nyt kukaan voisi olla oikeasti niin rasistinen i.diootti että tappaisi lapsena pelkästään "liian" tumman ihonvärin takia... eihän..?!


    • Anonyymi

      Siis haluat tappaa lapsesi "väärän" ihonvärin takia? Hyi, m.urhaaja ja r.asistikin vielä.. kyllä minuakin hävettäisi. Ja mitään ehkäisyä ei arvatenkaan edes ollut?

      "haluankin joskus perheen, mut sen oikean miehen kanssa."

      Tuliko mieleen että tämä lapsi saattaa olla ainoa minkä koskaan tulet saamaan?
      Ainakaan et ole niitä enää ansainnut jos tapat tämän.

      "Sitä en hermoile, kipua en pelkää koska olen käynyt ison leikkauksen läpi aika vasta,"

      Luuletko että se fyysinen kipu on siinä pahin juttu, eikä loppuiän syyllisyyst.rauma joka kalvaa monia hamaan hautaan saakka?

      • Anonyymi

        Missä lie h.arhoissasi taas r.aivoat? Herra..?! :D
        En ole mikään Trumppi-fani, että pöpelikköön pölisi siinäkin. Vaaleissa oli ehdolla vain huono ja vielä huonompi vaihtoehto.
        Miksi kuvittelet että minun pitäisi tai haluaisin jo hautaan hankkiutua? Lasten v.ihaaja haluaa tietenkin että mahdollisimman monet lapset jäisi orvoiksi.. En minä kuten useimmat muutkaan ole lapsiaan tappaneet, toisin kuin se johon taas kerran osui ja upposi, ja jolla sinne hautaan olisi syytäkin hankkiutua, eikä kukaan jäisi suremaan. Päinvastoin.
        Joko olet partaalla kun noin koville ottaa?


      • Anonyymi

        "Luuletko että se fyysinen kipu on siinä pahin juttu, eikä loppuiän syyllisyyst.rauma joka kalvaa monia hamaan hautaan saakka?"

        Koitan vanhempiani säästää siltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luuletko että se fyysinen kipu on siinä pahin juttu, eikä loppuiän syyllisyyst.rauma joka kalvaa monia hamaan hautaan saakka?"

        Koitan vanhempiani säästää siltä.

        Mitä s.ekoilet? Vanhempasiko t.raumatisoituisi ja kokisi syyllisyyttä siitä että heidän lapsenlapsensa saisi jatkaa ihmisoikeutettua elämäänsä?!


    • Anonyymi

      Kyllähän minä lapsia rakastan mutta en sitä alulle panijaa. Sen pitää olla Oikea. Ja turvallinen.

    • Anonyymi

      Isäni ja äitinikin on todella konservativejä arvoiltaan vaikka hyviä ihmisiä molemmat.ä vanhempina. Isäni on aika julkisesti aborttia vastustava, ja toimii seurakunnassa maallikkona. Siksi en voi tästä aikomastani abortistakaan kertoo. Mutta kun tulin raskaaksi miehestä joita kritisoi siis tätä ihmisryhmää jonka kanssa tulin raskaaksi.

      Tiedän että se olis häpeä heille muiden silmissä. Saattaisi isäni noloon asemaan kun oma tytär lisääntyy hänen kritisoimansa henkilön kanssa eikä arvosta lainkaan tätä kulttuuria vaikka kaverini on ihan oppinut lähtömaassaan mutta ei saa täällä niitä oikeuksia eikä puhu hyvin suomea. Hän joutuis ottamaan vävykseen kansasta jota ei oikein siedä. On kauhee tilanne kun on pakko jotain tehdä.

      Sille joka haukkui minun kirjoiteöystani voin kertoa että mulla on lukihäiriö, se ei ole koulutuksen puute tai tyhmyys joka vaikuttaa, ikävä kun tuostakin pitää ottaa silmätikuksi.

      Tässä on nyt ihan sama miten tekee niin joutuu silmätikuksi. Abortti on siksi mulle kyllä paras ja huomaamattomin keino. Vanhemmat säästyy, ja minä säästyn ja ei synny syrjittäväksi maahan muuttajan lasta.

      • Anonyymi

        "Abortti on siksi mulle kyllä paras ja huomaamattomin keino. Vanhemmat säästyy, ja minä säästyn ja ei synny syrjittäväksi maahan muuttajan lasta."

        Tuollaisia heppoisia oikeutteluja lapsen tappamiselle muka-"parhaana" vaihtoehtona joudut sitten vakuuttelemaan siellä i.tsepetoksen verkoissa pyristellessäsi koko s.urullisen loppuelämäsi. Tiedät itsekin että suurin ja ainoa syy tekoosi on silkka itsekäs m.ukavuudenhalu.
        Lapsi voisi elää muuallakin, ihmisten luona jotka ei opeta häntä h.äpeämään itseään, eikä nykymaailmassa tummat lapset Suomessa ole edes mikään erikoinen juttu. Joten turha selitellä niitä tekosyitäsi v.äkivaltaisen l.ynkkaamisen perusteiksi.


    • Anonyymi

      Niin, nyt taitaa muutenkin olla huono aika synnytellä tässä maailmantilanteessa, mutta abortti ei ole ratkaisu tuohon. Totta on tuo, että paikasta riippuen syrjityksi tulemisen vaara on olemassa. Nyt olet raskaana ja hormonit saa miettimään turhiakin pelkoja tulevaisuudesta. Suosittelen lämpimästi ammattiapua tilanteeseen.

    • Anonyymi

      ap taitaa olla jo kantansa tehnyt, jotem mitä täältä kysyt enää? Mu- r ha on mu. r ha. ei se siitä muuksi mutu. Teet hirvittävän teon jo olemassa olevalle ihmislle, joka ei saa koskaan toista mahdollisuutta syntyä tänne maailmaan, eikä elää sitä elämää mikä oli häntä varten takoitettu. Ja vielä hirveän kivuliaan kuoleman kautta, Miten kohtaat Jumalan kuoltuasi? Ja nuo selitykset eivät päde muutenkaan koska aina on mahdolisuus antaa sille ihmiselle mahdollisuus hyvään elämään adoption kautta. Monet, hyvät ja korkeastikoulutetut ihmiset hartaasti odottavat vain että saisivat edes jonkun lapsen adoptoitua-minä itse. Värillä ei ole väliä , eikä edes vammalla. Mutta TEIDÄN takia se ei toteudu.
      Näin lapsettomaksi jääneen naisen neuvo: tee IHMEESSÄ se lapsi joka on tulossa, niin minäkin sinun iässä kuvittelin, että SITTEN KUN se OIKEA, tulee, saan monia lapsia. Sitä päivää ei ikinä tullut. Täydellistä miestä EI IKINÄ tule. Voi olla sinulle jo liian myöhäistä , 3-kymppisenäkin.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe