Aihe

Toyotalla on hallussaan automaailman täydellinen tekninen ylivoima

Anonyymi

Löysin tämän tekstin netistä. Tässä, olkaapa hyvä.
Kaikki alla esitetyt yksityiskohdat löytyvät netistä googlaamalla:

Nuori, nuorekas, moderni, innovatiivinen ja ympäristöarvoja kunnioittava autonvalmistaja Toyota on johtanut automaailman teknistä kehitystä yli kaksi vuosikymmentä, vaikka sen ensimmäiset autot 1930-luvulla olivatkin kopioita muista. Se on tuonut markkinoille ensimmäisenä hybridin, ladattavan hybridin Euroopan markkinoille, toimivan vetyauton, nykyaikaisen sähköauton RAV4 EV:n jo vuonna 1997. Tuolloin Teslaa ei ollut olemassakaan. Ensimmäinen Tesla valmistui vasta vuonna 2008. Nyt Toyota on tuomassa markkinoille ensimmäisenä energiatiheydeltään suuret kiinteän olomuodon (solid state) akut tuleviin sähköautoihinsa.

Toyota kertoi ensimmäisenä autonvalmistajana julkisuudessa, eli alkuvuodesta 2007, kehittävänsä ladattavaa hybridiä, mutta koeajoi sitä kuusi vuotta eri puolilla maailmaa varmistaakseen tapansa mukaan täydellisesti sen laadun ja toi sen Euroopan markkinoille vasta keväällä 2012.

Toyotan RAV4:ää lehdistö pitää maailman ensimmäisenä katumaasturina. Vuonna 1994 se loi luokan, joka on tänä päivänä yksi suosituimmista autosegmenteistä. Näin kirjoittavat sekä suomalaiset että maailman lehdet, mm. Kauppalehti.

Toyotalla on 24.000 patenttia, jotka liittyvät sähköistettyihin autoihin, etenkin hybrideihin. Sillä on 5680 vetytekniikkaan liittyvää ja 1400 autonomiseen ajamiseen liittyvää patenttia. Autonomiseen ajamiseen liittyviä patentteja sillä on näin ollen kaksi kertaa enemmän kuin seuraavana olevalla autonvalmistajalla. Toyotalla on myös eniten akkupatentteja ja sen uudet kiinteän olomuodon akut ovat jo koeajossa kuten lehdet kertovat.

Toki jotain kehitelmiä noista edellä mainituista autoista on ollut muillakin, mutta ne eivät ole olleet varteenotettavia eivätkä ne ole menestyneet markkinoilla. Ne eivät kuitenkaan himmennä edellä olevaa totuutta, jonka mm. Toyotan valtavat patenttien määrät vahvistavat.

Edellä olevaa taustaa vasten Toyotasta voidaan puhua nuorekkaana, modernina, innovatiivisena ja ympäristöarvoja kunnioittavana autonvalmistajana, jonka täyshybridit ja ladattavat täyshybridit tunnetaan pienipäästöisimpinä polttomoottoriautoina.

185

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohhoh!

      Tuohon tekstiin olisi lehtien autotoimittajien syytä tutustua ja pysähtyä hetkeksi miettimään.

      • Anonyymi

        Nyt kävi Skoda-trolleille huonosti.


    • Anonyymi

      Kyllä on terot huolissaan.

      • Anonyymi

        Siinäpä suuri älynväläys.


      • Anonyymi

        Koulukiusattu reppana, muiden väheksymisestä itsetuntoa hakeva luuseri ja konsernitrollipelle saa elinvoimaa kunnon ihmisten vähättelystä ja nimittelystä. Aikuistumiseen sinulla taitanee olla vielä paljon matkaa!


    • Anonyymi

      Hihii, kylläpä Toyotan omapoika on joutunut laittamaan ihan parastaan ja valheet ja muunneltu totuus on voimanan kun yritetään kääntää Toyotasta autoa. Valitettavasti olet kovin yksin missiosi kanssa jälleen kerran.
      Octavia tulee olemaan tulevaisuudessa myydyin malli ja VW:n autoja myydään meillä vielä murhaavammalla erolla Toyotan konsernin autohin, nyt noin 1/2.
      No oikeasti eihän noilla myyntimäärillä le mitään merkitystä tai edes ketään kiinnosta. Märät vaihtelee aina eri mallien julkaisun mukaan ja poliittisten päätösten myös, ei todellakaan autojen laadun tms. mukaan.
      Toyota se vaan ruostuu ja meluaa, eikä menesty vertailuissa.

      • Anonyymi

        Kerrotko mitä tuossa aloittajan erinomaisessa tekstissä on valetta. Minä en löydä siitä ainuttakaan valetta. Tarkistin pari asiaa Googlella ja siltäkin osin teksti piti paikkansa.

        Erinomainen teksti Toyotaa koskevista asioista, joita ei aivan heti tulekaan ajatelleeksi.


    • Anonyymi

      Onhan Tojolla jo yksi täyssähköautokin, Proace EV made by PSA. Mahtavaa.

    • Anonyymi

      Ei montaa suoranaista valhetta mutta koko tarina on kuin jonkun pikkukylän tyrkyn suusta joka kertoo olevansa melkein sukua julkkiksille.

      Ne varsinaiset valheet ovat se että Honda Clarity FCX oli toimiva sarjatuotantoauto jo vuosia ennen Miraita ja ladattavista hybridien prototyypeissä ja suunnitelmien julkaisemisessa Toyota oli vasta kolmas Chevroletin ja BYDin jälkeen.

      Muutenhan tuo koko postaus onkin kertomista meinaamisesta, ei tekemisestä.

      • Anonyymi

        Tuossa aloituksessahan sanotaan, että Toyota toi ladattavan hybridin ensimmäisenä Euroopan markkinoille ja se on aivan totta. Toyota myös alkoi ensimmäisenä kehittää ladattavaa hybridiä, mutta Chevrolet sylkäisi ensimmäisenä prototyyppinsä Amerikan markkinoille ostajien testattavaksi vapisten ja täristen Toyotan pelossa. Ei testannut autoaan kuusi vuotta kuten Toyota. BYD ei julkaissut ainuttakaan ladattavaa autoa tuolloin.

        Hondaa ei kukaan ostanut ja kunnon vetyauton patentit ovat Toyotan hallussa kuten aloituksessa kerrotaan. Mirain myynti kasvaa nyt kuukausi kuukaudelta ympäri maailman erityisesti Aasiassa, mutta myös Saksassa, jossa niitä myytiin alkuvuonna 152 autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa aloituksessahan sanotaan, että Toyota toi ladattavan hybridin ensimmäisenä Euroopan markkinoille ja se on aivan totta. Toyota myös alkoi ensimmäisenä kehittää ladattavaa hybridiä, mutta Chevrolet sylkäisi ensimmäisenä prototyyppinsä Amerikan markkinoille ostajien testattavaksi vapisten ja täristen Toyotan pelossa. Ei testannut autoaan kuusi vuotta kuten Toyota. BYD ei julkaissut ainuttakaan ladattavaa autoa tuolloin.

        Hondaa ei kukaan ostanut ja kunnon vetyauton patentit ovat Toyotan hallussa kuten aloituksessa kerrotaan. Mirain myynti kasvaa nyt kuukausi kuukaudelta ympäri maailman erityisesti Aasiassa, mutta myös Saksassa, jossa niitä myytiin alkuvuonna 152 autoa.

        Huyndai Nexo on kuitenkin ylivoimaisesti eniten myyty vetyauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa aloituksessahan sanotaan, että Toyota toi ladattavan hybridin ensimmäisenä Euroopan markkinoille ja se on aivan totta. Toyota myös alkoi ensimmäisenä kehittää ladattavaa hybridiä, mutta Chevrolet sylkäisi ensimmäisenä prototyyppinsä Amerikan markkinoille ostajien testattavaksi vapisten ja täristen Toyotan pelossa. Ei testannut autoaan kuusi vuotta kuten Toyota. BYD ei julkaissut ainuttakaan ladattavaa autoa tuolloin.

        Hondaa ei kukaan ostanut ja kunnon vetyauton patentit ovat Toyotan hallussa kuten aloituksessa kerrotaan. Mirain myynti kasvaa nyt kuukausi kuukaudelta ympäri maailman erityisesti Aasiassa, mutta myös Saksassa, jossa niitä myytiin alkuvuonna 152 autoa.

        BYD teki ladattavia hybridejä jo vuonna 2008 eli Toyota ei ole edes lähellä olla ensimmäinen
        ladattavien valmistaja. Miksi jaksat toistaa samaa valhetta vuodesta toiseen kun sut on korjattu jo sataan kertaa samasta valheesta.
        https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_F3DM


    • Anonyymi

      "Toyota kertoi ensimmäisenä autonvalmistajana julkisuudessa, eli alkuvuodesta 2007, kehittävänsä ladattavaa hybridiä, mutta koeajoi sitä kuusi vuotta eri puolilla maailmaa varmistaakseen tapansa mukaan täydellisesti sen laadun ja toi sen Euroopan markkinoille vasta keväällä 2012."

      Voiko olla surullisempa tarinaa meinaamisesta? Monen vuoden tuhraamisen jälkeen tojo sai markkinoille ladattavan hybridin jossa oli kaikkein surkein sähköinen range.
      No, oikeastaan on. Koska toyota yrittää edelleen tyrkyttää sitä samaa ja se kattaa puolet koko tojon ladattavien tarjonnasta.
      Jos niitä menee tässä kuussa kaksi kaupaksi niin se on sadan prosentin kasvu viime kuuhun verrattuna.

    • Anonyymi

      selvä

    • Anonyymi

      Aloittajan teksti on äärimmäisen korkeatasoista ja asiantuntevaa. Täällä ei juuri näe noin tasokkaita tekstejä.

      Tuossa tekstissä on asiat esitetty asiallisen viileästi juuri sillä tavalla kuin ne ovat. Siinä ei ole mitään, mikä ei olisi totta. Sitä varmasti yritetään täällä vääntää vaikka miksi kuten jo edellä on tehtykin mutta tuo totuus on totuus ja site on turha yrittää muuksi vääntää.

      Tekstissä on kerrottu kaikki Toyotan tärkeimmät saavutukset, mutta Toyotalla on myös paljon pienempiä innovaatioita joita ei lyhyessä tekstissä mahdu esittämään.
      Yksi tällaisista on mm. se, että Toyota toi moniventtiilimoottorit ensimmäisenä sarjatuotantoon tavallisiin perheautoihin.

      Upea teksti. Tuota kaikkea ei heti tule ajatelleeksikaan. Trumppilainen vähättely ja terottelu ei tuohon tekstiin pure.

      • Anonyymi

        "Yksi tällaisista on mm. se, että Toyota toi moniventtiilimoottorit ensimmäisenä sarjatuotantoon tavallisiin perheautoihin."

        Millainen saavutus on tehdä halpisversio muiden jo tuotannosta olevasta ratkaisusta. Ja tässä tapauksessa on erityisen huvittavaa että toyotan ensimmäistä moniventtiilikantta ei edes suunnitellut Toyota vaan se on täysin Yamahan käsialaa.

        "Toyota 4A-GE Toyota engine was released in 1983. The cylinder head was developed by Yamaha Motor Corporation"

        https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve


    • Anonyymi

      Hihii, kaikkien automaailman halutuimmat autot ja kalleimmat tehdään täysin Toyotan tekniikkaan ja kopioituihin koreihin ja käytetään samoja huippulaatuisia materiaaleja.
      Tuurin isännän miljoonan Lambokin on oikeasti vain Toyota.

      • Anonyymi

        Onko tämä tasokas ja asiallinen kannanotto ja näkemys vai täydellisen avuttomuuden osoitus totuuden edessä?


      • Anonyymi

        SE ERO, ETTÄ ON SIIVEKKÄÄMPI.


    • Anonyymi

      Mitä terot nyt tässä ylistetään jotain tojon ladattavia hybridejä. Mitä, missä.
      Nehän piti olla täysi paskoja teidän mukaanne. Ainoa oikea hybridi piti olla tämä toyon ennenkuulumaton uskomaton bensalla lataava aito ainoa oikea hybridi ja nyt ylistättekin täällä toyon ladattavia.
      Koettakaa nyt päättää mikä se ainoa oikea tojo on.

      • Anonyymi

        Tojotistit tulevat aina ja kaikessa muutaman vuoden muita jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotistit tulevat aina ja kaikessa muutaman vuoden muita jäljessä.

        Tällaisia valheita vaan roiskitaan koko ajan, koska tässäkin asia on päinvastoin.


    • Anonyymi

      Tojoda poika puhuu lööperiä, mistä lienee varastettua ja kopioitua. Suomessakin 70-luvulla syrjäkyliä myöten kirteli yksittäisiä japseja kameran kanssa vakoilemassaa, kuvaamassa ja tutkimassa.
      Se oli myös metsäläisistä ihme, kun japsipojat tulivat suomalaisia tyttöjä vattavasten astumaan joukoittain, kuten nykyään maankuulut partainsinöörit arabimaista.

      • Anonyymi

        Tekstisi on suurta avuttomuutta aloituksen totuuden edessä.


    • Anonyymi

      Toyota mark 2 on autoista ehkä...

      Tosin länsimaalainen ei edelleenkään voi sillä ajaa, kun ei sovi ohjaamoon.

      • Anonyymi

        Entä T-Ford. Voiko sillä ajaa?


    • Anonyymi

      Hyvä teksti ja totta joka sana. Kateellisia varmasti riittää.

      • Anonyymi

        Se että pystyy kirjoittamaan muiden tekemisten kopioinnista ja arvottomien patenttien värkkäämisestä vain pikkaisen valehdellen ei aiheuta minkäänsortin kateutta.

        Polttokenno + ladattava hybridi osoitettiin jo valheeksi. Muutoinhan tuo onkin diipadaapaa tojon meinaamisesta. Ei mistään toteutuneesta Toyota-mallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että pystyy kirjoittamaan muiden tekemisten kopioinnista ja arvottomien patenttien värkkäämisestä vain pikkaisen valehdellen ei aiheuta minkäänsortin kateutta.

        Polttokenno + ladattava hybridi osoitettiin jo valheeksi. Muutoinhan tuo onkin diipadaapaa tojon meinaamisesta. Ei mistään toteutuneesta Toyota-mallista.

        Siinä sitä taas on. Perusteetonta vähättelyä kun ei ole muuta esittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä sitä taas on. Perusteetonta vähättelyä kun ei ole muuta esittää.

        Ylempänä ketjussa on linkit jotka todistavat tojon jäljessähiihtäjäksi niin polttokennojen, moniventtiilikoneiden kuin ladattavien hybridienkin osalta. Kaikissa on kerrottu tarkasti ne valmistajat joita tojo on peesaillut.
        Kaikki on perusteltu ja todistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylempänä ketjussa on linkit jotka todistavat tojon jäljessähiihtäjäksi niin polttokennojen, moniventtiilikoneiden kuin ladattavien hybridienkin osalta. Kaikissa on kerrottu tarkasti ne valmistajat joita tojo on peesaillut.
        Kaikki on perusteltu ja todistettu.

        Olet todella naurettava.

        Miksiköhän ne kunnon autojen patentit ovat kaikki Toyotan hallussa? Nuo ovat kehitelmiä. Toyota valmistaa autoja ja myös myy niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todella naurettava.

        Miksiköhän ne kunnon autojen patentit ovat kaikki Toyotan hallussa? Nuo ovat kehitelmiä. Toyota valmistaa autoja ja myös myy niitä.

        Hienoja noi Toyotan patentit. Kovasti niitä yritettiin myydä vaikka ei kelpaa ilmaiseksikaan. Mitenkähän muut valmistajat tulevat ilman niitä toimeen?


    • Anonyymi

      No jos näin on, miksi ihmeessä Toyota ei käytä sitä ylivoimaa ja tee hyviä autoja?

      • Anonyymi

        Hyviä autoja???? Miksiköhän se on maailman suurin autonvalmistaja+


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä autoja???? Miksiköhän se on maailman suurin autonvalmistaja+

        Se nyt ei taas tarkoita että tekisivät mitään hyvää.


    • Anonyymi

      Kyllä tällaiset totuudet tuottavat hirveää tuskaa saksalaiskonsernin leirissä kuten kirjoituksista ja jatkuvasta valehtelusta näkyy. Kirjoitetaan autoista jotka ovat olleet muka esikuvia Toyotalle. Sama kuin väittäisin, että Skoda on kopioinut hevosen.

      • Anonyymi

        Onneksi Skoda ei kopioi sentään sammakoita ja rikkaimureita.


    • Anonyymi

      Ni miten nyt on tojoterot toyon bensalla lataava hybridi, vai töpseliladattava. Mikä se nyt on hyvä. Koettakaa nyt päättää.

      • Anonyymi

        Näköjöön kuvittelet että täällä olisi vain muutama tai yksi kirjoittaja. Aika outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjöön kuvittelet että täällä olisi vain muutama tai yksi kirjoittaja. Aika outoa.

        "Onneksi Skoda ei kopioi sentään sammakoita ja rikkaimureita."

        Uuden Skoda Farkun takavaloja kun katsoo niin ei voi olla huomaamatta yhtäläisyyttä Corollan takavaloihin. Melken täydelliset kopiot! Jotain upeaa Skodassakin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onneksi Skoda ei kopioi sentään sammakoita ja rikkaimureita."

        Uuden Skoda Farkun takavaloja kun katsoo niin ei voi olla huomaamatta yhtäläisyyttä Corollan takavaloihin. Melken täydelliset kopiot! Jotain upeaa Skodassakin!

        Skoda on saanut patentin turvavöiden lukon merkki valoille. käyttämättömässä lukossa hehkuu valkoinen valo. Jos penlillä istuu joku ilman vyötä, se on punainen ja jos vyö kiinni, se on vihreä. Eipähän tarvitse etsiä lukkoa pimeästä, ja takapenkillä arvailla sitä oikeaa.
        Saas nähdä, milloin Toyotakin ottaa Skodan patentin käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onneksi Skoda ei kopioi sentään sammakoita ja rikkaimureita."

        Uuden Skoda Farkun takavaloja kun katsoo niin ei voi olla huomaamatta yhtäläisyyttä Corollan takavaloihin. Melken täydelliset kopiot! Jotain upeaa Skodassakin!

        Oho nyt tuli jo ihan potaskaa. Ei ole yhdessäkään ocunallissa niin karmeita pullottavia herkästi hajoavia takavaloja kun toyotissa,


    • Anonyymi

      ..............................mutta Toyota ei kopioi mitään vaan kehittää itse:

      "Toyotalla on 24.000 patenttia, jotka liittyvät sähköistettyihin autoihin, etenkin hybrideihin. Sillä on 5680 vetytekniikkaan liittyvää ja 1400 autonomiseen ajamiseen liittyvää patenttia. Autonomiseen ajamiseen liittyviä patentteja sillä on näin ollen kaksi kertaa enemmän kuin seuraavana olevalla autonvalmistajalla. Toyotalla on myös eniten akkupatentteja ja sen uudet kiinteän olomuodon akut ovat jo koeajossa kuten lehdet kertovat."

      Vai että kopio. Lue vaikka useamman kerran, että muistat.

    • Anonyymi

      Voi tätä Toyotan pilkkaajien harjoittamaa pahuutta! Voi tätä pahuuden määrää! Voi tätä pahaa tahtoa! Voi tätä vainoa! Voi tätä pahantahtoisuutta! Voi tätä valehtelua! Voi tätä katkeruutta! Voi tätä vihaa! Voi tätä itkunsekaista soperrusta. Voi, voi!

      • Anonyymi

        "Voi tätä itkunsekaista soperrusta."
        Päätit sitten antaa itse malliesimerkin. Hyvin onnistuit. Noin puhdasta itkunsekaista soperrusta harvoin näkee tällä puolen Isoa Merta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Voi tätä itkunsekaista soperrusta."
        Päätit sitten antaa itse malliesimerkin. Hyvin onnistuit. Noin puhdasta itkunsekaista soperrusta harvoin näkee tällä puolen Isoa Merta.

        Tietysti. Tuollaisen pahuuden edessä itkee jokainen kunnon ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti. Tuollaisen pahuuden edessä itkee jokainen kunnon ihminen.

        Jos pahuudeksi laskee sen että korjaa valehtelun ja ja laittaa korjaukseen mukaan linkin lähdetietoon.
        Joillekin totuus on pahuutta. Teillä on nyt yhteinen hetki Valkoisen Talon kanssa. Voitte vaikka twiitata ristiin.


    • Anonyymi

      Niinhän se taitaa olla. Toyota ompelukone on vertaansa vailla. Muttä mitään teknistä ylivoimaa silla ei ole. Singer ja Huskvarna on aivan yhtä hyviä. Ehkä myös Köhler on hyvä sehän on valmistettu saksassa mistä myös jotain kulkineita on tullut.
      Siis Toyota on varmaan tavallistakin tavallisempi tällä alalla.

      • Anonyymi

        Luepas tuo aloituksen teksti uudestaan.


    • Anonyymi

      Aika jännä että muut valmistajat ovat niin kaukana takana Toyotaan verrattuna.

      • Anonyymi

        Ei, vaan muut ovat radalla monta kierrosta edellä.


    • Anonyymi

      Juu toyotalla hallussaan kaikki automaailman tekninen ylivoima.
      Miksei se sitten käytä sitä.
      Hävisihän se taas vertailun ylivoimaisesti ihan tavallisille focukselle, golfille ja mazdalle.

      Missä se tekninen ylivoima sitten piilee. Only in teroboys mind. Siellähän se piilee.

      • Anonyymi

        Lue aloitus uudelleen.


      • Anonyymi

        Kylläpäs tuo ketjun aloituksen teksti vapisuttaa sinua kovasti.


    • Anonyymi

      Kerro miltä tuntuu kun toyota on vertailu testin viimeinen.

    • Anonyymi

      Miksi ruokitte hullua trollia.

    • Anonyymi

      Mahtava aloitus tässä ketjussa. Aloittajalle kymmenen pistettä.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on sopivasti vastinetta Skoda-trollin valheille.

      • Anonyymi

        Huppis huikkaa nyt on teroilla puheet kuin trumpilla. Eli joka kerta kun suu aukeaa tulee pelkkää potaskaa ja mikä pahinta vielä uskoo omiin satuihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huppis huikkaa nyt on teroilla puheet kuin trumpilla. Eli joka kerta kun suu aukeaa tulee pelkkää potaskaa ja mikä pahinta vielä uskoo omiin satuihin.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huppis huikkaa nyt on teroilla puheet kuin trumpilla. Eli joka kerta kun suu aukeaa tulee pelkkää potaskaa ja mikä pahinta vielä uskoo omiin satuihin.

        Sinäkö väität aloituksen päivän selviä asioita valheiksi. Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö väität aloituksen päivän selviä asioita valheiksi. Älä valehtele.

        No sitä justiinsa taas tuli kaks kommenttia pelkkää trumppia.


    • Anonyymi

      Jos Toyota olisi kaikkea mitä aloituksessa väitetään se olisi voittanut Wolrd car of year palkintoja jo lukuisia viime vuosina. No mitä autoja sieltä löytyy voittajina viimeisen 15v aikana? Katso täältä: https://youtu.be/QR1aBuLbi5c

      • Anonyymi

        Väitätkö todella ettei aloituksessa jokainen sana ole totta? Jokainen tietää että kaikki on totta. Kaikkialla lehdistössä kerrotaan nuo samat asiat. Yhteenkoottuna ne osoittavat Toyotan valtavan edistyksellisyyden ja hämmästyttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö todella ettei aloituksessa jokainen sana ole totta? Jokainen tietää että kaikki on totta. Kaikkialla lehdistössä kerrotaan nuo samat asiat. Yhteenkoottuna ne osoittavat Toyotan valtavan edistyksellisyyden ja hämmästyttävät.

        Tämä ketju tulee aina olemaan tämän palstan ykkösenä.


      • Anonyymi

        Ei oikein monta normaalia perheautoa ollut listalla


    • Anonyymi

      Toyotalle ei voi kukaan mitään. Teknologinen etumatka vain kasvaa Toyotan hyväksi kuten aloituksesta on luettavissa.

    • Anonyymi

      Mahtava teksti. Upeaa.

      • Anonyymi

        Toyota vie tällä hetkellä mukanaan koko autoteollisyyttä. Aivan uudenlaiset sähköautotkin tulevat pian.


    • Anonyymi

      Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi tuota aloituksessa olevaa Toyotan menestystarinaa noin perusteellisesti.

      • Anonyymi

        Onneksi joku on sen siihen koonnut. Toyotan menestys on erittäin vaikuttava. 1930-luvun lopulta nopeasti maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.


    • Anonyymi

      Hurraa, hurraa, tuntuuko nyt paremmalta kun sait tämän tiedon meille luettavaksi.
      Uskotaan, tojota on hyvä auto, ei tarvi sinunkaan hävetä. Voit alkaa keskittymään jo ihan muuhun, vaikka elämään omaa elämää. Otamme tämän tiedon kiitollisina ja opettavaisena vastaan.
      Huomenna tojota kauppaan mars mars

    • Anonyymi

      Tuo avaushan on aivan puhdasta diipadaapaa siitä mitä tojo on meinannut tehdä mutta mitään valmista ei ole koskaan tullut.
      Ja kun tojo on saanut jotain markkinoille niin muut ovat tehneet saman jo aikaisemmin.

      Tökerö sormiharjoitus siitä kuinka tojoa voi yrittää kehua sortumatta suoranaiseen valehteluun. No sekin meni reisille niinkuin tässä on moneen kertaan todettu.

      Tässä pari perusasiaa joissa Toyotaa on valheellisesti väitetty pioneeriksi:

      Ladattava hybridi: Toyotan ladattava Prius tuli markkinoille vasta monta vuotta ensimmäisten jälkeen 2011/12. Ennen Toyotaa oli ainakin BYD ja Chevrolet.
      https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_F3DM

      Polttokenno-auto: Honda FCX oli sarjatuotannossa jo monta vuotta ennen Miraita.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX

      Moniventtiili-kansi: Toyota ei ollut edes ensimmäinen japanilainen moniventtiilikoneiden tekijä. Nissan oli ennen ja tietenkin pitkä lista eurooppalaisia valmistajia.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve

      • Anonyymi

        Typerää vänkäämistä ,kuka keksi tai jotain ensin markkinoille. Enemmän on merkitystä sillä että mikä kelpasi parhaiten kuluttajille niikuin Toyotan moniventtiilikone. Aivan sama eikä haittaa, onko sen Yamaha suunnitellut joka valmistaa mm. maailman parhaimmat ja luotettavimmat perämoottorit samaan aikaan kun konsernimerkit taistelee tsi-viritelmien kanssa. Volkkarin säksättävä olkilietso tosin oli moottorien moottori paloruiskussa.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen väite aloituksessa.
      Vielä kun noita "edistyksellistä" tekniikkaa saataisiin oikeasti heidän autoihinsa ja vielä sellaiseen kokonaisuuteen jossa autosta tulisi mukava, hiljainen tehokas, kestävä ja ruostesuojattu, niin näkisimme maailman kahdeksannen ihmeen.

    • Anonyymi

      No toyoterot ne täällä paikkaavat vain huonoja itsetuntojaan ja harmituksiaan susihankinnoista. Niinhän se on kuin Trumpilla, että kun riittävän kauan valehtelee ja vakuuttelee, niin itsekin alkaa vähitellen uskoa mitä kirjoittaa. Suodaan se heille. Ei sitten ainakaan harmita niin pahasti.

    • Anonyymi

      "Typerää vänkäämistä ,kuka keksi tai jotain ensin markkinoille. "

      Jos tojohönöt eivät valehtelisi Tojon keksineen ja tuoneen ensimmäisenä markkinoille näitä juttuja niin ei tarvtsisi korjata valheellisia väittämiä.
      Ei näissä ole mitää vänkäämistä koska faktat ovat hyvin selkeitä.
      Tojohön vaan haluaa valehdella kerta toisensa jälkeen.

    • Anonyymi

      "Enemmän on merkitystä sillä että mikä kelpasi parhaiten kuluttajille"

      Mitäs olet mieltä siitä että Trafin tilastot kertovat että tänä vuonna VW tekniikka on kelvannut reilulle 20.000 suomalaiselle kuluttajalle kun Toyota on kelvannut vain 11.000 kuluttajalle? Kerropa miksi VW on kelvannut väärällä tavalla kuluttajalle.

      Tämä on ollut tilanne jo ties kuinka monta vuotta.

      • Anonyymi

        Trafi ei tilastoi konserneja vaan automerkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafi ei tilastoi konserneja vaan automerkkejä.

        Trafin tilastot joka tapauksessa kertovat tämän VW konsernin ylivoiman. Kai meistä jokainen osaa laskea neljä lukua yhteen. Jos ei osaa niin ei ole kovin hyvät eväät pärjätä tässä maailmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin tilastot joka tapauksessa kertovat tämän VW konsernin ylivoiman. Kai meistä jokainen osaa laskea neljä lukua yhteen. Jos ei osaa niin ei ole kovin hyvät eväät pärjätä tässä maailmassa.

        Juu kaikki konsernin merkit pitää laskea yhteen, mutta yksikään niistä ei pärjää Toyotalle.
        Eikä Trafin ensirekisteröinti taulukosta löydy mitään konsernisaraketta kun trafille kelpaavat vain korkeasti koulutetut täyspäiset tyäntekijät jotka hallitsevat hommansa. Konsernilla itsellään on varmasti se konsernimerkki huijausohjelmineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin tilastot joka tapauksessa kertovat tämän VW konsernin ylivoiman. Kai meistä jokainen osaa laskea neljä lukua yhteen. Jos ei osaa niin ei ole kovin hyvät eväät pärjätä tässä maailmassa.

        Trafin ensirekisteröintitilasto ei kerro mitään minkään konsernin ylivoimasta vaan listaa vain automerkit ja mallit. Mikä ongelma sinulla on kun et ymmärrä? Samanlainen itkupotkuraivari aina uuden tilaston julkaisun jälkeen kun ei kestä häviötä herra trumpia paremmin. Säälittävää venkoilua! Siksi juuri Toyotaa ostetaan aivan eri tahtiin kun konsernilla ei ole yhtään kiinnostavampaa ja luotettavampaa merkkiä ainakaan hintalaatusuhteeltaan. Vai kaikkiko ne pitäisi ostaa sinun logiikkasi mukaan. Jos vanhan kommarimaan Skoda on vähävikaisempi ja suositumpi kuin volsu niin kyllä pitäsi hälytyskellojen jo soida kiivaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin ensirekisteröintitilasto ei kerro mitään minkään konsernin ylivoimasta vaan listaa vain automerkit ja mallit. Mikä ongelma sinulla on kun et ymmärrä? Samanlainen itkupotkuraivari aina uuden tilaston julkaisun jälkeen kun ei kestä häviötä herra trumpia paremmin. Säälittävää venkoilua! Siksi juuri Toyotaa ostetaan aivan eri tahtiin kun konsernilla ei ole yhtään kiinnostavampaa ja luotettavampaa merkkiä ainakaan hintalaatusuhteeltaan. Vai kaikkiko ne pitäisi ostaa sinun logiikkasi mukaan. Jos vanhan kommarimaan Skoda on vähävikaisempi ja suositumpi kuin volsu niin kyllä pitäsi hälytyskellojen jo soida kiivaasti.

        Kuinka tuo konsernikeijo jaksaakin julistaa tuollaista tyhjää potaskaa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trafin ensirekisteröintitilasto ei kerro mitään minkään konsernin ylivoimasta vaan listaa vain automerkit ja mallit. Mikä ongelma sinulla on kun et ymmärrä? Samanlainen itkupotkuraivari aina uuden tilaston julkaisun jälkeen kun ei kestä häviötä herra trumpia paremmin. Säälittävää venkoilua! Siksi juuri Toyotaa ostetaan aivan eri tahtiin kun konsernilla ei ole yhtään kiinnostavampaa ja luotettavampaa merkkiä ainakaan hintalaatusuhteeltaan. Vai kaikkiko ne pitäisi ostaa sinun logiikkasi mukaan. Jos vanhan kommarimaan Skoda on vähävikaisempi ja suositumpi kuin volsu niin kyllä pitäsi hälytyskellojen jo soida kiivaasti.

        Tämä on se mitä Trafin tilastot kertovat. Voi itkeä kuinka paljon tahansa mutta tämä on se karu totuus. VW vie tojoa vuodesta toiseen kuin litran mittaa.

        Skoda 8 131
        VW 7 942
        Audi 2 969
        Seat 1 387
        Tot 20.400

        Toyota 11 242
        Lexus 263
        11.500


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on se mitä Trafin tilastot kertovat. Voi itkeä kuinka paljon tahansa mutta tämä on se karu totuus. VW vie tojoa vuodesta toiseen kuin litran mittaa.

        Skoda 8 131
        VW 7 942
        Audi 2 969
        Seat 1 387
        Tot 20.400

        Toyota 11 242
        Lexus 263
        11.500

        Tilastosi osoittaa erittäin hyvin kuin jumalattomasti vähemmän tänä vuonna on myyty Skodia ja Volkswageneita Toyotaan verrattuna.

        Aivan valtava ero joka vielä kasvaa kahden kuukauden ajan.

        Muutoin laskusi on äärettömän lapsellinen.


    • Anonyymi

      Kun luet tuon aloituksen huolellisesi niin silmäsi aukenevat näkemään kuin ka suuri tekijä Toyota on automaailmassa.

      • Anonyymi

        Pelkkää diipadaapaa siitä miten Toyota vain meinaa eikä saa mitään aikaiseksi muuten kuin pahasti jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää diipadaapaa siitä miten Toyota vain meinaa eikä saa mitään aikaiseksi muuten kuin pahasti jäljessä.

        Oliko tässä koko viimeinen katkera oksennuksesi? Oljenkorrethan on jo ajat sitten loppuneet. Pelkkä typerä inttäminen enää jäljellä? Eikö masenna kun ei kukaan peesaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää diipadaapaa siitä miten Toyota vain meinaa eikä saa mitään aikaiseksi muuten kuin pahasti jäljessä.

        Ei tuossa aloituksessa ole kyllä mitään diiipadaapaa. Aloitus on totisinta totta. Se varmaan itkettää kilpailijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää diipadaapaa siitä miten Toyota vain meinaa eikä saa mitään aikaiseksi muuten kuin pahasti jäljessä.

        Vai että diipadaapaa. Kaukana siitä. Siinä on aito totuus Toyotasta.


    • Anonyymi

      Siinä sitä on kerrakseen vapisuttavaa totuutta tuossa aloituksessa.

      • Anonyymi

        Lukekaahan huolella ja hitaasti. Oletkos koskaan ajatellut moista suuruutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukekaahan huolella ja hitaasti. Oletkos koskaan ajatellut moista suuruutta.

        Luinhan minä. Minua alkoi vapisuttamaan. Pelottaa tuo Toyotan ylivoima.


    • Anonyymi

      Koko maailma on nyt tunnustanut Toyotan olevan teknisessä kehityksessään johtava autonvalmistaja.

      • Anonyymi

        Vittu kun minua vapisuttaa. Tämän Skoda-liikkeen saranatkin ovat ruostuneet jumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vittu kun minua vapisuttaa. Tämän Skoda-liikkeen saranatkin ovat ruostuneet jumiin.

        Luehan ja vapise. Lue.


    • Anonyymi

      Toyotan voittokulku tulee tulevina vuosina vain vahvistumaan. Niitä patentteja ei enää jaetakaan kaikille.

      • Anonyymi

        Pian tulevat sähköautot, joissa on Solid State akut.


    • Anonyymi

      Toyotalla on täydellinen tekninen ylivoima vanhentuneessa teknologiassa. Hybridit ovat pian menneisyyttä.

      • Anonyymi

        Juu, viimeistään jo vuonna 2040.


    • Anonyymi

      Harmi kun Toyota ei laita autoihinsa noita loistavia ominaisuuksia ja parhaita tekniikoitaan, miksiköhän?

      • Anonyymi

        Voimalinja on kyllä upea Toyotassa. Joka päivä kun RAVillä lähtee saa ihastella kuinka paljon voimaa on pelkällä säkölläkin ajaessa ja nyt kun on liukkaita kelejä, täyssähköinen neliveto on juhlaa. Jalkaa ojentamalla päästään hyvinkin sporttiseen kiihtyvyyteen.

        Olen hyvin tyytyväinen Konsernin dieselin jälkeen Toyotan voimalinjaan. Ei viivyttele, ei tärise tai jyrise. Voimaa tulee runsaasti heti eikä vasta vaihteen arpomisen ja ahtojen kohottelun jälkeen.

        Uudessa Moottorissa kritisoitiin taas Audin dieselin viivyttelevää tehon tuottoa. Eikä syyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimalinja on kyllä upea Toyotassa. Joka päivä kun RAVillä lähtee saa ihastella kuinka paljon voimaa on pelkällä säkölläkin ajaessa ja nyt kun on liukkaita kelejä, täyssähköinen neliveto on juhlaa. Jalkaa ojentamalla päästään hyvinkin sporttiseen kiihtyvyyteen.

        Olen hyvin tyytyväinen Konsernin dieselin jälkeen Toyotan voimalinjaan. Ei viivyttele, ei tärise tai jyrise. Voimaa tulee runsaasti heti eikä vasta vaihteen arpomisen ja ahtojen kohottelun jälkeen.

        Uudessa Moottorissa kritisoitiin taas Audin dieselin viivyttelevää tehon tuottoa. Eikä syyttä.

        RAV4 on ihan hyvä, mutta ei mikään Tesla. En ymmärrä miksi melkein kukaan ostaisi sen ennemmin kuin vaikkapa Tesla Model Y:n. (Tai vaikkapa ID.4:sen, mutta siitä en vielä tiedä, joten suurella varauksella).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimalinja on kyllä upea Toyotassa. Joka päivä kun RAVillä lähtee saa ihastella kuinka paljon voimaa on pelkällä säkölläkin ajaessa ja nyt kun on liukkaita kelejä, täyssähköinen neliveto on juhlaa. Jalkaa ojentamalla päästään hyvinkin sporttiseen kiihtyvyyteen.

        Olen hyvin tyytyväinen Konsernin dieselin jälkeen Toyotan voimalinjaan. Ei viivyttele, ei tärise tai jyrise. Voimaa tulee runsaasti heti eikä vasta vaihteen arpomisen ja ahtojen kohottelun jälkeen.

        Uudessa Moottorissa kritisoitiin taas Audin dieselin viivyttelevää tehon tuottoa. Eikä syyttä.

        Hihii, vai Ravilla? Ei sulla edes ole Ravia, joten et tiedä kuinka se käyttäytyy. Netin perusteella ainakin jää paikoilleen seisomaan jos yksikin rengas on ilman pitoa, että sellainen "neliveto".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voimalinja on kyllä upea Toyotassa. Joka päivä kun RAVillä lähtee saa ihastella kuinka paljon voimaa on pelkällä säkölläkin ajaessa ja nyt kun on liukkaita kelejä, täyssähköinen neliveto on juhlaa. Jalkaa ojentamalla päästään hyvinkin sporttiseen kiihtyvyyteen.

        Olen hyvin tyytyväinen Konsernin dieselin jälkeen Toyotan voimalinjaan. Ei viivyttele, ei tärise tai jyrise. Voimaa tulee runsaasti heti eikä vasta vaihteen arpomisen ja ahtojen kohottelun jälkeen.

        Uudessa Moottorissa kritisoitiin taas Audin dieselin viivyttelevää tehon tuottoa. Eikä syyttä.

        Tuon Ravin pluggarin hinta nousee 70kiloon varusteineen, sillä rahalla tuskin on kovin järkevä ja varteen otettava vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon Ravin pluggarin hinta nousee 70kiloon varusteineen, sillä rahalla tuskin on kovin järkevä ja varteen otettava vaihtoehto.

        Älä valehtele.


    • Anonyymi

      Tässä on aloituksessa olevaa Toyotan kehitystyötä vastaava lista päästöhuijauskonsernin autoista.

      1. Kehittänyt parhaimmat päästöhuijausohjelmistot.

      Löydättekö muita?

      • Anonyymi

        No, paljonkin, mutta ei mitään positiivista enkä jaksa kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Sillä on myös ruostuvimmat autot.


    • Anonyymi

      Vaan onpahan aloituksessa mahtavan hyvä teksti Toyotan menestyksestä autojensa kehittämisessä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aivan riittävää, että hän ilmoittaa löytäneensä sen netistä. Paikalla ei ole arvoa.


    • Anonyymi

      Toyota on tosiaan tämän hetken paras ostos automaailmassa.

    • Anonyymi

      On hyvä, että joku on koonnut tosiasiat tuohon aloitukseeen.

      • Anonyymi

        Elä, elä, vapapapapapapapsissisisisistuttuttttaaaaaaaaaaaaaaah!


    • Anonyymi

      Rankkaa luettavaa skodakeijolle.

      • Anonyymi

        Silti se jaksaa kirjoitella. No, laitoshoidokkina esillä ei ole muuta tekemistä.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridit muuttavat maailmaa puhtaammaksi.

      • Anonyymi

        Kaupunkien ilma on viime vuosina puhdistunut Toyotan ansiosta. Lisäksi on saatu saksalaiskonsernin päästöhuijausautot pois liikenteestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkien ilma on viime vuosina puhdistunut Toyotan ansiosta. Lisäksi on saatu saksalaiskonsernin päästöhuijausautot pois liikenteestä.

        Siksi Toyotan hybridit ovat todella kovassa suosiossa Helsingissä.


      • Anonyymi

        Jos tätä mieltä olet, suostutko siihen, että Toyotasi pakoputki kytketään ilmastointijärjestelmääsi kiinni ja autolla ajetaan rullien päällä muutama tunti?

        Puhtailla autoilla ei ole pakoputkea.


    • Anonyymi

      Skoodahönöä itkettää ämpärimuovien seassa.

      • Anonyymi

        Järkyttävä Skodan virhe. Kevythybridit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävä Skodan virhe. Kevythybridit.

        Onneksi ihmisillä tuntuu olevan tiedossa noiden kevythybridien surkeus.


    • Anonyymi

      Vittu kun vapisuttaa.

    • Anonyymi

      Miksi tuota asiaa, mikä aloituksessa on, ei käsitellä lehdissä?

      • Anonyymi

        "Miksi tuota asiaa, mikä aloituksessa on, ei käsitellä lehdissä?"
        Muitakaan tojohönöjen keksimiä asioita ei käsitellä lehdistössä! Syynä on ammattiylpeys ja lähdekritiikki joka estää valtalehdistöä julkaisemasta valeuutisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi tuota asiaa, mikä aloituksessa on, ei käsitellä lehdissä?"
        Muitakaan tojohönöjen keksimiä asioita ei käsitellä lehdistössä! Syynä on ammattiylpeys ja lähdekritiikki joka estää valtalehdistöä julkaisemasta valeuutisia.

        Aloituksessa ei ole ainuttakaan valetta. Sen jokainen muu lukija kuin sinä tietävät.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nyt Toyota on tuomassa markkinoille ensimmäisenä energiatiheydeltään suuret kiinteän olomuodon (solid state) akut tuleviin sähköautoihinsa."

        Tämä on valhe.
        MB on ensimmäinen.
        https://www.greencarreports.com/news/1129748_mercedes-benz-offering-world-first-solid-state-batteries-in-city-bus

        Loput on vuosikymmeniä vanhaa diipadaapaa.

        Kumma jos tuo, koska kiinteän olomuodon akkujen patentit on Toyotan hallinnassa.

        "Meillä on enemmän patentteja kiinteistä akuista kuin yhdelläkään muulla yrityksellä", sanoo Kuzumaki.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-johtaja-polttomoottoriauto-on-kuollut-ja-kuopattu-vuonna-2050/PyZKqqJG?ref=iltalehti:aa9f


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma jos tuo, koska kiinteän olomuodon akkujen patentit on Toyotan hallinnassa.

        "Meillä on enemmän patentteja kiinteistä akuista kuin yhdelläkään muulla yrityksellä", sanoo Kuzumaki.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-johtaja-polttomoottoriauto-on-kuollut-ja-kuopattu-vuonna-2050/PyZKqqJG?ref=iltalehti:aa9f

        "Kumma jos tuo, koska kiinteän olomuodon akkujen patentit on Toyotan hallinnassa.
        "Meillä on enemmän patentteja kiinteistä akuista kuin yhdelläkään muulla yrityksellä", sanoo Kuzumaki."

        Se on eri asia että on kaikki patentit kuin että on paljon patentteja. Tojolla tuntuu taas olevan arvottomat patentit hallussa ja Mersulla ne joista on jotain hyötyä. Tojolle kävi taas kerran köpelösti.

        Kerätköön tojo noita arvottomia patentteja. Mersu on julkaissut oman solid state autonsa.
        Siinä on ero meinaamisen ja tekemisen välillä.


    • Anonyymi

      Toyotalta tulee jatkuvasti uusia innovaatioita, ne pelastavat meidät ilmastokatastrofilta joita mittariruuvatut saksanturkkilaisten jobbarien uitetut fossiilipolttimet koko aikaa aiheuttavat.

      • Anonyymi

        Päästöhuijauskonserni kehitteli vain päästöhuijausohjelmistoja kun Toyota pyrki rakentamaan pieni päästöisiä autoja. Nyt se itkee EU:n sakkojen alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästöhuijauskonserni kehitteli vain päästöhuijausohjelmistoja kun Toyota pyrki rakentamaan pieni päästöisiä autoja. Nyt se itkee EU:n sakkojen alla.

        Se että pyrkii tekemään on eri asia kuin että tekee nollapäästöisiä autoja niinkuin VW on tehnyt jo monta vuotta. VW:n sähköautojen tuotanto mitataan sadoissatuhansissa kun tojo näpertelee kasaan muutaman Mirain vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että pyrkii tekemään on eri asia kuin että tekee nollapäästöisiä autoja niinkuin VW on tehnyt jo monta vuotta. VW:n sähköautojen tuotanto mitataan sadoissatuhansissa kun tojo näpertelee kasaan muutaman Mirain vuodessa.

        Väärin.

        Volkswagenin valmistamien autojen keskimääräinen päästö on niin suuri, että joutuu maksamaan EU:lle sakkoja. Toyotan automallien päästöt alittavat reilusti 95 g:n rajan.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkswagenia-uhkaavat-jattimaiset-sakot-uutuusmalli-ei-tehnytkaan-sita-mita-sen-piti/7974698


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.

        Volkswagenin valmistamien autojen keskimääräinen päästö on niin suuri, että joutuu maksamaan EU:lle sakkoja. Toyotan automallien päästöt alittavat reilusti 95 g:n rajan.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/volkswagenia-uhkaavat-jattimaiset-sakot-uutuusmalli-ei-tehnytkaan-sita-mita-sen-piti/7974698

        Tottakai VW:n keskimääräiset päästöt ovat korkeat kun sen listalta löytyy Porsche, Lambo, Bentley ja Bugatti. Vastapainoksi se on tehnyt jo pitkään nollapäästöisiä sähköautoja.

        Tojo sen sijaan tekee pelkästään näitä pikkutuhnuttajia eikä tarjoa lainkaan nollapäästöisiä. Miksi ostaisin tojon pikkutuhnuttajan kun VW tarjoaa nollapäästöisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai VW:n keskimääräiset päästöt ovat korkeat kun sen listalta löytyy Porsche, Lambo, Bentley ja Bugatti. Vastapainoksi se on tehnyt jo pitkään nollapäästöisiä sähköautoja.

        Tojo sen sijaan tekee pelkästään näitä pikkutuhnuttajia eikä tarjoa lainkaan nollapäästöisiä. Miksi ostaisin tojon pikkutuhnuttajan kun VW tarjoaa nollapäästöisiä?

        Ne päästöt lasketaan automerkeittäin ei konserneittain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne päästöt lasketaan automerkeittäin ei konserneittain.

        "Suurista automerkeistä vain Fiat ja Toyota onnistuivat laskemaan henkilöautojensa päästöjä viime vuonna. Vastaavasti Škodan keskimääräiset päästöt kasvoivat eniten (lähinnä Kodiaqin suosion myötä) – 4,1 grammaa kilometriä kohden.

        Suuret saksalaiset premium-merkit BMW, Porsche ja Mercedes-Benz onnistuivat kaikki vähentämään uusien autojensa päästölukemia vaihtoehtopolttoainekäyttöisten autojensa myötä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suurista automerkeistä vain Fiat ja Toyota onnistuivat laskemaan henkilöautojensa päästöjä viime vuonna. Vastaavasti Škodan keskimääräiset päästöt kasvoivat eniten (lähinnä Kodiaqin suosion myötä) – 4,1 grammaa kilometriä kohden.

        Suuret saksalaiset premium-merkit BMW, Porsche ja Mercedes-Benz onnistuivat kaikki vähentämään uusien autojensa päästölukemia vaihtoehtopolttoainekäyttöisten autojensa myötä."

        Skoda vaan nosti päästöjään. Hihhiiiiiiiiiiiiiiii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne päästöt lasketaan automerkeittäin ei konserneittain.

        Sama se lasketaanko päästöt merkeittäin vai valmistajatasolla. Jos ne lasketaan merkeittäin niin VW voisi kaupata pienipäästöisten merkkien alijäämää Porschelle ja Lambolle. Lopputulos on aivan sama.

        Tässä vähän mietittävää dillelle.


    • Anonyymi

      Toyotalla ei tiedetä tekniikasta mitään, Toyotan ''hybridi'' syö enemmän polttoainetta kun Volkkarin normaali bensa, lisäksi painaa 2 kertaa enemmän ja valmistus syö luontoa 10 kertaa enemmän.

      • Anonyymi

        Epätoivo ja valheet kasvavat järkyttäviin mittoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epätoivo ja valheet kasvavat järkyttäviin mittoihin.

        Konsernin kauppa on hyytynyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernin kauppa on hyytynyt!

        järkyttävän näköistä taistelua valheet ainoana aseena Toyotaa vastaan.


    • Anonyymi

      Kaikki on täydellisesti Toyotan hallussa.

    • Anonyymi

      Kunnioittakaa totuutta.

    • Anonyymi

      Tuollainen kehutrolli nyt ei ainakaan innosta toyotakaupoille.

    • Anonyymi

      Skodakeijo, pistä pipo päähän ja mene välittömästi hoitajatädin juttusille.

      • Anonyymi

        Tero, tero tero. Väärin veikkasit, kuten aina.
        Ajoneuvoni on aidosti japanissa valmistettu, ei siis mikään Turkin kalossi.
        Eikä varsinkaan Tojo.


    • Anonyymi

      Ylläpito on näköjään poistanut Toyotaa pilkkaavan trollin aamuiset viestit.

    • Anonyymi

      Eihän sitä Toyotaa voi mitenkään pilkata. Ihan mahdoton ajatus. Mutta pitäähän se totuus kertoa. Nää toyotahemmot ovat kyllä outoa väkeä. Ovat jäsenkirjateroja, uskovat trumpin voittaneen ja coronan olevan vain valeuutisia ja toyotan olevan auto. Jokin kyllä mättää tuossa ajatusmaailmassa

      • Anonyymi

        Mutta me toverit syömme hapankaalta skoodan kabiinissa ja laulamme Kansainvälistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta me toverit syömme hapankaalta skoodan kabiinissa ja laulamme Kansainvälistä!

        Tuossa viestissä on pieneen tilaan yhdistetty niin monta moukkamaisuutta. Suomen kielen raiskausta yhdistettynä täydelliseen ymmärtämättömyyteen Euroopan historiasta.
        Moukka on moukka vaikka voissa paistaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa viestissä on pieneen tilaan yhdistetty niin monta moukkamaisuutta. Suomen kielen raiskausta yhdistettynä täydelliseen ymmärtämättömyyteen Euroopan historiasta.
        Moukka on moukka vaikka voissa paistaisi.

        Moukka on Tero ja Tero on moukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moukka on Tero ja Tero on moukka.

        Vain minä, skodakeijo saan nimitellä ihmisiä ja valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain minä, skodakeijo saan nimitellä ihmisiä ja valehdella.

        Ole hyvä vaan.
        T: Subaruman


    • Anonyymi

      Tuo aloituksen teksti valaisee hyvin Toyotan teknistä kehitystyötä. Miksi siitä ei kirjoiteta lehdissä?

      • Anonyymi

        Kyllä olisivat lehdet täynnä tekstiä, jos nuo saavutukset olisivat Volkswagen-konsernin saavutuksia. Nyt ollaan hiljaa.


      • Anonyymi

        Kyllä siitä kirjoitettiin silloin 30 vuotta sitten kun nämä asiat olivat tuoreita ja kiinnostavia. Tänä päivänä tekniikka on kehittynyt paljon ja nämä tojon jutut ovat nostalgia-osastoa niinkuin Super Mario ja Pacman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siitä kirjoitettiin silloin 30 vuotta sitten kun nämä asiat olivat tuoreita ja kiinnostavia. Tänä päivänä tekniikka on kehittynyt paljon ja nämä tojon jutut ovat nostalgia-osastoa niinkuin Super Mario ja Pacman.

        Viikon kuluttua Trafi taas masentaa konsernipellen. Psyyke on kovilla. Jaksamisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon kuluttua Trafi taas masentaa konsernipellen. Psyyke on kovilla. Jaksamisia!

        Viikon päästä Trafi kertoo taas sen saman totuuden mitä se on kertonut jo vuosia joka kuukausi. Suomessa VW-konserni on ylivoimainen ykkönen ja tojolle jää taas käteen paksun pojan hippohiihtomitalit. Kyllä lylleröllekin pitää antaa jotain ettei tule itku.

        Tänä vuonna tilanne on suurinpiirtein näin:
        VW (VW, Seat, Audi, Skoda) 20.000
        Toyota (Toyota, Lexus) 11.000

        Mitäs paksupoika tykkäät tästä? Miltä maistuu syväkyykky?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikon päästä Trafi kertoo taas sen saman totuuden mitä se on kertonut jo vuosia joka kuukausi. Suomessa VW-konserni on ylivoimainen ykkönen ja tojolle jää taas käteen paksun pojan hippohiihtomitalit. Kyllä lylleröllekin pitää antaa jotain ettei tule itku.

        Tänä vuonna tilanne on suurinpiirtein näin:
        VW (VW, Seat, Audi, Skoda) 20.000
        Toyota (Toyota, Lexus) 11.000

        Mitäs paksupoika tykkäät tästä? Miltä maistuu syväkyykky?

        Automäärillä jaettuna Toyota näkyy johtavan. Hyvä Toyota.

        20.000 jaettuna neljällä
        11.000 jaettuna kahdella

        Toyota johtaa isolla erolla.


    • Anonyymi

      Toyota on maailman suurin autonvalmistaja.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aloituksessa ilmoitetaan, että se on netistä ja se riittää. Lisäksi tekstissä on näköjään kaikki täysin totta.


    • Anonyymi

      Jos tämä olisi totta: Toyotalla on hallussaan automaailman täydellinen tekninen ylivoima

      Toyota tekisi paremmin kiihtyviä autoja jotka olisi hauskoja ajaa.

      nyt Toyota tekee RAV 4 kaltaisia maastureita jotka ei toimi maastureina ollenkaan.
      Itseasiassa suorituskyvyltään RAV 4 ei ole ollenkaan huono. Sehän on ihan nopeimpien tojotien joukossa mitä tojotan tarjonnasta löytyy.

      Esim Audi Q8 RS Kiihtyy 0-100kmh
      Kiihtyvyys 3,8s. 0–100 km/h

      Anna itsellesi etumatkaa – paljon etumatkaa. Audi RS Q8 tarjoaa avuksesi legendaarisen quattro-nelivedon. Lisävarusteena saatavilla on quattro Sportdifferential - aktiivinen takatasauspyörästön lukitusjärjestelmä, joka jakaa voimaa pyörille erikseen. Tämän tukena on vakiona RS-malliston mukaisesti viritetty mukautuva urheilullinen ilmajousitus sekä vakiona ketterää ajotuntumaa ja vakautta parantava nelipyöräohjaus. Lisävarusteena saatava aktiivinen kallistuksenvakaaja parantaa dynaamista käsiteltävyyttä erityisesti mutkissa. Audi drive selectin ansiosta voit vaihtaa ajoneuvon ominaisuuksia yhdellä ohjauspyörässä sijaitsevan RS MODE -painikkeen painalluksella. Lisävarusteena auton huippunopeuden voi nostaa 250 km/h:stä 305 km/h:iin.

      Jännitystä napin painalluksella

      Seuraa viettejäsi: Audi RS Q8:n kanssa se onnistuu ylivertaisella itseluottamuksella. 4,0 litran V8 TFSI-moottori, 441 kW:n (600 hv) teho ja 800 Nm:n vääntömomentti yhdistettynä jatkuvaan quattro-nelivetoon ja 8-vaihteiseen triptroniciin takaavat puhtaasti dynaamisen ajokokemuksen. Kuitenkin se tarjoaa myös erinomaista taloudellisuutta. 48 V:n kevythybridijärjestelmä sekä cylinder on demand -tekniikka, joka siirtää tarvittaessa neljä sylinteriä lepotilaan, parantavat ajamisen polttoainetaloutta.

      No ehkä tojotakin alkaa joskus tekemäänb autoja? Sitä odotellessa.
      VAG Ag sen jo osaa.

      Esim Mazda 3 haastaa VW Golf R liikkeellelähdössä, on siinä selkeästi nopeampi.
      Tosin vain vähän koska Golf R vie voiton kun kokeillaan kiihdyttää vähän pitempää matka. Mutta Subaru jää tässä testissä viimeiseksi. Tojotaa ei näissä testeissä voittajana ikinä nähdä. Jos olisi tekninen ylivoima kaikkia vastaan, toki tojo voittasi kaikilla osaalueilla. Katso tubesta: 2021 Mazda3 TURBO vs Golf R vs Subaru WRX // DRAG RACE, ROLL RACE & Mazda3 Review

      Lisäksi Mazda tiputti Tojon kakkoseksi luotettavuudessa.
      Ylivoimaista teknistä osaamista.?

      • Anonyymi

        Kun on kyllin sokea ja mielikin pimeä niin selitykset ovat tuollaiset.


    • Anonyymi

      Hyvää Toyotan täydellisen teknisen ylivoiman yötä.

      • Anonyymi

        Palkatut trollit saavat mellastaa täällä mielin määrin ja haukkua Toyotaa. Miksi ylläpito ei puutu lainkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palkatut trollit saavat mellastaa täällä mielin määrin ja haukkua Toyotaa. Miksi ylläpito ei puutu lainkaan?

        Kun kirjoittaa vain asiaa ja vielä laittaa linkin lähdetiedosta niin ei sitä voi poistaa.
        Vaikka joku pahoittaakin mielensä kun tojopropagandaa oikaistaan oikealla tiedolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoittaa vain asiaa ja vielä laittaa linkin lähdetiedosta niin ei sitä voi poistaa.
        Vaikka joku pahoittaakin mielensä kun tojopropagandaa oikaistaan oikealla tiedolla.

        Kts. Tekniikan Maailman propagandatalvitesti, hihii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kts. Tekniikan Maailman propagandatalvitesti, hihii.

        Se oli tojolta hyvä suoritus. Onnittelut siitä.

        Sitten taas kun tehtiin yleisvertailu niin Corolla oli vertailun huonoin. Siitä kertominen on yhtälailla tiedon jakamista. Ei mellastamista tai haukkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kts. Tekniikan Maailman propagandatalvitesti, hihii.

        "Kts. Tekniikan Maailman propagandatalvitesti, hihii."

        Ei TM:n vertailu ole propagandaa. Täällä kirjoittavien tojohörhöjen huuhaa jutut ovat se propagandaosasto.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihaillaanpas noita marraskuun rekisteröintilukemia ja Toyotan voittokulkua.

      • Anonyymi

        Uskomattomia lukemia. Lehdetkin lakkasivat asiasta kirjoittamasta. Ainostaan kahdesta lehdestä löytyy tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskomattomia lukemia. Lehdetkin lakkasivat asiasta kirjoittamasta. Ainostaan kahdesta lehdestä löytyy tekstiä.

        Miksi lehdet ennen hokivat rekisteröintitilastoja esitellessään kuinka Octaviaa ostetaan ja aina kuvan kanssa. Nyt kun Toyotalla on hallussaan kaikki kärkipaikat, kukaan ei kirjoita mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lehdet ennen hokivat rekisteröintitilastoja esitellessään kuinka Octaviaa ostetaan ja aina kuvan kanssa. Nyt kun Toyotalla on hallussaan kaikki kärkipaikat, kukaan ei kirjoita mitään.

        Ei saksan vasallille anneta lupaa muuhun kuin saksalaisomisteisille merkeille informoida uutisia. Ei vanhassa neukkulassakaan ylistetty muuta kuin omia saavutuksia ja EU on kuin
        hallinnollisesti neukkulan kopio. Neukkulassa kaikkeen piti olla Moskovan hyväksynta ja EU:ssa lupa pitää hakea hallintohimmeli Brysselistä, jossa Saksa ja Ranska päättävät, mitä saa kertoa. Televisiokin on kuin kusi sukassa Toyotan menestyksestä. Uutispimento on jo melkein täydellinen kun ei kuksmanni pärjää. Milloinkahan Trafi lopettaa tiedoittamisen?
        Tässä tuli vähän faktaa sääntöjen vastaiselle poistolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saksan vasallille anneta lupaa muuhun kuin saksalaisomisteisille merkeille informoida uutisia. Ei vanhassa neukkulassakaan ylistetty muuta kuin omia saavutuksia ja EU on kuin
        hallinnollisesti neukkulan kopio. Neukkulassa kaikkeen piti olla Moskovan hyväksynta ja EU:ssa lupa pitää hakea hallintohimmeli Brysselistä, jossa Saksa ja Ranska päättävät, mitä saa kertoa. Televisiokin on kuin kusi sukassa Toyotan menestyksestä. Uutispimento on jo melkein täydellinen kun ei kuksmanni pärjää. Milloinkahan Trafi lopettaa tiedoittamisen?
        Tässä tuli vähän faktaa sääntöjen vastaiselle poistolle.

        "Vaikka joku pahoittaakin mielensä kun tojopropagandaa oikaistaan oikealla tiedolla."

        Parhaiten menestyvä merkki Suomessa ja koko maailmassa ja idiootti puhuu "tojopropagandasta"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka joku pahoittaakin mielensä kun tojopropagandaa oikaistaan oikealla tiedolla."

        Parhaiten menestyvä merkki Suomessa ja koko maailmassa ja idiootti puhuu "tojopropagandasta"?

        Villi arvaukseni on että media joka saa EU tukiaisia laulaa sen lauluja kenen leipää syö, vaikka itse asiassa ne on meidän kierrätettyjä verorahoja josta on "kulut" vähennetty


    • Anonyymi

      Toyotan kaikki positiiviset asiat ovat koko kansan tiedossa ja siksi se on niin suosittu. Ei siinä mitään propagandaa tarvita.

    • Anonyymi

      Toyota oli jo 70-luvulla robotekniikassa vuosia edellä, samoihin aikoihin trabantin ja volkkarin saksan työläiset vääntelivät käsin koriosia paikoilleen, youtubesta löytyy videota näistä faktaa. Nyt vain ovat tulleet saksanturkkilaiset tilalle vääntelemään osia.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riinan oudot selitykset

      Riina sanoo iltiksen haastattelussa että avioliiton ongelmat johtuvat siitä ettei häntä katsottu tai hänestä kiinnostuttu kun liikkuivat Kallen kanssa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      10319
    2. Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku

      "Petteri Orpon joukkueen epäonni jatkuu – Elina Lepomäen vetäytyminen kova isku". https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/0c6c716d-c8eb-4c01-aaf7-3626832
      Maailman menoa
      96
      3728