Nettikontaktit saattavat muuttua todellisiksi ja koskettaviksi.
Olen mukana muutamalla ruotsalaisella seniorisaitilla, missä vuosien mittaan on oppinut tuntemaan ihmisiä ja pitämään joistakin enemmän kuin toisista.
Pari vuotta sitten tuli palstalle uusi ihminen, hän kertoi avoimesti elämästään ja elämäntilanteestaan heti alussa.
Monet varmaankin ihmettelivät kuinka hän rohkeni sen tehdä.
Hyvin koulutettu, työskenteli sosiaalialalla "vaikeitten" nuorten ihmisten hyväksi.
Hän oli vihkinyt elämänsä ollakseen joittenkin nuorten ihmisten tuki ja turva kun omat läheiset eivät enää jaksaneet, halunneet tai pystyneet auttamaan.
Sitten hän sairastui, kertoi siitäkin palstalla ja kuinka sairaus eteni.
Koko ajan hänellä oli kuitenkin meille toisille antaa tärkeitä ajatuksia, joita hän itse oli pohtinut nyt, kun kaikki tämä touhotus ei enää merkinnytkään mitään.
Sitten seurasi hiljainen vaihe.
Eräänä aamuna oli hänen pojaltansa viesti odottamassa palstalaisia, että hänen äitinsä on kuollut.
Liikuttava viesti, missä hän kertoi kuinka paljon me senioriystävät olemme merkinneet hänen äidilleen ja että hän on pyytänyt poikaansa ilmoittamaan meille kun hänen maallinen matkansa on ohi.
Tänään kello 14 Ruotsin aikaa on hänen siunaustilaisuutensa. Olemme lähettäneet värikkään kukkatervehdyksen värikkäälle ystävällemme.
Nettiystävän hautajaiset
4
663
Vastaukset
mitä tulee pohdittua ,niin läheiseksi on nämä virtuaali ihmiset tulleet.
Näillä kymmenillä lähtö rajan taakse on aina vain lähempänä ja tulee mieleen ,kun jotakin ketjuissa mukana ollutta, ei pitkiin aikoihin ole näkynyt,että eihän vain.
On pahan tuntuista ajatella,että ihmiset vain katoavat,vaikka ollaankin koneen takaa tuttuja,mutta niin se vain käy.
Kyllä minä ainakin kaipailen ,kaikkien teidän tuttujen ja tutuiksi tulevien kirjoituksia.- 1ullapulla
kauniista sanoista .Itsekkin olen ollut vähän aikaa hiljaisempi täällä ,koska on ollut murheita ,onneksi kaikki on taas järjestyksessä!
1ullapulla kirjoitti:
kauniista sanoista .Itsekkin olen ollut vähän aikaa hiljaisempi täällä ,koska on ollut murheita ,onneksi kaikki on taas järjestyksessä!
välillä mennään ylös, välillä taas alas.
- Ikäkysymys
MdK-MdK kirjoitti:
välillä mennään ylös, välillä taas alas.
Lueskelen nykyisin kuolinilmoitukset. Monet "rakkaat isoisät ja -äidit" ovat olleet 10 v. minua nuorempia.
Mietiskelen omaa ikääni ja sitä onnea, että olen terveen kirjoissa yhä.
Eniten koskettaa nuorten tapaturmaisesti kuolleitten ihmisten kuolinilmoitukset. Ihan kuin itse olisi jotenkin laina-ajalla, kun noin on toisille käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5264404Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183521Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842312Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4762179Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.871507- 1571373
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1021321Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel641291- 651224
- 841144