Nettiystävän hautajaiset

Nettikontaktit saattavat muuttua todellisiksi ja koskettaviksi.
Olen mukana muutamalla ruotsalaisella seniorisaitilla, missä vuosien mittaan on oppinut tuntemaan ihmisiä ja pitämään joistakin enemmän kuin toisista.

Pari vuotta sitten tuli palstalle uusi ihminen, hän kertoi avoimesti elämästään ja elämäntilanteestaan heti alussa.
Monet varmaankin ihmettelivät kuinka hän rohkeni sen tehdä.
Hyvin koulutettu, työskenteli sosiaalialalla "vaikeitten" nuorten ihmisten hyväksi.
Hän oli vihkinyt elämänsä ollakseen joittenkin nuorten ihmisten tuki ja turva kun omat läheiset eivät enää jaksaneet, halunneet tai pystyneet auttamaan.
Sitten hän sairastui, kertoi siitäkin palstalla ja kuinka sairaus eteni.
Koko ajan hänellä oli kuitenkin meille toisille antaa tärkeitä ajatuksia, joita hän itse oli pohtinut nyt, kun kaikki tämä touhotus ei enää merkinnytkään mitään.

Sitten seurasi hiljainen vaihe.
Eräänä aamuna oli hänen pojaltansa viesti odottamassa palstalaisia, että hänen äitinsä on kuollut.
Liikuttava viesti, missä hän kertoi kuinka paljon me senioriystävät olemme merkinneet hänen äidilleen ja että hän on pyytänyt poikaansa ilmoittamaan meille kun hänen maallinen matkansa on ohi.

Tänään kello 14 Ruotsin aikaa on hänen siunaustilaisuutensa. Olemme lähettäneet värikkään kukkatervehdyksen värikkäälle ystävällemme.

4

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä tulee pohdittua ,niin läheiseksi on nämä virtuaali ihmiset tulleet.

Näillä kymmenillä lähtö rajan taakse on aina vain lähempänä ja tulee mieleen ,kun jotakin ketjuissa mukana ollutta, ei pitkiin aikoihin ole näkynyt,että eihän vain.

On pahan tuntuista ajatella,että ihmiset vain katoavat,vaikka ollaankin koneen takaa tuttuja,mutta niin se vain käy.
      Kyllä minä ainakin kaipailen ,kaikkien teidän tuttujen ja tutuiksi tulevien kirjoituksia.

• 1ullapulla

kauniista sanoista .Itsekkin olen ollut vähän aikaa hiljaisempi täällä ,koska on ollut murheita ,onneksi kaikki on taas järjestyksessä!

• 1ullapulla kirjoitti:

kauniista sanoista .Itsekkin olen ollut vähän aikaa hiljaisempi täällä ,koska on ollut murheita ,onneksi kaikki on taas järjestyksessä!

välillä mennään ylös, välillä taas alas.

• Ikäkysymys
        MdK-MdK kirjoitti:

välillä mennään ylös, välillä taas alas.

Lueskelen nykyisin kuolinilmoitukset. Monet "rakkaat isoisät ja -äidit" ovat olleet 10 v. minua nuorempia.
        Mietiskelen omaa ikääni ja sitä onnea, että olen terveen kirjoissa yhä.
        Eniten koskettaa nuorten tapaturmaisesti kuolleitten ihmisten kuolinilmoitukset. Ihan kuin itse olisi jotenkin laina-ajalla, kun noin on toisille käynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      102
      3539
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3197
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2694
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      81
      2479
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2096
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1742
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1720
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe