Haasteukko rimputteli ovikelloo ja kysyi olenko(____________) henkilö. En ole. Vaati minua todistamaan henkilölllisyyteni. Sanoin, ettei minun ole pakko ovellani todistella yhtään mitään. Näytin kuitenkin ajokorttini. Totesi, et juu väärä henkilö nyt ja käski ottamaan postiin yhteyttä, ettei hänen etsimänsä henkilö enään asu tässä osoitteessa. Mikä minä olen tekemään toisten osoitteen muutosilmoutuksia. Mitenköhän Laki menee tässä, et oliko minun "pakko" todistaa haastemiehelle henkilöllisyyteni?
Haastemies väärällä ovella
8
150
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä.
Säädösviite: haastemieslaki (505/1986) 4 §.
Kannattaa siis vähän enemmän olla tietoinen oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan ennen kuin kertoo, mihin katsoo, että itsellään ei ole pakkoa.
Muuttoilmoitusta et tokikaan ole kenenkään puolesta velvollinen tekemään. - Anonyymi
Periaatteessa kenellekään ei tarvitse todistaa henkilöllisyyttään, jos ottaa vastaan siitä syntyvät seuraukset. Haastemies voi pyytää aina poliisilta virka-apua. Poliisi voi pitää kiinni otettuna 24 tuntia, tai niin kauan kunnes nimi selviää. Koska kyse on niskoittelusta, niin poliisi kirjoittaa nimen tultua ilmi sakot ja rekisteröi ainakin sormenjäljet, jotka säilyvät rekisterissä koko elinajan. Myös niskoittelu sakko näkyy koko elinajan poliisin historiatiedoissa.
- Anonyymi
Taidat olla hölmö antiannelisti, kun tuollaisia itsestäänselvyyksiä tällä palstalla kyselet! HUS-HUS POIS, ÄÄLIÖ!
- Anonyymi
Hyvä oivallus, annulisteilla paljon kokemusta syytteistä lasten raiskauksista murhiin. Kannattaa kysyä annulisteilta neuvoa rikosasioissa ja ahnesikamannerilta lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä oivallus, annulisteilla paljon kokemusta syytteistä lasten raiskauksista murhiin. Kannattaa kysyä annulisteilta neuvoa rikosasioissa ja ahnesikamannerilta lisää.
Oletko rullatuolipotilas, kun koko päivän olet koneella urputtamassa? Se selittääkin katkeruutesi. Heikko verenkierto jaloissa ja päässä, hehhe..
- Anonyymi
Nyt onkin mielenkiintoista kun ajokortti ei kelpaa enään missään edes postissa todistaan henkilöllisyyttä niin jos vain ajokortti mukana ja pottuilet poliisille niin voivat viedä sinut asemalla kiusaan kunnes selvittävät henkiöllisyyden.
- Anonyymi
Ei nyt aivan noinkaan. Ajokortti-ikäinen ihminen on jo sadoissa rekistereissä. Poliisillakin on omia rekistereitä kymmenittäin.
Jos ihminen todistaa henkilöllisyytensä vain ajokortilla, niin poliisi voi sen perusteella tehdä kyselyjä lukuisista rekistereistä, jolloin henkilöllisyys selviää, eikä ihmistä sen vuoksi tarvitse ottaa kiinni ja viedä henkilöllisyyden selvittämiseksi poliisiasemalle.
- Anonyymi
Tarina ei lainkaan kerro: Kysyitkö itse haastemieheltä henkilötodistusta vai näyttikö hän sen itse sinulle tarkastettavaksi?
Tapahtuiko samalla henkirikos vai miksi haastemiesasioita kerrot henkirikospalstalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024467Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821197- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816