Sopiiko mikä rotu minulle?

Anonyymi

Hei kaikki mielipdettä kaivataan kissa rodun valinnassa. Minulla oli kissa muutaman vuoden ihana maatiais rouva. Kissan omistaja oli ulkomailla tuon ajan eikä pystynyt ottamaan kissaa mukaan (sotilas). Tämän jälkeen on ollut mielessä oman kissan hankinta mutta haluaisin rodun joka sopii minulle. Vähän koittanut opiskella mutta mielipiteitä kaivataan.

Asun yksin päivät töissä eli kissa saisi mielellään pärjätä hyvin tuon ajan yksin. Kissa saisi olla mukana muuten minne menen. Veneelle (purjevene) tänä kesänä asuin veneessä 4kk normaalisti asun veneessä noin 1kk vuodessa. Veneessä kissalla olisi käytännössä oma hytti missä vessa ja paikka minne voi mennä eikä ketään häiritse.

Kesämökillä vaihtelevasti viikonloppuja ja etä viikkoja. Tottua helposti ulkoiluttamiseen hihnassa. Luonteeltaan kissa olisi rohkea ja lempeä.
Mielellään saisi olla turkiltaan helppohoitoinen ja muutenkin terve rotu. Ei mitään kovin vahvaa metsästysviettiä

Mikä rotu nauttisi tällaisesta kodista? Tietysti kotia mulkataan kissan mukaan myös mutta mukavaa jos kissa nauttisi kodistani sellaisena kun se on.

6

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitten se on joku rotu, jota nimenomaan on jalostettu seurakissaksi. Toiselta puolen katsottuna maatiainen on sopeutuva- yksilöllistä.

• Anonyymi

Jos et ole minkään rodun fani, älä katso rotua, vaan yksilön ominaisuuksia. Käy vaikka löytöeläinkodeissa katsomassa sopivaa seuralaista. Jo puolivuotiaasta näkee, miten se käyttäytyy ja esim kokeilemalla valjaita päälle saa selville kissan suhtautumisen valjaisiin. Eläinhoitajat varmasti auttavat sopivan kaverin löytämisessä

• Anonyymi

Pitää tätä kokeilla. Tämähän olisi aivan win-win tilanne koditon saisi kodin ja minä tietäisin vähän paremmin mitä saan. Tosiaan kissan luonne ratkaisee kaiken :)

• Anonyymi

Tuo vaatimus ettei mielellään olisi kovaa metsästysviettiä on aika kova koska useimmilla kissoilla on sellainen aika kova etenkin pentukissoilla. Se voi tasaantua ajan kanssa tai sitten ei pitkään aikaan. Sanonpahan vain että rauhalliseksi luultu rotu voi yksilönäkin olla päinvastainen... eli kannattaa tarkkaan harkita mitä hankkii.

• Anonyymi

SEMMONEN LYHYTJALKANEN KISSA !!

• Anonyymi

Charolais olisi sinulle sopiva. Rauhallinen luonne ja todella kaunis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10901
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3488
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2440
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2318
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1660
    6. 194
      1245
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1214
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1170
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1049
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      999
    Aihe