Kuinka paljon ja minkälaatuista melua tulee sietää kerrostalossa?

Anonyymi

Moikka,

Sellaista kyselisin että kuinka paljon ja minkälaatuista melua tulee sietää kerrostalossa?

Asutaan vanhassa jugend-tyylisessä kerrostalossa ja täällä ei pahemmin äänet kuulu läpi. Yläkerrasta kuuluu joskus vaimeita askeleita ja jotain kolinaa keittiössä askarrellessa.

Viikonloput ovatkin sitten eri asia sillä yläkertaan tulee ilmeisesti hoitoon lapsia viikonloppuisin ja siitäkös vasta riemu repeää. Lapset juoksevat ja tömistelevät hurjaa vauhtia ympäri asuntoa, hakkaavat jotain lattiaan, hyppivät tasajalkaa ja tekevät jotain josta lähtee ihan järkyttäviä pamauksia.

Tämä toki hiljaisuusajan ulkopuolella klo 7-23. Ei siinä mitään kyllä lapsista ääntä luonnollisesti lähtee ja saa lähteäkin mutta kun tuo meteli jatkuu valehtelematta _taukoamatta_ pe-illasta sunnuntai-iltaan niin kyllä se alkaa jo vähän nakertaa hermoja kun viikonloppuisin ei saa minkäänlaista rauhaa.

Meille on syntymässä vauva tammikuussa ja mietin et en kehtaa asiasta huomauttaakaan kun meiltäkin voi sitten kuulua itkua ja parkua. Mietin vain että mikä kerrostalossa on kohtuullista ''meteliä'' ja mikä alkaa jo mennä yli?

18

1431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, ei tuollaista ainakaan. Minullakin asui vuoden sellanen pikkutyttö naapurissa, että oksat pois. Isä samanlainen. Meno vain paheni. Muutin pois, koska peli oli todella rumaa. Isännöitsijä tuossa voi pelin puhaltaa poikki. Ehkä teillä parempi sellainen.

    • Anonyymi

      Taas turha palstan aktivointi, eiköhän melu yms asiat ole märitelty esim. taloyhtiön säännöissäkin

    • Anonyymi

      päivällä pitää sietää mitä vaan melua

      • Anonyymi

        Ei pidä tai alkaa lätty lätistä


    • Anonyymi

      Nykyään tuntuu että kaikki melu on sallittu, elämisen ääniksi kutsuvat :

      Kovaääninen musiikki, huonekalujen raahaamiset/siirtelyt yöaikaan, pamahdukset, kolinat, norsuaskelin tömistely, television ja radion huudattaminen, kovaääninen huutokarjunta keskustelu yöaikaan sekin, poraamiset, sahaamiset yms remontti ilmoittamatta naapureille mitään

      Onhan näitä ja lapsiperheille sallitaan kaikki koska lapset

      • Anonyymi

        Täytyyhän lasten saada leikkiä.


      • Anonyymi

        Jep ja isännöitsijät kuittaa just tuon että normaali elämisen äänet/kukaan muu ei valita/asialle ei voi tehdä mitään.


    • Anonyymi

      Lataa puhelimeen dB-mittari ja mittaa melu yöllä 22.00 - 07.00.

      Musiikkimelu tai muu vastaava, joka erottuu selvästi taustamelusta, ei
      saa ylittää 25 dB yhden tunnin keskiäänitasona.

      Teknisten laitteiden yöaikaisen melun enimmäistaso ei saa ylittää 33 dB. Jos melua
      esiintyy yöaikaan satunnaisesti tai harvoin, arvot saavat olla tätä suurempia kuitenkin siten, että yli 45 dB tasoja ei esiinny lainkaan.

    • Anonyymi

      No mun vanhemmat sieti naapurinlasten mekastusta, mutta itsellä tuli mitta täyteen, kun meni yöunet ja koulussa koe päin persettä 2018. Menin sitte ku taas kello 23.00 aikaan yöllä melusivat vähän puhumaan niille. Ja nii et vanhemmat ei huomannu. Menin koputtaa ikkunaa ja, kun erehtyivät avaamaan nii vähä korotin ääntä ja annoin ymmärtää et ny hiljaa tai ei jää huutamisen tasolle. Olihan se ehkä vähä liiottelua. Oon ite 15v poika ja ne lapset oli jotain 9vuotiaita joten hieman taisin mennä liian pitkälle. Tai olin sillo 13v mut kuitenki. Kello 22.00 ei tietääkseni saa enää meluta jos naapureita lähellä.

    • Anonyymi

      Luin netistä.Täyttääkö melu rikos kriteerit.Jos kuuluu sun kotiin?lukekaapa..Mulla melu päivittäistä kuultavaa 20v, astiat tippuu kaapeista.Siitä on sanottu,viikonloppuisin pahin kesto 5-8h.Mutta ei kerrostalossa sentään.

    • Anonyymi

      Lappua ovesta tai jumalauta perkele huutoa sekä vasarapauketta kunnes tulee hiljaista.

    • Anonyymi

      Huhuh! Kuin luin kauhu naapureista! Voi asialisesti mennä soitaa ovikelloa ja keskustella asiasta härintä asunnon vuokralisen kanssa. Jos se ei onistu. Otta kontakti asukas nevojaan löytääkseni ratkaisu asiaan. Jos todella melut hirveät.Ei muta kun asiasta kysymän 2 multa eri huoneiston haltialta:häiritseekö melu teitä?Jos vastaavat kyllä. Melun ajat ylös useamalta päivältä,siis päivämäärä,kellon ajat ja alekirjotus,niiltä 2 multa eri asukaalta kuin omasi .Se paperi toimittaa isännöitsiä toimisto. Yhden asukaan valitus ei noteerata!Pitä myös huomioida kerrostalot on rakenettu elementistä ja elementit kuljettaa ääniä.Minkä äänen luulet tulevan naapurista ja naapuri luulee tulee sinulta: Tuleekin ihan toisesta rapusta samaa taloa!Vuosia sitten paljon olin yksin koti pääsiäisenä 2 lastani eli teinit urheilu leirillä. Olin keuhkokuumessa. Asuimme 8 kerroksinen talo/ 5 kerros.Talossa 3 rappua.Eli keski rapussa. Makuu huone peitojen alla nukuin.Jossain joku porasi. Joku haksi ikunani. Viereisen rapun huoneiton ikunat rinta rinnan.Avasin tuletusikunan.Äijä huusi Lopeta se poraaminen. Olin? Anteeksi en omista poraa,olen yksin kotona kipeänä.Poran äänet tulee jostain muualta. Otinasian esille talotoimikunnan puheenjohtajalle piha talkoissa kevällä.Hän asui yksin. Nauroi hänellä porattin pääsiäinen.Asui sama rappu kuin valittaja minulle, Vain ylempänä ja viereinen asunto. Toinen esim. Ollan jo tässä vuosikymenesä.Metrossa matkustin ja asun mualla kuin edelinen tapahtuma. Pieni kerostalossa itä Helsinki saman rapun nainen metrossa valitti miulle,Talonmme levoton .hirveät lasten äänet.TALOSSA EI PIENIÄ LAPSIA ASUNUT 8VUOTEN.IHMISET KÄY TÖISSÄ JA MUTAMA ELÄKELÄINEN ASU.KUNOLISTA VÄKEÄ EIVÄT TUOTA HÄIRIÖTÄ MELUA. JOTEN KAIKKI ÄNET OLIVAT noin 60 vuotiaan yksin asuvan naisen omassa pässä.

      • Anonyymi

        Kämäläääää kämälää kirjoitusvirhettä.


      • Anonyymi

        kämäläääää kirjoitusvirhettä.


    • Anonyymi

      2 vuotta vanha ketju. Lapset on jo isoja.

      • Anonyymi

        Sitten se meteli vasta alkaakin.


    • Anonyymi

      Meidän alakertalainen sai häädön (luojan kiitos), jatkuvaa metelöintiä 22.00 jälkeen,lisänä tupakkaterrori, nyt sen kämppä remontissa ja asbestityötä tehdään mietin vaan kuinka pahasti vahingoittanut kämppää joka yksiö,monta viikkoa remonttia tehdään.

      • Anonyymi

        Hyvä, että sai alakertalainen häädön. Täällä alkoi erittäin kova meteli kello 3 yöllä. Näitä on ollut aivan liian usein ja kyseessä on sama huumehörhö. Minä en ole asunut täällä vielä kuin vajaan 2 kuukautta. Vikaa on tosiaan taloyhtiön hallituksessa, kun eivät ole minua mitenkään informoineet tästä häiriöasiasta. Tässä on erittäin paha järjestyshäiriö, ei tuollaista älytöntä metelöintiä voi mitenkään hyväksyä, kyllä jonkunlainen oikeuden mukaisuus pitäisi näissä olla. Jos se huumeveikko tulisi vielä tuhon rappukäytävään, mutta nämä ovat kyllä pelkureita myös, että pysyvät omassa asunnossaan, tietysti tupakoivat siellä sisällä, vaikka tämäkin on olevinaan joku savuton talo.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe