Kenestä Raumalle kirkkoherra?

Anonyymi

Ehdokasasettelu on ainoa tilanne jossa kansalla on mahdollisuus vaikuttaa. Suurin osa kisassa kerran tai kaksi olleista alkaa olla jo eläkkeellä, tai lähellä eläke-ikää ettei vuoden parin pesti ole oikein tarkoituksen mukainen. Onko ehdotuksia? Millaisia ominaisuuksia kirkkoherralta vaaditaan?

9

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No maallikko ei voi vastata siitä eikä siihen minkä ehdokas kokee kutsumuksekseen. Kirkko on kuitenkin vain instituutio ja rakennus.
      Omantunnon Herran kasteessa saaneet pyhät eivät kysy tällaisia, koska heille annetaan vastaus kaikkeen.
      Ei pidä asettua kirkon vaatimusten rajoitteisiin, koska maalisuus ei sido uskossa elävää. Kirkko kahlehtii, Herra ei ole kutsunut meitä orjuuteen vaan vapauteen.
      Miksi kuunnella pappeja jotka haluavat kieltää meiltä sen kaiken hyvän mitä Jumala on ihmiselle antanut. Älä haista älä maista sanoo papisto.
      Me päätämme itse ketä palvelemme, mammonan palveleminen on eloton tie loppuun asti. Herran tie antaa sen joka päivä minkä rinnalla raha on arvotonta.
      Jos pitäisi panna puntariin, valitsenko Herran tien vai kirkkoherran, en epäröisi hetkeäkään. Ja miksi?
      En sano. Koska jos olet Herran niin tiedät vastaukseni, jos et ole Herran, et tarvitse vastaustani.
      Tässä on viisaus. Älä ole mielestäsi viisas koska et ole sitä. Viisaus tulee Jumalalta.
      Kunnioita sitä, älä ole viisas ihmisten edessä, koska viisautta ei katsota hyvällä.
      Jumala antaa sinulle kaiken tarvittavan. Ihan kaiken.
      Ulospäin saattaa näyttää siltä että sinulla ei ole mitään, mutta sinulla on jotain sellaista mistä he eivät tiedä. Sinulla on kaikki.
      Niin totta on pyhien yhteys. Sen tietää vain hän joka on Herrassa. Se on ainoa koetin. Ja todellinen sellainen.
      Tämä on lahja joka myös mainitaan raamatussa, lahja, jonka tietää vain saaja itse.
      Maallikko ajattelee maallikon tavoin. Mikä on suurin syy mikä erottaa ihmisen Herrasta, on valhe.
      Yksi pieni sana, valhe, tuhoaa perheen, tuhoaa avioliitot, tuhoaa ystävyydet, tuhoaa kaiken mitä tuhota voi ihmisen elämässä, estää yhteyden kaikkein korkeimpaan.
      Kuitenkin, valhe seuloo ja näin auttaa meitä näkemään keitä ovat ihmiset ympärillämme. Totuutta ei voi voittaa.
      Olen painanut monen ja monen uskovaa esittävän katseen maahan rehellisyydellä. Ei niin että olisin sen tehnyt, vaan niin, että olen saanut olla todistamassa paikalla miten Herra on tehnyt sen puolestani. Ilman väkivaltaa, ilman kovaa ääntä, ilman vihaa. Niin suuri on Hän.
      Mieleeni tulee lause, joka on jostain iskostunut mieleeni. En silti muista sitä mistään kuulleeni, joten asia on itsellekin arvoituksellinen. Mutta tiedän mistä puhutaan.
      Tämä lause kuuluu näin:
      Enkelit tunnistavat toisensa.
      Haluaisin vakuuttaa että tämä on todellakin näin, mutta en pysty siihen. Lohduttaudun ajatukseen, että juuri näin sen kuuluukin olla. Ei minun ole tarkoituskaan pystyä sitä vakuuttamaan. Herra ei tarvitse vakuutusasiamiehiä. Hän on hän joka vakuuttaa itse kenet hän katsoo siihen oikeutetuksi tai otolliseksi, mikä sitten onkaan oikea tapa asia ilmaista. Enkelit tunnistavat toisensa.
      Raamattu sanoo, olikohan se ilmestyskirjasta, että kaikista ilmansuunnista minä kokoan kansani. (huom,ei vapaista suunnista...)
      No vitsi vitsi.
      Jumalan kansa on hajallaan kaikkialla maailmassa. Erossa toisistaan.
      Kun sattuma, tai johdatus, saattaa kaksi tällaista ihmistä kohtaamaan, silloin tietää mitä tarkoittaa, enkelit tunnistavat toisensa.
      Eivätkä he ole lapsenomaisia pyjama päällä olevia siivekkäitä joilla on kultainen harppu. Enkeli on todellisuudessa vähän eri juttu.
      Pitkän iltasadun kirjoittaneena haluaisin palata vielä jutun alkulähteille.
      Jos olet Jumalasta, sinulla ei ole sitä kysymystä. Voi olla vapaa. Koska jos ihminen on Hänestä, Hän ei salli tehdä mitään, mitä Hän ei itse hyväksy. Voimme olla turvallisella mielellä.
      Raamattu kehoittaa, osoittakaa rakkautta toisianne kohtaan sillä jumalallisella rakkaudella, jolla hän on meitä rakastanut.
      Ei raamattu nyt niin vaikea ole. Minä olen ja sinä, ainoastaan.

      • Anonyymi

        Voisikohan tällä kirjoituksella hakea paikkaa, jos sen lisäisi hakemuksen liitteeksi?
        Tässä oli nimittäin potentiaalia. Oli viisautta, oli pohdittavaa, eri näkökulmia, humoristisuutta, yhtä kaikki vankkumatonta uskoa siihen mitä on kirjoitettu. Ei oo huono sanoisi Jorma Uotinenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisikohan tällä kirjoituksella hakea paikkaa, jos sen lisäisi hakemuksen liitteeksi?
        Tässä oli nimittäin potentiaalia. Oli viisautta, oli pohdittavaa, eri näkökulmia, humoristisuutta, yhtä kaikki vankkumatonta uskoa siihen mitä on kirjoitettu. Ei oo huono sanoisi Jorma Uotinenkin.

        On vain kaksi varteenotettavaa ehdokasta. Paremmuudesta ei voi sanoa mitään.
        Työssä sitten punnitaan onko kykenevä virkaan. Jos valittaisi ne molemmat, niin saataisi maksaa kahdet kirkollisverot.


    • Anonyymi

      Pitäiskös olla asiasta kiinnostunut?
      Minulle, ja monelle muulle, on ihan se ja sama kuka ao. laitosta johtaa.
      En tarvitse kirkkoa mihinkään, eikä kirkko tarvitse minuakaan.
      Kokonaan toinen asia on usko Jumalaan. Siihen ei tarvita yhtäkään lahkoa tai kirkkokuntaa, eikä niiden määräyksiä miten pitää uskoa.

      • Anonyymi

        Tulitpahan kuitenkin kommentoimaan aloitusta, vaikka asia ei sinua kiinosta. Taisi kiinostaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulitpahan kuitenkin kommentoimaan aloitusta, vaikka asia ei sinua kiinosta. Taisi kiinostaa...

        Mistä päättelit että minä? No aloituksesta sen verran, että kysyttiin lopuksi että millaisia ominaisuuksia kirkkoherralta pitäisi vaatia. Ne vaatimukset voi lukea Raamatusta, siellä ne mainitaan.
        Henkilökohtaiset ominaisuudet punnitkoon he itse siellä, missä on yksi tai kaksi koolla, ja tuntekoon pätevyytensä itse jos sitä on.


    • Anonyymi

      >> kysyttiin lopuksi että millaisia ominaisuuksia kirkkoherralta pitäisi vaatia. Ne vaatimukset voi lukea Raamatusta, siellä ne mainitaan. <<

      Raamatussa ei ole mitään "kirkkoherran" vaatimuksista, koska koko "kirkkoherra"-käsitystä ja -sanaa ei lue missään kohtaa raamatussa.

      Raamattu tuntee paimenet, vanhemmiston, kaitsijat. Ja joukon miehiä, joiden kuuluisi olla seurakunnan johdossa.

    • Anonyymi

      Muusta nyt tiedä mutta kovaliksainen duuni haussa ja hakijoita riittää eikä tartte osatra aavemariiaakaan uuden biblian ilmestymistä odotellessa ja jos joku ei vielä tiennyt niin uuden raamatun kirjoitus on jo alkanut.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1820
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      235
      1590
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      90
      1504
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      164
      1105
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      916
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      856
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      95
      817
    Aihe