Huh! Säästyttiin juuri ja juuri paalutukselta! Nyt kiinnostaisi tietää paljonko olette pulittaneet tosta lecasorasta? Ei oo aivan halpaa lystiä sekään homma...
lecasora
10
9090
Vastaukset
- esko
Paalutushan on hyvä perustamistapa, jos paalut eivät ole kovin pitkiä. Rakennus ei painu.
Kun valitset kevytsoran, valitset painuvan rakenteen. Lecasoran käyttäminen vaatii ammattimiestä. Mitä se lekasora maksaa, riippuu missä rakennat ja paljonko tarvitset. Täydet kuormat tulevat aina halvemmaksi. Hinta voisi olla 50-60 €/m3 alv.- homma
Onnea säästit juuri rahaa paalujen verran :) Lecasoraakaan ei tarvitse käyttää ,kun tekee rossipohjan. Paalut ovat tosiaankin perseestä.
ps. lecasoran hinta oli 30€/m3 rahteineen . - ???
homma kirjoitti:
Onnea säästit juuri rahaa paalujen verran :) Lecasoraakaan ei tarvitse käyttää ,kun tekee rossipohjan. Paalut ovat tosiaankin perseestä.
ps. lecasoran hinta oli 30€/m3 rahteineen .Menikö puurot ja vellit sekaisin? Paalutus ja kevennysperustus ovat vaihtoehtoisia perustamistapoja tapauksessa jossa maapohja on huonosti kantava. Rossipohja taas on erilainen alapohjaratkaisu. Samat kurmitukset talosta tulee oli alapohjarakenne rossipohja tai maavarainen.
- sinä ???
??? kirjoitti:
Menikö puurot ja vellit sekaisin? Paalutus ja kevennysperustus ovat vaihtoehtoisia perustamistapoja tapauksessa jossa maapohja on huonosti kantava. Rossipohja taas on erilainen alapohjaratkaisu. Samat kurmitukset talosta tulee oli alapohjarakenne rossipohja tai maavarainen.
Kuulehan kokki. Ainoa keltä meni nyt vellit puuron sekaan olet sinä. Jos et kerran asiasta tiedä mitään ,älä sekaannu. Noissa ratkaisuissa EI tule samoja KURMITUKSIA eikä kuormituksia. Rossipohja on nimenomaan kevennetty eli soramäärä on yhden omakotitalon verran pienempi ,eli takaisin sinne keittiöön hop hop.
- esko
sinä ??? kirjoitti:
Kuulehan kokki. Ainoa keltä meni nyt vellit puuron sekaan olet sinä. Jos et kerran asiasta tiedä mitään ,älä sekaannu. Noissa ratkaisuissa EI tule samoja KURMITUKSIA eikä kuormituksia. Rossipohja on nimenomaan kevennetty eli soramäärä on yhden omakotitalon verran pienempi ,eli takaisin sinne keittiöön hop hop.
Mene sinäkin velliä keittämään. Et ymmärrä, että lattiakuorma siirtyy anturoille. Hop hop.
- mikä nuija
esko kirjoitti:
Mene sinäkin velliä keittämään. Et ymmärrä, että lattiakuorma siirtyy anturoille. Hop hop.
Ja paljonkohan lattiakuorma on verattuna siihen soramäärään "eskoseni" ? Et turhaan ole nimeäsi ansainnut. Ja nyt lopeta se hämmentäminen .
- konekuski
sinä ??? kirjoitti:
Rosssipohja ei teknisesti ole kevennetty perustamistapa. Lopputulos tietysti riippuu paljon tontin ominaisuuksista (maakerrostumat, ja tontin pinnan muoto).
Kevennysperustamisessa on idea se, että pois kaivattevat massat (esim. savi) painavat enemmän kuin tilalle tuotavat kenennysmateriaalit (kevytsora) talosta aiheutuvat kuormitukset. Tällöin tulos on varman päällä, joten alapuolella olevat maakerrokset eivät konsolidoidu kuormituksen alla. Piha-alueella painumista tapahtuu, jos siellä ei ole tehty samnlaisia rakenneratkaisuja.
Lisätietoja aiheesta löytyy optirocin sivuilta
"Kokoonpuristuvan
pohjamaan kuormitusta ei lisätä
luonnonvaraiseen tilanteeseen
nähden, jolloin maapohjan painuminen
estyy. Savea kaivetaan rakennuksen
kohdalta ja tilalle levitetään
kevyempää Leca-soraa. Kokonaiskevennyksessä
pois kaivetun saven
paino on suurempi kuin tulevan rakennuksen
ja Leca-soran paino yhteensä" - esko
mikä nuija kirjoitti:
Ja paljonkohan lattiakuorma on verattuna siihen soramäärään "eskoseni" ? Et turhaan ole nimeäsi ansainnut. Ja nyt lopeta se hämmentäminen .
Rossipohja ei ole mikään kevennysperustus. Kun luet konekuskin hyvän kirjoituksen, saatat tajuta mikä on kevennysperustus. Montako olet niitä muuten suunnitellut. Itse olen suunnitellut satoja kevennysperustuksia, joten asia on todellakin tuttu.
Kun asiatiedot ovat vähäiset, täytyy aloittaa vinoilu nimestäni.
- Tornaattori
Olipas hauska vanha ketju :))
Perus äyhööjä käynyt viisastelemassa henkselit paukkuen ja perävako hiessä, miten rossipohja ja kevennetty perustus on ikäänkuin sama asia. Ai hitto xD
Täällä mahtuu joka ketjuun joku tai joitain mukatietäjiä jotka on tippuneet pelilaudalta jo kapalovaiheessa.
Esko ja konekuski antaneet jämäkkää asiatietoo. Peukut! - nostoexpertti
Miten onnistuitkin näin vanhan ketjun ja keskellä yötä etsimään ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569