lecasora

mä vain

Huh! Säästyttiin juuri ja juuri paalutukselta! Nyt kiinnostaisi tietää paljonko olette pulittaneet tosta lecasorasta? Ei oo aivan halpaa lystiä sekään homma...

10

9090

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko

Paalutushan on hyvä perustamistapa, jos paalut eivät ole kovin pitkiä. Rakennus ei painu.

Kun valitset kevytsoran, valitset painuvan rakenteen. Lecasoran käyttäminen vaatii ammattimiestä. Mitä se lekasora maksaa, riippuu missä rakennat ja paljonko tarvitset. Täydet kuormat tulevat aina halvemmaksi. Hinta voisi olla 50-60 €/m3 alv.

• homma

Onnea säästit juuri rahaa paalujen verran :) Lecasoraakaan ei tarvitse käyttää ,kun tekee rossipohjan. Paalut ovat tosiaankin perseestä.

ps. lecasoran hinta oli 30€/m3 rahteineen .

• ???
        homma kirjoitti:

Onnea säästit juuri rahaa paalujen verran :) Lecasoraakaan ei tarvitse käyttää ,kun tekee rossipohjan. Paalut ovat tosiaankin perseestä.

ps. lecasoran hinta oli 30€/m3 rahteineen .

Menikö puurot ja vellit sekaisin? Paalutus ja kevennysperustus ovat vaihtoehtoisia perustamistapoja tapauksessa jossa maapohja on huonosti kantava. Rossipohja taas on erilainen alapohjaratkaisu. Samat kurmitukset talosta tulee oli alapohjarakenne rossipohja tai maavarainen.

• sinä ???
        ??? kirjoitti:

Menikö puurot ja vellit sekaisin? Paalutus ja kevennysperustus ovat vaihtoehtoisia perustamistapoja tapauksessa jossa maapohja on huonosti kantava. Rossipohja taas on erilainen alapohjaratkaisu. Samat kurmitukset talosta tulee oli alapohjarakenne rossipohja tai maavarainen.

Kuulehan kokki. Ainoa keltä meni nyt vellit puuron sekaan olet sinä. Jos et kerran asiasta tiedä mitään ,älä sekaannu. Noissa ratkaisuissa EI tule samoja KURMITUKSIA eikä kuormituksia. Rossipohja on nimenomaan kevennetty eli soramäärä on yhden omakotitalon verran pienempi ,eli takaisin sinne keittiöön hop hop.

• esko
        sinä ??? kirjoitti:

Kuulehan kokki. Ainoa keltä meni nyt vellit puuron sekaan olet sinä. Jos et kerran asiasta tiedä mitään ,älä sekaannu. Noissa ratkaisuissa EI tule samoja KURMITUKSIA eikä kuormituksia. Rossipohja on nimenomaan kevennetty eli soramäärä on yhden omakotitalon verran pienempi ,eli takaisin sinne keittiöön hop hop.

Mene sinäkin velliä keittämään. Et ymmärrä, että lattiakuorma siirtyy anturoille. Hop hop.

• mikä nuija
        esko kirjoitti:

Mene sinäkin velliä keittämään. Et ymmärrä, että lattiakuorma siirtyy anturoille. Hop hop.

Ja paljonkohan lattiakuorma on verattuna siihen soramäärään "eskoseni" ? Et turhaan ole nimeäsi ansainnut. Ja nyt lopeta se hämmentäminen .

• konekuski
        sinä ??? kirjoitti:

Rosssipohja ei teknisesti ole kevennetty perustamistapa. Lopputulos tietysti riippuu paljon tontin ominaisuuksista (maakerrostumat, ja tontin pinnan muoto).

Kevennysperustamisessa on idea se, että pois kaivattevat massat (esim. savi) painavat enemmän kuin tilalle tuotavat kenennysmateriaalit (kevytsora) talosta aiheutuvat kuormitukset. Tällöin tulos on varman päällä, joten alapuolella olevat maakerrokset eivät konsolidoidu kuormituksen alla. Piha-alueella painumista tapahtuu, jos siellä ei ole tehty samnlaisia rakenneratkaisuja.

Lisätietoja aiheesta löytyy optirocin sivuilta

"Kokoonpuristuvan
        pohjamaan kuormitusta ei lisätä
        luonnonvaraiseen tilanteeseen
        nähden, jolloin maapohjan painuminen
        estyy. Savea kaivetaan rakennuksen
        kohdalta ja tilalle levitetään
        kevyempää Leca-soraa. Kokonaiskevennyksessä
        pois kaivetun saven
        paino on suurempi kuin tulevan rakennuksen
        ja Leca-soran paino yhteensä"

• esko
        mikä nuija kirjoitti:

Ja paljonkohan lattiakuorma on verattuna siihen soramäärään "eskoseni" ? Et turhaan ole nimeäsi ansainnut. Ja nyt lopeta se hämmentäminen .

Rossipohja ei ole mikään kevennysperustus. Kun luet konekuskin hyvän kirjoituksen, saatat tajuta mikä on kevennysperustus. Montako olet niitä muuten suunnitellut. Itse olen suunnitellut satoja kevennysperustuksia, joten asia on todellakin tuttu.

Kun asiatiedot ovat vähäiset, täytyy aloittaa vinoilu nimestäni.

• Tornaattori

Olipas hauska vanha ketju :))
      Perus äyhööjä käynyt viisastelemassa henkselit paukkuen ja perävako hiessä, miten rossipohja ja kevennetty perustus on ikäänkuin sama asia. Ai hitto xD
      Täällä mahtuu joka ketjuun joku tai joitain mukatietäjiä jotka on tippuneet pelilaudalta jo kapalovaiheessa.
      Esko ja konekuski antaneet jämäkkää asiatietoo. Peukut!

• nostoexpertti

Miten onnistuitkin näin vanhan ketjun ja keskellä yötä etsimään ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe