Mint 20 asetuksista kyssäeitä

Anonyymi

Tuossa toinen kone käynnissä Mint Cinnamon 20 live-tikulta käsin.

1) Kiertelin asetuksissa, mutta ne löytänyt kohtaa jossa voi valita näppäimistön kielen, sillä nyt mm. A=Q / Z=W / W=Z, kaikkea en käynyt lävitse. Tuossa kannettavassa on Azerty.

Siellä oli valmiina kieli, alue ja aika: "C.UTF-8"

2) Ilmeisesti Mintin softavalikoimasta löytyy Firefoxin rinnalle muitakin selaimia. Olisin kiinnostunut mm. PaleMoonista, Watefoxista ja Basiliskista.

Ps. Tuo live-tikku ei ilmeisesti ole pertinentti, eli kun laitteen sammuttaa, niin kaikki mm. selaimeen tehdyt muutokset nollautuvat?

13

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mistä löysit "pertinentti" termin selityksen.

• Anonyymi

Kysymys ei ole pertinentti - masennus on infektioperäinen ongelma, eli esim. suolistosta mikrobit ovat levinneet aivoihin, koska suoli vuotaa ajoittain mikrobeja. Voi olla myös vagushermon kautta tuleva infektio. Verisuonisto on etupäässä mikrobien targettina, ja aivohalvausriski onkin masentuneilla todella korkea, sillä verisuonet aivoissa myös infektoituneita.

Rahalla ei ole muuta merkitystä kuin että terve ihminen jaksaa paiskia paljon paremmin töitä kuin masentunut, joten rahaakin löytyy enemmän. Jos masentunut saa rahat muuta kautta, niin korrelaatio häviää täysin terveyden suhteen, eli sama riski kuin köyhillä masentuneilla.

Onko tuttu teksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys ei ole pertinentti - masennus on infektioperäinen ongelma, eli esim. suolistosta mikrobit ovat levinneet aivoihin, koska suoli vuotaa ajoittain mikrobeja. Voi olla myös vagushermon kautta tuleva infektio. Verisuonisto on etupäässä mikrobien targettina, ja aivohalvausriski onkin masentuneilla todella korkea, sillä verisuonet aivoissa myös infektoituneita.

Rahalla ei ole muuta merkitystä kuin että terve ihminen jaksaa paiskia paljon paremmin töitä kuin masentunut, joten rahaakin löytyy enemmän. Jos masentunut saa rahat muuta kautta, niin korrelaatio häviää täysin terveyden suhteen, eli sama riski kuin köyhillä masentuneilla.

Onko tuttu teksi?

Ei ole tuttu, mutta mitä se termi tarkoittaa, ja miten liittyy Linux-livetikun luontiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tuttu, mutta mitä se termi tarkoittaa, ja miten liittyy Linux-livetikun luontiin.

Olisit kysynyt suoraan onko se pöpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy toki, sillä persistence-versio on pertinenntti optio ... capiitto? ;-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy toki, sillä persistence-versio on pertinenntti optio ... capiitto? ;-)

Paha anemia itsetunnon rasitteena teetättää monenlaista.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Yep, tuolla jo kävinkin ja nyt sain kieli- ja aikavalinnat ilmeisesti kohdilleen.

Preferenssien jälkeen tuli kohta "kielet" ja sen takaa "regional"mutta seuraavaa tuosta kohtaa ei löytynyt " go to the Layouts tab, then click the icon in the bottom left to add a new keyboard layout"

Mutta tehdyt muutokset ilmeiseesti katoavat samalla kun live-tikun / koneen sammuttaa?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yep, tuolla jo kävinkin ja nyt sain kieli- ja aikavalinnat ilmeisesti kohdilleen.

Preferenssien jälkeen tuli kohta "kielet" ja sen takaa "regional"mutta seuraavaa tuosta kohtaa ei löytynyt " go to the Layouts tab, then click the icon in the bottom left to add a new keyboard layout"

Mutta tehdyt muutokset ilmeiseesti katoavat samalla kun live-tikun / koneen sammuttaa?

Kokeile pysyvätkö tikussa asetukset sammutuksen jälkeen ja kerro tänne. Tuikitärkeä tieto muidenkin asioiden suhteen

• Anonyymi

Siellä ne valinnat ovat käynnistysvalikossa, siitä alaspäin kliksuttelemalla.

• Anonyymi

Saakohan tuonne alapalkkiin kellonajan lisäksi myös pvm:n näkyviin?

• Anonyymi

Ainaki Mintissä 19.3 saa kun painaa hiiren oikealla napilla alapalkista kellon päältä ja valitsee asetukset. ja sieltä ruksaa kohdan : "näytä päivämäärä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe