Lääkäriliiton kanta aborttilain muutokseen

Lääkärilehdessä on lokakuulta kirjoitus kansalaisaloitteen Oma Tahto2020 aloitteesta. Lääkärilliitto ei ole ennen sitä ottanut kantaa aborttilain muutokseen yleisesti, vaan tukijana aloitteelle on olleet Gynekologiyhdistys ja Lääkärin sosiaalinen vastuu ry. Pari otetta artikkelista:

"Tuore kansalaisaloite (OmaTahto 2020) raskauden keskeyttämistä koskevan lain uudistamiseksi on perusteltu. Nykyinen lainsäädäntö on vuodelta 1970.
(...)
Riittää, että nainen tapaa yhden lääkärin vastaanotolla. Lääkäri voi tarjota asiantuntemusta ja tukea tässä vaikeassa elämäntilanteessa. Keskeytystä haluavalle naiselle tulee tarjota muutenkin psykososiaalista tukea ja ehkäisyneuvontaa.

Perusteena lakimuutokselle on myös terveydenhuollon resurssien turvaaminen sekä asian käsittelyn nopeuttaminen. Kahden lääkärin tapaaminen ei tuota lisäarvoa naisen ratkaisuun.

Jos lääkärin oma vakaumus ei salli sitä, että hän osallistuu millään tavalla raskauden keskeytysten järjestämiseen, asia tulisi pyrkiä hoitamaan työnjohdollisin ja kollegiaalisin keinoin.

Raskauden keskeytysten määrä on ilahduttavasti vähentynyt Suomessa. Keskeisenä tässä on ollut ehkäisyneuvonta. Lääkäriliitto on jo aiemmin ehdottanut maksutonta ehkäisyä alle 25-vuotiaille. Esimerkiksi Vantaan terveyskeskuksesta on tieteellistä tutkimusnäyttöä siitä, että tätä kautta saadaan vähennettyä raskauden keskeytysten määrää.

Abortti on vaikea ratkaisu. Kielloilla ja rajoituksilla keskeytysten vähentäminen ei ole onnistunut, vaan on johtanut aiemmin jopa naisen terveyden vaarantaneisiin toimenpiteisiin. Raskauden keskeytyksiä voidaan edelleen vähentää tarjoamalla tietoa seksuaaliterveydestä ja laadukasta ehkäisyneuvontaa."

Koko kirjoitus:
https://www.laakariliitto.fi/uutiset/kannanotot/laakariliiton-mielesta-lakia-raskauden-keskeyttamisesta-tulee-uudistaa/

67

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Lääkäriliiton mielestä" ... kuinka monen lääkärin suulla tämä kirjoittaja(?) Hannu Halila oikein puhuu?

      • Artikkelissa lukee, että Lääkäriliiton mielestä. Halila puhuu siis koko liiton puolesta. Ei pelkästään omastaan. Lääkäriliittohan on yhdistys, joissa kokoustetaan ja neuvotellaan asioista ja päätetään näistä kannanotoista. Jos ei olla yksimielisiä, niin äänestävät.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Artikkelissa lukee, että Lääkäriliiton mielestä. Halila puhuu siis koko liiton puolesta. Ei pelkästään omastaan. Lääkäriliittohan on yhdistys, joissa kokoustetaan ja neuvotellaan asioista ja päätetään näistä kannanotoista. Jos ei olla yksimielisiä, niin äänestävät.

        Eli missä lukee että joka ikinen jäsen tai edes enemmistö on samaa mieltä? Vai oliko edes kyseltykään? Monetko sellaisiin "neuvotteluihin" (?) osallistuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli missä lukee että joka ikinen jäsen tai edes enemmistö on samaa mieltä? Vai oliko edes kyseltykään? Monetko sellaisiin "neuvotteluihin" (?) osallistuu?

        Sun täytyy kääntyä Lääkäriliiton puoleen ja kysellä.

        Terv hoituri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli missä lukee että joka ikinen jäsen tai edes enemmistö on samaa mieltä? Vai oliko edes kyseltykään? Monetko sellaisiin "neuvotteluihin" (?) osallistuu?

        Miksi oletat muuten että abortista pitäisi olla kaikkien samaa mieltä? Ei muistakaan asioista varmaan ole. Mutta kun nytte abortista on puhe niin uutta lakia kannattaa sekä erikoislääkärit gynet, lääkäriliitto, thl, kätilöliitto. Lääkärit ja kai mikään ammattikunnat ei paa vastaan jos työtä helpotetaan. Tässähän siitä just kyse.

        Terv hoituri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun täytyy kääntyä Lääkäriliiton puoleen ja kysellä.

        Terv hoituri

        Suosijasakin todisteiden tasoa: "kysele itse". :D

        "Lääkärit ja kai mikään ammattikunnat ei paa vastaan jos työtä helpotetaan. "

        Voisi pannakin, jos se tarkoittaa moraalista ja valastaan luopumista ja toisten tappamista, mutta eihän sitä enemmistöltä uskalletakaan kysyä, tuskin koskaan. Ja sehän tiedetään miksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suosijasakin todisteiden tasoa: "kysele itse". :D

        "Lääkärit ja kai mikään ammattikunnat ei paa vastaan jos työtä helpotetaan. "

        Voisi pannakin, jos se tarkoittaa moraalista ja valastaan luopumista ja toisten tappamista, mutta eihän sitä enemmistöltä uskalletakaan kysyä, tuskin koskaan. Ja sehän tiedetään miksi.

        En minä kyllä ymmärrä, miksi keskustelupalstan kirjoittajien pitäisi "todistaa" Lääkäriliiton lausumia ja kannanttoja. Kyllä lääkäriliiton jäsenet osaa sen varmasti itsekin tehdä, jos joku sitä vaatii. On niin taas lapsellista ja kertoo vain sinusta. Lääkäriliitolle on varmasti ihan keskeisintä se, mitä kannanotossa sanotaankin.

        Jos sinulla on jotain valittamista asiassa, niin käänny sinne Lääkäriliiton varapj:n puoleen haukkumaan ja solvaamaan. Siinähän on nimi ja meiliosoitekin. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosijasakin todisteiden tasoa: "kysele itse". :D

        "Lääkärit ja kai mikään ammattikunnat ei paa vastaan jos työtä helpotetaan. "

        Voisi pannakin, jos se tarkoittaa moraalista ja valastaan luopumista ja toisten tappamista, mutta eihän sitä enemmistöltä uskalletakaan kysyä, tuskin koskaan. Ja sehän tiedetään miksi.

        "Voisi pannakin, jos se tarkoittaa moraalista ja valastaan luopumista"

        Useimpien mielestä se nainen on on avun tarpeessa ja abortti on se apu mihin nainen on itse päätynyt. Moraali voi olla ihan semmosta että pitää naisia ihmisinä. Sulkaäe se on outoa joten et ymmärrä. Vala on vapaaehtoinen eikä siinä vannota että naista ei saa auttaa.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        En minä kyllä ymmärrä, miksi keskustelupalstan kirjoittajien pitäisi "todistaa" Lääkäriliiton lausumia ja kannanttoja. Kyllä lääkäriliiton jäsenet osaa sen varmasti itsekin tehdä, jos joku sitä vaatii. On niin taas lapsellista ja kertoo vain sinusta. Lääkäriliitolle on varmasti ihan keskeisintä se, mitä kannanotossa sanotaankin.

        Jos sinulla on jotain valittamista asiassa, niin käänny sinne Lääkäriliiton varapj:n puoleen haukkumaan ja solvaamaan. Siinähän on nimi ja meiliosoitekin. :)

        Ai miksikö pitää todistaa jos h.öpisee omiaan ja keksii jatkuvasti mututulkintojaan? Oikeasti? :D Ja todisteiden kysymisen sinulta on sitten "lapsellista".. niinpä niin. :)
        Miksi luulet että minun pitäisi ketään haukkua ja solvata Lääkäriliitossa? Kyse on taas omista harhaisista asennepinttymistäsi.

        " on avun tarpeessa ja abortti on se apu mihin nainen on itse päätynyt. Moraali voi olla ihan semmosta että pitää naisia ihmisinä."

        Eli yhteiskunnan pitää aina auttaa kädet ojossa kun joku haluaa apua toisen ihmisen m.urhaamiseen? Miten naisen/m.urhaajan ihmisyys siinä katoaa mihinkään vaikka ei saisikaan apua tähän, vaan se yritettäisiin peräti estää? Eikö moraali ole sitä että pitää uhriakin ihmisenä ja suojelun arvoisena?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai miksikö pitää todistaa jos h.öpisee omiaan ja keksii jatkuvasti mututulkintojaan? Oikeasti? :D Ja todisteiden kysymisen sinulta on sitten "lapsellista".. niinpä niin. :)
        Miksi luulet että minun pitäisi ketään haukkua ja solvata Lääkäriliitossa? Kyse on taas omista harhaisista asennepinttymistäsi.

        " on avun tarpeessa ja abortti on se apu mihin nainen on itse päätynyt. Moraali voi olla ihan semmosta että pitää naisia ihmisinä."

        Eli yhteiskunnan pitää aina auttaa kädet ojossa kun joku haluaa apua toisen ihmisen m.urhaamiseen? Miten naisen/m.urhaajan ihmisyys siinä katoaa mihinkään vaikka ei saisikaan apua tähän, vaan se yritettäisiin peräti estää? Eikö moraali ole sitä että pitää uhriakin ihmisenä ja suojelun arvoisena?

        "Ai miksikö pitää todistaa jos h.öpisee omiaan ja keksii jatkuvasti mututulkintojaan?"

        Eikös ne väitteet pidä aina todistaa jotenkin? Muuten ne on juuri niitä mututulkintoja. Jos sinulla on sellainen tuntuma, että Lääkäriliiton vpj puhuu mututulkintoja niin ottanet yhteyttä häneen ja vaadit häntä kertomaan onko hänen kirjoituksensa pelkkää mutua. Voit samalla haukkua vielä feminnatsiksi ja väittää että koko lausunto on propagandaa.

        Nämä tavanomaiset, siis. :)


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        "Ai miksikö pitää todistaa jos h.öpisee omiaan ja keksii jatkuvasti mututulkintojaan?"

        Eikös ne väitteet pidä aina todistaa jotenkin? Muuten ne on juuri niitä mututulkintoja. Jos sinulla on sellainen tuntuma, että Lääkäriliiton vpj puhuu mututulkintoja niin ottanet yhteyttä häneen ja vaadit häntä kertomaan onko hänen kirjoituksensa pelkkää mutua. Voit samalla haukkua vielä feminnatsiksi ja väittää että koko lausunto on propagandaa.

        Nämä tavanomaiset, siis. :)

        Monet muut ymmärtää erikseen vääntämättäkin, että lääkäreilläkin voi olla erilaisia näkemyksiä. Joillain feminatsien sumutukseen langenneilla jopa yleisesti tunnettujen lääketieteellisten ja biologisten faktojen vastaisiakin.
        Mutta se näyttää olevan selvää, että sinulta niitä todisteita on turha odottaa. Taaskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosijasakin todisteiden tasoa: "kysele itse". :D

        "Lääkärit ja kai mikään ammattikunnat ei paa vastaan jos työtä helpotetaan. "

        Voisi pannakin, jos se tarkoittaa moraalista ja valastaan luopumista ja toisten tappamista, mutta eihän sitä enemmistöltä uskalletakaan kysyä, tuskin koskaan. Ja sehän tiedetään miksi.

        "Suosijasakin todisteiden tasoa: "kysele itse". "

        Jos sinä haluat tietää miten lääkäriliitto on äänestänyt niin ei kai se selviä mitenkään muuten kuin sinun kysymällä, onhan yhteystiedotkin mainittu. Ei kai sitä kukaan täällä tiedä. Jos ei joku paikalla ollut lääkäri satu tänne kirjoittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosijasakin todisteiden tasoa: "kysele itse". :D

        "Lääkärit ja kai mikään ammattikunnat ei paa vastaan jos työtä helpotetaan. "

        Voisi pannakin, jos se tarkoittaa moraalista ja valastaan luopumista ja toisten tappamista, mutta eihän sitä enemmistöltä uskalletakaan kysyä, tuskin koskaan. Ja sehän tiedetään miksi.

        "mutta eihän sitä enemmistöltä uskalletakaan kysyä, tuskin koskaan. Ja sehän tiedetään miksi."

        No miksi? Kun kerran tiedät? Minä en ainakaan tiedä miksi niin kerropa se suuri salaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai miksikö pitää todistaa jos h.öpisee omiaan ja keksii jatkuvasti mututulkintojaan? Oikeasti? :D Ja todisteiden kysymisen sinulta on sitten "lapsellista".. niinpä niin. :)
        Miksi luulet että minun pitäisi ketään haukkua ja solvata Lääkäriliitossa? Kyse on taas omista harhaisista asennepinttymistäsi.

        " on avun tarpeessa ja abortti on se apu mihin nainen on itse päätynyt. Moraali voi olla ihan semmosta että pitää naisia ihmisinä."

        Eli yhteiskunnan pitää aina auttaa kädet ojossa kun joku haluaa apua toisen ihmisen m.urhaamiseen? Miten naisen/m.urhaajan ihmisyys siinä katoaa mihinkään vaikka ei saisikaan apua tähän, vaan se yritettäisiin peräti estää? Eikö moraali ole sitä että pitää uhriakin ihmisenä ja suojelun arvoisena?

        "Miten naisen/m.urhaajan ihmisyys siinä katoaa mihinkään vaikka ei saisikaan apua tähän, vaan se yritettäisiin peräti estää?"

        Ehkä jotkut kykenee ajattelemaan mitä seurauksia joistain asioista on. Voit sinäkin niitä miettiä että mitä seurauksia muualla tästä avun kieltämisestä on tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten naisen/m.urhaajan ihmisyys siinä katoaa mihinkään vaikka ei saisikaan apua tähän, vaan se yritettäisiin peräti estää?"

        Ehkä jotkut kykenee ajattelemaan mitä seurauksia joistain asioista on. Voit sinäkin niitä miettiä että mitä seurauksia muualla tästä avun kieltämisestä on tullut.

        Oli siis liian vaikea kysymys?
        No mietippäs itse ja kerro mitä seurauksia siitä olisi jos kaikki muutkin murhat ym. rikokset laillistettaisiin siksi että jotkut niitä kuitenkin tekee, ja peräti annettaisiin oikein valtion puolesta apua niihin.

        "Minä en ainakaan tiedä"

        Jos olisit lukenut palstaa tai sinulla olisi parempi muisti niin tietäisit. Ja etköhän tiedäkin varsin hyvin. Se kansantahdon tulos kun tuskin olisi sinulle ja sakillesi ihan mieluisa.

        "ei kai se selviä mitenkään muuten kuin sinun kysymällä"

        Muidenko pitäisi nyt ryhtyä puolestasi selvittämään asiaa ja osoittamaan koskaan todistamattomia höpinöitäsi valheiksi? :D


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja oikeesti monestikaan ei potilas ole vaikeessa elämäntilanteessa jos ei siksi lueta juuri vahinko raskautta. Sepä sen elämän kriisiyttää ja tekee elämän vaikeeksi ja helvetiks jopa. Abortti on siihen oikea ratkaisu jos se potilas haluaa.

      • Anonyymi

        Mukavuusabortin jälkeen se h.elvetti vasta todenteolla alkaa... tätä ei moni tajua ennenkuin on liian myöhäistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mukavuusabortin jälkeen se h.elvetti vasta todenteolla alkaa... tätä ei moni tajua ennenkuin on liian myöhäistä.

        Voin kokemuksesta kertoa ettei alkanut mitään helvettiä. Jos sulle on niin käynyt ei voi kuin valittaa. Täytyyhän sulla olla kokemusta kun olet noin satavarma helvetin alkamisesta. Mulla on päinvastanen kokemus.


      • Anonyymi
        koivupuu55 kirjoitti:

        Voin kokemuksesta kertoa ettei alkanut mitään helvettiä. Jos sulle on niin käynyt ei voi kuin valittaa. Täytyyhän sulla olla kokemusta kun olet noin satavarma helvetin alkamisesta. Mulla on päinvastanen kokemus.

        Yllätysraskaudessa on helvettiä tarpeeksi. Siinä helvetissä ainut pelastus ja apu on abortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavuusabortin jälkeen se h.elvetti vasta todenteolla alkaa... tätä ei moni tajua ennenkuin on liian myöhäistä.

        "Mukavuusabortin jälkeen se h.elvetti vasta todenteolla alkaa"

        Onko se Mukavuusabortti jos siitä helvetti tulee?

        Jos jo abortista tulee helvetti niin mikähän kauheus olis tiedossa jos jatkais raskautta? 😷 Kaikkien elämä pilalla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätysraskaudessa on helvettiä tarpeeksi. Siinä helvetissä ainut pelastus ja apu on abortti.

        "ainut pelastus ja apu on abortti."

        Siltä se ehkä alussa tuntuu.. kunnes sitten kaikki kääntyy päälaelleen.

        "Kaikkien elämä pilalla.."

        Abortin jälkeen tosiaan on. Lapsi tapettuna v.iemärissä ja tekijä itse h.ourulan tarpeessa tai haudassa.


      • Anonyymi
        koivupuu55 kirjoitti:

        Voin kokemuksesta kertoa ettei alkanut mitään helvettiä. Jos sulle on niin käynyt ei voi kuin valittaa. Täytyyhän sulla olla kokemusta kun olet noin satavarma helvetin alkamisesta. Mulla on päinvastanen kokemus.

        K.oville näköjään ottaa aina vaan. :)

        "ettei alkanut mitään helvettiä"

        Olet ollut siellä jo vuosikymmeniä, jota ei ole edes sokean reetan vaikea huomata.
        Minä en onnekseni ole erehtynyt tappamaan lapsiani, ja olenkin säästynyt tuolta k.ammottavan k.atkeralta kohtaloltasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ainut pelastus ja apu on abortti."

        Siltä se ehkä alussa tuntuu.. kunnes sitten kaikki kääntyy päälaelleen.

        "Kaikkien elämä pilalla.."

        Abortin jälkeen tosiaan on. Lapsi tapettuna v.iemärissä ja tekijä itse h.ourulan tarpeessa tai haudassa.

        Abortti voi olla epäitsekäs teko. Säästytään enemmältä kärsimykseltä. Jos nainen tietää ettei voi antaa lapselle tarvittavaa hän säästää syntymältä. Se on rakkauden teko koko ihmiskuntaa kohtaan

        Nainen voi jopa mielummin kärsiä itse urhoollisesti syyllisyydestä abortista kuin suuremmasta syyllisyydestä joka tulee lapsen saamisen ja vahingollisen lapsen myötä. Onhan nainen vastuussa kaikesta mitä lapselle tapahtuu ja kaikesta mitä lapsi muille aiheuttaa. Varmasti kouluampujien ja murhaajien jne rikollisten äidit on hirveässä syyllisyyshelvetissä jos eivät ota heti henkeään itseltään lapsiensa teoista. Uskon että jos heille olisi näytetty ennakolta mitä oma lapsi tekee he olisi olleet ääri onnellisia abortista jonka tekevät. Olisi säästynyt monien toivottujen rakastavien vanhempien lasten henki. 😟

        Jokainen ei toivottu lapsi on suuressa vaarassa olla potentiaalinen rikollinen ja kouluampuja sillä ei-toivotulla lapsella ei ole normaali psyykkinen kehitys. Lapsi vaistoaa heti syntyessään vieroksuuko äiti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti voi olla epäitsekäs teko. Säästytään enemmältä kärsimykseltä. Jos nainen tietää ettei voi antaa lapselle tarvittavaa hän säästää syntymältä. Se on rakkauden teko koko ihmiskuntaa kohtaan

        Nainen voi jopa mielummin kärsiä itse urhoollisesti syyllisyydestä abortista kuin suuremmasta syyllisyydestä joka tulee lapsen saamisen ja vahingollisen lapsen myötä. Onhan nainen vastuussa kaikesta mitä lapselle tapahtuu ja kaikesta mitä lapsi muille aiheuttaa. Varmasti kouluampujien ja murhaajien jne rikollisten äidit on hirveässä syyllisyyshelvetissä jos eivät ota heti henkeään itseltään lapsiensa teoista. Uskon että jos heille olisi näytetty ennakolta mitä oma lapsi tekee he olisi olleet ääri onnellisia abortista jonka tekevät. Olisi säästynyt monien toivottujen rakastavien vanhempien lasten henki. 😟

        Jokainen ei toivottu lapsi on suuressa vaarassa olla potentiaalinen rikollinen ja kouluampuja sillä ei-toivotulla lapsella ei ole normaali psyykkinen kehitys. Lapsi vaistoaa heti syntyessään vieroksuuko äiti.

        Provot.rolli taas vauhdissa vai?
        On joo, mikäs sen "epäitsekkäämpää" kuin tappaa muita itsekkäillä mukavuudenhaluilla.. koko ihmiskunta suorastaan toivoo itselleen juuri tätä. H.irvittävä syyllisyyskin voi r.iivata jos lapsi jatkaa elämää onnellisessa, rakastavassa adoptiokodissa! Ihan jostain muusta sen aborttöörien 6 kertaisen i.tsaririskin pitää johtua. Ei ainakaan lapsentappamisen syyllisyydestä! Ja varmaan sillekin jo löytyy ne kattavat todisteet että tappamiselta säästyneillä (ei-toivotuilla?) on juuri äärimmäisen valtava riski ajautua rikoksiin yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Abortti voi olla epäitsekäs teko. Säästytään enemmältä kärsimykseltä. Jos nainen tietää ettei voi antaa lapselle tarvittavaa hän säästää syntymältä. Se on rakkauden teko koko ihmiskuntaa kohtaan

        Nainen voi jopa mielummin kärsiä itse urhoollisesti syyllisyydestä abortista kuin suuremmasta syyllisyydestä joka tulee lapsen saamisen ja vahingollisen lapsen myötä. Onhan nainen vastuussa kaikesta mitä lapselle tapahtuu ja kaikesta mitä lapsi muille aiheuttaa. Varmasti kouluampujien ja murhaajien jne rikollisten äidit on hirveässä syyllisyyshelvetissä jos eivät ota heti henkeään itseltään lapsiensa teoista. Uskon että jos heille olisi näytetty ennakolta mitä oma lapsi tekee he olisi olleet ääri onnellisia abortista jonka tekevät. Olisi säästynyt monien toivottujen rakastavien vanhempien lasten henki. 😟

        Jokainen ei toivottu lapsi on suuressa vaarassa olla potentiaalinen rikollinen ja kouluampuja sillä ei-toivotulla lapsella ei ole normaali psyykkinen kehitys. Lapsi vaistoaa heti syntyessään vieroksuuko äiti.

        "Nainen voi jopa mielummin kärsiä itse urhoollisesti syyllisyydestä abortista kuin suuremmasta syyllisyydestä joka tulee lapsen saamisen ja vahingollisen lapsen myötä."

        Hyvä näkökanta. Abortti voi olla suurin rakkauden teko. Tämä on lähimmäisenrakkautta. Uskovaisenkin tällätavalla helppo ymmärtää. Jos uskoo sieluun niin sielun ei tarvitsekaan tulla maan päälle kärsimään.


      • Anonyymi

        Niin just ei elämä välttämättä ole vaikeaa mutta se raskaus tekee vaikeaksi. Eikä edes tarvi mainita miten ei toivottu lapsi pilaa elämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätysraskaudessa on helvettiä tarpeeksi. Siinä helvetissä ainut pelastus ja apu on abortti.

        Suurempi shokki on se että on ylipäätään tullut raskaaksi. Sitä kauhistelee vielä pitkään abortin jälkeenkin. Ei se abortti se kauhea asia ole vaan se että on tullut raskaaksi.
        Sama asia jos vaikka joutuu auto-onnettomuuteen. Se onnettomuus jättää traumat eikä se että onnistui pelastumaan siitä.

        Mulle suurin shokki oli se että ensin mies halusi lasta eikä sitte halunnutkaan. Onko se sitten miesvihaa vai ei kun tekee miehensä mieliksi abortin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Provot.rolli taas vauhdissa vai?
        On joo, mikäs sen "epäitsekkäämpää" kuin tappaa muita itsekkäillä mukavuudenhaluilla.. koko ihmiskunta suorastaan toivoo itselleen juuri tätä. H.irvittävä syyllisyyskin voi r.iivata jos lapsi jatkaa elämää onnellisessa, rakastavassa adoptiokodissa! Ihan jostain muusta sen aborttöörien 6 kertaisen i.tsaririskin pitää johtua. Ei ainakaan lapsentappamisen syyllisyydestä! Ja varmaan sillekin jo löytyy ne kattavat todisteet että tappamiselta säästyneillä (ei-toivotuilla?) on juuri äärimmäisen valtava riski ajautua rikoksiin yms.

        Ei toivottua lasta pitää elämänsä pilaajana joten häntä kohtelee siten huonosti ihan vaistomaisesti. Lapsi aistii tämän rakkaudettomuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nainen voi jopa mielummin kärsiä itse urhoollisesti syyllisyydestä abortista kuin suuremmasta syyllisyydestä joka tulee lapsen saamisen ja vahingollisen lapsen myötä."

        Hyvä näkökanta. Abortti voi olla suurin rakkauden teko. Tämä on lähimmäisenrakkautta. Uskovaisenkin tällätavalla helppo ymmärtää. Jos uskoo sieluun niin sielun ei tarvitsekaan tulla maan päälle kärsimään.

        Joo ja näin uskovana säästän miehiä kärsimykseltä enkä voi pakottaa miehiä isyyteen ja maksamaan elatusmaksuja. Se on miesvihaa ja misanders jos pakottaa miehen isäksi. Varsinkin jos hänellä on jo perhe niin tulee ikäviä seurauksia muutenkin. Kuitenkin naisen velvollisuus on antaa miehelle seksiä aina kun mies tarvii ja haluaa. Muutenhan leimautuu miestenvihaajaksi. Misandrerssiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nainen voi jopa mielummin kärsiä itse urhoollisesti syyllisyydestä abortista kuin suuremmasta syyllisyydestä joka tulee lapsen saamisen ja vahingollisen lapsen myötä."

        Hyvä näkökanta. Abortti voi olla suurin rakkauden teko. Tämä on lähimmäisenrakkautta. Uskovaisenkin tällätavalla helppo ymmärtää. Jos uskoo sieluun niin sielun ei tarvitsekaan tulla maan päälle kärsimään.

        "Abortti voi olla suurin rakkauden teko."

        Trolli yrittää ilmeisesti olla vitsikäskin... XD mutta joo, mikäs murha nyt ei olisikaan mitä mittavin rakkauden teko!! Ainakin mitä tulee sairaalloiseen, kuolettavaan ITSErakkauteen... ;)

        "miten ei toivottu lapsi pilaa elämän."

        No kerro nyt jo miten se pilaa kenenkään elämää jonnekin ihan muualle adoptoituna?

        "Ei se abortti se kauhea asia ole vaan se että on tullut raskaaksi. "

        Tietenkin sitä traumaa ja syyllisyyttä ym. ikäviä psyyken seurauksia on ikäänkuin siirrettävä aina johonkin ihan muuhun kuin siihen itse asiaan joka sen kaiken paskan juurikin aiheuttaa.. :D pitää välttää viimeiseen saakka myöntämästä edes itselle että kaikki paha olo voisikin aiheutua juurikin siitä minkä kauheuden tietää kipeästi takaraivossaan tehneensä omalle lapselleen...

        "Onko se sitten miesvihaa vai ei kun tekee miehensä mieliksi abortin."

        Se on puhtaasti lapsivihaa. Tapoit lapsesi jonkun sairaan mulkun mieliksi. Ilmeisesti olet alistunut vieläkin sen talutusnuoraan? No muuta et ehkä enää edes ansaitsekaan.

        "häntä kohtelee siten huonosti ihan vaistomaisesti. "

        Kuka sadistinen omanapa lapsen silloin pitäisi itsellään kiusattavana? Sinä..?


    • Anonyymi

      Kondomien käyttöä tulee opettaa nuorille miehille..miin osavaat sitä tilanteessa myös sitten käyttää..On hyvä että 1 lääkäri hyväksyy abortin niin sen saa tehtyä kun raskaus on naiselle liian suuri rasitus. Omasta mielestäni sen mulla aikoinaan n-88 hyväkyikin yksi vaan mutta niin onhan siinä voinut olla se että joku toinenkin joutui jossain muualla sen allekirjoittamaan kun sitäpä vaan en tiennyt.Ehkäpä se tekijä lääkäri sitten joutui myös allekirjoittamaan kun toisella paikkakunnalla tehtiin niin myös allekirjoittikin.Ainapa uusia asioita oppii asiasta kuin asiasta!.Mutta niin tuo kondomin käytön opettaminen nuorille miehille on kyllä tärkeää!.Hyvää joulunalusaikaa kaikille!

      • Anonyymi

        "Omasta mielestäni sen mulla aikoinaan n-88 hyväkyikin yksi vaan mutta niin onhan siinä voinut olla se että joku toinenkin joutui jossain muualla sen allekirjoittamaan kun sitäpä vaan en tiennyt"

        Näin juuri. Joku joka ei ole aborttia käynyt läpi luulee että sitä hakiessa pitää laittaa "anomus" kaavakkeita ja selvityksiä lääkärille ennen kuin abortin saa ja sitten taas toiselle lääkärille joka taas antaa anomus kaavakkeita ja pitää taasen odottaa että mitä lääkäri sanoo että saako abortin. Onneksi asia ei ole näin.

        Kun haluaa abortin, lääkäri haastattelee ja kirjoittaa "anomus" kaavakkeen (lähete) joka menee samalla sairaalaan. Minä vain kirjoitin alle ja lääkäri skannasi sen eteen päin ja käski soittaa sairaalaan ajanvaraukseen gynepolille. Sitä paperia ei tarvi itse täyttää. Eikä itse viedä mihinkään. Sieltä sain ajan vähän yli viikon päähän. Se "toinen" lääkäri eli gynekologi oli sen jo allekirjoittanut kait. Mulle tuli tekstarina muistutus ajanvarauksesta vuorokautta ennen. Sairaalassa ei kyselty syitä tai elämäntilanteita ja täytellyt ainaskaan minun nähden papereita vaan tehtiin taas tutkimus ja sain pillerit. Keskeytys tehtiin sairaalassa koska olin niin nuori. Tästä aikaa muutama vuosi. Nyt varmaan vielä helpompi ja nopeampi.


    • Anonyymi

      Tässä se Lääkäriliiton antama lausuma.

      • Anonyymi

        Eli YKSI henkilö näkemyksineen edustaa KOKO liittoa ja kaikkia lääkäreitä.. Okei. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli YKSI henkilö näkemyksineen edustaa KOKO liittoa ja kaikkia lääkäreitä.. Okei. :)

        Kyllä edustaa, koska hän nimen omaan puhuu Lääkäriliiton kannanotosta, eikä esim omastaan.


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Kyllä edustaa, koska hän nimen omaan puhuu Lääkäriliiton kannanotosta, eikä esim omastaan.

        J.uu j.uu, ja kaikilta lääkäreiltä tai ainakin enemmistöltä tietenkin on kysytty täysin yhtenevä kanta. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        J.uu j.uu, ja kaikilta lääkäreiltä tai ainakin enemmistöltä tietenkin on kysytty täysin yhtenevä kanta. :)

        Tottakai on kysytty. 🙂🙂🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on kysytty. 🙂🙂🙂

        Niitä TODISTEITA yhä ja edelleen odotellessa... ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä TODISTEITA yhä ja edelleen odotellessa... ;)

        "Niitä TODISTEITA yhä ja edelleen odotellessa... ;)"

        Ei itsestään selvästä asiasta tarvi antaa todisteita mulle ainakaan. Jos Lääkäriliiton nimissä joku kirjoittaisi omiaan niin kyllähän se poistettaisiin heti sivulta. Kysymys vain herää että pidätkö ja miksi pidät Lääkäriliiton varapuheenjohtajaa niin epärehellisenä ihmisenä että toimii yhdistyksensä kantaa vastaan eikä pitäydy päätöslauselmissa jotka on kokouksessa sovittu? Toimin itse kahdessa yhdistyksessä eikä tiedän mikään sooloilu ole mahdollistakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niitä TODISTEITA yhä ja edelleen odotellessa... ;)"

        Ei itsestään selvästä asiasta tarvi antaa todisteita mulle ainakaan. Jos Lääkäriliiton nimissä joku kirjoittaisi omiaan niin kyllähän se poistettaisiin heti sivulta. Kysymys vain herää että pidätkö ja miksi pidät Lääkäriliiton varapuheenjohtajaa niin epärehellisenä ihmisenä että toimii yhdistyksensä kantaa vastaan eikä pitäydy päätöslauselmissa jotka on kokouksessa sovittu? Toimin itse kahdessa yhdistyksessä eikä tiedän mikään sooloilu ole mahdollistakaan.

        "Lääkäriliiton nimissä joku kirjoittaisi omiaan niin kyllähän se poistettaisiin heti sivulta."

        Mistä itsestäänselvästä? Kaikki kannaltasi mieluisa on tietenkin sinulle "itsestäänselvää", kenelleköhän muille? XD

        Lue ja ymmärrä, KANNANOTOT on todellakin mielipiteellisiä, mitä ihmeen syytä niitä "omia" olisi poistaa niille kuuluvalta sivulta?


    • Anonyymi

      "Perusteena lakimuutokselle on myös terveydenhuollon resurssien turvaaminen sekä asian käsittelyn nopeuttaminen. Kahden lääkärin tapaaminen ei tuota lisäarvoa naisen ratkaisuun."

      Just näin. Tämä on syy miksi abortti lakiin halutaan saa nopeasti muutos.

      • Anonyymi

        Ja mistä se tiedetään ettei kenenkään mieli ehdi muuttua odotellessa toista aikaa ja toisella keskustelulla? Moniko lapsi on tämän takia pelastunut elämään?
        No se tiedetään että tämä on jotakin mitä lapsia vihaava suosijasakki ei halua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä se tiedetään ettei kenenkään mieli ehdi muuttua odotellessa toista aikaa ja toisella keskustelulla? Moniko lapsi on tämän takia pelastunut elämään?
        No se tiedetään että tämä on jotakin mitä lapsia vihaava suosijasakki ei halua...

        Kyllä se asia pitää pystyä päättämään ennen kuin menee lääkäriin. Vihaako lääkärit lapsia tämmöstä ehdottaa. ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se asia pitää pystyä päättämään ennen kuin menee lääkäriin. Vihaako lääkärit lapsia tämmöstä ehdottaa. ..

        Ei tietenkään pidä pystyä, kuka sellaista vaatii. Monethan varaa ensi paniikissa ajan ilman että on edes keskustellut asiasta kenenkään kanssa ja harkinnut tilannetta eri näkökulmista.

        "Vihaako lääkärit lapsia tämmöstä ehdottaa. .."

        Taitaa vihata silloin jos eivät tee mitään lapsen elämän puolustamiseksi vaan laittaa lähetteen oikopäätä eteenpäin, usein valheilla höystettynä, kuin liukuhihnalta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä se tiedetään ettei kenenkään mieli ehdi muuttua odotellessa toista aikaa ja toisella keskustelulla? Moniko lapsi on tämän takia pelastunut elämään?
        No se tiedetään että tämä on jotakin mitä lapsia vihaava suosijasakki ei halua...

        "Ja mistä se tiedetään ettei kenenkään mieli ehdi muuttua odotellessa toista aikaa ja toisella keskustelulla? Moniko lapsi on tämän takia pelastunut elämään?"

        Ei se muutu jos on varma ettei lasta halua ja siinä vain vaikeaa asiaa hankaloitetaan ennestään. Taitaa lapset vain pelastua elämältä ja kauhuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mistä se tiedetään ettei kenenkään mieli ehdi muuttua odotellessa toista aikaa ja toisella keskustelulla? Moniko lapsi on tämän takia pelastunut elämään?
        No se tiedetään että tämä on jotakin mitä lapsia vihaava suosijasakki ei halua...

        "Ja mistä se tiedetään ettei kenenkään mieli ehdi muuttua odotellessa toista aikaa ja toisella keskustelulla?"

        Ai niin piti lisätä että saahan sitä kotona odottaa niin kauan kuin haluaa. Ja se juttu että ei ole mitään "toista aikaa". Sulla on virheellinen tieto. Eka on lääkärin aika jolloin se lausunto tehdään. Se "toinen aika" on jo abortti käyntiaika kun pillerit saa. Siinä lääkäri tutkii taas ja kirjoittaa paperin/sähköisen lomakkeen kai nykyään. Luulitko oikeesti että joutuu käymään kahdella lääkärillä jonka jälkeen on vielä se kolmas, abortti aika? Eiku se abortti tehdään sillä toisella ajanvarauksella, pillerit saa sillon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään pidä pystyä, kuka sellaista vaatii. Monethan varaa ensi paniikissa ajan ilman että on edes keskustellut asiasta kenenkään kanssa ja harkinnut tilannetta eri näkökulmista.

        "Vihaako lääkärit lapsia tämmöstä ehdottaa. .."

        Taitaa vihata silloin jos eivät tee mitään lapsen elämän puolustamiseksi vaan laittaa lähetteen oikopäätä eteenpäin, usein valheilla höystettynä, kuin liukuhihnalta..

        "Taitaa vihata silloin jos eivät tee mitään lapsen elämän puolustamiseksi vaan laittaa lähetteen oikopäätä eteenpäin, usein valheilla höystettynä, kuin liukuhihnalta..".

        Lääkärin tehtävä taitaa olla auttaa ja kuunnella potilasta. Ei tehdä potilaan puolesta päätöksiä hänen lisääntymisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mistä se tiedetään ettei kenenkään mieli ehdi muuttua odotellessa toista aikaa ja toisella keskustelulla? Moniko lapsi on tämän takia pelastunut elämään?"

        Ei se muutu jos on varma ettei lasta halua ja siinä vain vaikeaa asiaa hankaloitetaan ennestään. Taitaa lapset vain pelastua elämältä ja kauhuilta.

        "Ei se muutu jos on varma ettei lasta halua"

        Pelkkää mutuasi siis, mutta silloinkin lapsen voi antaa sitten pois heti synnyttyä.

        "Taitaa lapset vain pelastua elämältä ja kauhuilta."

        Mene kysymään adoptoiduilta olisiko niistä monetkin mieluummin "pelastuneet" väkivaltaisella kohtuun tappamisella elämältä.. vai olisiko tuo toinen kohtalo ollut se kauhu...

        "Ja se juttu että ei ole mitään "toista aikaa". Sulla on virheellinen tieto."

        Höpiset tietämättömän propagandavalheitasi. Aivan kuin eräs lopullisen seonnut äijä naapurilandiassa. Tietenkin toisia aikoja voidaan katsoa ihan tilanteen mukaan ja tapauskohtaisesti.

        "Se "toinen aika" on jo abortti käyntiaika kun pillerit saa. Siinä lääkäri tutkii taas ja kirjoittaa paperin/sähköisen lomakkeen"

        Eli on kuin onkin se toinenkin aika, johon mennessä mieli voi muuttua. Ihan riippumatta siitä mitä siellä on tarkoitus tehdä.

        "Lääkärin tehtävä taitaa olla auttaa ja kuunnella potilasta. Ei tehdä potilaan puolesta päätöksiä hänen lisääntymisestä."

        Ja lääkärin velvollisuus on puolustaa syntymättömän lapsen oikeutta elää omaa äitiään vastaan, kun se itsekäs akka ei tee sitä jonka lastaan pitäisi eniten puolustaa..
        Mistään lisääntymispäätöksistä on turha enää mölistä kun niin on jo tapahtunut.


    • Anonyymi

      Noniin!!! Lääkäritkin on ihan oikian asian äärellä 👍

      • Anonyymi

        Siis se joku muutama marginaalihörhö siellä. XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis se joku muutama marginaalihörhö siellä. XD

        Jos se helpottaa sua ajatella noin niin saathan sinä yrittää kuvitella että kaikki jotka on eri mieltä on jotain marginaalia. Kaikki kyllä ymmärtää asian ihan toisin. Mullakin ihan taipumus uskoa enemmän Lääkäriliiton tekstejä kuin sun tekstejä. Minkähän takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se helpottaa sua ajatella noin niin saathan sinä yrittää kuvitella että kaikki jotka on eri mieltä on jotain marginaalia. Kaikki kyllä ymmärtää asian ihan toisin. Mullakin ihan taipumus uskoa enemmän Lääkäriliiton tekstejä kuin sun tekstejä. Minkähän takia.

        "Kaikki kyllä ymmärtää asian ihan toisin. "

        Jos se helpottaa sua ajatella noin niin saathan sinä yrittää kuvitella että kaikki ymmärtää asiat aina samoin kuin sinä.

        "Mullakin ihan taipumus uskoa enemmän Lääkäriliiton tekstejä"

        Varmasti, ainakin joidenkin yksittäisten hörhöjen jotka höpisee sinne näkemysmutujaan. Minkähän takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki kyllä ymmärtää asian ihan toisin. "

        Jos se helpottaa sua ajatella noin niin saathan sinä yrittää kuvitella että kaikki ymmärtää asiat aina samoin kuin sinä.

        "Mullakin ihan taipumus uskoa enemmän Lääkäriliiton tekstejä"

        Varmasti, ainakin joidenkin yksittäisten hörhöjen jotka höpisee sinne näkemysmutujaan. Minkähän takia.

        Mikä saa sinut uskomaan, että lääkäriliiton vpj puhuu "näkemysmutujaan" ja miksei kukaan lääkäriliitosta oikaise noita puheita? Mielenkiintoista kuulla näkemyksesi tästä, joka tietenkään ei ole mitään mutua vaan tietenkin ylittää totuusarvoltaan lääkäriliitonkin käsitykset. :)


      • Anonyymi
        tieteilijä kirjoitti:

        Mikä saa sinut uskomaan, että lääkäriliiton vpj puhuu "näkemysmutujaan" ja miksei kukaan lääkäriliitosta oikaise noita puheita? Mielenkiintoista kuulla näkemyksesi tästä, joka tietenkään ei ole mitään mutua vaan tietenkin ylittää totuusarvoltaan lääkäriliitonkin käsitykset. :)

        Edelleen, kun jatkuvasti tuppaa ilmeisesti "unohtumaan", kyse on yksittäisen henkilön KANNANOTOSTA, ts. näkemyksin värittyneestä mutumielipiteestä. Mitä oikaisemista sellaisissa olisi? Kai nyt lääkäritkin saa sananvapauttaan käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, kun jatkuvasti tuppaa ilmeisesti "unohtumaan", kyse on yksittäisen henkilön KANNANOTOSTA, ts. näkemyksin värittyneestä mutumielipiteestä. Mitä oikaisemista sellaisissa olisi? Kai nyt lääkäritkin saa sananvapauttaan käyttää.

        Ei vaan se on Lääkäriliiton sivu missä tuo lukee.... Ei esim Lääkäriliiton jäsenen Hannu Halilan oma sivu.

        Kuten näet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki kyllä ymmärtää asian ihan toisin. "

        Jos se helpottaa sua ajatella noin niin saathan sinä yrittää kuvitella että kaikki ymmärtää asiat aina samoin kuin sinä.

        "Mullakin ihan taipumus uskoa enemmän Lääkäriliiton tekstejä"

        Varmasti, ainakin joidenkin yksittäisten hörhöjen jotka höpisee sinne näkemysmutujaan. Minkähän takia.

        "Varmasti, ainakin joidenkin yksittäisten hörhöjen jotka höpisee sinne näkemysmutujaan. Minkähän takia."

        Vertaat nyt kaikkia asiantuntijoita johonkin törkyisiä suoltavaan kouluttamattoman rivosuiseen nettihörhöön ja sen blogiin. Olisko nimi ollut abortti suomi24.fi varjopalsta. Ihan muistan semmosen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, kun jatkuvasti tuppaa ilmeisesti "unohtumaan", kyse on yksittäisen henkilön KANNANOTOSTA, ts. näkemyksin värittyneestä mutumielipiteestä. Mitä oikaisemista sellaisissa olisi? Kai nyt lääkäritkin saa sananvapauttaan käyttää.

        "Edelleen, kun jatkuvasti tuppaa ilmeisesti "unohtumaan", kyse on yksittäisen henkilön KANNANOTOSTA, ts. näkemyksin värittyneestä mutumielipiteestä. Mitä oikaisemista sellaisissa olisi? Kai nyt lääkäritkin saa sananvapauttaan käyttää."

        Yksi ihminen siis voi kertoa oman mielipiteensä ja " mutunsa" Lääkäriliiton virallisella sivulla ja väittää että se on koko Lääkäriliiton kanta. Ja Lääkäriliiton jäsenistö antaa näin tapahtua? 😆 Aika epätoivosta. Voitko enää tehdä itseäs naurettavammaksi, vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan se on Lääkäriliiton sivu missä tuo lukee.... Ei esim Lääkäriliiton jäsenen Hannu Halilan oma sivu.

        Kuten näet.

        Kuten näet, tosiaan se on Lääkäriliiton KANNANOTOT-osiossa, ei tiedotteissa, lausunnoissa tai linjauksissa tms. virallisemmassa.

        "johonkin törkyisiä suoltavaan kouluttamattoman rivosuiseen nettihörhöön ja sen blogiin"

        Kaikki on edelleen pelkkää omaa mutusi, kuten nähdään.

        "voi kertoa oman mielipiteensä ja " mutunsa" Lääkäriliiton virallisella sivulla ja väittää että se on koko Lääkäriliiton kanta. "

        Epätoivoista tosiaan jos yrität väittää ettei lääkärit saisi kertoa mielipiteitään ihan sitä varten tarkoitetussa osiossa. XD Missä siellä muuten edes kirjoittaja väittää että hänen oma mutunsa on koko liiton ja lääkärikunnan yksmielinen kanta? Vai näetkö taas omiasi mitä siellä niin kiihkeästi haluaisit nähdä...


    • Anonyymi

      Hyvä hyvä! Lääkäritkin on puolesta 👏👏👏

      • Anonyymi

        Varmaan juu, samalainen höyrähätänyt marginaali vähemmistö kuin muustakin kansasta. Enemmistöä ei sielläkään näy.


    • Anonyymi

      Hienoa, kun täällä korostetaan Lääkäriliiton auktoriteettiasemaa näin vahvasti.
      Lääkäriliitto, Syntymättömän ihmisarvo ja oikeudet: "Ihmisyksilön elämän alkuna voidaan pitää munasolun hedelmöittymishetkeä."
      Lääkäriliitto joutuu kirjaamaan omat kannaottonsa nykymaailmassa aina kieli keskellä suuta, mutta tuo lause erityisesti ilahduttaa selkeydessään ihmisyksilön oikeuksia ajavan kansanosan mieltä. Ihmisyksilön elämä alkaa hedelmöityksestä ja päättyy kuolemaan ja jo alkiolla ja sikiöllä on perusoikeus omaan elämäänsä, se on faktaa, jota Lääkäriliittokin kannattaa julkaisuissaan monien muidenkin vastuullisesti toimivien instituutioiden tavoin.
      Hyvä asia on, että tieteilijäkin tuo joskus esille Lääkäriliiton kantoja, koska niissä on se asiantuntijuus, mikä monilta täällä puuttuu kokonaan tai on kovin virheellista, jopa propagandistista väärää tulkintaa.

      • Anonyymi

        Lääkäriliitto ja varsinkin Gynekologiyhdistus tarjoaa parasta asiantuntemusta tässä aborttikysymyksessä.

        Gynekologiyhdistys oli Oma Tahto 2020 - hankkeen yksi tärkein tukiryhmä puheenjohtaja Heikinheimon johdolla.


      • Anonyymi

        Näin on, ja siksi Lääkäriliitto asiantuntija-auktoriteettina vauhditti aborttilain muutosta. Siitä kiitos heille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, ja siksi Lääkäriliitto asiantuntija-auktoriteettina vauhditti aborttilain muutosta. Siitä kiitos heille.

        Eipä vaan näkynyt missään listoissa virallisena tukijana... mikseiköhän? ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkäriliitto ja varsinkin Gynekologiyhdistus tarjoaa parasta asiantuntemusta tässä aborttikysymyksessä.

        Gynekologiyhdistys oli Oma Tahto 2020 - hankkeen yksi tärkein tukiryhmä puheenjohtaja Heikinheimon johdolla.

        Onneksi läheskään kaikki gynet ei kuulu mokomiin höpöhöpö-yhdistyksiin jotka monet ajaa vain ihan omia umpipuolueellisen asenteellisia intressejään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, ja siksi Lääkäriliitto asiantuntija-auktoriteettina vauhditti aborttilain muutosta. Siitä kiitos heille.

        Totta, jos ainoastaan feministejä kuuntelee.

        Mutta Lääkäriliiton oman julkaisun mukaan "ihmisyksilönkin elämä alkaa hedelmöityksestä ja sikiöllä on oikeus omaan elämäänsä sen alusta hedelmöityksestä lähtien. Lääkärillä on erityinen velvollisuus edistää syntymättömän oikeuksia ja mahdollisuuksia tasapainoiseen kehitykseen.--- Lääkärillä on tärkeä rooli ja vaikutusmahdollisuuksia sikiönkehityksen eri vaiheissa, perhesuunnittelusta sikiödiagnostiikkaan, sikiön hoitoon ja synnytykseen." Mutta taaskin näköjään selvästä asiasta on olemassa palstan äärifeministinen "naisten oikeus- tulkinta", jonka mukaan Lääkäriliitto ei edes tarkoittaisi sitä, mitä se oikeastaan edustaa eli ihmisyksilön oikeutta omaan elämäänsä sen alusta hedelmöityksestä lähtien. Mainioita todella nämä aborttikiihkoilija-feministit.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe