Saanko minä...

Anonyymi

Saisinko mä omistaa risteilyaluksen? Ei sillä, että mulla semmoseen ois rahaa, mietin vaan.

Tässä esimerkki: mulla on Naantalissa joku paikka mihin 150m risteilyalus mahtuisi. Minä astelen laivaan perheeni ja kapteenin kanssa ja muutaman minuutin päästä aletaan ajelehtia Ahvenanmaalle.

Voiko poliisivene pysäyttää meidät ja takavarikoida minun laivani, koska Suomessa ei saisi omistaa sellaista?

18

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei syytä huoleen! Saat omistaa risteilyaluksen. Voit myös jättää kaiken muun huolehtimisen kapteenin ja osaavan muun miehistön harteille. Myös viranomaiset auttavat kaikkien lakien ja määräysten noudattamisessa joten voit melko rauhassa nukkua yösi.

    • Anonyymi

      Suomessa saa omistaa mitä vaan. Siitä koituu kuitenkin kuluja joiden luulisi huolestuttavan enemmän. 150 metrisen laivan myrkkymaalaukset, sähkö, lämmitys, vesi, ym. Kulut hurjia. Jos lähdet laivalla ajelulle, niinsanottu solas- sopimus maailmalla edellyttää määrätyn kokoista miehistöä, niiden palkkoja, majoitustiloja, jne. Kapteenin, perämiehen ja miehistön esimiehen palkat järkyttänee eniten jaheidän hyvinvoinnin järjestelyt kaivalla. Myös erilaisia eri alojen tarkastajia ramppaa tarkastuslaskut sinulle maksettavaksi mukanaan solkenaan laivallasi heti sen hommattuasi

      Et sitten mitenkään tyytyisi 23,9 metriseen jahtiin jota saisit ajella vaikka yksin suomen merialueilla ja jäisi 99% edellämainituista kuluista pois ?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mä haluaisin omistaa yli 320 metrisen risteilyaluksen vaikkei mulla olekkaan semmoseen rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SOLAS määrittelee kaikenlaista mutta palkoista ym. ei ole sanaakaan.
        Laivassa on päällikkö, perämiehet ovat (kansi-)miehistön esimiehiä.
        https://finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1981/19810011/19810011_2

        Laiva on aina jonkun maan rekisteriin laitettava. Vaikka saisitkin jonkun bangladeshilaisen merikapteenin ja perämieden palkattua niin palkkataso niin koulutetulla kansainvälisellä henkilöllä silti kova. Kansi-kone ym miehistön jäsenet tulee hyvin pian juttuun merimiesunionin kanssa ja seuraavaksi laivalla onkin istumalakko ja njitä mukaedullisia bangladeshilaisia lakimiehiä kimpussa. Varamiesjärjestelmä, vakuustalletus pelastusoperaatiokustannuksista...tästä saisi vaikka paksun kirjan tehtyä mitä on luvassa jos päättää ostaa laivan ja haluaa piipahtaa merellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluaisin omistaa yli 320 metrisen risteilyaluksen vaikkei mulla olekkaan semmoseen rahaa.

        Kaikki menee suurin piirtein yhtä vaikeaksi kun mennään 24 metrin pituuden yli aluksen pituudessa, vain lukumäärät miehistöstä ja kulut rahamääränä muuttuva tekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki menee suurin piirtein yhtä vaikeaksi kun mennään 24 metrin pituuden yli aluksen pituudessa, vain lukumäärät miehistöstä ja kulut rahamääränä muuttuva tekijä

        Voi voi sentään , eikö aloittaja ilmaissut hyvin selkeästi, että rahaa ei risteilyaluksen omistamiseen ole. Laivan omistaminen ei ole Suomessa kiellettyä, eikä poliisi voi sen perusteella pysäyttää ja takavarikoida alusta. Jos tarkoitus on ajelehtia 150 metrisellä aluksella jostain paikasta Naantalista Ahvenanmaalle, matka saattaa keskeytyä vaikka mukana olisikin kapteeni.
        No niin totiset toverit, miksi keskeytyisi?
        Antakaa palaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi sentään , eikö aloittaja ilmaissut hyvin selkeästi, että rahaa ei risteilyaluksen omistamiseen ole. Laivan omistaminen ei ole Suomessa kiellettyä, eikä poliisi voi sen perusteella pysäyttää ja takavarikoida alusta. Jos tarkoitus on ajelehtia 150 metrisellä aluksella jostain paikasta Naantalista Ahvenanmaalle, matka saattaa keskeytyä vaikka mukana olisikin kapteeni.
        No niin totiset toverit, miksi keskeytyisi?
        Antakaa palaa...

        Ajelehtimista ei sallittaisi kuin ehkä 1 tunnin mitä poliisiveneellä menisi laskea targa 35 takaisin vesille ellei ole edelleen vesillä ja prunella 30 solmua rikospaikalle pidättämään kapteeni. Aluksen on oltava hallinnassa, josta vastaa kapteeni tai perämies. Matka keskeytyisi jo siinä vaiheessa kun vts keskus raportoisi venepoliisille tutkahavainnostaan eli hallitsemattomasta luonnonmaanpohjois - tai länsipuolella mökinrannasta toiseen tuulessa poukkoilevasta aluksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiva on aina jonkun maan rekisteriin laitettava. Vaikka saisitkin jonkun bangladeshilaisen merikapteenin ja perämieden palkattua niin palkkataso niin koulutetulla kansainvälisellä henkilöllä silti kova. Kansi-kone ym miehistön jäsenet tulee hyvin pian juttuun merimiesunionin kanssa ja seuraavaksi laivalla onkin istumalakko ja njitä mukaedullisia bangladeshilaisia lakimiehiä kimpussa. Varamiesjärjestelmä, vakuustalletus pelastusoperaatiokustannuksista...tästä saisi vaikka paksun kirjan tehtyä mitä on luvassa jos päättää ostaa laivan ja haluaa piipahtaa merellä

        Tyypillinen luulosairaan suomalaisen kontrollifriikin kirjoitus tämäkin.

        Aloitetaanpa nyt ihan perusteista:

        Laivan ostaminen tai OMISTAMINEN ei vielä edellytä mitään noista luettelemistasi asioista.

        Mitä sitten tulee liikennöintiin, niin siihen vaikuttaa, onko se kaupallista vai ei.

        Eiköhän lähdetä siitä, että niin pitkälle tätä keskustelua ei edes tarvitse käydä? Joka tapuksessa liikennöinnistä voi vastata täysin eri taho kuin omistaja.


      • Anonyymi

        Kylläpä on hauska aihe. Täydet pisteet aloittajalle. Luulenpa, ettei ajatuksesta sentään ole mitään seuraamuksia, olkoonkin miten törkeä tahansa. Aloittaja voi siten ajatella rauhassa seuraavaa iskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on hauska aihe. Täydet pisteet aloittajalle. Luulenpa, ettei ajatuksesta sentään ole mitään seuraamuksia, olkoonkin miten törkeä tahansa. Aloittaja voi siten ajatella rauhassa seuraavaa iskua.

        joo kyllä tämän aihealoituksen viihdetuotto oli eittämättä aika kova, kärkikastia. Jään odottamaan seuraavaa otsikkoiskua. Sormeni syyhyää vastaamisesta ;)


      • Anonyymi

        seko seko... en puhunut mistään ajelehtimisesta.

        Jos et ymmärrä luettua, en voi sinua auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo kyllä tämän aihealoituksen viihdetuotto oli eittämättä aika kova, kärkikastia. Jään odottamaan seuraavaa otsikkoiskua. Sormeni syyhyää vastaamisesta ;)

        Näitä tehtailee palstan ylläpito, jotka sitten ruokkivat lisää provoilemalla näitä trolleja. Saadaan keinotekoisesti ylläpidettyä "keskustelua", josta seuraa mainostuloja sivustolle. Hyvä pojat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä tehtailee palstan ylläpito, jotka sitten ruokkivat lisää provoilemalla näitä trolleja. Saadaan keinotekoisesti ylläpidettyä "keskustelua", josta seuraa mainostuloja sivustolle. Hyvä pojat!

        Ahaa, siis salaliitto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, siis salaliitto!

        Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?

        Oho, koska hokasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?

        Mitkä mainokset ? Seiska.fi ja Stara.fi on ainoat ja olleet vuodesta miekka ja kivi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe