Saanko minä...

Anonyymi

Saisinko mä omistaa risteilyaluksen? Ei sillä, että mulla semmoseen ois rahaa, mietin vaan.

Tässä esimerkki: mulla on Naantalissa joku paikka mihin 150m risteilyalus mahtuisi. Minä astelen laivaan perheeni ja kapteenin kanssa ja muutaman minuutin päästä aletaan ajelehtia Ahvenanmaalle.

Voiko poliisivene pysäyttää meidät ja takavarikoida minun laivani, koska Suomessa ei saisi omistaa sellaista?

18

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei syytä huoleen! Saat omistaa risteilyaluksen. Voit myös jättää kaiken muun huolehtimisen kapteenin ja osaavan muun miehistön harteille. Myös viranomaiset auttavat kaikkien lakien ja määräysten noudattamisessa joten voit melko rauhassa nukkua yösi.

    • Anonyymi

      Suomessa saa omistaa mitä vaan. Siitä koituu kuitenkin kuluja joiden luulisi huolestuttavan enemmän. 150 metrisen laivan myrkkymaalaukset, sähkö, lämmitys, vesi, ym. Kulut hurjia. Jos lähdet laivalla ajelulle, niinsanottu solas- sopimus maailmalla edellyttää määrätyn kokoista miehistöä, niiden palkkoja, majoitustiloja, jne. Kapteenin, perämiehen ja miehistön esimiehen palkat järkyttänee eniten jaheidän hyvinvoinnin järjestelyt kaivalla. Myös erilaisia eri alojen tarkastajia ramppaa tarkastuslaskut sinulle maksettavaksi mukanaan solkenaan laivallasi heti sen hommattuasi

      Et sitten mitenkään tyytyisi 23,9 metriseen jahtiin jota saisit ajella vaikka yksin suomen merialueilla ja jäisi 99% edellämainituista kuluista pois ?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mä haluaisin omistaa yli 320 metrisen risteilyaluksen vaikkei mulla olekkaan semmoseen rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SOLAS määrittelee kaikenlaista mutta palkoista ym. ei ole sanaakaan.
        Laivassa on päällikkö, perämiehet ovat (kansi-)miehistön esimiehiä.
        https://finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1981/19810011/19810011_2

        Laiva on aina jonkun maan rekisteriin laitettava. Vaikka saisitkin jonkun bangladeshilaisen merikapteenin ja perämieden palkattua niin palkkataso niin koulutetulla kansainvälisellä henkilöllä silti kova. Kansi-kone ym miehistön jäsenet tulee hyvin pian juttuun merimiesunionin kanssa ja seuraavaksi laivalla onkin istumalakko ja njitä mukaedullisia bangladeshilaisia lakimiehiä kimpussa. Varamiesjärjestelmä, vakuustalletus pelastusoperaatiokustannuksista...tästä saisi vaikka paksun kirjan tehtyä mitä on luvassa jos päättää ostaa laivan ja haluaa piipahtaa merellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluaisin omistaa yli 320 metrisen risteilyaluksen vaikkei mulla olekkaan semmoseen rahaa.

        Kaikki menee suurin piirtein yhtä vaikeaksi kun mennään 24 metrin pituuden yli aluksen pituudessa, vain lukumäärät miehistöstä ja kulut rahamääränä muuttuva tekijä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki menee suurin piirtein yhtä vaikeaksi kun mennään 24 metrin pituuden yli aluksen pituudessa, vain lukumäärät miehistöstä ja kulut rahamääränä muuttuva tekijä

        Voi voi sentään , eikö aloittaja ilmaissut hyvin selkeästi, että rahaa ei risteilyaluksen omistamiseen ole. Laivan omistaminen ei ole Suomessa kiellettyä, eikä poliisi voi sen perusteella pysäyttää ja takavarikoida alusta. Jos tarkoitus on ajelehtia 150 metrisellä aluksella jostain paikasta Naantalista Ahvenanmaalle, matka saattaa keskeytyä vaikka mukana olisikin kapteeni.
        No niin totiset toverit, miksi keskeytyisi?
        Antakaa palaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi sentään , eikö aloittaja ilmaissut hyvin selkeästi, että rahaa ei risteilyaluksen omistamiseen ole. Laivan omistaminen ei ole Suomessa kiellettyä, eikä poliisi voi sen perusteella pysäyttää ja takavarikoida alusta. Jos tarkoitus on ajelehtia 150 metrisellä aluksella jostain paikasta Naantalista Ahvenanmaalle, matka saattaa keskeytyä vaikka mukana olisikin kapteeni.
        No niin totiset toverit, miksi keskeytyisi?
        Antakaa palaa...

        Ajelehtimista ei sallittaisi kuin ehkä 1 tunnin mitä poliisiveneellä menisi laskea targa 35 takaisin vesille ellei ole edelleen vesillä ja prunella 30 solmua rikospaikalle pidättämään kapteeni. Aluksen on oltava hallinnassa, josta vastaa kapteeni tai perämies. Matka keskeytyisi jo siinä vaiheessa kun vts keskus raportoisi venepoliisille tutkahavainnostaan eli hallitsemattomasta luonnonmaanpohjois - tai länsipuolella mökinrannasta toiseen tuulessa poukkoilevasta aluksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiva on aina jonkun maan rekisteriin laitettava. Vaikka saisitkin jonkun bangladeshilaisen merikapteenin ja perämieden palkattua niin palkkataso niin koulutetulla kansainvälisellä henkilöllä silti kova. Kansi-kone ym miehistön jäsenet tulee hyvin pian juttuun merimiesunionin kanssa ja seuraavaksi laivalla onkin istumalakko ja njitä mukaedullisia bangladeshilaisia lakimiehiä kimpussa. Varamiesjärjestelmä, vakuustalletus pelastusoperaatiokustannuksista...tästä saisi vaikka paksun kirjan tehtyä mitä on luvassa jos päättää ostaa laivan ja haluaa piipahtaa merellä

        Tyypillinen luulosairaan suomalaisen kontrollifriikin kirjoitus tämäkin.

        Aloitetaanpa nyt ihan perusteista:

        Laivan ostaminen tai OMISTAMINEN ei vielä edellytä mitään noista luettelemistasi asioista.

        Mitä sitten tulee liikennöintiin, niin siihen vaikuttaa, onko se kaupallista vai ei.

        Eiköhän lähdetä siitä, että niin pitkälle tätä keskustelua ei edes tarvitse käydä? Joka tapuksessa liikennöinnistä voi vastata täysin eri taho kuin omistaja.


      • Anonyymi

        Kylläpä on hauska aihe. Täydet pisteet aloittajalle. Luulenpa, ettei ajatuksesta sentään ole mitään seuraamuksia, olkoonkin miten törkeä tahansa. Aloittaja voi siten ajatella rauhassa seuraavaa iskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä on hauska aihe. Täydet pisteet aloittajalle. Luulenpa, ettei ajatuksesta sentään ole mitään seuraamuksia, olkoonkin miten törkeä tahansa. Aloittaja voi siten ajatella rauhassa seuraavaa iskua.

        joo kyllä tämän aihealoituksen viihdetuotto oli eittämättä aika kova, kärkikastia. Jään odottamaan seuraavaa otsikkoiskua. Sormeni syyhyää vastaamisesta ;)


      • Anonyymi

        seko seko... en puhunut mistään ajelehtimisesta.

        Jos et ymmärrä luettua, en voi sinua auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo kyllä tämän aihealoituksen viihdetuotto oli eittämättä aika kova, kärkikastia. Jään odottamaan seuraavaa otsikkoiskua. Sormeni syyhyää vastaamisesta ;)

        Näitä tehtailee palstan ylläpito, jotka sitten ruokkivat lisää provoilemalla näitä trolleja. Saadaan keinotekoisesti ylläpidettyä "keskustelua", josta seuraa mainostuloja sivustolle. Hyvä pojat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä tehtailee palstan ylläpito, jotka sitten ruokkivat lisää provoilemalla näitä trolleja. Saadaan keinotekoisesti ylläpidettyä "keskustelua", josta seuraa mainostuloja sivustolle. Hyvä pojat!

        Ahaa, siis salaliitto!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, siis salaliitto!

        Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?

        Oho, koska hokasit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?

        Mitkä mainokset ? Seiska.fi ja Stara.fi on ainoat ja olleet vuodesta miekka ja kivi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1965
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe