Saisinko mä omistaa risteilyaluksen? Ei sillä, että mulla semmoseen ois rahaa, mietin vaan.
Tässä esimerkki: mulla on Naantalissa joku paikka mihin 150m risteilyalus mahtuisi. Minä astelen laivaan perheeni ja kapteenin kanssa ja muutaman minuutin päästä aletaan ajelehtia Ahvenanmaalle.
Voiko poliisivene pysäyttää meidät ja takavarikoida minun laivani, koska Suomessa ei saisi omistaa sellaista?
Saanko minä...
18
158
Vastaukset
- Anonyymi
Ei syytä huoleen! Saat omistaa risteilyaluksen. Voit myös jättää kaiken muun huolehtimisen kapteenin ja osaavan muun miehistön harteille. Myös viranomaiset auttavat kaikkien lakien ja määräysten noudattamisessa joten voit melko rauhassa nukkua yösi.
- Anonyymi
Suomessa saa omistaa mitä vaan. Siitä koituu kuitenkin kuluja joiden luulisi huolestuttavan enemmän. 150 metrisen laivan myrkkymaalaukset, sähkö, lämmitys, vesi, ym. Kulut hurjia. Jos lähdet laivalla ajelulle, niinsanottu solas- sopimus maailmalla edellyttää määrätyn kokoista miehistöä, niiden palkkoja, majoitustiloja, jne. Kapteenin, perämiehen ja miehistön esimiehen palkat järkyttänee eniten jaheidän hyvinvoinnin järjestelyt kaivalla. Myös erilaisia eri alojen tarkastajia ramppaa tarkastuslaskut sinulle maksettavaksi mukanaan solkenaan laivallasi heti sen hommattuasi
Et sitten mitenkään tyytyisi 23,9 metriseen jahtiin jota saisit ajella vaikka yksin suomen merialueilla ja jäisi 99% edellämainituista kuluista pois ?- Anonyymi
SOLAS määrittelee kaikenlaista mutta palkoista ym. ei ole sanaakaan.
Laivassa on päällikkö, perämiehet ovat (kansi-)miehistön esimiehiä.
https://finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1981/19810011/19810011_2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SOLAS määrittelee kaikenlaista mutta palkoista ym. ei ole sanaakaan.
Laivassa on päällikkö, perämiehet ovat (kansi-)miehistön esimiehiä.
https://finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1981/19810011/19810011_2Totisia torvensoittajia näyttää riittävän!
- Anonyymi
Mä haluaisin omistaa yli 320 metrisen risteilyaluksen vaikkei mulla olekkaan semmoseen rahaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SOLAS määrittelee kaikenlaista mutta palkoista ym. ei ole sanaakaan.
Laivassa on päällikkö, perämiehet ovat (kansi-)miehistön esimiehiä.
https://finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1981/19810011/19810011_2Laiva on aina jonkun maan rekisteriin laitettava. Vaikka saisitkin jonkun bangladeshilaisen merikapteenin ja perämieden palkattua niin palkkataso niin koulutetulla kansainvälisellä henkilöllä silti kova. Kansi-kone ym miehistön jäsenet tulee hyvin pian juttuun merimiesunionin kanssa ja seuraavaksi laivalla onkin istumalakko ja njitä mukaedullisia bangladeshilaisia lakimiehiä kimpussa. Varamiesjärjestelmä, vakuustalletus pelastusoperaatiokustannuksista...tästä saisi vaikka paksun kirjan tehtyä mitä on luvassa jos päättää ostaa laivan ja haluaa piipahtaa merellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä haluaisin omistaa yli 320 metrisen risteilyaluksen vaikkei mulla olekkaan semmoseen rahaa.
Kaikki menee suurin piirtein yhtä vaikeaksi kun mennään 24 metrin pituuden yli aluksen pituudessa, vain lukumäärät miehistöstä ja kulut rahamääränä muuttuva tekijä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki menee suurin piirtein yhtä vaikeaksi kun mennään 24 metrin pituuden yli aluksen pituudessa, vain lukumäärät miehistöstä ja kulut rahamääränä muuttuva tekijä
Voi voi sentään , eikö aloittaja ilmaissut hyvin selkeästi, että rahaa ei risteilyaluksen omistamiseen ole. Laivan omistaminen ei ole Suomessa kiellettyä, eikä poliisi voi sen perusteella pysäyttää ja takavarikoida alusta. Jos tarkoitus on ajelehtia 150 metrisellä aluksella jostain paikasta Naantalista Ahvenanmaalle, matka saattaa keskeytyä vaikka mukana olisikin kapteeni.
No niin totiset toverit, miksi keskeytyisi?
Antakaa palaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi sentään , eikö aloittaja ilmaissut hyvin selkeästi, että rahaa ei risteilyaluksen omistamiseen ole. Laivan omistaminen ei ole Suomessa kiellettyä, eikä poliisi voi sen perusteella pysäyttää ja takavarikoida alusta. Jos tarkoitus on ajelehtia 150 metrisellä aluksella jostain paikasta Naantalista Ahvenanmaalle, matka saattaa keskeytyä vaikka mukana olisikin kapteeni.
No niin totiset toverit, miksi keskeytyisi?
Antakaa palaa...Ajelehtimista ei sallittaisi kuin ehkä 1 tunnin mitä poliisiveneellä menisi laskea targa 35 takaisin vesille ellei ole edelleen vesillä ja prunella 30 solmua rikospaikalle pidättämään kapteeni. Aluksen on oltava hallinnassa, josta vastaa kapteeni tai perämies. Matka keskeytyisi jo siinä vaiheessa kun vts keskus raportoisi venepoliisille tutkahavainnostaan eli hallitsemattomasta luonnonmaanpohjois - tai länsipuolella mökinrannasta toiseen tuulessa poukkoilevasta aluksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laiva on aina jonkun maan rekisteriin laitettava. Vaikka saisitkin jonkun bangladeshilaisen merikapteenin ja perämieden palkattua niin palkkataso niin koulutetulla kansainvälisellä henkilöllä silti kova. Kansi-kone ym miehistön jäsenet tulee hyvin pian juttuun merimiesunionin kanssa ja seuraavaksi laivalla onkin istumalakko ja njitä mukaedullisia bangladeshilaisia lakimiehiä kimpussa. Varamiesjärjestelmä, vakuustalletus pelastusoperaatiokustannuksista...tästä saisi vaikka paksun kirjan tehtyä mitä on luvassa jos päättää ostaa laivan ja haluaa piipahtaa merellä
Tyypillinen luulosairaan suomalaisen kontrollifriikin kirjoitus tämäkin.
Aloitetaanpa nyt ihan perusteista:
Laivan ostaminen tai OMISTAMINEN ei vielä edellytä mitään noista luettelemistasi asioista.
Mitä sitten tulee liikennöintiin, niin siihen vaikuttaa, onko se kaupallista vai ei.
Eiköhän lähdetä siitä, että niin pitkälle tätä keskustelua ei edes tarvitse käydä? Joka tapuksessa liikennöinnistä voi vastata täysin eri taho kuin omistaja. - Anonyymi
Kylläpä on hauska aihe. Täydet pisteet aloittajalle. Luulenpa, ettei ajatuksesta sentään ole mitään seuraamuksia, olkoonkin miten törkeä tahansa. Aloittaja voi siten ajatella rauhassa seuraavaa iskua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä on hauska aihe. Täydet pisteet aloittajalle. Luulenpa, ettei ajatuksesta sentään ole mitään seuraamuksia, olkoonkin miten törkeä tahansa. Aloittaja voi siten ajatella rauhassa seuraavaa iskua.
joo kyllä tämän aihealoituksen viihdetuotto oli eittämättä aika kova, kärkikastia. Jään odottamaan seuraavaa otsikkoiskua. Sormeni syyhyää vastaamisesta ;)
- Anonyymi
seko seko... en puhunut mistään ajelehtimisesta.
Jos et ymmärrä luettua, en voi sinua auttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo kyllä tämän aihealoituksen viihdetuotto oli eittämättä aika kova, kärkikastia. Jään odottamaan seuraavaa otsikkoiskua. Sormeni syyhyää vastaamisesta ;)
Näitä tehtailee palstan ylläpito, jotka sitten ruokkivat lisää provoilemalla näitä trolleja. Saadaan keinotekoisesti ylläpidettyä "keskustelua", josta seuraa mainostuloja sivustolle. Hyvä pojat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näitä tehtailee palstan ylläpito, jotka sitten ruokkivat lisää provoilemalla näitä trolleja. Saadaan keinotekoisesti ylläpidettyä "keskustelua", josta seuraa mainostuloja sivustolle. Hyvä pojat!
Ahaa, siis salaliitto!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, siis salaliitto!
Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?
Oho, koska hokasit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos en ostakaan mitään mainostetuista ? Eikö silloin salaliitto ole epäonnistunut ja aika kulutettu turhaan ?
Mitkä mainokset ? Seiska.fi ja Stara.fi on ainoat ja olleet vuodesta miekka ja kivi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381965Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812