Ajattelin tulla täältäkin kysymään miten voi olla mahdollista että Rasakankaalle kurikassa voidaan rakentaa tuulivoimala vaikka alueella on esim. maakotkan pesä ja muitakin erityisiä lintulajikkeita, lisäksi kyseiselle alueelle ei ole tehty aluekohtaista YVA arviointia lainkaan.
Tuulivoimalahanke Rasakangas
6
58
Vastaukset
- Anonyymi
Pieniin tuulivoimahankkeisiin ei sovelleta Yva-menettelyä kuin poikkeustapauksissa.
- Anonyymi
Sehän on täysin teatteria että muka otetaan huomioon luontoarvot kun näitä voimalan paikkoja suunnitellaan, täysin sumutusta, mitään harvinaisia kasveja saatikka suojeltavia eläimiä ei alueelta löydy, tutkimusta tekevät biologit Tuuliyhtiön palkkaamia tulos aina sama suojeltavaa ei löydy☹️
- Anonyymi
Kyllä ne luontoarvot välillä myös huomioidaan. Vajaat vuosi sitten Kajaaniin suunniteltu tuulipuistohanke kaatui enimmäkseen sen vuoksi, että alueella oli vakiintunut susireviiri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne luontoarvot välillä myös huomioidaan. Vajaat vuosi sitten Kajaaniin suunniteltu tuulipuistohanke kaatui enimmäkseen sen vuoksi, että alueella oli vakiintunut susireviiri.
Jaa no Pohjanmaalla ei susi reviirit merkkaa mitään, myllyjä lyödään pystyyn ei siinä Sudet, Kotkat ja mikään muukaan elukka meinaa mitään, biologit jotka näitä maastokartoituksia tekevät saavat palkkansa näiltä tahoilta jotka tätä tuulivoimaa ajavat, tulokset ovat sitten sen mukaisia☹️
- Anonyymi
Siellä Rasakankaalla ollaan pystyttämässä tuplasti suurempia myllyjä tehoiltaan.
Kyllä silloin pitäisi pystyä vaatimaan ja pitäisi tehdä uusi YVA on se niin suuri muutos alkuperäiseen, ei sitä pelkällä viranomaispäätöksellä voi tehdä.
Siitä tulee varmasti valituksia vielä. - Anonyymi
Muuten ovatkohan asukkaat ympäröivillä alueilla ollenkaan käsittäneet sitä, että niitä myllyjä on tulossa kokonaisuudessaan yli 100 kappaletta.
Se tarkoittaa sitä että vaikka katseen minnekä kääntää on aina horisontissa myllyjä. Se on aika paljon se.
Kyllä tulee vihreää energiaa pirusti niistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760