Oltermannikaan ei ole

Anonyymi

haapavetinen keksintö, ei alkuunkaan!
Sen on kehittänyt Isonkyrön perinteinen Osuusmeijeri, joka möi tuotebrändinsä aikanaan Valiolle.

Vieläkin Oltermannin kannessa on kuvana juuri tuo Isonkyrön suuri ,vanha , komea meijeri.

Siinä toimii nykyään Kyrö Distillery Company, osoite Oltermannintie, Isokyrö.

11

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyyppihän pysyy asiassa. Herttileilaajaa, liekö vetinen

    • Anonyymi

      Mikä tämän aloituksen tarkoitus oli?

    • Anonyymi

      Entä sitte? Joka tapauksessa on haapavetisten ansio, että Oltermanni on tänään sitä, mitä on! Suosituin juusto Suomessa. Isokyrösten käsissä Oltsu ois jääny tähen lennoksi. Haapavedellä Oltsusta tehtiin maan kuulu!

      • Anonyymi

        Kyllä liukuhihnamonistuskin on ihan arvokasta.
        Mutta tuottaako Haapaveden vanha, pieni
        meijeri muuta kuin kuluja?
        Kyrön Distillery on jo maailmankuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä liukuhihnamonistuskin on ihan arvokasta.
        Mutta tuottaako Haapaveden vanha, pieni
        meijeri muuta kuin kuluja?
        Kyrön Distillery on jo maailmankuulu.

        Eiköhän kaikki kaupallinen tuotanto ole mainitsemaasi ”liukuhinamonistusta”. Vai onko sun mielestä järkevää, että jokainen tuote olisi keskenään erilainen?
        Eikö juuri tasalaatuisuus ole parasta, mihin jokainen pyrkii. Kun olet ostanut Oltermannin Siwasta, tiedät, että K-Marketista saa tismalleen samanlaisen Oltermannin. Kun olet hakenut Oltsusi Oulusta, tiedät tasan tarkkaan, että tismalleen samanlaista Oltsua saa myös Hesoista. Sehän se olisi huolestuttavaa, jos jokainen Oltsu olisi omanlaisensa ja vartavasten uudelleen ”keksitty”. Silloinhan et voi ikinä tietää, mitä kaupasta ostat.

        Ja et voi kiistää sitä tosiasiaa, että nimenomaan Haapaveden Valion juustola on tehnyt Oltsusta sen, mitä se nykypäivänä on. Suomen suosituin juusto, joka maistuu erityisen hyvin myös venäläisille! Tätä tosiasiaa on turhaa kenenkään kiistää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kaikki kaupallinen tuotanto ole mainitsemaasi ”liukuhinamonistusta”. Vai onko sun mielestä järkevää, että jokainen tuote olisi keskenään erilainen?
        Eikö juuri tasalaatuisuus ole parasta, mihin jokainen pyrkii. Kun olet ostanut Oltermannin Siwasta, tiedät, että K-Marketista saa tismalleen samanlaisen Oltermannin. Kun olet hakenut Oltsusi Oulusta, tiedät tasan tarkkaan, että tismalleen samanlaista Oltsua saa myös Hesoista. Sehän se olisi huolestuttavaa, jos jokainen Oltsu olisi omanlaisensa ja vartavasten uudelleen ”keksitty”. Silloinhan et voi ikinä tietää, mitä kaupasta ostat.

        Ja et voi kiistää sitä tosiasiaa, että nimenomaan Haapaveden Valion juustola on tehnyt Oltsusta sen, mitä se nykypäivänä on. Suomen suosituin juusto, joka maistuu erityisen hyvin myös venäläisille! Tätä tosiasiaa on turhaa kenenkään kiistää!

        Mutta aivotyö tehtiin aikoinaan Isossakyrössä.
        Seinäjoen talousalue on edelleen Suomen elinvoimaisimpia, kolmen kärjessä.
        Hyvähän se on, että siitä eteläpohjalaisesta luovuudesta on Haapavedellekin jotain tihkunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän kaikki kaupallinen tuotanto ole mainitsemaasi ”liukuhinamonistusta”. Vai onko sun mielestä järkevää, että jokainen tuote olisi keskenään erilainen?
        Eikö juuri tasalaatuisuus ole parasta, mihin jokainen pyrkii. Kun olet ostanut Oltermannin Siwasta, tiedät, että K-Marketista saa tismalleen samanlaisen Oltermannin. Kun olet hakenut Oltsusi Oulusta, tiedät tasan tarkkaan, että tismalleen samanlaista Oltsua saa myös Hesoista. Sehän se olisi huolestuttavaa, jos jokainen Oltsu olisi omanlaisensa ja vartavasten uudelleen ”keksitty”. Silloinhan et voi ikinä tietää, mitä kaupasta ostat.

        Ja et voi kiistää sitä tosiasiaa, että nimenomaan Haapaveden Valion juustola on tehnyt Oltsusta sen, mitä se nykypäivänä on. Suomen suosituin juusto, joka maistuu erityisen hyvin myös venäläisille! Tätä tosiasiaa on turhaa kenenkään kiistää!

        Oltermanni palkittiin moneen kertaan Suomen parhaana murukolojuustona jo silloin, kun sitä valmistettiin vain juuston kehittäneessä Kyrönmaan Osuusmeijerissä. Juuston nimi tulee pohjalaisesta oltermannihallinnosta. Tuotantoa laajennettiin sittemmin myös Mikkelin Osuusmeijeriin ja Valion Ylitornion tehtaalle. Haapaveden tehdas käynnistettiin näiden jälkeen vuonna 1993, koska kysyntä oli räjähtänyt käsiin eikä siihen voitu vastata silloisella kapasiteetilla. Oltermanni oli Suomen ykkösjuusto jo silloin, kun Haapaveden tehdas päätettiin rakentaa.
        Kyrönmaan osuusmeijerillä tuotanto lopetettiin Valion hallinnollisella päätöksellä 2000-luvulla. Tuotteen oikeudethan olivat alusta alkaen Valiolla.
        Haapavesi on tietysti siinä mielessä Valion kannalta hyvä alue, koska siellä menestyy lähinnä vihertuotanto ja maitotalous, joten raaka-ainetta riittää. Etelä-Pohjanmaan maidontuotanto tarvitaan Valion muihin maitotuotteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oltermanni palkittiin moneen kertaan Suomen parhaana murukolojuustona jo silloin, kun sitä valmistettiin vain juuston kehittäneessä Kyrönmaan Osuusmeijerissä. Juuston nimi tulee pohjalaisesta oltermannihallinnosta. Tuotantoa laajennettiin sittemmin myös Mikkelin Osuusmeijeriin ja Valion Ylitornion tehtaalle. Haapaveden tehdas käynnistettiin näiden jälkeen vuonna 1993, koska kysyntä oli räjähtänyt käsiin eikä siihen voitu vastata silloisella kapasiteetilla. Oltermanni oli Suomen ykkösjuusto jo silloin, kun Haapaveden tehdas päätettiin rakentaa.
        Kyrönmaan osuusmeijerillä tuotanto lopetettiin Valion hallinnollisella päätöksellä 2000-luvulla. Tuotteen oikeudethan olivat alusta alkaen Valiolla.
        Haapavesi on tietysti siinä mielessä Valion kannalta hyvä alue, koska siellä menestyy lähinnä vihertuotanto ja maitotalous, joten raaka-ainetta riittää. Etelä-Pohjanmaan maidontuotanto tarvitaan Valion muihin maitotuotteisiin.

        no nyt oltermanni on brändätty persuihin..
        putinismia tai ei...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oltermanni palkittiin moneen kertaan Suomen parhaana murukolojuustona jo silloin, kun sitä valmistettiin vain juuston kehittäneessä Kyrönmaan Osuusmeijerissä. Juuston nimi tulee pohjalaisesta oltermannihallinnosta. Tuotantoa laajennettiin sittemmin myös Mikkelin Osuusmeijeriin ja Valion Ylitornion tehtaalle. Haapaveden tehdas käynnistettiin näiden jälkeen vuonna 1993, koska kysyntä oli räjähtänyt käsiin eikä siihen voitu vastata silloisella kapasiteetilla. Oltermanni oli Suomen ykkösjuusto jo silloin, kun Haapaveden tehdas päätettiin rakentaa.
        Kyrönmaan osuusmeijerillä tuotanto lopetettiin Valion hallinnollisella päätöksellä 2000-luvulla. Tuotteen oikeudethan olivat alusta alkaen Valiolla.
        Haapavesi on tietysti siinä mielessä Valion kannalta hyvä alue, koska siellä menestyy lähinnä vihertuotanto ja maitotalous, joten raaka-ainetta riittää. Etelä-Pohjanmaan maidontuotanto tarvitaan Valion muihin maitotuotteisiin.

        eikö ne Ylitornion koneet kissitetty aikoinaan Haapavedelle? ja siellä laitettiin meijeri kiinni...


    • Anonyymi

      Ei oo kauan...valio panee ovet kii...halpuuttaa maidon ja lopettaa keräilyn pieniltä sitte voi panna ovet kii!! Alkaa maitosota6% ale maidon turvin

      • Anonyymi

        onko tämä nyt sitä varmaa persutietoutta että Haapaveden maidontuotannon keräily lopetetaan???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1621
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1092
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      898
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      807
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    7. 68
      737
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      644
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      610
    Aihe