haapavetinen keksintö, ei alkuunkaan!
Sen on kehittänyt Isonkyrön perinteinen Osuusmeijeri, joka möi tuotebrändinsä aikanaan Valiolle.
Vieläkin Oltermannin kannessa on kuvana juuri tuo Isonkyrön suuri ,vanha , komea meijeri.
Siinä toimii nykyään Kyrö Distillery Company, osoite Oltermannintie, Isokyrö.
Oltermannikaan ei ole
11
258
Vastaukset
- Anonyymi
Tyyppihän pysyy asiassa. Herttileilaajaa, liekö vetinen
- Anonyymi
Mikä tämän aloituksen tarkoitus oli?
- Anonyymi
Entä sitte? Joka tapauksessa on haapavetisten ansio, että Oltermanni on tänään sitä, mitä on! Suosituin juusto Suomessa. Isokyrösten käsissä Oltsu ois jääny tähen lennoksi. Haapavedellä Oltsusta tehtiin maan kuulu!
- Anonyymi
Kyllä liukuhihnamonistuskin on ihan arvokasta.
Mutta tuottaako Haapaveden vanha, pieni
meijeri muuta kuin kuluja?
Kyrön Distillery on jo maailmankuulu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä liukuhihnamonistuskin on ihan arvokasta.
Mutta tuottaako Haapaveden vanha, pieni
meijeri muuta kuin kuluja?
Kyrön Distillery on jo maailmankuulu.Eiköhän kaikki kaupallinen tuotanto ole mainitsemaasi ”liukuhinamonistusta”. Vai onko sun mielestä järkevää, että jokainen tuote olisi keskenään erilainen?
Eikö juuri tasalaatuisuus ole parasta, mihin jokainen pyrkii. Kun olet ostanut Oltermannin Siwasta, tiedät, että K-Marketista saa tismalleen samanlaisen Oltermannin. Kun olet hakenut Oltsusi Oulusta, tiedät tasan tarkkaan, että tismalleen samanlaista Oltsua saa myös Hesoista. Sehän se olisi huolestuttavaa, jos jokainen Oltsu olisi omanlaisensa ja vartavasten uudelleen ”keksitty”. Silloinhan et voi ikinä tietää, mitä kaupasta ostat.
Ja et voi kiistää sitä tosiasiaa, että nimenomaan Haapaveden Valion juustola on tehnyt Oltsusta sen, mitä se nykypäivänä on. Suomen suosituin juusto, joka maistuu erityisen hyvin myös venäläisille! Tätä tosiasiaa on turhaa kenenkään kiistää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kaikki kaupallinen tuotanto ole mainitsemaasi ”liukuhinamonistusta”. Vai onko sun mielestä järkevää, että jokainen tuote olisi keskenään erilainen?
Eikö juuri tasalaatuisuus ole parasta, mihin jokainen pyrkii. Kun olet ostanut Oltermannin Siwasta, tiedät, että K-Marketista saa tismalleen samanlaisen Oltermannin. Kun olet hakenut Oltsusi Oulusta, tiedät tasan tarkkaan, että tismalleen samanlaista Oltsua saa myös Hesoista. Sehän se olisi huolestuttavaa, jos jokainen Oltsu olisi omanlaisensa ja vartavasten uudelleen ”keksitty”. Silloinhan et voi ikinä tietää, mitä kaupasta ostat.
Ja et voi kiistää sitä tosiasiaa, että nimenomaan Haapaveden Valion juustola on tehnyt Oltsusta sen, mitä se nykypäivänä on. Suomen suosituin juusto, joka maistuu erityisen hyvin myös venäläisille! Tätä tosiasiaa on turhaa kenenkään kiistää!Mutta aivotyö tehtiin aikoinaan Isossakyrössä.
Seinäjoen talousalue on edelleen Suomen elinvoimaisimpia, kolmen kärjessä.
Hyvähän se on, että siitä eteläpohjalaisesta luovuudesta on Haapavedellekin jotain tihkunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän kaikki kaupallinen tuotanto ole mainitsemaasi ”liukuhinamonistusta”. Vai onko sun mielestä järkevää, että jokainen tuote olisi keskenään erilainen?
Eikö juuri tasalaatuisuus ole parasta, mihin jokainen pyrkii. Kun olet ostanut Oltermannin Siwasta, tiedät, että K-Marketista saa tismalleen samanlaisen Oltermannin. Kun olet hakenut Oltsusi Oulusta, tiedät tasan tarkkaan, että tismalleen samanlaista Oltsua saa myös Hesoista. Sehän se olisi huolestuttavaa, jos jokainen Oltsu olisi omanlaisensa ja vartavasten uudelleen ”keksitty”. Silloinhan et voi ikinä tietää, mitä kaupasta ostat.
Ja et voi kiistää sitä tosiasiaa, että nimenomaan Haapaveden Valion juustola on tehnyt Oltsusta sen, mitä se nykypäivänä on. Suomen suosituin juusto, joka maistuu erityisen hyvin myös venäläisille! Tätä tosiasiaa on turhaa kenenkään kiistää!Oltermanni palkittiin moneen kertaan Suomen parhaana murukolojuustona jo silloin, kun sitä valmistettiin vain juuston kehittäneessä Kyrönmaan Osuusmeijerissä. Juuston nimi tulee pohjalaisesta oltermannihallinnosta. Tuotantoa laajennettiin sittemmin myös Mikkelin Osuusmeijeriin ja Valion Ylitornion tehtaalle. Haapaveden tehdas käynnistettiin näiden jälkeen vuonna 1993, koska kysyntä oli räjähtänyt käsiin eikä siihen voitu vastata silloisella kapasiteetilla. Oltermanni oli Suomen ykkösjuusto jo silloin, kun Haapaveden tehdas päätettiin rakentaa.
Kyrönmaan osuusmeijerillä tuotanto lopetettiin Valion hallinnollisella päätöksellä 2000-luvulla. Tuotteen oikeudethan olivat alusta alkaen Valiolla.
Haapavesi on tietysti siinä mielessä Valion kannalta hyvä alue, koska siellä menestyy lähinnä vihertuotanto ja maitotalous, joten raaka-ainetta riittää. Etelä-Pohjanmaan maidontuotanto tarvitaan Valion muihin maitotuotteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oltermanni palkittiin moneen kertaan Suomen parhaana murukolojuustona jo silloin, kun sitä valmistettiin vain juuston kehittäneessä Kyrönmaan Osuusmeijerissä. Juuston nimi tulee pohjalaisesta oltermannihallinnosta. Tuotantoa laajennettiin sittemmin myös Mikkelin Osuusmeijeriin ja Valion Ylitornion tehtaalle. Haapaveden tehdas käynnistettiin näiden jälkeen vuonna 1993, koska kysyntä oli räjähtänyt käsiin eikä siihen voitu vastata silloisella kapasiteetilla. Oltermanni oli Suomen ykkösjuusto jo silloin, kun Haapaveden tehdas päätettiin rakentaa.
Kyrönmaan osuusmeijerillä tuotanto lopetettiin Valion hallinnollisella päätöksellä 2000-luvulla. Tuotteen oikeudethan olivat alusta alkaen Valiolla.
Haapavesi on tietysti siinä mielessä Valion kannalta hyvä alue, koska siellä menestyy lähinnä vihertuotanto ja maitotalous, joten raaka-ainetta riittää. Etelä-Pohjanmaan maidontuotanto tarvitaan Valion muihin maitotuotteisiin.no nyt oltermanni on brändätty persuihin..
putinismia tai ei... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oltermanni palkittiin moneen kertaan Suomen parhaana murukolojuustona jo silloin, kun sitä valmistettiin vain juuston kehittäneessä Kyrönmaan Osuusmeijerissä. Juuston nimi tulee pohjalaisesta oltermannihallinnosta. Tuotantoa laajennettiin sittemmin myös Mikkelin Osuusmeijeriin ja Valion Ylitornion tehtaalle. Haapaveden tehdas käynnistettiin näiden jälkeen vuonna 1993, koska kysyntä oli räjähtänyt käsiin eikä siihen voitu vastata silloisella kapasiteetilla. Oltermanni oli Suomen ykkösjuusto jo silloin, kun Haapaveden tehdas päätettiin rakentaa.
Kyrönmaan osuusmeijerillä tuotanto lopetettiin Valion hallinnollisella päätöksellä 2000-luvulla. Tuotteen oikeudethan olivat alusta alkaen Valiolla.
Haapavesi on tietysti siinä mielessä Valion kannalta hyvä alue, koska siellä menestyy lähinnä vihertuotanto ja maitotalous, joten raaka-ainetta riittää. Etelä-Pohjanmaan maidontuotanto tarvitaan Valion muihin maitotuotteisiin.eikö ne Ylitornion koneet kissitetty aikoinaan Haapavedelle? ja siellä laitettiin meijeri kiinni...
- Anonyymi
Ei oo kauan...valio panee ovet kii...halpuuttaa maidon ja lopettaa keräilyn pieniltä sitte voi panna ovet kii!! Alkaa maitosota6% ale maidon turvin
- Anonyymi
onko tämä nyt sitä varmaa persutietoutta että Haapaveden maidontuotannon keräily lopetetaan???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731621
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361216- 591092
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html187898- 41807
- 49750
- 68737
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244533671- 119644
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79610