Teräketjun kunto

Anonyymi

"joitakin" muiden ketjuja nähneenä usein hampaan leikkaava kulma on jäänyt taakse , sahattu silloin tällöin esim puussa olevaan "likaan" kärki vähän pehmeään maahan, multaan ja hammasta ei ole koskaan viilattu riittävästi jotta se kulma palautuu kuntoon ja vioittunut osa "katoaa". Sitten hampaan kaari väärä, tai ei ollenkaan, liian koukkumainen, erittäin iso merkitys toimivuuteen tälläkin.

Monia muita asioitakin liittyen hampaaseen miksi sen katsominen läheltä on tärkeää. Pitää terässä ja kunnossa kokoajan, ja käy läpi jo kun on vielä terävä.

13

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä nyt, ihan tosi, eipä uskoisi.

• Anonyymi

Ihan on tosissaan tehty palstan aktivointi !

• Anonyymi

Koska tulee avaus raivaussahan terän teroitusvirheistä?

• Anonyymi

Suosittelisin tarkistuttamaan terälaitteiston kunnon asiantuntevassa pienkonehuollossa. Sottaantuneesta teräketjusta ei huomaa hiusmurtumia. Liian kovaksi karkaistut ketjut esim monissa kiinalaisissa sahoissa murtuvat leikkuuhampaasta kun osuvat kiveen.

• Anonyymi

Vein pari teräketjua teroitettavaksi Espoossa sijaitsevaan valtuutettuun (Husse, Partner, Jonsered, McCulloch) liikkeeseen. Teroituksen jälkeen teräketjuilla ei tehnyt enää mitään. Leikkaavat hampaat olivat kuumuudesta aivan sinistyneitä ja ketju puri huonommin kuin ennen terotusta joten heitin ne metallinkeräykseen.

Eli eivät ne pienkonehuollotkaan aina kovin asiantuntevia ole, teroitusasioissa ainakaan.

• Anonyymi

Ei ole koskaan tullut vastaan hiusmurtumia eikä karkaistua kiinanketjua. Ollut varmaan huono tuuri.

• Anonyymi

Ihan sama millainen ja minkä kuntoinen se on jos vaan koneesta löytyy jerkkua niin se katkee, esim homelite super mini tai 272 huski tai solo twin

• Anonyymi

Jöngköping voittaa nuo kaikki. Uuden mallin jönköping voittaa senkin ilman ketjuakin.

• Anonyymi

Jos koneesta onpi tarpeeks jerkkuu niin saa olla mikä ketju van vaik takaperin nin leikkaa poikki sen

• Anonyymi

Et oo tainnu ikinä tylsällä ketjulla edes kokeilla sahata kun tommosta soopaa taas väität.

• Anonyymi

Uusi ketju maksaa normaalisti jotain toistakymppiä. Että se siitä.

• Anonyymi

Jerkuilla saa mukavasti näihin aloituksiin pituutta!

• Anonyymi

Pidempi sen parempi. Kaikista maksetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe