"joitakin" muiden ketjuja nähneenä usein hampaan leikkaava kulma on jäänyt taakse , sahattu silloin tällöin esim puussa olevaan "likaan" kärki vähän pehmeään maahan, multaan ja hammasta ei ole koskaan viilattu riittävästi jotta se kulma palautuu kuntoon ja vioittunut osa "katoaa". Sitten hampaan kaari väärä, tai ei ollenkaan, liian koukkumainen, erittäin iso merkitys toimivuuteen tälläkin.
Monia muita asioitakin liittyen hampaaseen miksi sen katsominen läheltä on tärkeää. Pitää terässä ja kunnossa kokoajan, ja käy läpi jo kun on vielä terävä.
Teräketjun kunto
13
109
Vastaukset
- Anonyymi
Älä nyt, ihan tosi, eipä uskoisi.
- Anonyymi
Ihan on tosissaan tehty palstan aktivointi !
- Anonyymi
Koska tulee avaus raivaussahan terän teroitusvirheistä?
- Anonyymi
Suosittelisin tarkistuttamaan terälaitteiston kunnon asiantuntevassa pienkonehuollossa. Sottaantuneesta teräketjusta ei huomaa hiusmurtumia. Liian kovaksi karkaistut ketjut esim monissa kiinalaisissa sahoissa murtuvat leikkuuhampaasta kun osuvat kiveen.
- Anonyymi
Vein pari teräketjua teroitettavaksi Espoossa sijaitsevaan valtuutettuun (Husse, Partner, Jonsered, McCulloch) liikkeeseen. Teroituksen jälkeen teräketjuilla ei tehnyt enää mitään. Leikkaavat hampaat olivat kuumuudesta aivan sinistyneitä ja ketju puri huonommin kuin ennen terotusta joten heitin ne metallinkeräykseen.
Eli eivät ne pienkonehuollotkaan aina kovin asiantuntevia ole, teroitusasioissa ainakaan. - Anonyymi
Ei ole koskaan tullut vastaan hiusmurtumia eikä karkaistua kiinanketjua. Ollut varmaan huono tuuri.
- Anonyymi
Ihan sama millainen ja minkä kuntoinen se on jos vaan koneesta löytyy jerkkua niin se katkee, esim homelite super mini tai 272 huski tai solo twin
- Anonyymi
Jöngköping voittaa nuo kaikki. Uuden mallin jönköping voittaa senkin ilman ketjuakin.
- Anonyymi
Jos koneesta onpi tarpeeks jerkkuu niin saa olla mikä ketju van vaik takaperin nin leikkaa poikki sen
- Anonyymi
Et oo tainnu ikinä tylsällä ketjulla edes kokeilla sahata kun tommosta soopaa taas väität.
- Anonyymi
Uusi ketju maksaa normaalisti jotain toistakymppiä. Että se siitä.
- Anonyymi
Jerkuilla saa mukavasti näihin aloituksiin pituutta!
- Anonyymi
Pidempi sen parempi. Kaikista maksetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391