Paras strategia omakustanteen julkaisemiseen?

Anonyymi

Hei, kaipaisin apua kokeneemmilta. Olen päättänyt julkaista kirjani ensi vuonna.

1. Kaipaan apua editoijan löytämiseen. Varmasti täällä käyvillä on vinkata hyviä editoijia.

2. Millä alustalla kirja kannattaisi julkaista? Minulla on jonkinverran kokemusta myynnistä ja markkinoinnista, tekisin tietenkin kaiken mahdollisen, jotta kirjani saisi näkyvyyttä ja myyntiä.

3. Olen harkinnut myös kirjani käännättämistä ja sen julkaisemisesta Amazonissa. Tästäkin kuulisin mielelläni kokemuksia.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Books on Demand on hyvä alusta julkaista omakustanne.

    • Anonyymi

      Rauhoitu ja unohda koko juttu.

    • Anonyymi

      Miksi aloittajan pitäisi rauhoittua ja unohtaa koko juttu? Jos joku on kirjoittanut kokonaisen kirjan ja haluaa julkaista sen niin miksi unelmaa ei toteuttaisi?

      Hanki hyvä editoija ja julkaise kirja BOD:ssa panosta myös hyvään kansikuvaan! Onnea matkaan!

    • Anonyymi

      Millainen budjetti sinulla on? Kannattaa luetuttaa kirjaa lukemista harrastavilla tutuilla ja löhettää editoijalle vasta sitten. Ehkä joku kaveri voisi myls oikolukea.

      Kirjan käännättäminen on kallista, kustantajatkin hakevat siihen apurahoja. Mutta jos rahasta ei ole puutetta niin miksipäs ei. Minä katsoisin ensin miltä suomenkielisen kirjan julkaiseminen tuntuu ja millaisen vastaanoton se saa. Maksua vastaan voit myös lähettää kirjasi Finlandia-raadille. Arvostelukappaleita voi lähettääpaikallislehtiin ja muuallekin sanomalehtin.

      • Anonyymi

        Jos julkaiset BoDilla, niin lähettävät ilmaiseksi arvostelukappaleita. Sinun tarvitsee vain osata "myydä" kirjasi sähköpostilla. Lehdet pyytävät arvostelukappaleen BoDilta jos innostuvat asiasta.


    • Anonyymi

      Kiitos asiallisesta vastauksesta!
      Käännättäminen on ollut lähinnä siksi mielessä, että luulisin kohderyhmän löytyvän paremmin esim, briteistä ja jenkeistä kuin suomalaisista. Mutta ihan kymppitonnia en ole valmis hassaamaan kokeiluun onko näin.

      Missään nimessä teos ei tulisi pärjäämään Finlandia-kilpailussa. Mutta ehkäpä julkaisen sen nyt ensialkuun kotimaassa ja jos kiinnostusta löytyy, järjestän budjetin käännättämiseen :)

    • Anonyymi

      Miksi uskot kirjan menestyvän paremmin ulkomailla?

      • Anonyymi

        No niinhän ne melkein kaikki omakustanne ja palvelukustannekirjailijat uskottelevat itselleen, joiden hengentuotteiden loistokkuutta ei ymmärretä täällä junttipersulandiassa.. :DDD


    • Anonyymi

      Kustantajat ovat mm. kommentoineet kirjaani, että se on liian hauska. Muissa maissa hauskuus ei ole synti.

      • Anonyymi

        Hauskuus ei myöskään helposti käänny kieleltä toiseen


      • Anonyymi

        Tuota en kyllä usko, että kustannuspäätös olisi jäänyt saamatta hauskuuden takia. Tai sitten kyse on tahattomasta komiikasta. Hauskoille kirjoille löytyy aina kustantaja ja niille on kysyntää, jos siis ovat oikeasti hauskoja.


    • Anonyymi

      Kirjanhan pitäisi olla hauska myös muiden kuin kirjailijan itsensä mielestä.

    • Anonyymi

      Kamalan katkeria kommentteja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe