Paljon on puhuttu siitä että pitää ymmärtää erilaisuutta, erilaisia nuoria varsinkin. Mutta mitenkäs erilainen eläkeläinen? Ollaanko me kaikki samasta puusta veistettyjä?
Erilainen eläkeläinen
74
52
Vastaukset
- Anonyymi
Vanha, mikä vanha. Turha sitä on kaunistella.
Jotkut vanhat höpäkässä luulevat olevansa nuoria ja kiinnostavia ja nykyaikaisia.
Kuten kirjoitin: vanha, mikä vanha. Niin son. Turha pulikoida vastaan. - Anonyymi
Onnellinen se seitenkymppinen eläkeläin joka voi vielä tehdä töitä,
niitäki on olemassa
aika ei heille käy pitkäksi ja rahaa tulee eläkkeen lisäksi ainaki se määrä minkä verottaja lupaa tienata eläkkeen päälle,- Anonyymi
Se Bidenin rouva näyttää hyvää esimerkkiä olemalla työssään professorina vielä 69-vuotiaana ja sanoi jatkavansa.
- Anonyymi
Verottaja lupaa tienata eläkkeen päälle ihan niin paljon kuin jaksaa tehdä. Ilolla vaan verottaa.
- Anonyymi
"verottaja lupaa tienata eläkkeen päälle,"
Mistä lähtien verottaja on tuollaisia rajoja tehnyt, et saa tienata ?
Miten se sinun verottaja suhtautuu lotto voittoihin, koska sekin on verotettavaa tuloa, ja Veikkaus ilmoittaa verottajalle suuremmat voitot aina !
- Anonyymi
Ihan samasta puusta veistettyjä eläkeläisiä olemme kaikki. Oli sitten kysymyksessä vaikka lentiiran selkosissa mökissään värjöttelevä mummo, tai portugalissa asuva salskea vuorineuvos, joka kituuttelee vaivaisella 600 000 euron vuotuisella verovapaalla eläkkeellään.
- Anonyymi
Niin makaa kuin petaa.
- Anonyymi
Oli siitä eri medioissa infoa, että veroparatiijejä oltais saatettu kotimaan verotuksen piiriin.
Sovittiin valtioiden tasolla, että näin saadaan tehdä. Hyvältä sellainen centin venyttäjä-pieneläkeläisestä tuntus.
Kahta samanlaista ihmistä ei ole, oli sitten vauva tai vanhus.
Eri ikäryhmillä on kyllä yhteisiä nimittäjiä, jonka ovat aikaansaaneet elämä samaan aikaan ja samoilla paikoilla asuminen maapallolla.
Jos vaikka muuttaa maata, niin uuden toimintaympäristön oppiminen vaatii työtä.
Ihmiskunta sinällään on yhtä ja samaa, sen kun ymmärrämme se muukin ymmärrys lavenee.- Anonyymi
Hyvä kirjoitus Eliaana! <3
- Anonyymi
Ihminen on kuin viini, hyvä paranee vanhetessaan ja huono pahenee.
- Anonyymi
Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruohon, .
Kun syksyn kylmä tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole ...... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen elinpäivät ovat niinkuin ruohon, .
Kun syksyn kylmä tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole ......Kunpa ei olisikaan...
...minua
enää huomisaamuna, amen . - Anonyymi
maissii kirjoitti:
vallan etikaksi voi vanhetessaan muuttua.
Siksipä Suomessakin pitäisi sallia toimiva eutan-asia, esim. yksityispuolella, ellei julkinen terveydenhuolto suostu.
- Anonyymi
Eläkkeellä voisin tehdä yhden viikkopäivän 7 tuntia töitä eli noin 30 tuntia kuussa jos saisin 3000 palkkaa ehkä 10% enintään 20% verolla
- Anonyymi
Ahne!
- Anonyymi
Missä tuollainen olisi mahdollista. No ei ainakaan tässä Sossulandiassa.
- Anonyymi
Kloonejahan me kaikki vanhat ollaan.
- Anonyymi
Onhan meissäkin sentään huippuja ja vastaavasti pohjasakkaa.
- Anonyymi
Onko vanha sen enemmän klooni kuin nuorempi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä varmaan koet olevasi huippu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrittele huippu!
- Anonyymi
Nuoreksihan sitä tuntee itsensä, kun menee tuonne 80 palstalle kirjoittelemaan 73-vuotiaana, että kuinka minä jaksan ja käyn sauvakävelyillä päivittäin, kun siellä joku sydänsairas ei jaksa edes ulos mennä.
ps. Bartholomeus kihlatu morsiain.- Anonyymi
Se on ikävä juttu kun tulee siihen ikään, että elimistö voi pettää jostain kohtaa koska vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ikävä juttu kun tulee siihen ikään, että elimistö voi pettää jostain kohtaa koska vain.
"Se ikä" voi olla koska vain. Kaveri kuoli vaikka oli jo sairaalassa, kun siellä aortta repesi.
Oli 52v. Ei mitään tuntoa tai tietoa ollut etukäteen aortan pullistumasta.
Noin 12000 eri ikäistä henkilöä kuolee vuodessa sydämen toiminnallisiin häiriöihin =
"äkillinen sairaskohtaus". Olen todella ihan erilainen kuin sinä.
Tänäänkin meitä naisia oli koossa 59, 70, 71, 73 ja 80-vuotiaita, niin erilaisia ulkonäöltä kuin ajatuksiltamme. Varakkaita leskirouvia ja onnellisia avioliitossa eläviä talollisia, monen lapsenlapsen mummoja ja minä, erilainen.
Ei taida löytyä yhtä niin mielenkiintoista palstapersoonaa kuin minä joka paistattelen alvariinsa ykkösenä otsikoissa.
No, hyvin olet pärjännyt itsesi kanssa. Joku tosissaankin vastannut😁- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Olen todella ihan erilainen kuin sinä.
Tänäänkin meitä naisia oli koossa 59, 70, 71, 73 ja 80-vuotiaita, niin erilaisia ulkonäöltä kuin ajatuksiltamme. Varakkaita leskirouvia ja onnellisia avioliitossa eläviä talollisia, monen lapsenlapsen mummoja ja minä, erilainen.
Ei taida löytyä yhtä niin mielenkiintoista palstapersoonaa kuin minä joka paistattelen alvariinsa ykkösenä otsikoissa.
No, hyvin olet pärjännyt itsesi kanssa. Joku tosissaankin vastannut😁"Tänäänkin meitä naisia oli koossa 59, 70, 71, 73 ja 80-vuotiaita, niin erilaisia ulkonäöltä kuin ajatuksiltamme. Varakkaita leskirouvia ja onnellisia avioliitossa eläviä talollisia, monen lapsenlapsen mummoja ja minä, erilainen."
Hohhoijaa taas. Kun on "naisia koossa" niin yleensäkin he ovat hieman eri ikäisiä ja erilaisia ulkonäöltään ja ajatuksiltaan ja elävät erilaisissa olosuhteissa ja elämäntilanteissa jotka nekin muuten muuttuvat (mummot eivät ole aina olleet mummoja eivätkä lesket aina leskiä, sinustakin voi joskus tulla mummo (?), jne.).
Mikä sinusta muka tekee "erilaisen" tuossa porukassa?
Bessie - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tänäänkin meitä naisia oli koossa 59, 70, 71, 73 ja 80-vuotiaita, niin erilaisia ulkonäöltä kuin ajatuksiltamme. Varakkaita leskirouvia ja onnellisia avioliitossa eläviä talollisia, monen lapsenlapsen mummoja ja minä, erilainen."
Hohhoijaa taas. Kun on "naisia koossa" niin yleensäkin he ovat hieman eri ikäisiä ja erilaisia ulkonäöltään ja ajatuksiltaan ja elävät erilaisissa olosuhteissa ja elämäntilanteissa jotka nekin muuten muuttuvat (mummot eivät ole aina olleet mummoja eivätkä lesket aina leskiä, sinustakin voi joskus tulla mummo (?), jne.).
BessieKoska olet erilainen kuin raatolintu, se on sinulle onni👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyl se pettää monella nuorellakin
aivan yllättäen, mistä vain... korppis kirjoitti:
Olen todella ihan erilainen kuin sinä.
No, hyvin olet pärjännyt itsesi kanssa. Joku tosissaankin vastannut😁Vanha sanonta, että kuka kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Kyllä minäkin itseäni kehun, koska ei kukaan muu sitä kuitenkaan tee. Liikaa ei pidä itseään kehua, mutta ei myöskään voivotella sillä vanhusta, joka aina valittaa vastoinkäymistään ja sairauksistaan, ei kukaan halua kuulla eikä nähdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tänäänkin meitä naisia oli koossa 59, 70, 71, 73 ja 80-vuotiaita, niin erilaisia ulkonäöltä kuin ajatuksiltamme. Varakkaita leskirouvia ja onnellisia avioliitossa eläviä talollisia, monen lapsenlapsen mummoja ja minä, erilainen."
Bessie"Mikä sinusta muka tekee "erilaisen" tuossa porukassa?"
Se että hän on aktiivi palstakirjoittaja ja kepulainen. ;)))
- Anonyymi
Vielä sinnittelen , ensi viikolla pariksi päiväksi entiselle työmaalle vahtimaan niitä suljetussa tilassa työskenteleviä ,ja hälyttämään jos sattuu tapaturma !
Gubbe 71- Anonyymi
Jostain syystä 80 vuoden rajapyykki mua vähän pelottaa. Sen takii, että joka vuoden aika joku kehon osa pettää.
Ikäihmiset koetaan ylimääräiseksi rasitteeksi kun kuntien taloudet ilman koronaakin ovat siellä täällä isoissa vaikeuksissa.
Voi tietysti tähän ittekki vaikuttaa. Ei polta, ei liikaa röntyä %-juomien kanssa.
Melkein sitä ittekin toivoo, että olis aika poistua näyttämöltä. Vielä sinnittelen omillani, vaimon lähdettyä pari vuotta sitten tuon ilmaisiin.
Syksy on mennyt pikavauhtia; enää seittemän viikkoo vuotta jälleellä. Sinänsä ukkospilven reunalle pääseminen tuntuu näissä saumoissa erikoisoikeudelta.
Kyllä näillä kymmenillä elämän rajallisuus tulee aina vain useammin mieleen.
Pitää yrittää elää mahdollisimman täyttä elämää vointinsa mukaan.
Kun katsoo elämää kaksikymmentä vuotta taaksepäin, niin tuntuu lyhyeltä ajalta. Mutta 70 ikäiselle se on paljon jos ajattelee eteenpäin.
Äitini eli yli 90-vuotiaaksi, ainoastaan viimeinen vuosi oli vaikea sydämen vajaatoiminnan takia. Liikuntakyky ja muisti säilyvät loppuun asti.
En usko että yllän hänen ikäänsä, ainakaan niin hyväkuntoisena.- Anonyymi
Kolme kertaa ambulanssilla sairaalaan kiidätetty jo alle 70 vuotiaana.
Sydän ym. viat voi tulla aikaisin, milloin vain. Et huomisesta voi olla varma.Minun viimeisin kumppanini kuoli 59-vuotiaana.
Oli saanut ensimmäisen infarktinsa 38-vuotiaana. (Emme vielä silloin tunteneet).
Kertoi menneensä illalla terv.keskukseen, kun oli niin kamala olo.
Käskettiin kotio kehoituksin, että tulkaa aamulla ,jos vielä on huono olo.
No aamulla kun meni, sitten vasta otettiin tosissaan.
- Anonyymi
Kalkkaron aloitus ?
Niinkö pistät taas tämänkin piikkiini, no, totta se, että aloituksen ideahan on kirjoituksistani ulos vedetty, tosin aloittaja siis sinä yrität vängätä kaikki eläkeläiset samaan muottiin, yhtä pieniä, paksuja, sairaita ja kalmakkaita.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Niinkö pistät taas tämänkin piikkiini, no, totta se, että aloituksen ideahan on kirjoituksistani ulos vedetty, tosin aloittaja siis sinä yrität vängätä kaikki eläkeläiset samaan muottiin, yhtä pieniä, paksuja, sairaita ja kalmakkaita.
Sinullahan noita sairauksia tuntuu olevan. Millon mitäkin divertikkeliä ja nikamaa tutkitaan ja hoidetaan ja palstalla selostetaan .Jä sinäkö olet erilaisuuden keksinyt? Kyllä se on yleisimpiä puheenaiheita.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Kalmakas? Miten voit sanoa 70plus palstalaisesta, että hän on kalmakas elikkä kuollut tai kuoleva? Mikä 86vuotias sitten on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinullahan noita sairauksia tuntuu olevan. Millon mitäkin divertikkeliä ja nikamaa tutkitaan ja hoidetaan ja palstalla selostetaan .Jä sinäkö olet erilaisuuden keksinyt? Kyllä se on yleisimpiä puheenaiheita.
Miten joku ihminen voikin kuvitella olevansa ihan kaiken keskipiste ?
Aloituksien ideatkin on jo hänen päästään,
vaikkei hänen hänen päästään ole yhtään ideaa tälle palstalle muistoksi jäänyt.
Kommentit ovat pelkkää yritystä nostaa itsensä muitten yläpuolelle
ja kärppänä on paikalla jos vain luulekin, että hänestä kirjoitetaan
ja syytöksiä sataa milloin kellekin. - Anonyymi
korppis kirjoitti:
Aloituksella ei voi olla mitään tekemistä sinun kanssasi,
koska sinulta ei ole jäänyt yhtään ideaa muistoksi tai lainattavaksi tälle palstalle.
Kommenttisi ovat pelkkiä itserakkaudesta pulppuavia itsekehuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja syytöksiä sataa milloin kellekin.Miksi kyseinen ihminen hyökkää tänne aina inttämään ja syyttämään muita ?
Mikä hänen motiivinsa on ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalmakas? Miten voit sanoa 70plus palstalaisesta, että hän on kalmakas elikkä kuollut tai kuoleva? Mikä 86vuotias sitten on?
mikä on sitten 86 vuotias? ainakin tällä palstalla ruune...tai vasta 11.5.2021 lähtien.
tiettävästi jokaisella kirjoittajalla on S24:ssä ihan yhtä monta osaketta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja syytöksiä sataa milloin kellekin.Miten kehtaavatkin riidellä tällä tavalla jatkuvasti vanhat ihmiset!? Hyi!
- Anonyymi
Kaikki me olemme erilaisia ja pakkohan meidän olisi hyväksyä toinen toisemme,
jos haluamme itse tulla hyväksytyksi.
Eihän se voi olla niin, että jokainen ajattelisi,
että vaikka minä en hyväksy sinua, sinun pitää hyväksy minut.
Asialliset, ystävälliset ja vilpittömät ihmiset on helppo hyväksyä.
Kieroja, ilkeitä ja pahansuopia ei tarvitse hyväksyä.
Opetelkoot olemaan ihmisiksi, jos hyväksyntää kaipaavat.
Itsekasvatus kunniaan ! Eläkeläisiä on niin monenlaisia kun eläkkeitäkin on jos minkälaisia.
Jos me eläkeläiset oltaisiin yhdestä puusta veistetty niin johan me liki kahdella miljoonan porukalla saataisiin eduskuntaankin vaikka mimmonen etujemme ajaja joukko.
Jokainen eläkeläinen on omanlaisensa, vaikka paljon yhteisiä juttuja löytyykin.
Ainakin kun vanhuuseläkeläisiä tapaa niin yhteinen hyvä asia, joka usein tulee esille on aika. Meillä on aikaa, ei tarvitse töihin lähteä jos ei vasiten halua.
Toinen, josta ainakin tämä eläkeläinen mielellään puhelee on krempat ja niistä on kiva haastella ja mukava kuunnella vastaantulijankin krempat. ja jos itsellä ole kremppoja niin kummin kaiman serkulla sellaisia ainakin on ollut, ja erityisesti kiinnostaa miten on vaivaa hoidettu eli vaivatkaan ei ole eläkeläisillä yhteneviä.- Anonyymi
Aina voi kilpailla, kellä on nuorimmat ja komeimmat mies gynekologit. Sellanenkin leuhkinta oli palstalla.
Anonyymi kirjoitti:
Aina voi kilpailla, kellä on nuorimmat ja komeimmat mies gynekologit. Sellanenkin leuhkinta oli palstalla.
Oliko komeista nuorista miesgynekologeista kysymys kun kirjoitin upeasta gynekologitiimistä, joka hoiti rintasyöpääni?
Kaksi naista ja yksi vanhempi mies kuului tähän mainitsemaani lääkäritiimiin.
Olet hölmöläisten täkin jatkaja.
- Anonyymi
Ei todellakaan olla samasta muotista. Kunto on parempi kuin 50v heiloja on enemmän. Ja olen paremmalla tuulella ja tyytyväinen kaikkeen. En tee mitä sukulaiset odottaa, vaan ihan mitä itse haluan juuri niin kauan kuin on aikaa. Olen nähnyt liian monen ihmisen vain valittavan sängyn pohjalla. Toimin toisella tavalla. Kaveritkin on iloisia ja energisiä. Elän hyvää aikaa. Parasta on vapaus, taloudellinen riippumattomuus ja vielä ok terveys. Ja tietysti ihan parasta nuo heilat.
- Anonyymi
on sellaisiakin valittajia, jotka luuleet et heillä vaan vaivoja, ja viittaavat kintaalla jos heille valittaa
- Anonyymi
Jos 70-80 vuotiaalla on paljon heiloja ja niin kyllä sitä pitääkin korostaa.
Kiirettä pitää sulla, kerkiitkö kaikki "hoidella" ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos 70-80 vuotiaalla on paljon heiloja ja niin kyllä sitä pitääkin korostaa.
Kiirettä pitää sulla, kerkiitkö kaikki "hoidella" ?Se on kätevää, kun on monta heilaa. Yksi siivoaa, yksi osaa tehdä ruokaa ja yksi ajaa autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kätevää, kun on monta heilaa. Yksi siivoaa, yksi osaa tehdä ruokaa ja yksi ajaa autoa.
ja yks hoitaa kynnet, pesee selän ja hoitaa likapyykin, samalla valvoo ettei juo liikaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja yks hoitaa kynnet, pesee selän ja hoitaa likapyykin, samalla valvoo ettei juo liikaa..
Yhden pitää olla hyvä seksipartneri, muut voi sitten olla palvelusväkenä.
- Anonyymi
Taitaa olla jo muisti mennyt, aina kun muija tulee huoneeseen
luulee että se on uusi ihminen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla jo muisti mennyt, aina kun muija tulee huoneeseen
luulee että se on uusi ihminen.Hahhah kun naurattaa juu h*lvetisti on heiloja vaikka yksi ja sama kulkee eestaas.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahhah kun naurattaa juu h*lvetisti on heiloja vaikka yksi ja sama kulkee eestaas.....
Aina vilahtaa uus heila kulisseissa ku piätä kääntää... hahaha
- Anonyymi
Olemme persoonia ihan jokainen, iästä ja tukan väristä huolimatta.
Pirre - Anonyymi
Ihminen ei ole sellainen laji, että se muuttuisi toisensa kaltaiseksi
ikääntyessään. Ei sellaista lajia tietääksemme ole olemassakaan. - Anonyymi
Netissähän niitä heiloja , onneeks on terveet kädet .-
- Anonyymi
Kai se on itsestään selvää, että ihmiset ovat erilaisia, eläkeläisetkin. Jos tuntee tarvetta korostaa erilaisuuttaan, voi melkein kysyä, mikä on vialla, mitä puuttuu ihmiseltä, joka on juuttunut johonkin aikaisempaan elämänvaiheeseen, siihen, missä oli vielä hakemassa itselleen arvostusta ja hyväksyntää.
Tässä elämänvaiheessa noiden asioiden haku tuntuu aika epätoivoiselta kun ymmärretään, että se on saatu mitä on ansaittu ja niillä mennään. Yleensä ollaan kai tyytyväisiä ja levollisia, eikä tehdä omista asioista kovin suurta numeroa.
Jos jotakin niin vertaisuus voisi olla se "haun" kohde. Sisaruus/veljeys kun ei tarvitse enää kilpailla "paikasta auringossa" ja Suuri Tuntematon tulee meitä lähelle, ellei oman niin läheisten lähdön kautta.- Anonyymi
Taas oli sitten kirjaus vanhentunut, eli demeter1, jos sillä nyt merkitystä on..))
Tunnetko, että olet kokenut keskenäidtä kilpailua perheesi, sukusi tai harrastuksiesi piirissä vielä tällä ikää?
Ihminen ei itseasiassa muutu. Perusminä säilyy. Emme me nöyrry muiden edessä vanhanakaan jos emme ole nöyrtyneet nuorina.
Nöyristely taas on eriasia.
- Anonyymi
Hyasintit pysyy tyhmänä ikänsä. Ei opi mitään.
- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Pidätkö itseäsi viisaampana kuin englantilaista näyttelijätär Katherine Patricia Routledgeä
Hän vain näytteli Hyasinttia erittäin älykkäästi ja taitavasti. Hyasinttityyppi pysyy tyhmänä ja inhottuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän vain näytteli Hyasinttia erittäin älykkäästi ja taitavasti. Hyasinttityyppi pysyy tyhmänä ja inhottuna.
Hyasintit on naurettavia itserakkaassa tärkeydessään.
- Anonyymi
...Ja Kekkonen ministeri vain lauloi Irwin aikoinaan. Niistä ajoista yhä vanhemmat ihmiset ovat elossa.
Omat vanhempani poistuivat näytämöltä, äiti 65v ja Isä 73 vuotiaana.
Juoppojahan meistä pojista tulikin kun Ylä-Savon herännäisalueella yritettiin kasvattaa lapsia kurissa ja herran nuhteessa.- Anonyymi
miten jotin jaksaa väitellä, ilmapiiri huono todella, elämä ei ole jatkuvaa kinastelua..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten jotin jaksaa väitellä, ilmapiiri huono todella, elämä ei ole jatkuvaa kinastelua..
Erilaisia on riidankylväjät!
- Anonyymi
Hyasintin nimenomainen tarkoitus on häiriköidä ja aiheuttaa riitaa
ylimielisyydellään ja törppöydellään. Sen sairas mieli nauttii siitä.- Anonyymi
Sinun mieli on sairas, kuka muu pitää nimenomaan korpista palstalla, kirjoituksillaan ja mollamisillaan.Mene lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607134- 1243761
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.263100- 212698
- 272363
- 181980
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3681909- 251900
- 321808
- 451792