Auttakaa mua!! apua KANIT

Anonyymi

Heii!

mulla on siis ongelma kun kaksi kania haluaisin ostaa. asun isäni kanssa mutta tämä ei vain suostu. olen puolivuotta halunnut ostaa ne kaksi kania, tiedän ei ole pitkä aika mutta kuitenkin!

meillä on kissa joka on ensi kesänä 5 vuotias (joten nyt siis 4) ja koira joka on 3 vuotias ensi syksynä 4.

olen nyt 12 ja minun elämäni ei ole ollut millään tavalla helppoa. vanhempani erosivat kun olin 5. minulla on parantumaton luutauti sairaus. joskus ne täytyy leikata. vastuskykyni on huono ja tuurini myös. vanhempani käyvät oikeusrumbaa jne.

toivoisin että saisin ostaa kaksi kania mutta isäni.. joten olisiko ideoita joilla saisin tuon suostumaan. isäni on siis huoltajani.

kaneista tiedän kaiken tarvittavan sairaudet, tarvikkeet, ruoka, käyttäytimen jne jne.
JOTEN APUJA!!!???

toivon että saisin joululahjana kortin jossa lukisi ”saat ostaa ne kaksi kania” tai jtn vastaavaa.

asumme semi maalla mutta kaupunki on lähellä ja on täällä muutakin, semi iso kylä.

APUAAA

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ostaisin siis kanien kaikki tarvikkeet ja ruoat, isäni auttaisi joskus ruokien ostossa mutta kaiken muun maksaisin.

      tuo saisi maksaa myös leikkaukset ja rokotukset mutta yritän maksaa ne takaisin.

      älkää ymmärtäkö asiaa väärin että olisin pikku lapsi joka saa kaiken, en todellakaan ole kakara. elämässäni on paljon muitakin vaikeuksia kuin nuo ylhäällä olevat!

    • Anonyymi

      nuo ylemmät kaksi olen minä laitan tähän vaikka ”nimimerkin” aina loppuun!

      unelmoija~

    • Anonyymi

      Kani ei ole edullinen eikä helppo lemmikki. Minulla on ollut kaneja kymmenen vuotta ja jokaiseen kaniin on kulunut yli tuhat euroa eläinlääkärikuluja. Jos tiedät kaneista kaiken tarpeellisen, tiedät tuonkin asian ja käsität, että 50-80 € rotukanin hinta on pikkusumma verrattuna siihen, mitä kanin ylläpitoon ja lääkärihoitoon kuluu rahaa. Tiedät, että terve ja nuorikin kani voi saada milloin hyvänsä suolilaman, jonka hoito on erittäin kiireellistä ja kallista. Eläin voi tarvita sairaalahoitoa viikonloppuisin, jolloin hinta on tupla. Yleensä hyvän eläinlääkärin käynniltä ei pääse kanin kanssa arkisin alle 100 € laskulla, vaikka kyseessä olisi vain terveystarkastus. Vuosittain tulee nykyisin myös RHD-ja myksomatoosirokotukset. Olet 12-vuotias eli et palkkatöissä, millä ajattelit maksaa nämä asiat seuraavan 10 vuoden ajan kahdelle kanille, vai vanhemmanko pitäisi maksaa kissan ja koiran ja sinun elatuksesi lisäksi? Jos vanhempasi ei halua tähän sitoutua, hyväksy asia ja nauti siitä, että olet niiden onnekkaiden joukossa, joilla on jokin lemmikki, peräti kaksi erilaista.

      • Anonyymi

        ensinnäkin.. mun vanhemmat on eronnut joten isä elättää mua. järkytyin tästä kommenitsta koska ymmärrän tämän kaiken ja kanien kalleuden jne. jos kanille sattuu jotain meillä on varaa maksaa tämä ja tulevaisuudessa maksan isälleni takaisin!

        meidän lemmikeillä ei ole ollut mitään tähän mennessä ja vaan kissa on leikattu. rokotukset niillä on mutta niihin ei mee ku ruoka ja madotukset.. oon erittäin väsyny siihen että uskotaan että lapset/nuoret ei osaa hoitaa lemmikkejä...

        EN VÄITÄ ETTEN OLIS TYYTYVÄINEN mut oon koko ikäni halunnu jotain muuta eläintä ku koiraa tai kissaa! jos ensi kesänä pääsen kesätöihin kun täytän 13 niin yritän päästä jotta saisin sitä rahaa!!!

        YMMÄRRÄN ETTÄ KAIKKEA EI VOI SAADA mutta en oke todellaakaan saanut jos yhtään tuota viestiä luit!

        ~unelmoija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ensinnäkin.. mun vanhemmat on eronnut joten isä elättää mua. järkytyin tästä kommenitsta koska ymmärrän tämän kaiken ja kanien kalleuden jne. jos kanille sattuu jotain meillä on varaa maksaa tämä ja tulevaisuudessa maksan isälleni takaisin!

        meidän lemmikeillä ei ole ollut mitään tähän mennessä ja vaan kissa on leikattu. rokotukset niillä on mutta niihin ei mee ku ruoka ja madotukset.. oon erittäin väsyny siihen että uskotaan että lapset/nuoret ei osaa hoitaa lemmikkejä...

        EN VÄITÄ ETTEN OLIS TYYTYVÄINEN mut oon koko ikäni halunnu jotain muuta eläintä ku koiraa tai kissaa! jos ensi kesänä pääsen kesätöihin kun täytän 13 niin yritän päästä jotta saisin sitä rahaa!!!

        YMMÄRRÄN ETTÄ KAIKKEA EI VOI SAADA mutta en oke todellaakaan saanut jos yhtään tuota viestiä luit!

        ~unelmoija

        ps koira ja kissa on myös mun isän.. koira on kiintynyt isään enemmän ja tulvaisuudessa kun muutan eläimet jäävät tänne kun koko ikänsä täällä asuneet!


    • Anonyymi

      Saahan sitä unelmoida :) Mutta olisikohan ajankohtaisempi suunnitelma, että vaikka etsisit lyhyitä kanin hoitohommia viikonloppureissujen jne ajaksi. Saisit viettää kanien kanssa aikaa, liian pitkäksi aikaa sitoutumatta ja samalla kasvattaa pesämunaa oman kanin hankintaan joskus. Siinä saisit myös osviittaa eri kanien luonteista niin voit sitten tulevaisuudessa valita mieleisesi kanin :)

      • Anonyymi

        hauska idea mutta öö..miten? kavereilla on kaneja mutta en tiedä miten voisin ns hoitaa niitä... voisin kysyä jos saisin joksikin viikonlopuksi juuri kaverin kanin tai jotakin.

        mutta ensin pitäisi saada isä suostumaan siihen!!
        oisko neuvoja siihen miten saisin isäni suostumaan? kauan kesti koirassa ei niinkään kissassa mutta koirassa kesti.. niin nyt niihin kaneihin!? jäisi viimeiseksi kotona tulevaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hauska idea mutta öö..miten? kavereilla on kaneja mutta en tiedä miten voisin ns hoitaa niitä... voisin kysyä jos saisin joksikin viikonlopuksi juuri kaverin kanin tai jotakin.

        mutta ensin pitäisi saada isä suostumaan siihen!!
        oisko neuvoja siihen miten saisin isäni suostumaan? kauan kesti koirassa ei niinkään kissassa mutta koirassa kesti.. niin nyt niihin kaneihin!? jäisi viimeiseksi kotona tulevaksi

        yritin ja en onnistunut.. kavereitten kanit ei voi kun se ofc stressaa jne...eikä ne varmaa muutenkaa haluu niitä mulle antaa hoitoon, mm.

        neuvoja siihen et saisin isän suostumaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yritin ja en onnistunut.. kavereitten kanit ei voi kun se ofc stressaa jne...eikä ne varmaa muutenkaa haluu niitä mulle antaa hoitoon, mm.

        neuvoja siihen et saisin isän suostumaan

        ~unelmoija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hauska idea mutta öö..miten? kavereilla on kaneja mutta en tiedä miten voisin ns hoitaa niitä... voisin kysyä jos saisin joksikin viikonlopuksi juuri kaverin kanin tai jotakin.

        mutta ensin pitäisi saada isä suostumaan siihen!!
        oisko neuvoja siihen miten saisin isäni suostumaan? kauan kesti koirassa ei niinkään kissassa mutta koirassa kesti.. niin nyt niihin kaneihin!? jäisi viimeiseksi kotona tulevaksi

        Jankuta sun isälle kanin hankintaa mullakin on vanhemmat eronnut mun äiti on mun huoltaja jankutin sille kania ja se suostu ja tässä sitä ollaan kolmen kanin omistajana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jankuta sun isälle kanin hankintaa mullakin on vanhemmat eronnut mun äiti on mun huoltaja jankutin sille kania ja se suostu ja tässä sitä ollaan kolmen kanin omistajana!

        en mä ihan jankuttaan haluis ruveta ku iskä ei tunnu siitä tykkäävän. haluun kuitenki vaan yrittää jotenki uskoo siihen pieneen valoon myrksyn keskellä...siihen että jouluna saisin sen tiedon että saisin ostaa ne... siihen pieneen ihmeeseen😞🤭💔❤️

        ~unelmoija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en mä ihan jankuttaan haluis ruveta ku iskä ei tunnu siitä tykkäävän. haluun kuitenki vaan yrittää jotenki uskoo siihen pieneen valoon myrksyn keskellä...siihen että jouluna saisin sen tiedon että saisin ostaa ne... siihen pieneen ihmeeseen😞🤭💔❤️

        ~unelmoija

        Usko unelmiisi se voi vielä toteutua!(olen se kolmen kanin omistaja lisään vaikka myös nimimerkin se on
        Kääpiöluppis)


    • Anonyymi

      mä löysin just pari päivää takaperin mun unelmien kanin.. siis aivan unelmien täyttymys! mut se tunne ku ei voi saada sitä kaunokaista!! oikeesti apua!

      ~unelmoija

      • Anonyymi

        Ymmärrän sua hyvin mutta mä en oo kuiteskaa ikinä saanu sitä kania minkä katoin ekana ja nyt oon sika onnellinen mun kanien (jotka on siskoksia) kanssa


    • Anonyymi

      mmm.. nyt se on sitten myyty.. sydän särky💔

      en tuu kuiteskaa pysty ostamaan niitä kaneja ennen ku asun omillani johon on viellä 6vuotta. itken joka päivä sitä tunnetta että on nii pitkä matka vielä siihen😫haluisin olla ilonen ja sillee mut vähän vaikee ku ahistaa

      ~unelmoija

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe