Miksi vanhempia ei laiteta vastuuseen omien lastensa väkivaltaisesta käyttäytymisestä.
Koko ajan huudetaan yhteiskuntaa apuun ja rahaa jaetaan aina vaan lisää.
En kyllä ihmettele, että tämä on lähtenyt täysin käsistä koska esim Somaleilla on lapsia 10 tai enemmän ja kaikki naiset ovat yksinhuoltajia, kysyn vain missä ne isät ovat?
Väkivaltaiset nuoret
2
102
Vastaukset
- Anonyymi
Olenko minä veljeni vartija pitää pitkälti paikkansa myös lasten ja vanhempien osalta.
Jokainen vastaa teoistaan oli hän sitten lapsi, tai aikuinen.
Taikasana on valvontavelvollisuus, tai sen laiminlyönti. Oikeuskäytännössä on katsottu, että alle 7 vuotiaan lapsen on oltava koko ajan vanhempiensa, tai jonkun muun valvonnan alaisena. Alle 12 vuotias lapsi vain jonkin erityisen syyn vuoksi. Jos tällaista syytä ei ole, niin lapsi vastaa teoistaan, vaikka häntä ei alle 15 vuotiaana voi rangaista.
Hyviä esimerkkejä on runsaasti. Yhtenä esimerkiksi tulipalo. Talo on palanut lasten tulitikkuleikin seurauksena. Syyllinen korvaa, vaikka vahingonkorvauslain perusteella korvaus määrää epäilemättä lapsen iän perusteella sovitellaan. - Anonyymi
Ei voida laittaa kun kasvatus kiellettiin lakipykälillä aikoinaan kun tuli tämä "vapaakasvatus" metodi päälle. Ei saa lasta rankaista kuin hyi,hyi sanalla niin mitä niistä tulee kun tietävät ettei mitään sanktioita saa vaikka tappaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384