Täys karanteeni auttaisi vastoin paniikkia

Anonyymi

Ihmiset eivät tiedä ja lähtevät asioiden hoitoon.
Mitä täyskaranteeni tekisi maalle?
Hyvää?

Miksi pitää olla suvaitsevainen?
Vielä jopa maiden väliset rajat auki

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitenkähän ne asiat pitäisi sitten hoitaa jos ei itse hoitamalla?
      Tulisitko sinä tuomaan minulle ruuat, lääkkeet ja tekisit työpaikallani työni pois minun puolesta viitenä päivänä viikossa?

      Täyskaranteenia oli monessa Euroopan maassa keväällä.
      Niistä on paljon uutisia netissä, lue sieltä mitä se niille maille teki. Ei se ainakaan koronavirusta kuoliaaksi saanut.

      • Anonyymi

        Välttämättömin voi jäädä - ruoka, taloushuolto, logistiikka, tehtaiden ylläpito....

        Oli ihan kivaa hiljainen yhteiskunta.


    • Anonyymi

      Koronavirus ehtii tarttumaan lähiympäristön ihmisiin jo ennen kuin sairastunut asetetaan karanteeniin. Alkuvaiheessa tartunnan saaneella ei ole edes oireita.

      Joissakin maissa vastaavaan pyritään ulkonaliikkumiskielloin, jolloin oireetonkaan ei pääsisi levittämään virusta ennen kuin alkaa tuntea oireita.

      • Anonyymi

        Ehkä jollakin tasolla kukaan osaa olla suojassa.
        Mustaan surmaan kuolivat kuninkaatkin ja muihin pandemioihin.

        Kuitenkin suuntaa antavia estotoimia pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä jollakin tasolla kukaan osaa olla suojassa.
        Mustaan surmaan kuolivat kuninkaatkin ja muihin pandemioihin.

        Kuitenkin suuntaa antavia estotoimia pitäisi olla.

        Tuskin Korona häviää nopeasti.

        ...niin paitsi se rokote, josta veikataan....

        Musta ruttokin kesti aivan lähelle modernia aikaa....
        ilmestyi ja hävisi ilmestyi ja hävisi
        vielä 1700 luvulla
        pitkä on vastustuskyky....

        mutta nyt se aktuaalinen vois suojata....


    • Anonyymi

      Pistetään Suomessa kaikki kaupungit kiinni.
      Yksikään ei saa poistua kotoaan ilman terveysviranomaisen antamaa erityislupaa.
      Ei mennä kouluun, ei päiväkotiin, ei töihin, ei kauppaan eikä lenkille.
      Pysytään kaikki sisällä kolme, mieluummin neljä viikkoa.

      Ilmoitetaan täyskaranteenista esim. 2 viikko aiemmin.
      Kerrotaan, että nyt jokainen voi tämän 2 viikon aikana hamstrata kotiinsa 3 viikon ruokatarvikkeet, vessapaperit jne.
      Ne joilla on lemmikkieläimiä saavat ulkoilla valvotuilla alueilla 1/2h aamulla ja 1/2h illalla. He eivät saa tavata ketään, eivät saa jutella kenenkään kanssa ja naamalla täytyy olla vähintään sairaalatasoinen maski.

      Ilmoitetaan tarkka päivä jolloin kerrostalojen ovet sulkeutuvat ja seuraavan kerran avautuvat.
      Kun ovet sitten avataan 3:n tai 4:n viikon kuluttua, jokaisen talon ovella on koronan pikatesti. Ulos pääsevät vain ne jotka antavat negatiivisen testituloksen.

      Maalaisten ja omakotitaloissa asuvien suhteen homma on hieman kinkkisempi.
      Kai ne ulkona saavat olla, kunhan eivät tapaa ketään.
      Dronekamerat valvomaan pientaloalueita ja jokainen joka ulkona liikkuu muualla kuin omalla pihallaan sädetetään hengiltä.

      Eiköhän se näillä konstein häviä tuo virus täältä. Tosin samalla katoaa sairaaloissa ja hoivakodeissa olevat ihmiset, mutta pieneneepä huoltovaste ja säästyy nekin rahat muihin tärkeämpiin menoihin.

    • Anonyymi

      Huonoja ohjeita. En usko hallitusta. Nähdään yökerhossa, t. oppositio

      • Anonyymi

        Ei nähdä! Yökerhoja ei ole enää ja yökahvilatkin lopetetaan. Jos haluat tavata kavereita yöllä, mene ABC:lle.


    • Anonyymi

      Olen kypsä näiden helppojen ratkaisujen tarjoajiin. Varsinaisia helppoheikkejä itse. Ihan oikeasti, haluaisitko vähän valottaa, millainen koulutustausta sinulla on? Oletko oikeasti pätevä pelastamaan tämän maan ja tämän planeetan? Epäilen.

      Jos sinua pelottaa, niin linnoittaudu kotiisi. Oletan, että se on sinulle mahdollista. Bunkkeroidu.

      Raha ei puussa kasva, jotkut tekevät sitä. Maan- ja maailmantalouden pyöriminen edellyttää sitä, että ihan kaikkia yrityksiä ei ajeta konkurssiin. Ihmisen perusominaisuus on sosiaalisuus. Emme ole mitään erakkokasveja tai -eläimiä, jotka eivät kohtaa lajitoveriaan kuin paritellessaan, jos silloinkaan. Itse asiassa epidemioiden leviäminen on pitkälti syynä erään maailmanlaajuisen tuhoeläimen levittäytymisestä joka paikkaan ja tämän tuhoeläimen aiheuttamista laajoista ympäristötuhoista. Tämä tuhoeläin on ihminen. Epidemioiden syy on siinä, että meitä on liikaa. Sille asialle on vaikeaa tehdä nopeasti mitään, ja sellaista epidemiaa ei ole tiedossa, joka tilanteen ratkaisisi. Edes kuolleisuuden tuplaantuminen ei ole "uhka" väestönkasvulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe