Työn tekeminen hoitovapaalla...

Marika

Onko kellään kokemusta työskentelystä toiselle firmalle ollessaan vakituisesta työpaikastaan hoitovapaalla? Minulle tarjottiin osastosihteerin tuurausta terveyskeskuksessa, kyseessä viikon-parin tuuraus. Olen hoitovapaalla yksityisestä kiinteistöhuoltofirmasta jossa työskentelen siivoojana.
Voinko ottaa sijaisuuksia vastaan? Mummu ja vaari tulisivat hoitamaan lapsia. Työnantajani on niin v-mäinen tyyppi,että en uskalla hänelle asiasta edes mainita. Työkkärissä ja työsuojelupiirissä ei osattu neuvoa.

8

2088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa tekemässä itsekkin

Hoito vapaalla saa mennä toisen työnantajan palvelukseen.Itsellä loppuu vanheimpain vapaa kesäkuussa ja anoin hoito vapaata vuodeksi eteen päin.Saat tehdä niin paljon sijaisuuksia,kuin vain on tarjolla.Työn iloa sinulle!

• Hellu

Minun muistini mukaan, jos on hoitovapaalla vakituisesta työstään, ei saa mennä vieraalle töihin vapaan aikana. Eli siis muuten saat tehdä mitä haluat. Jos taas on kotihoidontuella, voi töitä tehdä huoletta mihin haluaa.

• Viisikon äiti

Hoitovapaan maksaa KELA, että sieltä jos jostain osataan tuohon asiaan varmaan vastat.
        Itselläni viisi lasta ja nyt olen ensimmäistä kertaa hoitovapaalla. Et ei tee yhtään mieli töihin. Hieno juttu tänä päivänä. Rahaakin tulee ihan hyvin, kun meillä maksetaan KUNTALISÄ.

• Marika
        Viisikon äiti kirjoitti:

Hoitovapaan maksaa KELA, että sieltä jos jostain osataan tuohon asiaan varmaan vastat.
        Itselläni viisi lasta ja nyt olen ensimmäistä kertaa hoitovapaalla. Et ei tee yhtään mieli töihin. Hieno juttu tänä päivänä. Rahaakin tulee ihan hyvin, kun meillä maksetaan KUNTALISÄ.

Kela sanoo vain, että tee töitä niin paljon kun sielu sietää. Saat hoitorahan kuitenkin, jos lapsesi ei ole kunnallisessa päivähoidossa. Eivät ne siellä tiedä lainsäädännöstä, eikä niitä kiinnosta kenelle teet töitä. Tulot vaikuttavat vain hoitolisään.
        En minäkään ensimmäisestä lapsestani hoitovapaalla tehnyt töitä. Mutta nyt on pakko joko mennä kokonaan töihin, tai tehdä jotain keikkatyötä ja pitää lapset kotona mummun ja vaarin avustuksella. On sen verran isot maksut maksamatta ja pankki ei saataviaan enään odottele :-(

• Marika

Hellu... hoitovapaallahan saa juuri sitä kotihoidontukea. Työnteko vaikuttaa vain siihen mahdolliseen lisärahaan.
      Ehkä minäkin sitten uskaltaudun ottamaan sijaisuuden vastaan. Toiveena olisi, että joskus saan tuota osastosihteerin työtä pidemmäksikin aikaa, koska se on koulutustani vastaavaa.
      Jos jollakin on vielä kokemusta ja tietoa asiasta, niin olisin kiitollinen :-)

• heli

hoitovapaalla ei saa olla töissä. itse kävin iltakurssia ja sitä sai käydä koska en tarvinnut hoitajaa. Jos vieras hoitaja hoitaa, ei makseta tukia.

• äitsykkeliini
        heli kirjoitti:

hoitovapaalla ei saa olla töissä. itse kävin iltakurssia ja sitä sai käydä koska en tarvinnut hoitajaa. Jos vieras hoitaja hoitaa, ei makseta tukia.

Olin hoitovapaalla työssä , 2 viikkoa, sain kotihoidontukea silloin. Ei siinä mittään, mutta ooppa tarkkana veroprosentin kanssa, itse sain mukavat mätkyt, kun en älynnyt hoitaa vero-asiaa kuntoon. Hoitovapaan voi keskeyttää, kysy ohjeet KELAsta. Kysy osittaista hoitovapaata, pitääkö olla samassa firmassa työssä vai miten pitää toimia.

• hellu

Kyllä hoitovapaalla oleminen ja kotihoidontuella oleminen on eri asia. Hoitovapaalla ollaan vakituisesta työstä ja kotihoidontuella ovat ketkä vaan. Kaikki, joiden lapset eivät ole kunnallisessa hoidossa saavat kotihoidontukea. Nyt ovat menneet käsitteet sekaisin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1341
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      49
      753
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33