Keskusta puolueena siinä keskellä, voi lausua sitä oikeaa mielipidettä. Joku katsoo laidalla että kallellaan heille, taas toisella laidalla samoin, Taas toisinpäin toinenlaita katsoo että keskustasta ollaan suunnattuna toiseen laitaan, ja taas toisinpäin toiselta. Täälläkin näkee kun sanotaan ! voi kauhee, kun kesta punavihreitten kanssa hallituksessa, taas toinenlaita sanoo että keskustan kuuluu olla hallituksessa maan asioita hoitamassa, kun puolueet sitä varten, eikä oppositiossa luikkia. Tavoite tulee aina puolueilla pyrkiä hallituksiin, siinä sitten erottuu vaalien jälkeen kuka alkaa kantamaan maan hoidon vastuita.
Monet kirjoitukset ja sanomiset on mielipidevaikuttamista..Eli tuodaan esille asioita joilla pyritään herättämään keskustelua ja mielipiteitä puolesta ja vastaan. Se mitä asioita esille nostetaan ja mistä näkökulmasta aiheesta kirjoitetaan, on kokonaan kiinni kirjoittajan maailmankatsomuksesta.
Että, hyvä kun on keskusta, miten olisikaan ilman. Laidat ei pysy kiinni ilman keskustaa, talot ei pysy pystyssä ilman runkoa jne..
Kestalaisuus on oivallinen mielipide. vaikuttamista
18
<50
Vastaukset
Täälläkin ollaan samaa mielipidettä, tai eri mielipidettä. Se kuppikunta tulee näinkin kirjoitusten perusteella, vaikkei fyysisesti toisia tunneta. Jotkun ovat kovempia kuppikunnan harrastajia kuin toiset. Jos otan tähän esimerkin, kun tuossa ollut esillä, miten nuhdellaan kun kuppikunnasta luulee erkantuneen:
"Oh hoh! Et voine olla tosissasi? En halua enkä voikaan uskoa Sinua kaltaiseksi tuolle eräälle, joka joka päivä moneen kertaan näkee täällä monia muita minuna!
Niin kauan jo olemme tällä palstalla toisemme tunteneet, että vakavammin otettavana olen Sinua aina pitänyt, vaikken aina olisi ollut aivan samaa mieltäkään kanssasi.
Kai tuo on Sinulta vitsailua, mutta sopimatonta sikäli, että joku voi ottaa Sinut tosissaan ja silmissään joudut "samaan sarjaan" tuolle vain minusta ja minulle elävän kanssa."
-tämä jatkui, että nuhdeltu joutui antamaan näytteensä kenen porukoissa on.
Käytti sanaa: "pankkolängvitsi" jolla yritti mollata kirjoittajaa, joka ei linjoillaan -jota tämä nuhdeltavansa on viljellys, ja sillä osoitti osoitti että rivissä vielä ollaan kuuliaisena. Nämä suhteet täällä hupaisijakin.
Mielipide on yksilön subjektiivinen näkemys jostain asiasta. Varsinkin poliittisessa toiminnassa jonkin joukon mielipiteen selvittämiseksi tehdään tilastollisesti käsiteltäviä kyselyjä eli mielipidetiedusteluja eli gallupeja. Mielipiteen vapaus ja oikeus ilmaista mielipiteensä julkisesti kuuluvat perusoikeuksiin.
Tässä yksi monista mielipiteistä:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/puheenaiheet/mielipide
OMA MIELIPIDE
Mielestäni / minun mielestäni…
Minusta…
Olen sitä mieltä, että…
Minusta tuntuu, että…
TOISEN MIELIPIDE
Villen mielestä… / Hänen mielestään… / Heidän mielestään…
Villestä… / Hänestä… / Heistä…
Ville on… / Hän on… / He ovat sitä mieltä, että…
Villestä tuntuu… / Hänestä tuntuu… / Heistä tuntuu, että…
SAMAA VAI ERI MIELTÄ?
Oletko samaa mieltä?
– Kyllä, olen (täysin/osittain) samaa mieltä.
– Ei, olen (täysin/osittain) eri mieltä.
– En osaa sanoa.
– En oikein tiedä, mutta luulen, että...
Mitä ajattelet asiasta?
– Minusta sinä olet väärässä. / Minusta Ville on väärässä.
– Minusta sinä olet oikeassa. / Minusta he ovat oikeassa.
Mielipiteen ilmaisu puhekielessä
Puheessa monet pronominit ovat vähän erilaisia kuin kirjoitetussa kielessä. Siksi myös puhekielen mielipidefraasit eroavat hiukan kirjakielisistä:
Mun / Sun / Sen / mei(d)än / tei(d)än / niiden mielestä…
Musta / Susta / Siitä / Niistä…
Mä oon… / Sä oot… / Se on… / Me ollaan… / Te ootte… / Ne on sitä mieltä, että…
Musta tuntuu… / Susta tuntuu… / Niistä tuntuu, että…- Anonyymi
Kapi nuhteli Pystyä...hehe..Pysty on nyt kakat housuissa.
- Anonyymi
Pidättäisin ilmoittajan varmaan joku kepulainen tierumpu- tai likakaivopoliitikko
Poliisi sai ilmoituksen, jonka mukaan Pikku-Huopalahdessa sijaitsevassa katukaivossa oli tajuton tai liikkumaton henkilö. Kaivosta löytyi kuollut keski-ikäinen mies, jonka kuolemansyytä poliisi selvittää, tutkinnanjohtaja, rikostarkastaja Petri Rainiala Helsingin poliisilaitokselta tiedottaa. - Anonyymi
Oletko samaa mieltä vai erimieltä, vai tiedätkö edes mistä pitää olla mieltä?
Kiertotalous rakentuu yhdessä, sitten joskus, kun siihen päästään, nyt päinvastoin haaskataan kuin ei päätä sille olisi. Monet oppineet siihen, että käypänen kalu heitetään roskiin -jätekeskuksiin, joka siellä vaatii valtavasti työpanoksia että saadaan kalu hajotettua ja purettua uusiokäyttöön, mikä osa siihen käy.
Jos malli jossa kamalat päästöt HUH
https://www.google.com/search?channel=fs&client=ubuntu&q=halonen 481000
Kun joillain noinkin lomansa hoitaa passarit ympärillään, kierto rosvo presidenttien luokse. Ajatellen jos laajemmin noin tehtäisiin -turhia matkoja yksityissuihkarilla, kuten hänelläkin yksin siitä koitui 481 000 € lasku Sveitsiläiselle firmalle. He sosialistit antaa ymmärtää että he ei saastuta.
Pääkaupunkiseutu saastuttaa valtavasti rakennuaikaan, jonka saaste päästöt tasataan näin muun maan kanssa, jossa muualla ei ei noin haaskata rakennetun ympäristön käyttövaiheen energiankulutuksesta.
Esimerkiksi Rakennusteollisuuden tiekartan mukaan jopa 23 % Suomen päästöistä johtuu rakennetun ympäristön käyttövaiheen energiankulutuksesta. Resurssitehokkuus on yhtä lailla keskeinen tavoite, joka edistää vähähiilisyyttä. Kiertotalouden aikaansaaminen on tärkeää, jotta materiaalien ja tuotteiden elinkaari pitenee.
Fossiilisista polttoaineista luopuminen vaatii monelta osin yhteiskunnan sähköistymistä ja puhtaan sähköntuotannon aikaansaamista. Energiateollisuuden tiekartalla ydinvoima, tuuli ja aurinkoenergia tuovat merkittävän määrän hiilidioksidivapaata sähköä. Ainakin pitää alkaa lähitulevaisuudessa viiden uuden ydinvoimalan rakaentaminen, ellei sähkö vain yksinkertaisesti loppuu käyttäjiltä. Naapurimaat lopettaa söhkönmyynnin, koska he tarvitsee sähkönsä itse. Eikä mikään sähkö ole päästövapaata, esim pakolliset ydinvoimalat vie vähintään 15 vuotta rakennus aika. Tuulivoimala osat roudataan Kiinasta ym ym- Anonyymi
Antti jakoi rahat Afrikkaan
Eläkeläisille tiedoksi. Haikailemanne rahat ovat löytyneet, mutta ne postitettiin Afrikkaan. Olette jonossa, odottakaa rauhassa, vaihtamatta kannattamaanne puoluetta. Pimpeli pom, olette jonossa, odottakaa... - Anonyymi
Halonen päätti pistää haisemaan, hän teki helmikuun lopulla viiden päivän matkan Namibiaan. Pelkkä lento maksoi 481000€. Miksihän yleensä matka kyseiseen maahan? Onko Namibia taloudellisesti, tai poliittisesti meille niin ensiarvoisen tärkeä, että tuollaiset panostukset ovat järkeviä? Tarjan suhteet esim. USA:n ovat jäissä, mutta kyseessähän on hänen mielestään marginaalivaltio, josta ei kannata välittää.
Halosen kiinnostuksen kohteita ovat seta, jotkut Afrikan valtiot, lakkoilun edistäminen ja demarien mainonta. Tämä vaan tuntuu aikalailla meidän maksajien perstaskussa!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000387538.html
Jos olisi oikeusvaltio, Haloselta valtio perisi pois tuon rahan.
Sillä olisi monta suupalaa ostettu köyhille.- Anonyymi
Höpö höpö. Saukko lentelee ihan samalla tavalla. Ei joka paikkaan ja tarvittavaan aikaan reittilennoilla pääse. Ja miksi vatvoa kymmenen vuotta vanhaa asiaa??
- Anonyymi
Jeesus Tarja sossuille lenteli taivaille köyhien rahan.
- Anonyymi
kepujohtajat vaativat sosialismia maahamme
- Anonyymi
Päinvastoin, varmaan kommunistina tätä haluaisit.
- Anonyymi
Puolet keskustan palstalle kirjoitetuista teksteistä on aktiivien persukirjoittajien mielipidevaikuttamista lähinnä negaatioiden kautta.
Palsta on ihan järkyttävässä kunnossa tämän järjettömän loaheiton vuoksi.
Mitä tapahtuisi jos persut olisivat vallankahvassa (lue kaappaisivat vallan) Unkarin malliin. Voisimme samalla heittää hyvästit sananvapaudelle ja demokratialle.- Anonyymi
malli jossa kamalat päästöt HUH
https://www.google.com/search?channel=fs&client=ubuntu&q=halonen 481000
Kun joillain noinkin lomansa hoitaa passarit ympärillään, kierto rosvo presidenttien luokse. Ajatellen jos laajemmin noin tehtäisiin -turhia matkoja yksityissuihkarilla, kuten hänelläkin Halonen lomaili -yksin siitä koitui 481 000 € lasku Sveitsiläiselle firmalle. He sosialistit antaa ymmärtää että he ei saastuta.
Pääkaupunkiseutu saastuttaa valtavasti rakennuaikaan ja tietenkin muulloinkin, jonka saaste päästöt tasataan näin muun maan kanssa, jossa muualla ei ei noin haaskata rakennetun ympäristön käyttövaiheen energiankulutuksesta.
Esimerkiksi Rakennusteollisuuden tiekartan mukaan jopa 23 % Suomen päästöistä johtuu rakennetun ympäristön käyttövaiheen energiankulutuksesta. Resurssitehokkuus on yhtä lailla keskeinen tavoite, joka edistää vähähiilisyyttä. Kiertotalouden aikaansaaminen on tärkeää, jotta materiaalien ja tuotteiden elinkaari pitenee. - Anonyymi
Ei ole, persu huutaa lestaa työkseen, tuskin muita on. Sinä Pankkolängvitsi olet herkkä hipiäinen itket positoon keskustalaisia ilmoituksia itkien. Juuri nytkin illalla.
- Anonyymi
Nämä palstat ovat jo persulaisessa "Unkarin mallissa", poistoja tulee valikoiden sen mukaan mitä puoluetta kannattaa.
Nauttikaa tästä osittaisesta sananvapaudesta niin kauan kun sitä riittää.
- Anonyymi
Sosialistit tällä poistattaa kirjoituksia, ei persut. Sosialismi on rikos yhteiskuntaa kohtaan.
- Anonyymi
Ehei, et ymmärrä asiaa lainkaan.
Persut täällä öyhöttävät, kyllä tuon ymmärtää vaikka otsikot lukemalla.
Persujen sylttytehdas täällä suoltaa probakandaansa ja poistattelee muiden kirjoituksia.
- Anonyymi
Näin on näreet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804