Älä osta vanhaa äläkä muutakuin maalämmöllä varustettu

Anonyymi

Vain idiootti ostaa muutakuin lähes uutta ja lämmitys tulee olla maalämmöllä aina. Muyten maksat itsesi kipeäksi. Vanhoja ei saa myöskään myytyä helposti jos on joku suora sähkö lämmitys=kamalat kulut. Ole siis fiksu ja vältä vanhota asuntoja/taloja ja vääriä lämmitysjärjestelmiä.

7

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta. Vanhaa joudut remppaamaan ja aikaa menee valtavasti. Vaikea myös tulevaisuudessa myydä muutakuin juuri maalämpö asuntoja.

    • Anonyymi

      HÖPÖ HÖPÖ.

      Maalämpö sopii taloihin, missä eristys ei ole passiivi- tai lähes-nolla-energialuokkaa.

      Yhteen passiivitaloon olen maalämmön asentanut, koska omistan rakennuksen itse. Mitään muuta järkeä kuin suunnaton kokeilunhalu siinä ei ollut. Rakennus on suurehko ja täynnä uusinta tekniikkaa. Laitoin taajuusohjatun maalämpöpumpun puskurivaraajalla. Sitäkään ei voi taloudella perustella.

      Taloudelliset ratkaisut ovat osapuilleen tässä:

      Passiivi- ja nollaenergia = suora sähkölämmitys varalla ja aurinkokeräiment tai -paneelit.

      A-luokan talo: alle 250 m2 suora sähkö, yli 250 m2 ja runsas veden kulutus = maalämpöpumppu.

      Maalämpöpumppu on hyvä valinta huonosti eristettyyn tai suureen taloon, ei muuten.

      • Anonyymi

        Kerrankin tuli kommentti joka on täyttä totta. Hienoa että joskus näinkin päin.


    • Anonyymi

      Kiitos tiedosta. Tuikkasin justiin torpan tuleen. Nyt pitäis äkkiä löytää uus maalämmöllä varustettu kun talvikin tulossa

    • Anonyymi

      Vanhaan omakotitaloon voi aina lisätä sen maalämmön jälkikäteen, eli ei mitään järkeä välttää sen vuoksi jos hinta on aidosti kohdillaan ja kunto hyvä. Kerrostalot / rivitalot ovat sitten asia erikseen kun asia riippuu muistakin asukkaista, jotka ovat todennäköisesti persaukisia, eläkeläisiä (joita ei tulevaisuus kiinnosta) tai idiootteja.

    • Anonyymi

      Sähköauto on egologisin vaihtoehto, joten talossakin suora sähkölämmitys on paras, eikö niin vihreät?

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ymmärrä rakentamisesta mitään vaan yhden asian 'uskovainen'.
      Minulla on 80-luvulla rakennettu talo. Lämmitys suora sähkö pattereilla ILP takkauuni (3 pinomottia klapeja) sekä saunassa kiuas puilla. Kokonaissähkön kulutus 6 400 kWh vuodessa. Jos hankkisi maalämmön (20 000 €) niin sen takaisinmaksuaika olisi ainakin talon ikä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe