Minun kissa painaa 6 kg. Eli laihduttaa saisi.
Kissa käy ulkona mutta ei yleensä käy kuin kiertämässä talon tai jossain metikössä rämpimässä.Ruoka ajat olen laatinut mutta sitten kun kissa haluaisi sitä ruokaa enkä anna jos se vasta söi se alkaa ihan mahdottomaksi juoksee ympäriinsä jne.. saattaa käydä raapimassa VAIN yhdessä huoneessa tapetteja.
Onko mitään niksejä/keinoja joilla sais meidän omaa pikku ''karvista'' hieman laihdutettua? :)
Kissan laihdutus..
5
416
Vastaukset
- orava
Onko kyseessä tyttö vai poika? 6kg ei ole paljon. Näyttääkö kissa lihavalta? Pitkät karvat saavat näyttämään isommalta kuin on. Minun mielestä ei mitään syytä, jos liikkuu. poikakissa jos on niin ihan sopiva. jos alkaa lähennellä 10kg niin sitten voisi tulla kyseeseen dieettiruokaa.
pari kolme kertaa päivässä kunnon ruoka ja herkut pois. kunnon ruokaa ei pidä vähentää. leikität vaikka enemmän jos kisun pömppis haittaa. minun mielestä se on söpöä :) mutta jos todella lihoo niin isoksi että terveydelle on haittaa niin dieettiruokaa eläinkaupasta. - fennojunkkari
Kannattaisiko pyörähtää eläinlääkärillä sen verran, että arvioivat kissasi lihavuuden?
Isosiskoni kissa näytti todella pieneltä ja luulimme sen olevan vähän liiankin pieni, mutta eläinlääkri, jolla leikkautimme sen, sanoi sen olevan ihan hirveä läski. Sille oli kerääntynyt mahaan hirveästi rasvaa.
Minun kissani, jotka painavat paljon siskoni kissaa enemmän, sen sijaan ovat saman eläinlääkärin mukaan ihan sopusuhtaisia.
Paino voi siis johtua kissan rotevasta rakenteesta, ei välttämättä rasvasta. - allu
Omat kissani painavat 7-10 kg ovat kaikki kolleja.
Jos kissasi on jonkun tietyn rotunen ja kylki-
luiden pitäisi tuntua niin......
Omasta mielestäni ei ole lihavia kissoja vaan
paksukarvaisia/paksunahkaisia.
Kissan laihdutus jos on tarpeen ei ole kovinkaan
yksinkertainen homma. Kissahan syö sitä mihin on
tottunut/mitä haluaa ja yksikään omistaja ei kestä
päivää kauempaa syömättömyyttä vaikka kissa kestäisikin. Tosiaan tarkista ensi onko kattisi
lihava, roteva, paksukarvainen tai paksunahkainen.- Yrjöprinssessa.
Kissani on kolli. 14-vuotta. eli vanhuuttakin on.
Mutta siltikin pirteässä kunnossa. :)
Kissan maha roikkuu mutta ei paljon.
Ennen antoin kissalleni ruokaa silloin kun se vain pyysi mutta nyt olen alkanut antamaan vain 3-4 kertaa päivässä.
- Nälkä ei kiva
Nälkäisenä ei ole kenelläkään meistä kivaa. Tuskin eläimilläkään.
Ehdotan, että käväiset eläinkaupasta ostamassa sellaista kuivaruokaa, jota kissa saa syödä, mutta on jotenkin vähäkalorisempaa. Eikä tuo 6 kg mielestäni ole mikään lihavan kissan paino.
Meidän kissa painaa saman verran eikä tulisi mieleenkään rajoitta syömisiä.
Eli ruokaa vain kuppiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321