Ei pakkia???

Anonyymi

Kuvittele, että elät tänään HIV / aidsilla, eikä sinulle kerrotaan, että sinulla on pääsy hengenpelastavaan hoitoon - se olisi eettistä, eikö? Valitettavasti monille tyypin 2 diabetesta sairastaville ihmisille kerrotaan, että he elävät tällaisella elinkautella ilman ehdonalaista - etenevä ja heikentävä sairaus, joka vain pahenee ajan myötä. Tuo ei ole totta. Tyypin 2 diabetes voidaan kääntää, ja se on nyt osoitettu useissa tutkimuksissa ja siitä on kirjoitettu monissa lääketieteellisissä lehdissä .
Olen päättänyt ilmoittaa miljoonille T2D: stä kärsiville ihmisille, että heidän sairautensa voidaan muuttaa . He voivat päästä pois yksisuuntaisesta kadusta, joka on nykyinen käsitys T2D: stä, ja luoda uuden kadun - vastakkaiseen suuntaan.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomenta

      Toukokuun alussa diagnosoitu diabetes. Kuukautta ennen diagnoosia arvelin tämän tulevan tapahtuvaksi. Aloitin tuolloin elämäntapamuutoksen, jossa karsin turhat hiilarit pois ja lisäsin fyysistä aktiivisuutta. Vointi parani jo tuona aikana. Työterveydessä verikokeiden perusteella diagnoosi oli määräaikainen ja epävarma. Tämä siksi että kohonneille sokereille oli käypä syy muualla kuin diabeteksessä. Keskusteltiin että tuo sokereita nostattava elämäntapajakso oli väliaikainen ja olen palannut ruotuun ja n. 3 kuukauden päästä tarkastellaan veriarvot uudelleen ja todetaan olenko sairas vai terve ja jos olenkin sairas, olenko voinut korjata sairauteni siihen tilaan että voin elää lääkkeetöntä elämää.

      Pyhiä ennen tämä joutui kyllä pyytämään virka-apua terveyskeskuksesta jonne mentäessä tilanne muuttui. Lääkäri kirjoitti diagnoosin pysyväksi ja ehdottoman varmaksi. Lääkkeitä määrätessä hän sanoi että näitä on napsittava ja piikitettävä lopun ikää. Flegmaattisesti katsoi lihavaa poikaa ja sanoi että elämäntapamuutokset ovat kaltaisellesi toiveunta ja käski syödä samaan malliin kuin ennenkin, mutta muistaa että ottaa lääkkeet. Samalla pelotteli jalkojen amputaatiolla ja sokeudella, josta on nyt sitten seurausta ettei rasitusvammaista jalkaakaan uskalla mennä näyttämään koska on diagnosoitu diabetes ja kaikki vaivat voidaan kuitata sillä.

      No kuitenkin. Näiden lääkkeiden ja noihin määrätyn annoksen piti tuoda verensokerit hallitusti 2-3 viikossa normaalille tasolle. Tosiasiallinen laskeuma oli että 2-3 päivää ja sokerini oli 4-6. Lääkäri ei huomioinut sitä, etten ole sairas vaan nostanut sokereitani suurella määrällä hiilihydraatteja n. 12kk ajan ja sitä hiilarip*sk** oli elimistössä. Vhh ja lääkkeet romahdutti sokerit alas, piikittämistä kuitenkin määrättiin lisää, samoten metukkaa 1g aamuksi illan lisäksi. En ymmärtänyt, enkä ymmärrä vieläkään. Viikkoa myöhemmin lääkäri käski jättämään insuliinin pois ja määräsi forxcigan ja sanoi että tällä painon pudotuskin tehoaa. Tämän aloittamisen jälkeen paino lakkasi putoamasta ja joka toinen päivä olin sänkypotilaana, matalista sokereista ja nestehukasta johtuen. Jätin lääkkeen pois ja nuo haittavaikutukset ovat historiaa. On taas energiaa liikkua ja sokerit hyvässä tilassa.

      Ja mikä se minun ongelma oikeasti on? Keskivartalolihavuus, rasvaa maksan ja haiman ympärillä. Haima tuottaa insuliinia normaalisti, mutta rasvan aiheuttama sokerituotanto maksassa heikentää insuliinin tehoa. Tätä hoidetaan silloin laihduttamalla, lisäten liikuntaa ja valitsemalla ravinto vähemmillä, sekä ns. paremmilla hiilihydraateilla.

      Lähtöpaino oli 145kg toukokuun alussa. Nyt se on 115kg. Pitkä sokeri oli 117, nyt se on 31, väliaikana mainittakoon että 2kk alusta tuo pitkä oli 42. Paastot luokkaa 5,1-6,5, kun alussa ne oli 17. Maksa-arvo s-alat alussa 45 ja nyt 24. Kokonaiskolesteroli oli 4,9 ja nyt 4,1, trigly oli 1,77 ja nyt 1,3. HDL ja LDL ei ole ihan normeissa, mutta nekin ovat parantuneet, vaikka sitä punaista lihaa ja ihraa olen paljonkin syönyt.

      Hyvää tässä on se, että olen saanut syödä hyvää ruokaa. Vatsa on ollut tyytyväinen, eikä nälässä tarvitse kärvistellä. Olen kahden viikon välein pitänyt herkkupäivän jossa olen nauttinut leivoksia, jäätelöä, suklaata, kermaperunoita makaronilaatikkoa ja todennut ettei elimistöni koe niitä ongelmaksi. Sokeriarvot käyttäytyy esimerkillisesti. Joka päivä en kyllä tätä enää uskalla.

      Ja sanotaan nyt näin että kun saan painon tuonne 80-90 hujakoille, otan hiilareita taas "normaalimmin" lautaselle. Mutta sen mukaan kuin on lenkki- ja salisuunnitelmassa kulutus niille.

      Lopuksi sanon että koen VHH paremmaksi vaihtoehdoksi omalle kohdalle. Olen liian nuori popsimaan jokapäiväisiä lääkkeitä.

      • Jeps, laihduttaminen auttaa Kakkoseen ja tuollainen 5% laihtuminen auttaa jo paljon saati 30%. Ihan sama millä laihduttaa. Lisäksi karppaus ruuan voi koostaa Terveellisestikin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jeps, laihduttaminen auttaa Kakkoseen ja tuollainen 5% laihtuminen auttaa jo paljon saati 30%. Ihan sama millä laihduttaa. Lisäksi karppaus ruuan voi koostaa Terveellisestikin.

        Kyllä, laihduttaa voi monin tavoin ja jokainen valitkoon itselle parhaan tavan. VHH:n helppoudesta huolimatta oli kaihoisa tunne vehnäisiin, mutta olotilan parannuttua pystyn elämään ilman niitä jokapäiväisessä elämässä. Ja vaikka ihraa ja punaista lihaa olenkin syönyt, niin ruokavaliossa on paljon terveellistä ja esim. kasvisten lisääminen ja lihan vähentäminen on tulevaisuuden juttu. Mutta kyllä sinne lautaselle tulee peruna ja makaronikin joskus mahtumaan. Hoidetaan tämä painoasia nyt ensin pois jaloista pyörimästä. "Being fat is hard, losing fat is hard. Pick Your hard."

        Omakohtaisesti ajattelen parantumisesta ja peruuttamisesta, sillä mitään oireita, eikä liitännäissairauksia ole, eikä myöskään tule.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, laihduttaa voi monin tavoin ja jokainen valitkoon itselle parhaan tavan. VHH:n helppoudesta huolimatta oli kaihoisa tunne vehnäisiin, mutta olotilan parannuttua pystyn elämään ilman niitä jokapäiväisessä elämässä. Ja vaikka ihraa ja punaista lihaa olenkin syönyt, niin ruokavaliossa on paljon terveellistä ja esim. kasvisten lisääminen ja lihan vähentäminen on tulevaisuuden juttu. Mutta kyllä sinne lautaselle tulee peruna ja makaronikin joskus mahtumaan. Hoidetaan tämä painoasia nyt ensin pois jaloista pyörimästä. "Being fat is hard, losing fat is hard. Pick Your hard."

        Omakohtaisesti ajattelen parantumisesta ja peruuttamisesta, sillä mitään oireita, eikä liitännäissairauksia ole, eikä myöskään tule.

        No niistä vehnäsistä kannattaa luopua kokonaan. Minua ne ynnä makeiset eivät kiinnosta. Ei kiinnosta rasvainen liha eikä makkarakaan enää. Ylipäätänsä syön elääkseni enkä elä syödäkseni enää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        No niistä vehnäsistä kannattaa luopua kokonaan. Minua ne ynnä makeiset eivät kiinnosta. Ei kiinnosta rasvainen liha eikä makkarakaan enää. Ylipäätänsä syön elääkseni enkä elä syödäkseni enää.

        Tottahan on ettei vehnä auvoiseksi tee, mutta herkkupäiville pidän niitä kyllä.

        Liha ja lähes hiilariton makkara on omaan makuun hyvää. Toisaalta en niitäkään nyt enää poskettomasti syö, vaan kana ja kala on lisänneet roolia kasvisten kanssa. Vankkumattomana heteromiehenä pidän ruoasta joka pitää pureskella kunnolla. Olen myös huomannut että 150g pihvi ja tomaatti, sekä kurkkua kaverina pitää kylläisenä ja voimaannuttavana pitkän aikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan on ettei vehnä auvoiseksi tee, mutta herkkupäiville pidän niitä kyllä.

        Liha ja lähes hiilariton makkara on omaan makuun hyvää. Toisaalta en niitäkään nyt enää poskettomasti syö, vaan kana ja kala on lisänneet roolia kasvisten kanssa. Vankkumattomana heteromiehenä pidän ruoasta joka pitää pureskella kunnolla. Olen myös huomannut että 150g pihvi ja tomaatti, sekä kurkkua kaverina pitää kylläisenä ja voimaannuttavana pitkän aikaa.

        Itse olen kovin tyytyväinen siitä että makkara on huonontunut kovasti. Ostan ehkä kerran kuussa Kivikylän ryynimakkaraa. Liha-autosta täytyy kyllä ostaa jotain makkaraa kunhan se poikkeaa paikkakunnalla.

        Ei ole tullut tehtyä pihviä pitkään aikaan eikä duunikämpällä ole lihanuijaa niin lehtipihvin tekeminen on hankalaa. Syön kyllä salaattia miltei kaikkien muiden ruokien kanssa paitsi keittojen. Viikonloppuna voisi tehdä borch-keittoa. Lihaksi siskonmakkaraa niin loppupaketista saa tehtyä pastakastikkeen.


    • Anonyymi

      Karppaamisen ja vähähiilihydraattisen ruokavalion suosittelminen tyypin 1 diabeetikoille on täysin vastuutonta ja hengenvaarallista. Tyypin 1 diabeetikoille suurin vaara on siinä, että verensokeri putoaa liian alas ei niinkään se, että verensokeri nousee ylös hiilihydraattia syödessä. Tyypin 1 diabeetikoilla liian alas putoava verensokeri on erittäin suuri vaara ja. Verensokerin putoamisesta liian alas voi seurata tajuttomuus ja jopa kuolema hyvin nopeasti. Toki verensokerin jatkuva korkealla olo hon huono asia sekin, koska se voi aiheuttaa lisäsairauksia, mutta verensokerin putoaminen liian alas on paljon vaarallisempaa ja se jvoi aiheuttaa jopa kuoleman hyvinkin nopeasti. Karppaamisen tai vähähiilihydraattisen ruokavalion suositteleminen tyypin 1 diabeetikoille on siis erittäin vastuutonta. Tyypin 1 diabeetikoiden lisäksi karppaaminen ja vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa olla vaarallista myös niille typin 2 diabetikoille, jotka ovat insuliinihoidossa.

      Lisäksi pitää nyt muistaa, että tyypin 2 diabeteksessa suurin ongelma liittyy insuliiniresistenssiin. Pelkkä hiilihydraattien karsiminen, karppaaminen tai hysteerinen hiilihydraattien välttely ei siis itsessään ole ratkasu vaan tarvitaan laajempaa elämäntapamuutosta, johon kuuluu mukaan liikunnan lisääminen, painon pudottaminen sekä terveellisesti syöminen ja turhien hiilihydraattien vähentäminen.

      Kaikkien pitäisi kuitenkin muistaa, että aivot tarvitsevat hiilihydraatteja energian saantiin. Aivot ei pysty käyttämään proteiinia jne energianlähteenä ja aivot pystyvät siis käyttämään energianlähteenä vin hiilihydraatteja ja niistä saatavaa glukoosia. Aivot kuluttavat jo yksinään noin 120 grammaa glukoosia vuorokaudessa. Aivoille pitä taata riittävä energian saanti, joten täysi hiilihydraateista luopuminen eiole järkevää vaan on parempi syödä monipuolisesti ja terveellisesti.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe