kompurassa häikkää

masa

mulla on 2 pyttynen mäntäkompura ja aika uus.nyt rupesin käynnistämmään mut se vaan polttaa sulaketta seinästä.mikä vois olla vikana?

9

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kone? tarkista johto ja pistoke ettei ole vahingoittunut jostain ja koneile pyöriikö kompura käsin(jos voi) mikä se aika uus on? onko takuuta vielä jäljellä? Onko milloin viimeksi toiminut? Onko sulakkeet riittävän isot,katso tyyppikilvestä riittääkö amppeerit.

      • masa

        ja 16 amppeerin takana ,pitäs riittää, ja takuu nimenomaan ei kata sähkövikoja. johotukset ois kunnossa, et en tiiä mikä ois vikana.en oo ite oikkein perehtyny noi hin sähkövärkkeihin ...


      • Juuso
        masa kirjoitti:

        ja 16 amppeerin takana ,pitäs riittää, ja takuu nimenomaan ei kata sähkövikoja. johotukset ois kunnossa, et en tiiä mikä ois vikana.en oo ite oikkein perehtyny noi hin sähkövärkkeihin ...

        Tarkista, ettei paine ole jäänyt sylinteriin.

        Mikäli kompressori on sammutettu esim. vetämällä pistotulppa rasiasta irti, niin kone ei jaksa käynnistyä paine päällä.

        Tyhjennä säiliöstä kaikki ilma pois, ja kokeile sitten käynnistää.


      • masa kirjoitti:

        ja 16 amppeerin takana ,pitäs riittää, ja takuu nimenomaan ei kata sähkövikoja. johotukset ois kunnossa, et en tiiä mikä ois vikana.en oo ite oikkein perehtyny noi hin sähkövärkkeihin ...

        sinulla ollessa kunnossa milloin viimeksi?
        Jos et itse ymmärrä sähköjen päälle käytä sitä jossain missä mittaavat sen onko oikosessa, siltä vähän tuntuu.Onko se pistoke moninapainen?
        Voimavirtakoneessa on 5 tappia pistokkeessa.
        Kyllä takuun pitäisi kattaa kaikki viat, vaikka on niitä HALPAKONEITA ,joista kannattaa pysyä erossa.Yksi mahdollinen vian paikka on painekatkaisin.


      • masa
        kawasaki250 kirjoitti:

        sinulla ollessa kunnossa milloin viimeksi?
        Jos et itse ymmärrä sähköjen päälle käytä sitä jossain missä mittaavat sen onko oikosessa, siltä vähän tuntuu.Onko se pistoke moninapainen?
        Voimavirtakoneessa on 5 tappia pistokkeessa.
        Kyllä takuun pitäisi kattaa kaikki viat, vaikka on niitä HALPAKONEITA ,joista kannattaa pysyä erossa.Yksi mahdollinen vian paikka on painekatkaisin.

        joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt


      • arii
        masa kirjoitti:

        joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt

        jos siinä on takuu voimmassa niin kiikuta se liikkeeseen......


      • Juuso
        masa kirjoitti:

        joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt

        Niin..kokeilitko tuota, jota ehdotin?
        Olisi helpompi pyrkiä paikallistamaan ongelmaa, jos tulisi jonkinlaista palautetta, kuinka homma etenee?
        Jos olet käyttänyt laitetta viimeksi talvella, niin laitteessahan voi olla vaikka vettä, ja se on jäässä. Sellaista ei ole helppo arvata...?

        Sitä painekytkintä ei kannata purkaa, eikä koskea säätöihin!

        Mikäli koneessa on takuuta jäljellä, niin vie laite ostopaikkaan takaisin. Omat "korjauset" päättävät takuun, ellei myyjän kanssa ole toisin sovittu.
        Jos esim. painekytkin osoittautuu rikkinäiseksi, niin se on mekaaaninen laite yhtälailla kuin sähköinenkin. Takuun täytyy korvata se.
        Takuuaikana velvollisuutesi ei ole selvittää edes vikaa, vaan oikeutesi on saada laite toimivana. Tietysti voitte sopia kauppiaasi kanssa, kuinka tämä järjestetään.

        Huomaa myös, että joskus näkee sellasia takuuehtoja kirjoitetun, jotka eivät ole voimassa.
        Takuu on lisäetu ostajalle, joten se ei voi olla huonompi, kuin "lain vaatima" minimitakuu.

        Tiedustelen asiaa toistamiseen, oletko kokeillut käynnistää laitetta säiliö tyhjänä? Jos painekytkin jättää (tai päästää) paineen sylinteriin, niin valovirtakone ei jaksa käynnistyä.


      • masa
        Juuso kirjoitti:

        Niin..kokeilitko tuota, jota ehdotin?
        Olisi helpompi pyrkiä paikallistamaan ongelmaa, jos tulisi jonkinlaista palautetta, kuinka homma etenee?
        Jos olet käyttänyt laitetta viimeksi talvella, niin laitteessahan voi olla vaikka vettä, ja se on jäässä. Sellaista ei ole helppo arvata...?

        Sitä painekytkintä ei kannata purkaa, eikä koskea säätöihin!

        Mikäli koneessa on takuuta jäljellä, niin vie laite ostopaikkaan takaisin. Omat "korjauset" päättävät takuun, ellei myyjän kanssa ole toisin sovittu.
        Jos esim. painekytkin osoittautuu rikkinäiseksi, niin se on mekaaaninen laite yhtälailla kuin sähköinenkin. Takuun täytyy korvata se.
        Takuuaikana velvollisuutesi ei ole selvittää edes vikaa, vaan oikeutesi on saada laite toimivana. Tietysti voitte sopia kauppiaasi kanssa, kuinka tämä järjestetään.

        Huomaa myös, että joskus näkee sellasia takuuehtoja kirjoitetun, jotka eivät ole voimassa.
        Takuu on lisäetu ostajalle, joten se ei voi olla huonompi, kuin "lain vaatima" minimitakuu.

        Tiedustelen asiaa toistamiseen, oletko kokeillut käynnistää laitetta säiliö tyhjänä? Jos painekytkin jättää (tai päästää) paineen sylinteriin, niin valovirtakone ei jaksa käynnistyä.

        kokeiltu.. mut se ei kerkiä pyörähtämmään yhtään ku se polttaa sulakkeen heti..


      • TJL
        masa kirjoitti:

        joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt

        Kyllä se on silloin halpakone jos se valovirralla toimii.Hommaa polkupyörän pumppu niin ei tarvitse ihmetellä painekatkaisijoita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe