mulla on 2 pyttynen mäntäkompura ja aika uus.nyt rupesin käynnistämmään mut se vaan polttaa sulaketta seinästä.mikä vois olla vikana?
kompurassa häikkää
9
1041
Vastaukset
kone? tarkista johto ja pistoke ettei ole vahingoittunut jostain ja koneile pyöriikö kompura käsin(jos voi) mikä se aika uus on? onko takuuta vielä jäljellä? Onko milloin viimeksi toiminut? Onko sulakkeet riittävän isot,katso tyyppikilvestä riittääkö amppeerit.
- masa
ja 16 amppeerin takana ,pitäs riittää, ja takuu nimenomaan ei kata sähkövikoja. johotukset ois kunnossa, et en tiiä mikä ois vikana.en oo ite oikkein perehtyny noi hin sähkövärkkeihin ...
- Juuso
masa kirjoitti:
ja 16 amppeerin takana ,pitäs riittää, ja takuu nimenomaan ei kata sähkövikoja. johotukset ois kunnossa, et en tiiä mikä ois vikana.en oo ite oikkein perehtyny noi hin sähkövärkkeihin ...
Tarkista, ettei paine ole jäänyt sylinteriin.
Mikäli kompressori on sammutettu esim. vetämällä pistotulppa rasiasta irti, niin kone ei jaksa käynnistyä paine päällä.
Tyhjennä säiliöstä kaikki ilma pois, ja kokeile sitten käynnistää. masa kirjoitti:
ja 16 amppeerin takana ,pitäs riittää, ja takuu nimenomaan ei kata sähkövikoja. johotukset ois kunnossa, et en tiiä mikä ois vikana.en oo ite oikkein perehtyny noi hin sähkövärkkeihin ...
sinulla ollessa kunnossa milloin viimeksi?
Jos et itse ymmärrä sähköjen päälle käytä sitä jossain missä mittaavat sen onko oikosessa, siltä vähän tuntuu.Onko se pistoke moninapainen?
Voimavirtakoneessa on 5 tappia pistokkeessa.
Kyllä takuun pitäisi kattaa kaikki viat, vaikka on niitä HALPAKONEITA ,joista kannattaa pysyä erossa.Yksi mahdollinen vian paikka on painekatkaisin.- masa
kawasaki250 kirjoitti:
sinulla ollessa kunnossa milloin viimeksi?
Jos et itse ymmärrä sähköjen päälle käytä sitä jossain missä mittaavat sen onko oikosessa, siltä vähän tuntuu.Onko se pistoke moninapainen?
Voimavirtakoneessa on 5 tappia pistokkeessa.
Kyllä takuun pitäisi kattaa kaikki viat, vaikka on niitä HALPAKONEITA ,joista kannattaa pysyä erossa.Yksi mahdollinen vian paikka on painekatkaisin.joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt
- arii
masa kirjoitti:
joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt
jos siinä on takuu voimmassa niin kiikuta se liikkeeseen......
- Juuso
masa kirjoitti:
joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt
Niin..kokeilitko tuota, jota ehdotin?
Olisi helpompi pyrkiä paikallistamaan ongelmaa, jos tulisi jonkinlaista palautetta, kuinka homma etenee?
Jos olet käyttänyt laitetta viimeksi talvella, niin laitteessahan voi olla vaikka vettä, ja se on jäässä. Sellaista ei ole helppo arvata...?
Sitä painekytkintä ei kannata purkaa, eikä koskea säätöihin!
Mikäli koneessa on takuuta jäljellä, niin vie laite ostopaikkaan takaisin. Omat "korjauset" päättävät takuun, ellei myyjän kanssa ole toisin sovittu.
Jos esim. painekytkin osoittautuu rikkinäiseksi, niin se on mekaaaninen laite yhtälailla kuin sähköinenkin. Takuun täytyy korvata se.
Takuuaikana velvollisuutesi ei ole selvittää edes vikaa, vaan oikeutesi on saada laite toimivana. Tietysti voitte sopia kauppiaasi kanssa, kuinka tämä järjestetään.
Huomaa myös, että joskus näkee sellasia takuuehtoja kirjoitetun, jotka eivät ole voimassa.
Takuu on lisäetu ostajalle, joten se ei voi olla huonompi, kuin "lain vaatima" minimitakuu.
Tiedustelen asiaa toistamiseen, oletko kokeillut käynnistää laitetta säiliö tyhjänä? Jos painekytkin jättää (tai päästää) paineen sylinteriin, niin valovirtakone ei jaksa käynnistyä. - masa
Juuso kirjoitti:
Niin..kokeilitko tuota, jota ehdotin?
Olisi helpompi pyrkiä paikallistamaan ongelmaa, jos tulisi jonkinlaista palautetta, kuinka homma etenee?
Jos olet käyttänyt laitetta viimeksi talvella, niin laitteessahan voi olla vaikka vettä, ja se on jäässä. Sellaista ei ole helppo arvata...?
Sitä painekytkintä ei kannata purkaa, eikä koskea säätöihin!
Mikäli koneessa on takuuta jäljellä, niin vie laite ostopaikkaan takaisin. Omat "korjauset" päättävät takuun, ellei myyjän kanssa ole toisin sovittu.
Jos esim. painekytkin osoittautuu rikkinäiseksi, niin se on mekaaaninen laite yhtälailla kuin sähköinenkin. Takuun täytyy korvata se.
Takuuaikana velvollisuutesi ei ole selvittää edes vikaa, vaan oikeutesi on saada laite toimivana. Tietysti voitte sopia kauppiaasi kanssa, kuinka tämä järjestetään.
Huomaa myös, että joskus näkee sellasia takuuehtoja kirjoitetun, jotka eivät ole voimassa.
Takuu on lisäetu ostajalle, joten se ei voi olla huonompi, kuin "lain vaatima" minimitakuu.
Tiedustelen asiaa toistamiseen, oletko kokeillut käynnistää laitetta säiliö tyhjänä? Jos painekytkin jättää (tai päästää) paineen sylinteriin, niin valovirtakone ei jaksa käynnistyä.kokeiltu.. mut se ei kerkiä pyörähtämmään yhtään ku se polttaa sulakkeen heti..
- TJL
masa kirjoitti:
joskus talvellahan sitä tuli käytettyä,en muista tarkalleen.valovirralla tää toimii.ohjekirjassa on mainittu erikseen mitä takuu kattaa ja mitä ei.ja ei tää oo mikään halpakone.vilkasin sitä painekatkasinta, ei siinä näyttäny olevan mitään ihmeellistä,vaik en kyllä kehannu ruveta purkamaan sen enempää ku se näytti nii monimutkaselt
Kyllä se on silloin halpakone jos se valovirralla toimii.Hommaa polkupyörän pumppu niin ei tarvitse ihmetellä painekatkaisijoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381