Suoraan sanottuna ällöttää

Anonyymi

😕 jenkkileffoissa niitten käytöstavat keittiössä. Mä mietin, miten sellaisten tapojen kanssa pärjäisi kotona, ettei liikaa nalkuttaisi toiselle. Ei ihme, että korona leviää siellä. Ei käsihygienia riitä, jos esim. juodaan samasta tölkistä. Tässä lista pahimmista tavoista:

1) Tölkin suusta juominen, niin että loppuosa juomasta laitetaan takaisin jääkaappiin. (Mulla pitäisi olla oma nimmarilla varustettu tölkki.)

2) Jätskin syöminen suoraan purkista niin että loppu jätski laitetaan takaisin pakastimeen. (En söisi aloitettuja jädejä)

3) Vessanpöntön peseminen ilman taloushansikkaita ja rähmällään lattialla pöntön edessä pää siellä sisällä. (tästä on aika vaikea selviytyä tahdikkaasti. Saako hänet peseytymään ennen pussailuita vai pitääkö itte käydä suihkussa suukkojen jälkeen)

En nyt laita muuta, ettei tule liian pitkä lista. Terkkuja hänelle 😍 jos miestä näkyy täällä

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihkuu.

    • Anonyymi

      Ja Noin ei hommat etene!


      Vaikka itsekin olen koulutettu hygieenisyyteen hygieniapassin muodossa ja työssä noudatan hygieniaa, mutta kotioloissa mä kyllä siivoan ilman hanskoja jos kädet kestää pesuaineen ja sinkkutalous niin mitäs väliä sillä on että kauhon jädee suoraan purkista. Mähän sen yksin syön!

      Suhteessa nyt muutenkin pussaillaan ja muuta niin koronat vaihtaa omistajaa jo siinä! Yks sama jädepurkki tai limpparitölkki mistä juo tai syö suoraan on pientä siihen verrattuna!


      Muutenkin ajatteluni kotioloissa noudattaa tätä logiikkaa

      ” Bakteerit ovat elämälle välttämättömiä, mutta joskus myös vaarallisia. Mikrobipelosta johtuvan ylihygienian uskotaan avanneen tietä allergioille, atopioille ja entistä vaarallisemmille taudeille. Infektiolääkäri Jukka Lumiolla on viesti pöpökammoiselle: lopeta yli-innokas jynssääminen ja heivaa desinfektioaineet kaapista roskiin.”

      https://www.studio55.fi/terveys/article/ylihygienialla-vaarallisia-seurauksia-laakari-varoittaa-jynssaamasta-liikaa/3518384#gs.lj9sik

      • Anonyymi

        Jos sinulla on hygieniapassi, niin pitäisi sinun tietää, että bakteerit lisääntyvät ruoka-aineissa ja silloin tulee ruokamyrkytys joka ei ole niitä mikavimpia asioita. Tölkin suusta juodessa sinne tölkkiin joutuu bakteereita, joita aina on suussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on hygieniapassi, niin pitäisi sinun tietää, että bakteerit lisääntyvät ruoka-aineissa ja silloin tulee ruokamyrkytys joka ei ole niitä mikavimpia asioita. Tölkin suusta juodessa sinne tölkkiin joutuu bakteereita, joita aina on suussa.

        Jos sinä ymmärtäisit sen
        Että elintarvikehygieniaa noudatetaan massatartuntojen takia.

        Mutta kotioloissa laitosmainen hygienia laskee ihmisen omaa sisäistä immuniteettia

        Keho kun ei yhtään altistu pöpöille niin elimistön kyky taistella pöpöjä
        Vastaan laskee.

        Ihmisen on altistuttava vähän pöpöille

        Ei tietysti niin että kauhot paskaa pöntöstä suuhus mutta ei ihan överiäkään saa vetää. Täysin steriili niin kehon oma puolustus sekoo. Sit se kuolee jo nuhakuumeeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on hygieniapassi, niin pitäisi sinun tietää, että bakteerit lisääntyvät ruoka-aineissa ja silloin tulee ruokamyrkytys joka ei ole niitä mikavimpia asioita. Tölkin suusta juodessa sinne tölkkiin joutuu bakteereita, joita aina on suussa.

        Esimerkiksi nuhakuumeen se kuume, se räkäerite ovat niitä kehon omia puolustusreaktioita. Keho puhdistaa sisältään viruksia ja bakteereja erittämällä limaa enemmän joka puhdistaa nielu ja nenäonteloa. Ruumiinlämmön nousulla keho myös yrittää tappaa pöpöö.

        Nuhakuumeelle ei oo hoitokeinoa. Se pitää vaan sairastaa. Kehon oma immuniteettijärjestelmä hoitaa pöpön pois

        Mutta jos keholla ei ookaan kykyjä niin se ei osaakaan puolustautua tavallista nuhakuume virustakaan vastaan. Jotta keholla on kykyjä niin se tarvii pientä altistusta pöpöille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi nuhakuumeen se kuume, se räkäerite ovat niitä kehon omia puolustusreaktioita. Keho puhdistaa sisältään viruksia ja bakteereja erittämällä limaa enemmän joka puhdistaa nielu ja nenäonteloa. Ruumiinlämmön nousulla keho myös yrittää tappaa pöpöö.

        Nuhakuumeelle ei oo hoitokeinoa. Se pitää vaan sairastaa. Kehon oma immuniteettijärjestelmä hoitaa pöpön pois

        Mutta jos keholla ei ookaan kykyjä niin se ei osaakaan puolustautua tavallista nuhakuume virustakaan vastaan. Jotta keholla on kykyjä niin se tarvii pientä altistusta pöpöille

        Voit räkiä omiin soppiisi ihan miten haluat mutta ruokahygienia on ihan ruoka-annoskohtaista. Ne bakteerit on ihan yhtä vaarallisia omassa soppakattilassa kuin tehtaankin kattilassa. Ruoka valmistetaan puhtain käsin puhtaissa astioissa puhtailla keittiövälineillä. Lihalle ja kasviksille käytetään eri leikkuulautoja ja lihan kanssa tekemisisdä ollut leikkuulauta pestään kuumalka vedellä hyvin. Nämä alkeet opetetaan ensimmäisillä köksän tunneilla. Streptokokit, listeria, salmonellat, norot ym. käyttäytyy ihan samalla lailla tuli ne sinne ruokaan omasta suusta tai toisesta ihmisestä. Pilaantuneesta ruoasta tulee aina kipeäksi.

        Jos itse ei ymmärrä tälläisia asioita kannattaa katsoa mitä Martat tumpuloille opettavat: Ruokaa turvallisesti/Martat
        https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/ruoanvalmistus/ruokaa-turvallisesti/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit räkiä omiin soppiisi ihan miten haluat mutta ruokahygienia on ihan ruoka-annoskohtaista. Ne bakteerit on ihan yhtä vaarallisia omassa soppakattilassa kuin tehtaankin kattilassa. Ruoka valmistetaan puhtain käsin puhtaissa astioissa puhtailla keittiövälineillä. Lihalle ja kasviksille käytetään eri leikkuulautoja ja lihan kanssa tekemisisdä ollut leikkuulauta pestään kuumalka vedellä hyvin. Nämä alkeet opetetaan ensimmäisillä köksän tunneilla. Streptokokit, listeria, salmonellat, norot ym. käyttäytyy ihan samalla lailla tuli ne sinne ruokaan omasta suusta tai toisesta ihmisestä. Pilaantuneesta ruoasta tulee aina kipeäksi.

        Jos itse ei ymmärrä tälläisia asioita kannattaa katsoa mitä Martat tumpuloille opettavat: Ruokaa turvallisesti/Martat
        https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/ruoanvalmistus/ruokaa-turvallisesti/

        Koitaa martta täti nyt sorkkia sitä omaa kattilaas!

        Kato mä syön kotonani miten haluan siitä jädekiposta. Yksikään Justiina ei tuu mun kotiini määrään mun jädekiposta. Tai muuten lentää justiina jädet naamalla ulos mun asunnosta,

        Jos haluat olla pomo ja hitleri niin ole mut en mun omassa kodissa mun ostaman jädekipon kanssa. Ne on mun ja mä syön ne joten ei oo sun ongelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit räkiä omiin soppiisi ihan miten haluat mutta ruokahygienia on ihan ruoka-annoskohtaista. Ne bakteerit on ihan yhtä vaarallisia omassa soppakattilassa kuin tehtaankin kattilassa. Ruoka valmistetaan puhtain käsin puhtaissa astioissa puhtailla keittiövälineillä. Lihalle ja kasviksille käytetään eri leikkuulautoja ja lihan kanssa tekemisisdä ollut leikkuulauta pestään kuumalka vedellä hyvin. Nämä alkeet opetetaan ensimmäisillä köksän tunneilla. Streptokokit, listeria, salmonellat, norot ym. käyttäytyy ihan samalla lailla tuli ne sinne ruokaan omasta suusta tai toisesta ihmisestä. Pilaantuneesta ruoasta tulee aina kipeäksi.

        Jos itse ei ymmärrä tälläisia asioita kannattaa katsoa mitä Martat tumpuloille opettavat: Ruokaa turvallisesti/Martat
        https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/ruoanvalmistus/ruokaa-turvallisesti/

        Ja jos tuut mun kotiin leikkiin hitleriä niin sylkäsen kattilaan ja näin omin koko ruokakattilallisen itselleni. Kuole nälkään jäkättäjä. Sulle ei oo ruokaa tulossa mun taloudessa. Ne on mun ruokia. Ei sun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit räkiä omiin soppiisi ihan miten haluat mutta ruokahygienia on ihan ruoka-annoskohtaista. Ne bakteerit on ihan yhtä vaarallisia omassa soppakattilassa kuin tehtaankin kattilassa. Ruoka valmistetaan puhtain käsin puhtaissa astioissa puhtailla keittiövälineillä. Lihalle ja kasviksille käytetään eri leikkuulautoja ja lihan kanssa tekemisisdä ollut leikkuulauta pestään kuumalka vedellä hyvin. Nämä alkeet opetetaan ensimmäisillä köksän tunneilla. Streptokokit, listeria, salmonellat, norot ym. käyttäytyy ihan samalla lailla tuli ne sinne ruokaan omasta suusta tai toisesta ihmisestä. Pilaantuneesta ruoasta tulee aina kipeäksi.

        Jos itse ei ymmärrä tälläisia asioita kannattaa katsoa mitä Martat tumpuloille opettavat: Ruokaa turvallisesti/Martat
        https://www.martat.fi/marttakoulu/ruoka/ruoanvalmistus/ruokaa-turvallisesti/

        Vähän eri asia pilkkoa salmonellalihaa samalla veitsellä ku levittää voita. Ku se että syö lusikalla jäätelöä. Kaks täysin eri asiaa. :D mua ei haittaa syyä poikaystävän jötskiä samalla lusikalla sillä oletan ettei poikaystäväni ole mikään listeriamatonen.. 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän eri asia pilkkoa salmonellalihaa samalla veitsellä ku levittää voita. Ku se että syö lusikalla jäätelöä. Kaks täysin eri asiaa. :D mua ei haittaa syyä poikaystävän jötskiä samalla lusikalla sillä oletan ettei poikaystäväni ole mikään listeriamatonen.. 😏

        Mä taas inhoan jäkättäviä määräilijöitä joille ei oman lautasen ja lusikan rajat riitä vaan näpit alkaa käydä munkin lautaselle.

        Täyttyy laittaa ensitöikseen valtataistelun lusikkani ja lautaseni herruudesta pystyyn. Jäätävä ja mun itsemääräämisoikeuden päälle astumista. Se tietää kapinaa! Lautaseni rajat on pyhät. Kotini ja keittiöni rajat on myö. Justiinat jäkättäköön muualla mun tavasta popsia sinkkutaloudessa ruokani!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän eri asia pilkkoa salmonellalihaa samalla veitsellä ku levittää voita. Ku se että syö lusikalla jäätelöä. Kaks täysin eri asiaa. :D mua ei haittaa syyä poikaystävän jötskiä samalla lusikalla sillä oletan ettei poikaystäväni ole mikään listeriamatonen.. 😏

        Ja mun kodissa mun säännöt. Eli justiina saa kenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä ymmärtäisit sen
        Että elintarvikehygieniaa noudatetaan massatartuntojen takia.

        Mutta kotioloissa laitosmainen hygienia laskee ihmisen omaa sisäistä immuniteettia

        Keho kun ei yhtään altistu pöpöille niin elimistön kyky taistella pöpöjä
        Vastaan laskee.

        Ihmisen on altistuttava vähän pöpöille

        Ei tietysti niin että kauhot paskaa pöntöstä suuhus mutta ei ihan överiäkään saa vetää. Täysin steriili niin kehon oma puolustus sekoo. Sit se kuolee jo nuhakuumeeseen

        Hyvä kommentti. Peukku tälle :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Peukku tälle :)

        Voit peukuttaa mitä haluat, mutta kommentissa on asiavirheitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mun kodissa mun säännöt. Eli justiina saa kenkään

        Mikäli oikein ymmärrän, niin aloitus on minulta ja käsittelee hygienia asioita. Siinä ei mainita kenenkään kotiin tulemisista. Jos haluat kirjoittaa omia näkemyksiäsi hygieniasta ilman minun asioita korjaavia kommentteja niin tee niille ihan oma aloituksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli oikein ymmärrän, niin aloitus on minulta ja käsittelee hygienia asioita. Siinä ei mainita kenenkään kotiin tulemisista. Jos haluat kirjoittaa omia näkemyksiäsi hygieniasta ilman minun asioita korjaavia kommentteja niin tee niille ihan oma aloituksesi.

        Mikäli et kestä sitä että linkkini lääkäri sekä minä sanotaan että se suojapuku ja desinfiointi kotona on vaarallisempaa kuin ilman niin oot vaan nokkava pätijä joka ei kestä kun on väärässä

        Mutta Martta täti voi leikkiä pätijää ja aloittaa ikuisen häviö sotansa pöpöjä vastaan.

        Nimittäin linkissäni lääkäri kertoo että

        ” Myös ihminen on niistä täysin riippuvainen. Jos ihminen olisi bakteeriton, se ei eläisi montaa viikkoa vaan kuolisi ulkopuolelta tuleviin infektioihin.

        Ihmisessä onkin noin 1,5 kiloa bakteereita.

        – Itse asiassa bakteeristo on ihmisen suurin elin. ”


    • Anonyymi

      Osta pakettijädeä.

      • Anonyymi

        No niinpä, jos toinen syö suoraan paketista lusikalla ja laittaa loput takaisin pakastimeen on parempi ostaa itselle oma jäätelö ja merkitä se niin, että toinen tunnistaa sen, eikä koske siihen.


    • Anonyymi

      No entä esimerkiksi leipominen, pitäisikö käyttää siinä kertakäyttöhansikkaita, ja ehkä muussakin ruuanlaitossa?
      Ja käytetäänkö pizzerioissa, ravintoloissa niitä?

      • Anonyymi

        Jotkut käöyttävät kertakäyttökäsineitä ruoanlaitossa, mutta jos kädet ja kynnenaluset on hyvin pesty niin eiköhn se riitä. Nykyisin näkee ainakin täällä pääkaupunkiseudulla kertakäyttökäsineet jopa kaupan kassoilla sen lisäksi, että niitä on paikoissa joissa tehdään käsillä ruokaa.


    • Anonyymi

      Älä usko liikaa elokuviin, etkä sä sitä jenkkimiestä saa.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Valhe elää tv:ssä, tieto on kirjoissa ja koulutuksissa.


      • Anonyymi

        Ymmärtääkseni kirjoitin amerikkalaisistaa tavoista, joita naisetkin jenkkileffoissa harrastavat. Miehiä en ole nähnytkään niissä vessanpöntön siivoushommissa tai syömässä lohturuokaa sydänsuruussaan niinkuin joku pfeifferi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Valhe elää tv:ssä, tieto on kirjoissa ja koulutuksissa.

        Kuka nykyaikana ei tietäisi, että suurin osa elokuvistaa ja viihdekirjallisuudesta perustuu mielikuvitukseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Valhe elää tv:ssä, tieto on kirjoissa ja koulutuksissa.

        Neuvostoliitossa oli tieto kirjoissa ja koulussa.👍siis Hallitukselle mieluisa sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtääkseni kirjoitin amerikkalaisistaa tavoista, joita naisetkin jenkkileffoissa harrastavat. Miehiä en ole nähnytkään niissä vessanpöntön siivoushommissa tai syömässä lohturuokaa sydänsuruussaan niinkuin joku pfeifferi.

        Toi jäätelönsyönti purkissa voi olla tuotesijoittelua, eivät välttis kotona tee niin. Tai jos tekevät, tämä tuotesijoittelu on istuttanut tämän tavan. Nämä bondithan on täynnä brandeja, kaikki vaattetki suunnilleen netissä tiedetään, mitä merkkiä, esim nyt tää öljykangasrotsi, oliko se nyt barbour, varmaan myynti kasvo älyttömästi.


    • Anonyymi

      Ettet vaan olisi pikkuisen neuroottinen. Entäs jos rakkaasi haluaa kotieläimen tai lapsia. Hui, ne vasta likaisia on. Pennut paskoo sisälle ja lapset vaippaan. Ehkä parempi kun elät yksin vaan ja peset käsiä neuroottisesti.

      • Anonyymi

        Voi voi, kun minulla on lapsi (nyt jo aikuinen) ja koira. Kädet pestään mun huushollissa aina ennenkuin kosketaan ruokaan. Siinä ei ole mitään neuroottista van noudatetaan hyvää elintarvikehygieniaa. Niin tekisit sinäkin jos olisit lukenut tutkimuksen siitä miten paljon streptokokkeja pölähtää ilmaan pelkästään vessan pönttöä vetäessä. Tai miten paljon bakteereita löytyy jääkaapin hyllyiltä. Ennen oli jääkaapeissa ritilähyllyt, jotka pysyivät siistimpänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi, kun minulla on lapsi (nyt jo aikuinen) ja koira. Kädet pestään mun huushollissa aina ennenkuin kosketaan ruokaan. Siinä ei ole mitään neuroottista van noudatetaan hyvää elintarvikehygieniaa. Niin tekisit sinäkin jos olisit lukenut tutkimuksen siitä miten paljon streptokokkeja pölähtää ilmaan pelkästään vessan pönttöä vetäessä. Tai miten paljon bakteereita löytyy jääkaapin hyllyiltä. Ennen oli jääkaapeissa ritilähyllyt, jotka pysyivät siistimpänä.

        Myytinmurtajissa oli kerran koe, jossa hammasharja säilytettiin siinä pöntön yläpuolella hyllyllä. Oli siinä muistaakseni paska bakteereita, kun tutkivat.


    • Anonyymi

      Suoraan sanottuna ällöttää venäläisten tapa pitää vodkaa ruokajuomana, joku tv:stäkin tunnettu melkein-suomalainen joka pitää hatsapuri-rasvapalloja ravintona ja myy niitä grillikioskista, on vodkan turvottama ihminen.

      En ihmettele yhtään miksi Venäjällä on elinikä alempi kuin lännessä.

      • Anonyymi

        Oluet, viinit ja muut alkoholipitoiset juomat ruokajuomana periytyvät ajalta jolloin ei ollut hyvää juomakelpoista vettä aina saatavilla jutavaksi. Esim. jossakin linnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oluet, viinit ja muut alkoholipitoiset juomat ruokajuomana periytyvät ajalta jolloin ei ollut hyvää juomakelpoista vettä aina saatavilla jutavaksi. Esim. jossakin linnoissa.

        Niin? Primitiivisyydestä ihminen on jo kehittynyt sivistyneempään suuntaan, paitsi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe