Onko se teoriassa mahdollista?
Voiko mummo olla narsisti?
18
782
Vastaukset
- Anonyymi
Teoriasta tiedä....
Käytännössä kokemus. - Anonyymi
V-mäisin tietämäni keissi on erinomaisen ylpeä äitiydestäään ja isoäitiydestään.
- Anonyymi
Ei kai sukulaisuus ole este. Kummin kaimakin voi olla narsisti.
- Anonyymi
Suku monessa polvessa.
- Anonyymi
Ei tietenkään. Miksi sinä sitä kysyt pieni Punahilkka?
- Anonyymi
Voiko mummo näytellä asiantuntijaa vaikkei virallisesti sellainen olekaan?
- Anonyymi
Narsisteilla on todella näyttelemisen
taito ja lahja.- Anonyymi
Minut on kyllä semmoiseen liemeen narsistit keittäneet, etten usko suustaan enää sanaakaan. Ei olisi pitänyt uskoa ennenkään. Aika hädissäni tajuta näin myöhään.
"popiuhh" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minut on kyllä semmoiseen liemeen narsistit keittäneet, etten usko suustaan enää sanaakaan. Ei olisi pitänyt uskoa ennenkään. Aika hädissäni tajuta näin myöhään.
"popiuhh"Minä tiedän joitain asioita, joita ei oikein ole tunnistettu(mikä huolestuttaa minua), mutta totta ne on. Ja toivottavasti selviin tosiasiallisesta tilanteestani, josta totta olen kertonut. En voi kertoa enempää, koska mun pitäis oppia vähän politikoimaan. Olen varma, että olen erittäin hyvä tutkimaan asioita, joita onnistun tutkimaan siitä huolimatta, että minulle epäselvät asiat ovat minulle erittäin epäselviä.
"poiuyhhhh" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tiedän joitain asioita, joita ei oikein ole tunnistettu(mikä huolestuttaa minua), mutta totta ne on. Ja toivottavasti selviin tosiasiallisesta tilanteestani, josta totta olen kertonut. En voi kertoa enempää, koska mun pitäis oppia vähän politikoimaan. Olen varma, että olen erittäin hyvä tutkimaan asioita, joita onnistun tutkimaan siitä huolimatta, että minulle epäselvät asiat ovat minulle erittäin epäselviä.
"poiuyhhhh"Vois vähän muutkin skarpata, ettei yks tai kaks tai kolme psykopaattia vedä kaikkia nenästä.
"popiuuhyjhhj" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vois vähän muutkin skarpata, ettei yks tai kaks tai kolme psykopaattia vedä kaikkia nenästä.
"popiuuhyjhhj"Psykopaatit on täysin normaalin oloisia ihmisiä tietyissä olosuhteissa. Ei pelottavia.
"ppoiiuujjujj" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykopaatit on täysin normaalin oloisia ihmisiä tietyissä olosuhteissa. Ei pelottavia.
"ppoiiuujjujj"He manipuloi tavalla jota on vaikea huomata, siinä se tunnistamisen vaikeus piilee, Poikkeuksellinen manipulointikyky tavallaan normaaliaivoille poikkeuksellista reittiä pitkin.
"ppijjjhj" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He manipuloi tavalla jota on vaikea huomata, siinä se tunnistamisen vaikeus piilee, Poikkeuksellinen manipulointikyky tavallaan normaaliaivoille poikkeuksellista reittiä pitkin.
"ppijjjhj"Kyllä pitäis ymmärtää että psykopaatin manipuloimaksi tulo on normaali ongelma, jota tapahtuu. Siinä ei auta terapia, vaan yksinkertaisesti sen manipulointisotkun selvittäminen.
Siinä on kyse manipuloinnista pää pyörälle, ei oikeestaan muusta,
"ppoijjjhh" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pitäis ymmärtää että psykopaatin manipuloimaksi tulo on normaali ongelma, jota tapahtuu. Siinä ei auta terapia, vaan yksinkertaisesti sen manipulointisotkun selvittäminen.
Siinä on kyse manipuloinnista pää pyörälle, ei oikeestaan muusta,
"ppoijjjhh"Se ei niinkään liity mihinkään psyykkiseen kehitykseenkään tai muuhun sellaiseen. Kyllä manipuloida voi melkein kaikkia,
"ppuuuuhj" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei niinkään liity mihinkään psyykkiseen kehitykseenkään tai muuhun sellaiseen. Kyllä manipuloida voi melkein kaikkia,
"ppuuuuhj"Se on huolestuttavaa kun sellaista manipulointia päästetään kauheen pitkälle, eikä mikään varoittelu manipuloinnista auta.
"ppoiuiuuuy"
- Anonyymi
Itseöni kiusaa vastapäinen 82v naapuri. Itse entisenä narsistin uhrina tunnistan narsismin piirteitä hyvin paljon, sanoisinko hälyttävästi.
- Anonyymi
Miehet kai useammain ovat narsisteja kuin naiset, mutta kyllä naisiakin on ja naisilla se voisi ilmetä juurikin sellaisena narsismina missä puututaan toisten asioihin, kontrolloidaan, sisustetaan lasten kodit oman maun mukaan ym ym. Narsistinen äiti tai mummo voi sanoa jo suhteen alussa, että "poikaani/tyttöäni" et tule voittamaan. Se itsekkyys ja narsismi saattaa olla jopa niinkin tietoista ja paljastatetaan vain kohteille keitä käytetään hyväksikäytetään, mutta ei muille. Heille kaikki on peliä koko ajan, joten pitäisi jaksaa olla koko ajan kilpailuhenkinen tai sitten tyytyä piika/renki asemaan missä olet apulainen vailla oikeuksia tai arvoa. Eivät he koskaan halua reilua peliä vaan kokevat, että on ihmisiä joilla on pelkästään velvollisuuksia ja vastikkeellisuutta. Vastuut kohdennetaan syntipukkien harteille, narsistin nauttiessa oikeuksistään marssia toisten koteihin miten haluaa ja ohjailla ihan kaikkea. He saattavat olla todella kaksinaamaisia myös. Esittävät mukavaa niin kauan kun teet omassa kodissasikin asiat heidän tavallaan. Minkäänaista "vastaansanomista, niskurointia" narsisti ei siedä. Asiat tehdään aina hänen tavallaan siten, että hänen omaisuus karttuu. Narsistisen mummon mielestä voi olla ihan ok laittaa toinen maksamaan vaikka pelkkiä juoksevia kuluja samalla kun oma omaisuus kartuu ja valehdella sitten kirkkain silmin, että se hänen kohteensa ei ole tehnyt mitään ansaitakseen mitään. Kohteen tekemisiä ei lasketa siis minkään arvoiseksi. Järkytyin hieman kun eräs vanha kaverini paljastui hyväksikäyttäjäksi, ja hän on siis nainen eikä hän edes häpeillyt mitenkään sitä. Kertoi, että käyttää ensimmäistä tytärtään hyväkseen nuorempien lastenvahtina. Tämän hän kertoi aivan kuin se olisi normaalia. Voin kuvitella miten tuossa tilanteessa ne nuoremmat näkevät sen vanhimman isosiskon/isoveljen ärsyttävänä pomona ja tuollainen narsisti äiti/mummo nauttii "viattomuuden" viittaansa, paljastaen todellisen käärmeen luonteensa vain sille kohteelle.
- Anonyymi
Ja lisään tähän vielä, että tämä vanha kaverini, jonka tunsin lapsena tarha-ajoilta käytti juurikin noita sanoja sanasta sanaa, että hän käyttää hyväkseen vanhinta tytärtään lapsenvahtina. Muistelin hänen joskus sanoneen, että hän tykkää enemmän eläimistä kuin muista ihmisisitä. Mistä sekin lie kertonee, eläimet kyllä onkin hyvin hoidettu. Ehkä Suomessakin narsistit eivät edes enää niin pyri olemaan piilossa, koska he tietävät että juuri kukaan ei voi heille mitään ja heillä on aina marionetit auttamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346