Voiko mummo olla narsisti?

Anonyymi

Onko se teoriassa mahdollista?

18

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Teoriasta tiedä....
      Käytännössä kokemus.

    • Anonyymi

      V-mäisin tietämäni keissi on erinomaisen ylpeä äitiydestäään ja isoäitiydestään.

    • Anonyymi

      Ei kai sukulaisuus ole este. Kummin kaimakin voi olla narsisti.

      • Anonyymi

        Suku monessa polvessa.


    • Anonyymi

      Ei tietenkään. Miksi sinä sitä kysyt pieni Punahilkka?

    • Anonyymi

      Voiko mummo näytellä asiantuntijaa vaikkei virallisesti sellainen olekaan?

    • Anonyymi

      Narsisteilla on todella näyttelemisen
      taito ja lahja.

      • Anonyymi

        Minut on kyllä semmoiseen liemeen narsistit keittäneet, etten usko suustaan enää sanaakaan. Ei olisi pitänyt uskoa ennenkään. Aika hädissäni tajuta näin myöhään.

        "popiuhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut on kyllä semmoiseen liemeen narsistit keittäneet, etten usko suustaan enää sanaakaan. Ei olisi pitänyt uskoa ennenkään. Aika hädissäni tajuta näin myöhään.

        "popiuhh"

        Minä tiedän joitain asioita, joita ei oikein ole tunnistettu(mikä huolestuttaa minua), mutta totta ne on. Ja toivottavasti selviin tosiasiallisesta tilanteestani, josta totta olen kertonut. En voi kertoa enempää, koska mun pitäis oppia vähän politikoimaan. Olen varma, että olen erittäin hyvä tutkimaan asioita, joita onnistun tutkimaan siitä huolimatta, että minulle epäselvät asiat ovat minulle erittäin epäselviä.

        "poiuyhhhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiedän joitain asioita, joita ei oikein ole tunnistettu(mikä huolestuttaa minua), mutta totta ne on. Ja toivottavasti selviin tosiasiallisesta tilanteestani, josta totta olen kertonut. En voi kertoa enempää, koska mun pitäis oppia vähän politikoimaan. Olen varma, että olen erittäin hyvä tutkimaan asioita, joita onnistun tutkimaan siitä huolimatta, että minulle epäselvät asiat ovat minulle erittäin epäselviä.

        "poiuyhhhh"

        Vois vähän muutkin skarpata, ettei yks tai kaks tai kolme psykopaattia vedä kaikkia nenästä.


        "popiuuhyjhhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vois vähän muutkin skarpata, ettei yks tai kaks tai kolme psykopaattia vedä kaikkia nenästä.


        "popiuuhyjhhj"

        Psykopaatit on täysin normaalin oloisia ihmisiä tietyissä olosuhteissa. Ei pelottavia.

        "ppoiiuujjujj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykopaatit on täysin normaalin oloisia ihmisiä tietyissä olosuhteissa. Ei pelottavia.

        "ppoiiuujjujj"

        He manipuloi tavalla jota on vaikea huomata, siinä se tunnistamisen vaikeus piilee, Poikkeuksellinen manipulointikyky tavallaan normaaliaivoille poikkeuksellista reittiä pitkin.

        "ppijjjhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He manipuloi tavalla jota on vaikea huomata, siinä se tunnistamisen vaikeus piilee, Poikkeuksellinen manipulointikyky tavallaan normaaliaivoille poikkeuksellista reittiä pitkin.

        "ppijjjhj"

        Kyllä pitäis ymmärtää että psykopaatin manipuloimaksi tulo on normaali ongelma, jota tapahtuu. Siinä ei auta terapia, vaan yksinkertaisesti sen manipulointisotkun selvittäminen.
        Siinä on kyse manipuloinnista pää pyörälle, ei oikeestaan muusta,

        "ppoijjjhh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitäis ymmärtää että psykopaatin manipuloimaksi tulo on normaali ongelma, jota tapahtuu. Siinä ei auta terapia, vaan yksinkertaisesti sen manipulointisotkun selvittäminen.
        Siinä on kyse manipuloinnista pää pyörälle, ei oikeestaan muusta,

        "ppoijjjhh"

        Se ei niinkään liity mihinkään psyykkiseen kehitykseenkään tai muuhun sellaiseen. Kyllä manipuloida voi melkein kaikkia,

        "ppuuuuhj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei niinkään liity mihinkään psyykkiseen kehitykseenkään tai muuhun sellaiseen. Kyllä manipuloida voi melkein kaikkia,

        "ppuuuuhj"

        Se on huolestuttavaa kun sellaista manipulointia päästetään kauheen pitkälle, eikä mikään varoittelu manipuloinnista auta.

        "ppoiuiuuuy"


    • Anonyymi

      Itseöni kiusaa vastapäinen 82v naapuri. Itse entisenä narsistin uhrina tunnistan narsismin piirteitä hyvin paljon, sanoisinko hälyttävästi.

    • Anonyymi

      Miehet kai useammain ovat narsisteja kuin naiset, mutta kyllä naisiakin on ja naisilla se voisi ilmetä juurikin sellaisena narsismina missä puututaan toisten asioihin, kontrolloidaan, sisustetaan lasten kodit oman maun mukaan ym ym. Narsistinen äiti tai mummo voi sanoa jo suhteen alussa, että "poikaani/tyttöäni" et tule voittamaan. Se itsekkyys ja narsismi saattaa olla jopa niinkin tietoista ja paljastatetaan vain kohteille keitä käytetään hyväksikäytetään, mutta ei muille. Heille kaikki on peliä koko ajan, joten pitäisi jaksaa olla koko ajan kilpailuhenkinen tai sitten tyytyä piika/renki asemaan missä olet apulainen vailla oikeuksia tai arvoa. Eivät he koskaan halua reilua peliä vaan kokevat, että on ihmisiä joilla on pelkästään velvollisuuksia ja vastikkeellisuutta. Vastuut kohdennetaan syntipukkien harteille, narsistin nauttiessa oikeuksistään marssia toisten koteihin miten haluaa ja ohjailla ihan kaikkea. He saattavat olla todella kaksinaamaisia myös. Esittävät mukavaa niin kauan kun teet omassa kodissasikin asiat heidän tavallaan. Minkäänaista "vastaansanomista, niskurointia" narsisti ei siedä. Asiat tehdään aina hänen tavallaan siten, että hänen omaisuus karttuu. Narsistisen mummon mielestä voi olla ihan ok laittaa toinen maksamaan vaikka pelkkiä juoksevia kuluja samalla kun oma omaisuus kartuu ja valehdella sitten kirkkain silmin, että se hänen kohteensa ei ole tehnyt mitään ansaitakseen mitään. Kohteen tekemisiä ei lasketa siis minkään arvoiseksi. Järkytyin hieman kun eräs vanha kaverini paljastui hyväksikäyttäjäksi, ja hän on siis nainen eikä hän edes häpeillyt mitenkään sitä. Kertoi, että käyttää ensimmäistä tytärtään hyväkseen nuorempien lastenvahtina. Tämän hän kertoi aivan kuin se olisi normaalia. Voin kuvitella miten tuossa tilanteessa ne nuoremmat näkevät sen vanhimman isosiskon/isoveljen ärsyttävänä pomona ja tuollainen narsisti äiti/mummo nauttii "viattomuuden" viittaansa, paljastaen todellisen käärmeen luonteensa vain sille kohteelle.

      • Anonyymi

        Ja lisään tähän vielä, että tämä vanha kaverini, jonka tunsin lapsena tarha-ajoilta käytti juurikin noita sanoja sanasta sanaa, että hän käyttää hyväkseen vanhinta tytärtään lapsenvahtina. Muistelin hänen joskus sanoneen, että hän tykkää enemmän eläimistä kuin muista ihmisisitä. Mistä sekin lie kertonee, eläimet kyllä onkin hyvin hoidettu. Ehkä Suomessakin narsistit eivät edes enää niin pyri olemaan piilossa, koska he tietävät että juuri kukaan ei voi heille mitään ja heillä on aina marionetit auttamassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe