Todistaja psykiatrin vastaanotolle

Anonyymi

Voiko psykiatrin vastaanotolle ottaa esim. lakimiehen todistajaksi?

16

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä lakimiehestä, mutta ystävä tai perheenjäsen on ihan hyvä. Varsinkin jos psykiatri epäilee tai sivuuttaa potilaan..

• Anonyymi

Oman vastaanottokäyntinsä voi äänittää vaikka salaa. Potilaalla on tämä oikeus, lääkäri joutuu kysymään luvan jos äänittää.

Hyvä että tämä oikeus on, koska lääkärillä on kuitenkin oikeus kirjoittaa potilaasta Kantaan käytännössä ihan mitä haluaa. Potilaan asemassa olevan on äärimmäisen vaikea saada muutosta tai oikaisua hänestä kirjoitettuihin teksteihin.

• Anonyymi

Saako nauhoitaa kuvaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saako nauhoitaa kuvaa?

Yksityisessä tilassa ei saa kuvata, eikä edes aina saa äänittää. Omat terveystiedot muistaakseeni saa itselleen äänittää talteen.
        Muuten periaatteessa saa vähintään äänittää julkisella paikalla, mutta ei saa näyttää tai levittää kenellekään ominpäin vaan pitää tallessa ja esim. poliisi tutkinassa poliisille voi antaa todisteeksi tai muulle vaitiolovelvolliselle viranomaiselle, tiettyjen laillisten rajotuksien ja virannomaisen oikeuksien mukaan.

Kuvaamisen ja tällaisen suhteen laki tulee yleensä vastaan tässä, että onko julkinen vai yksityinen tila sekä millä tavoin henkilö itse sitä materiaalia ilman kuvatun/nauhoitetun henkilön lupaa levittää. Periaatteessa ei saa edes kaverille kotona näyttää, jos luvatta nauhoitetusta/kuvatusta materiaalista pystyy tunnistamaan henkilön, joka ei ole antanut lupaa levitykseen.

• Anonyymi

Tosiaan kannattaa tehdä nauhoitus salaa, koska muuten keskustelu loppuu kuin seinään, koskee myös mielenterveyslain mukaisia "neuvotteluita". Eri asia on onko nauhoitteilla mitään merkitystä, poliisi suojelee yhteiskuntajärjestystä eli kaikkea "hyvämaineista" toimintaa riippumatta kuinka laillista se on.

• Anonyymi

Voi ottaa avustajan mukaan.

• Anonyymi

Minä olen ammattilainen todistaja.
      Maksat miulle ja todistan.

• Anonyymi

Jehovan todistaja kuulostaa sopivalta.

• Anonyymi

Kannattaisi kyllä ellei asema ole vahva.

• Anonyymi

Heikossa asemassa on automaattisesti saalis syyllinen.

• Anonyymi

Mainio idea ja hyvinkin kehiteltävissä. Perintätoimistot ym asianosaiset lähettäisivät omansa jostain jerseystä sitten.

• Anonyymi

Psykiatri tuskin ahdistelee tai raiskaa sinua , joten ei tarvitse jännittää .

• Anonyymi

Kun aikuinen ihminen menee psykiatrin vastaanotolle ja jos on saattaja mukana, kuka tahansa toinen aikuinen, niin tilanne saattaa mennä sellaiseksi että itse potilasta kohdellaan kuin vähä-älyistä ja lääkäri puhuu sille saattajalle, potilaan ohi.

Tämä on aika yleistä muidenkin lääkärien vastaanotolla kuin pelkästään psykiatrien.
      Varmaan heti kuvittelevat että ihminen ei ymmärrä paljon mitään omista asioistaan eikä muka osaa hoitaa niitä.

• Anonyymi

No tuo on sitä mitä normaalit ihmiset tekevät. Sitten on se sakki jota ei kiinnosta mikää kaikki on paskaa ja ollaan heti negatiivisella mielellä. Masentunut toki automaattisesti saattaa nähdäkin asiat näin, mutta sitä ei pidä vielä asenteella ruokkia päälle jos meinaa joskus parantua.
      Turhaa ehdottaa mitään tekemistä kun mikään ei kelpaa ja kaikki on huonoa.

Ymmärätkö v itun apina että mä olen masentunut. haista vittu ja kuole pois.

• Anonyymi

Mihin sinä aloittaja tarvitset lakimiestä sinne psykiatrin vastaanotolle mukaan?

Jotenkin putosin kärryiltä. En ymmärrä.

Jos haluat jonkun muun olevan siellä sinua tukemassa ja "todistamassa" vastaanotolla tapahtuvia asioita, niin voihan sinne mukaasi tulla lähiomainen tai hyvä ystäväkin.

• Anonyymi

Paree ku ei mää ollenkaan!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      92
      3884
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      2009
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1813
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      144
      1692
    5. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      167
      1531
    6. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      105
      1530
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1488
    8. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1442
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      100
      1354
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1307
    Aihe