Hiiri tuli taloon!

pershana

Huomasinpa tänään, että keittiömme pesukoneen taakse vilahti hiiri minua pakoon huoneeseen tullessani kun tulin avaamaan verhoja. Ymmärtääkseni hiiri hakeutuu rakennuksiin syksyisin, mutta meidän hirulaista en ole aiemmin tavannut. Talomme on 70-luvun rivitalo ja hiiri näyttää tulevan keittiömme pesukoneen takaa reiästä joka on tehty pesukoneen putkia varten kaappien "sisään", mistä on varmasti yhteydet vaikka minne asti rakenteissa. Onko muilla kokemuksia hiirestä talossa? Miten poistitte ongelman? Loukullako? Voiko meillä olla vain yksi hiiri vai onko niitä mahdolliseti paljonkin? kertokaa mitä minun pitäisi asialle tehdä ja voinko nukkua yöni toisessa huoneessa rauhassa, eli eihän hiiret vaeltele talossamme ympäriinsä? Kaikki tieto ja apu otetaan vastaan, kiitos:)

24

25223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arccivaari

      Loukku tai pari juustosyötillä sinne keittiön kaapin alle mistä ne sisään tulevat. Pidä tuoreet juustot niin kyllä käy pyydykseen. Minulla on (vanha hirsitalo) aina muutama pyydys keittiön kaapien alla. Silloin tällöin saan saalista mutta muuten ei ole sisällä hiiriä näkynyt.
      Jos ei ole pyydyksiä niin tottakai ne sisään päästyään vaeltelevat ympäriinsä ruokaa etsien,
      mitä muuta luulet? Mutta älä pelkää, ei ne ihmisiä syö. Ei edes pure.

      • hiirulainen

        Pidä myös jatkuvasti sitä loukkua vaikka yhden hiiren saisitkin pyydystettyä, niitä kun tulee aina lisää, kun ovat reitin aukaisseet. Levittävät tauteja esim vaarallista myyräkuumetta, joten anna olla aina se loukku sielä,


      • Loukku

        Laita siihen loukkuusi voimakkaalle tuoksuvaa LEIPÄÄ niin varmaan saat sen Hiirulaisesi loukutettua. Kokeiltu on.


    • tahvo

      Hiirulaiset ovatten hyvinkin varovaista porukkaaa. Laitoin tossa joku vuosi taaksepäin omille hiirulaisilleni viestin: Samananaikaisesti en halua nähdä sinua ruokapöydässäni.

      Rakas Daamini piti juttuani liian vihreänä, kuiteskin eräänä yönä kuulimme hätääntyneen kiljahduksen nakista, jolloin jouduin totamaan: Se on naisten kanssa vähän tämmösta!
      Wiagra nietu.
      Poikkean hieman asiasta mutta kun se on vähän semmosta meitin tämmösten miesten kanssa.
      Lainattu Väinö Linnalta: Täällä pohjantähden alla.

    • luomusti

      meillä talon pohja vanhaan malliin auki, eli hiirulaisilla olisi ihan juhlat ravata ympäriinsä.

      onneksi talon kaupan mukana tuli hiiripyssy, eli kissarouva, joka hoitaa homman. tuo vielä jäännöspalat rappusille osoittaakseen osuneensa.

      täysin luonnonmukainen ja saasteeton tapa.

    • Kivitalo

      Kysympä kun viisaita tuntuu olevan:milläpä tukin hiirien kulku reitit tuntuvat tulevan hyvinkin pienestä aukosta. Eli jos laitan silikonia putkien läpivienteihin auttaako entäpä uretaani vaahto sillä olis helppo tukkia mutta syökö ne itsensä näistä läpi vai älyääkö enää edes yrittää kun ei näe reikää? Näyttävät yrittävän syödä tai pureskella tuota harmaata vaahtokumi eristettä putkien ympärillä. Eihän silikoni tai uretaani mitenkään reakoi kupari putkeh kanssa, ettei tulis vuotoja? Kiitos etukäteen!

      • varautunut

        Ei reagoi ,voi laittaa,toinen asia on että saattavat jyrsiä reiät.Mökilläni on avotila lattian alla ,jonne olen viritelly räpsyjä.Hyvin on hiiret pysynyt sisältä poissa ,lisäksi sisällä on varulta räpsy jos joku onnistuu pääsemään.Nykyään on hyviä hygieenisiä räpsyjä myytävänä.


    • ei enää hiirulaisia

      Meille tuli syksyisin hiiriä, jotka juoksentelivat pitkin välipohjia niin että hermot meinasi mennä...laitettiin loukkuja ja muutama nappasikin kiinni, mutta sitten päätettiin ihan huvikseen kokeilla elektronista hiirenkarkoitinta (ei oikein edes uskottu moiseen. Meillä hiiret tuli pääasiassa sisään tiskiallaskaapin takaa putkien vierestä. Yllätys oli kun hiiri siirtyi juoksentelemaan ja rapistelemaan makuuhuoneen puolelle yläpohjaan. Keittiö ei enää kiinnostanut. Ostettiin vielä toinen karkotin makuuhuoneen seinään ja sen jälkeen ei ole hiiristä ollut merkkiäkään. En uskoisi moiseen vekottimeen ellei olisi omaa kokemusta toimivuudesta. Karkoitin maksoi n. 20 euroa/kpl. Hintavampi se on kuin hiirenloukku, mutta eipä tarvitse enää kytätä ja asetella ansoja.

      • Kirsikka

        Hei, voisitko kertoa mistä Suomessa hommasitte elektroniset hiirenkarkoittimenne? Olen niistä kuullut paljon hyvää mutta löytänyt niitä vain ulkomaisilta sivuilta, ja esim Englannissa hintaa oli 35 puntaa kappale. 20 euroa per karkotin kuulostaa todella hyvältä, varsinkin jos homma toimii noin hyvin. Meillä on myös syksyisin hiiriä maalla sisällä, ja se rapina seinien välissä öisin on inhottavaa kuultavaa!


      • Abec

        Suositellaanko elektronista karkotinta, jos perheessä on esim. kissoja, koiria tai lemmikkejä vai aiheutuuko näille harmia karkotteesta?


      • hiiretön
        Kirsikka kirjoitti:

        Hei, voisitko kertoa mistä Suomessa hommasitte elektroniset hiirenkarkoittimenne? Olen niistä kuullut paljon hyvää mutta löytänyt niitä vain ulkomaisilta sivuilta, ja esim Englannissa hintaa oli 35 puntaa kappale. 20 euroa per karkotin kuulostaa todella hyvältä, varsinkin jos homma toimii noin hyvin. Meillä on myös syksyisin hiiriä maalla sisällä, ja se rapina seinien välissä öisin on inhottavaa kuultavaa!

        Me ostimme toisen karkottimen Prismasta, josta ne olivat siihen mennessä jo loppuneet kokonaan, kun halusimme ostaa toisenkin. Muistaakseni ostimme sen toisen sitten K-Raudasta tai Bauhausista. Ostovuodenaika oli siis syksy. En tiedä saako niitä keväällä helpommin tai jos ollenkaan. Heti kesän lopulla kannattaa ruveta katselemaan kaupoista. Luulen että myös HongKongista, Tavaratori jne. ja vastaavista sekatavarakaupoista saattaa myös löytyä näitä vempaimia.


    • Terminaattori

      Niin kivaa kuin lintujen ruokkiminen onkin, niin se tuo kyllä hiirulaisia pihaan ja myös sisätiloihin. Jos olet ruokkinut lintuja auringonkukansiemenillä jätä homma ensi talvena naapurille, ja hiiriongelma on siirtynyt. Nimimerkillä "kokemusta on".

    • Luonto ystävä

      Ruokaa sille hiirelle, niin elät luonnon kassa sopu soinnussa hiiri ei ole tehnyt mitään pahaa se vain tahtoo elää, ja elä'ttää jälkeläisiään?

      • AnelmaUnelma

        Meillä oli hyvät kokemukset elektronisesta karkottimesta.. yhden vuoden. Sen jälkeen hiiret palasivat rapistelemaan yläpohjaan. Ollaan mietitty pää puhki miksi ei toimi enää. Laite testattu ja se kyllä toimii, mutta hiiret eivät välitä siitä enään.


    • nytkin jo toimii

      hommaa kissa meidän kissa , vaikka vielä on lunta osittain maassa, syö hiiriä tuolla pihalla jo päivittäin .kesällä pyydystää hiiriä niin paljon että ei jaksa edes syödä niitä. rotanmyrkkyä vaan ja loukkua tarjolle myrkkyjyvät" voi olla tehokkaampiakin kuin loukku .

    • kokemusta on

      Lähtee tehokkaalla imurilla tosi nätisti. Ahdista se hiiri johonkin nurkkaan ja sen jälkeen imuri käyntiin!!! Toimii aivan oikeasti.

    • bom

      Sama ongelma. Hiiri tulee välillä keittiöön, etsii ruokaa. Nyt tuli vielä makuuhuoneeseen - vaatekaapin takaa! Se oli hieman liikaa. En ole vielä keksinyt keinoa kun ei ole kissaa. Myrkkyihin en ainakaan rupea (ei ole järkeä jos ne raadot mätänee jossain kauempana rakenteissa), joten eiköhän se ole loukkujen tai kissan hankinta edessä (mulla on ennen ollutkin kissa joten ehkä olis taas aika). Vanha talo (40-luvulla rakennettu) ja pohja auki joten tulevat keväisin ja syksyisin helposti. Myyräkin on nähty... edellinen asukas eli tässä n. 2 vuotta ja oli vain että "kyllä tänne mahtuu, ei haittaa ainakaan meitä".

      Mutta nyt on edessä huomenna pyykkishow... pitää pestä vaatekaapin sisältö. Vaikka nuo jyrsijät ovatkin sympaattisia tasollaan (ei-aggressiivisina) niin tauteja voivat levittää (oon ollut joskus 10 päivää myyräkuumeessa keskussairaalassa joten kokemusta on...).

      Vai oonkohan täysin paranoidi? :) Itse oon ainakin myyräkuumeelle nyt immuuni, mutta muut ei oo joten siks näitä kelailen.

    • hiiripyytäjä

      tehokaimmin hiiren saa pyydystettyä singolla!

    • killer

      TAPA se :D

    • apua vailla

      talossa hiiri. pari viikkoa sitten yläpohjassa rapisi.nyt tuulikaapissa haisee pahalta.kaikki menty läpi,ei mitään löydy,paitsi haju. hiiri kuollut varmaan seinän sisään.mitä teen,lähteekö haju itsestään ajan kanssa,vai voiko jotain tehdä.

    • siitä
    • Anonyymi

      Oon 10.v ja meille tuli tänään jostakin hiiri.💕
      jos kysytte nuista sydämmista niin rakastan kaikkia eläimiä. Mut isi laitto hiiren loukun keittiön kaappiin😭😭
      Olen itkenyt kello 21:30 asti!

    • Anonyymi

      Itse käytän suklaata syöttinä kelpaa jopa vuoden,hyvän säilyvyden takia . Toki ei kovetuttuaan ole kelpaa enää.
      Sit5en ratkaiseva kysymys,poistuuko hiiri keväällä rakennuksesta?

    • Anonyymi

      Poistuu. Rotta on ovelampi kuin hiiri. Isoon peltiseen näppäriin ei helpolla mene ja käsittämätöntä että vaikka läpän joka laukaisee jousikiljotiinin, laittaa kuinka herkäksi margariinilla tai jollain rasvalla niin juustonokare on hävinnyt ja loukku ei ole lauennut. Sanovat että jotkut rotat ovat löytyneet kuolleena näppärin vierestä kun rottaparka on kuollut nauruun. Naapuri kertoi yllättäneensä rottalauman näppärin ympärillä ja kukin vuorollaan käytti sitä kuntolaitteena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe