Polkuja metsiin ja ekstrapalveluja vauvantekijöille. Iso joukko kuntalaisia joutuu turvautumaan EUn ruoka-apuun, leipäjono todellisuutta kunnassa kuin kunnassa.
Nöyttää,siltä, että, kunnissa on kadonnut käsitys siitä, mikä on kunnan tehtävä. Muutoin ei moinen ”näkytyö” (oikeasti mitään auttamaton tai normi kiinteistönhoito ”valtuutetun kymppitonnilla”) selity.
Terveydenhoito on Siunsotella, hyvä niin. Kuntatasolla ei homma onnistunut. Tyhjyyttään kumisevia kiinteistöjä ympäri kuntaa, ja lisää tulee. Ihan uudisrakennuksinakin.
”Vauvaviisisatasen”yhteydessä on syytä kertoa Tohmajärven lastensuojelun menot. Hatkoista on uutisia silloin tällöin ollut. Lastensuojelulaitoksissa vuorokausihinta on hulppean hotellin luokkaa, 150 - 200 euroa vuorokausi.
Ongelmia on, todella isoja. Niitä ei omalaatuisilla rahanjaoilla hoideta. Varsinkin kun varakkaille kiinteistöveron ja vesimaksujen alennuksilla pistetään enemmän rahaa kuin vauvaviisisatasilla! Vauvasatkut kustantavat kymppitonnin, kiinteistöveron alennus moninverroin sen, tuosta vesimaksun alennuksesta puhumattakaan.
Kunnat tulleet tiensä 0äähän
Anonyymi
0
117
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038182- 1105733
- 2875158
- 535146
- 773803
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222538Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452471