Thunderbirdin outgoing mail asetukset

Anonyymi

Minulla on useampia email osoitteita eri operaattoreilta, kuten Gmail, pari yksityistä ja jokunen oman nettitarjoajan tarjoama.

Thunderbirdin asetuksissa valikoituu vain yksi ulosmenevän mailin osoite oletukseksi.
Tarkoittaako se, että esim. elisan posti menee gmailin kautta jos gmail on oletuksena
(smtp.gmail.com) ja vastaavasti jos elisa on oletuksena niin gmailin posti menee elisan kautta? Eihän siinä ole mitään järkeä ja tietoturvakin on vaarassa.

Mitenkä tuo pitäisi järkevästi hoitaa ja konfata?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkevintä on käyttää vain yhtä osoitetta ja hävittää muut.. Turhaa työtä tekee ylläpitää useita eri osoitteita.

      • Anonyymi

        Luulitko antaneesi aloittajalle kovinkin älykkään neuvon hänen kysymykseensä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulitko antaneesi aloittajalle kovinkin älykkään neuvon hänen kysymykseensä?

        Kyllä se auttaa paljonkin:D


    • Anonyymi

      Onko tuo nyt ongelma, jos lähtö tapahtuu gmailin kautta?
      Minulla oli aikoinaan 4 tiliä ja kaikki eri tuottajilla. Nyt on vain kaksi, koska yksi meni konkkaan ja toinen loppui, kun vaihdoin internetoperaattoria.
      Lähetys meni yhden oletuksen kautta.
      Vaikka viesti menee vieraan serverin kautta näyttää se kuitenkin tulevan osoitteen mukaisesta lähteestä.
      Jokatapauksessa sinun on aina valittava osoite, millä kirjoitat ja se näkyy vastaanottajalla.

      Useasta osoitteesta on etua siksi, että voi jakaa ne eri tarkoituksiin, eikä tarvitse ottaa roskamainoksia, kuin yhteen, eli siihen, jolla pitää yhteyksiä yrityksiin.
      Toinen voi olla henkilökohtainen vain määrätyille lähettäjille ja kolmas viranomaisille.

      Sitäpaitsi monet sähköpostit edellyttää varaosoitetta, jolla mm. lukkiutunut tili voidaan avata.

      • Anonyymi

        "Vaikka viesti menee vieraan serverin kautta näyttää se kuitenkin tulevan osoitteen mukaisesta lähteestä.
        Jokatapauksessa sinun on aina valittava osoite, millä kirjoitat ja se näkyy vastaanottajalla."

        Noin se tekeekin useimmiten. Mutta joskus näkyy lähtevän kahdesta osoitteesta vaikka vain yhdestä yritän lähettää. Vastaanottaja on ihmetellyt miksi lähetän saman tekstin eri osoitteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vaikka viesti menee vieraan serverin kautta näyttää se kuitenkin tulevan osoitteen mukaisesta lähteestä.
        Jokatapauksessa sinun on aina valittava osoite, millä kirjoitat ja se näkyy vastaanottajalla."

        Noin se tekeekin useimmiten. Mutta joskus näkyy lähtevän kahdesta osoitteesta vaikka vain yhdestä yritän lähettää. Vastaanottaja on ihmetellyt miksi lähetän saman tekstin eri osoitteista.

        Ei se lähde, jos olet tehnyt jokaiselle osoitteelle oman tilin.
        Vai onko sinulla niin onnettomia sähköpostisoitteita, jotka on vain pääosoitteen aliaksia, kuten joillakin suomalaisilla operaattoreilla on?
        Saat yhden yhden tilin ja monta osoitetta, jotka kaikki menee yhteen ainoaan laatikkoon.
        Jos on niin voi voi.

        Minulla on ollut monta osoitetta ja on vieläkin. Viesti lähtee AINA vain siitä osoitteesta, minkä tilin olen valinnut.
        Jos sinulla on useita lähteviä servereitä, niin listan ylimmässä pitää lukea "Default".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se lähde, jos olet tehnyt jokaiselle osoitteelle oman tilin.
        Vai onko sinulla niin onnettomia sähköpostisoitteita, jotka on vain pääosoitteen aliaksia, kuten joillakin suomalaisilla operaattoreilla on?
        Saat yhden yhden tilin ja monta osoitetta, jotka kaikki menee yhteen ainoaan laatikkoon.
        Jos on niin voi voi.

        Minulla on ollut monta osoitetta ja on vieläkin. Viesti lähtee AINA vain siitä osoitteesta, minkä tilin olen valinnut.
        Jos sinulla on useita lähteviä servereitä, niin listan ylimmässä pitää lukea "Default".

        On useampia lähteviä servereitä. Ne ovat siinä järjestyksessä missä niiden tilit on alunperin perustettu. Defaultiksi voi merkata minkä hyvänsä.

        Ylimpänä sattuu olemaan Gmailin tili. Miksi se nimenomaan pitäisi olla defaulttina jos defaultiksi voi valita minkä muunkin hyvänsä sen alapuolelta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On useampia lähteviä servereitä. Ne ovat siinä järjestyksessä missä niiden tilit on alunperin perustettu. Defaultiksi voi merkata minkä hyvänsä.

        Ylimpänä sattuu olemaan Gmailin tili. Miksi se nimenomaan pitäisi olla defaulttina jos defaultiksi voi valita minkä muunkin hyvänsä sen alapuolelta?

        Voi hyvänen aika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Yleensä oletus nousee ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Yleensä oletus nousee ylös.

        Yleensä?
        Thunderbird 68.10 ei varmasti nouse eikä muissakaan. Kokeile itse.
        (Ei aloittaja)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä?
        Thunderbird 68.10 ei varmasti nouse eikä muissakaan. Kokeile itse.
        (Ei aloittaja)

        Thunderbird 68.10 on vanhentunut versio. Nykyversio on jo 78.xx -sarjaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mulla on Thunderbirdissä sujuvasti sekaisin Gmailia, Outlookia, Elisaa jne. Gmail ja Outlook teki muistaakseni automaattisesti omat outgoing serverin asetukset. Elisa oli ainoa mikä piti käsin konffata.

      • Anonyymi

        Niinhän nuo paremmat mailit tekeekin, töitä teettää yleensä operaattorien omat viritykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän nuo paremmat mailit tekeekin, töitä teettää yleensä operaattorien omat viritykset.

        Mitkä on niitä parempia maileja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä on niitä parempia maileja?

        Varttimaili alle viiteen sekuntiin on melko hyvä.


    • Anonyymi

      Jos otan Thundermail -sähköpostin, tuleeko domainiksi Thunderbird vai se, jonka kautta Thundermail on otettu?

      • Anonyymi

        Lähde mun mukaan
        Mä vien sut nyt museoon
        Tahdon siellä näyttää sulle entisajan sähköpostinkäyttöä!

        Se on nostalgista!
        Se on mennyttä aikaa!
        Tahtoisin että muutkin sen ymmärtäisi!

        Tervetuloa, ovet on avoinna
        Sähköposti-ohjelmamuseoon!
        On lupa katsella, on lupa muistella!
        Mutta ei kannata ottaa sähköpostiohjelmaa käyttöön, se kuuluu museoon!

        Vanhoja sähköpostiohjelmia, epäkäytännöllisineen toimintoineen ja
        muinaisjäänteitä, tuoksuja kaukaa
        Vuosien takaa!

        Tunnetko vielä sen
        nostalgisen hengityksen kiihtyneen
        Ja rinnan alla ärtymyksen, koska hankala käyttää!


      • Anonyymi

        Thunderbird on vain ohjelma, jolla voit käyttää useita postitilejä samassa ikkunassa.
        Jos salasanat on talletettu tulee kaikkien tilien postit omiin Inboxeihinsa.
        Tilit näkyy ohjelmassa allekkain ja niiden postikansiot.
        Ei ole väliä mikä on oletus serveri. Se mikä vastaanottajalle näkyy riippuu siitä, minkä tilin olet viestillesi valinnut.
        Jos ole viestiä kirjoittaessasi vaikka gmailin laatikossa niin lähettäjä näkee vain sinun gmail osoitteesi.
        Jos käytät jotain muuta niin silloin näkyy käytössä oleva.
        Käytän eri osoitteita eri tarkoituksiin.


    • Anonyymi

      Thunderbird on kaikista paras.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe