Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Alkuvuodesta rokotetaan

Anonyymi

Näin kertovat ennakkotiedot. Sehän on hyvä asia eikä siinä pitäisi olla ongelmaa. Niinhän sitä luulisi. Ulkopuoliset ja kotimaiset viisaat ovat kertoneet moneen kertaan, että Suomessa on liian suuri julkinen sektori hoitamassa itse aiheutettua byrokratiaa ja joskus jotain muutakin. Näinhän se todellakin on.

Sen lisäksi monet hoitoalan ammattilaiset, nämä "mustat enkelit" kieltäytyvät rokotuksesta. Oikeudet ja pätevyydet terveydenhoitoon pitää poistaa moisilta taudin tahallisilta levittäjiltä.
----
Asiantuntijaryhmä kokoontui tänään iltapäivällä, ja Peltolan mukaan kannanottoa muotoillaan parhaillaan. Hän ei tässä vaiheessa kommentoinut asiasisältöä.

Ryhmä ei yksin päätä rokotusjärjestyksestä vaan asia menee jatkokäsittelyyn Terveyden ja hyvinvoinnin laitokseen (THL), josta se etenee sosiaali- ja terveysministeriöön (STM). STM kysyy näkemyksiä vielä eri sidosryhmiltä.

– Tämä on pitkällinen prosessi, sanoi ryhmän sihteeri, THL:n ylilääkäri Hanna Nohynek ennen kokousta.

Päätöksen rokotusten hankinnoista tekee STM.

Lähde: STT. 17.11.2020

21

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koska elämme rahan ja vallankäytön maailmassa, on hyvä ymmärtää mitä tämä nopeasti kyhätty myyntituote nimeltä koronarokote merkitsee. Ainakin se tuo miljardivoitot johonkin suuntaan, kun koekaniinit juoksevat rokotejonoihin.
      Vaikka monien rokotteiden hyödyllinen merkitys onkin kiistaton, voi vain ihmetellä ihmisen enenevää luottamusta nopean syklin kaupallisiin tuotteisiin. On mahdollista, että rokotteen jälkiseuraukset saattavat muodostua suuremmaksi ongelmaksi kuin itse korona. Näillä tuotteilla on perävalotakuu, eli jokainen kärsii mahdolliset ongelmat omassa kehossaan ihan itse.

      • Anonyymi

        Onko todennäkoisempää kuolla rokotteen puuttuessa koronaan vai rokotteeseen, kun niitä aikanaan on saavavilla ?
        Montako ihmistä koronaan on nyt maailmassa tähän mennessä kuollut tai saanut siitä jälkiseuraukset ? Montako vielä menehtyy rokotteen puutteen takia ?
        Mikä on nyt maailman yleinen terveystilanne koronan takia ?

        Entä jos ei rokotettaisi ollenkaan, sitähän tuo edellinen kirjoittaja tarkoittaa ?
        Tulisikin niin mahtavan hyvää jälkeä !
        Vaiko onko niin härski "musta enkeli", että muut pitää rokottaa mutta ei heitä, koska.... ??

        Raamattuopiston hallelujaa-linjaltako noita "hoitajia" valmistuu ?


    • Anonyymi

      Suomen kannattaa antaa rokotteensa Ruotsin käyttöön, jolloin saadaan vuodessa mahdolliset haittavaikutukset selville. Toisaalta rokote ilmeisesti estää koronan vaikutukset, muttei estä rokotettua levittämästä tautia.

    • Anonyymi

      Itse en ole hoitoalalla, mutta itse ainakin aion kieltäytyä rokotuksesta, jos se tulee minun saataville. En ole ottanut yhtäkään rokotetta noin 25 vuoteen enkä ota nytkään.

      • Anonyymi

        Lisään... Ja jos tuttavat, sukulaiset tai työtoverit kysyvät rokotteesta sanon ottaneeni sen, vaikka en olekaan. Eli valehtelen asiasta. Ei ole laitonta valehdella tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja jos tuttavat, sukulaiset tai työtoverit kysyvät rokotteesta sanon ottaneeni sen, vaikka en olekaan. Eli valehtelen asiasta. Ei ole laitonta valehdella tästä.

        Kyllähän tyhmä saa olla ihan laillisesti, siinä olet aivan oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja jos tuttavat, sukulaiset tai työtoverit kysyvät rokotteesta sanon ottaneeni sen, vaikka en olekaan. Eli valehtelen asiasta. Ei ole laitonta valehdella tästä.

        Oletko miettinyt valmiiksi sen vaihtoehdon, että sairastut koronaan "rokotuksen ottaneena/ saaneena "?
        Yritätkö salata asian ja selittelet saaneesi flunssan, et mene lääkäriin ja jatkat töitäsi altistaen muita. Ilman rokotetta olevia saa Sinulta tartunnan ja lähdettä aletaan etsimään.

        Työpaikalla herännee heti tai kohta kysymys mistä on kysymys ja joudut vastaamaan jotain.
        Pomosi saa puhelun työterveydestä/ sairaalasta -tai päin vastoin- asian outouden takia ja Sinulla alkaa housut palamaan.
        Miten pitkälle olet valmis valehtelemaan ja jos/ kun se käy ilmi, niin miten käy luottamuksen kanssa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miettinyt valmiiksi sen vaihtoehdon, että sairastut koronaan "rokotuksen ottaneena/ saaneena "?
        Yritätkö salata asian ja selittelet saaneesi flunssan, et mene lääkäriin ja jatkat töitäsi altistaen muita. Ilman rokotetta olevia saa Sinulta tartunnan ja lähdettä aletaan etsimään.

        Työpaikalla herännee heti tai kohta kysymys mistä on kysymys ja joudut vastaamaan jotain.
        Pomosi saa puhelun työterveydestä/ sairaalasta -tai päin vastoin- asian outouden takia ja Sinulla alkaa housut palamaan.
        Miten pitkälle olet valmis valehtelemaan ja jos/ kun se käy ilmi, niin miten käy luottamuksen kanssa ?

        Minähän laitoin tekstiin, että sanon ottaneeni rokotteen TYÖTOVEREILLE. Työnantaja on eri asia. Vaikka työnantaja tietäisi, että minulla ei ole rokotetta, hän ei saa kertoa sitä muille. Ja jos sairastun koronaan, ei hän saa siitäkään kertoa. Ainakin nimen kertominen olisi laitonta. Korkeintaan saa sanoa, että työpaikalla on ollut joku joka on altistanut työtovereita. Ja tämäkin vain siinä tapauksessa, että työntekijä on altistanut muita. Jos on koko ajan etätyössä, ei työnantaja saa kertoa koronasta mitään muille.

        Ja sairaslomistahan ei muutenkaan muiden tarvitse tietää mitään syytä. Itse asiassa meidänkin työpaikalla kerrotaan muille vain, että joku on poissa tietyt päivät. Mitään syytä heidän ei tarvitse tietää. Ei edes sitä onko kyseessä sairasloma tai normaali loma. Useinhan edes työnantaja ei tiedä syytä sairaslomaan, koska sekin on yksityisasia.

        En ikinä muutenkaan kertoile sairaslomieni syitä muille, koska se ei heille kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän laitoin tekstiin, että sanon ottaneeni rokotteen TYÖTOVEREILLE. Työnantaja on eri asia. Vaikka työnantaja tietäisi, että minulla ei ole rokotetta, hän ei saa kertoa sitä muille. Ja jos sairastun koronaan, ei hän saa siitäkään kertoa. Ainakin nimen kertominen olisi laitonta. Korkeintaan saa sanoa, että työpaikalla on ollut joku joka on altistanut työtovereita. Ja tämäkin vain siinä tapauksessa, että työntekijä on altistanut muita. Jos on koko ajan etätyössä, ei työnantaja saa kertoa koronasta mitään muille.

        Ja sairaslomistahan ei muutenkaan muiden tarvitse tietää mitään syytä. Itse asiassa meidänkin työpaikalla kerrotaan muille vain, että joku on poissa tietyt päivät. Mitään syytä heidän ei tarvitse tietää. Ei edes sitä onko kyseessä sairasloma tai normaali loma. Useinhan edes työnantaja ei tiedä syytä sairaslomaan, koska sekin on yksityisasia.

        En ikinä muutenkaan kertoile sairaslomieni syitä muille, koska se ei heille kuulu.

        Lisään... Tuo oli tosin enemmän spekulointia, koska todennäköisesti vain jätän koko asian kertomatta. Jos jätän itseni rokottamatta, en kerro siitä mitään. Kuten en kertoisi siitäkään, jos ottaisin rokotteen. Asia ei muille kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Tuo oli tosin enemmän spekulointia, koska todennäköisesti vain jätän koko asian kertomatta. Jos jätän itseni rokottamatta, en kerro siitä mitään. Kuten en kertoisi siitäkään, jos ottaisin rokotteen. Asia ei muille kuulu.

        Lisään vielä... Tosin jos työtoverit painostavat minua kertomaan rokotuksesta niin silloin luultavasti valehtelisin. Mutta rokotus/rokottamattomuus on yksityisasia ja ketään ei saisi painostaa kertomaan siitä eikä siitä pitäisi kertoa mitään. Joten siksi pidän tuolloin valehtelua oikeutettuna asiana.


      • Anonyymi

        sama homma. ottakoot ne jota pelottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän laitoin tekstiin, että sanon ottaneeni rokotteen TYÖTOVEREILLE. Työnantaja on eri asia. Vaikka työnantaja tietäisi, että minulla ei ole rokotetta, hän ei saa kertoa sitä muille. Ja jos sairastun koronaan, ei hän saa siitäkään kertoa. Ainakin nimen kertominen olisi laitonta. Korkeintaan saa sanoa, että työpaikalla on ollut joku joka on altistanut työtovereita. Ja tämäkin vain siinä tapauksessa, että työntekijä on altistanut muita. Jos on koko ajan etätyössä, ei työnantaja saa kertoa koronasta mitään muille.

        Ja sairaslomistahan ei muutenkaan muiden tarvitse tietää mitään syytä. Itse asiassa meidänkin työpaikalla kerrotaan muille vain, että joku on poissa tietyt päivät. Mitään syytä heidän ei tarvitse tietää. Ei edes sitä onko kyseessä sairasloma tai normaali loma. Useinhan edes työnantaja ei tiedä syytä sairaslomaan, koska sekin on yksityisasia.

        En ikinä muutenkaan kertoile sairaslomieni syitä muille, koska se ei heille kuulu.

        Jos haet sairauslomaa lääkäriltä/ hoitajalta (tai missä laitoksessa flunssaiset sitten otetaankin vastaan) "flunssan" takia niin sinut määrätään testiin.
        Jos se on positiivinen, niin kaikki viime päivien kontaktit selvitetään tarkkaan.
        Heille ei tosin kerrota muuta kuin, että ovat altistuneet ja määrätään karanteeniin /testiin.
        Koronavilkku helpottaa kontaktien selvittelyä.

        Kummoistakaan logiikkaa ei tarvita, kun selviää kuka oli rivistä pois ensimmäisenä.
        Ei sairastuminen ole häpeä mutta tuo muu kyllä olisi ... no minun moraalillani.
        Kukin tyylillään.

        Näin mennään kunnes reilu miljoona riskiryhmäläistä on saanut rokotteen, menee varmaan syksyyn ? Jo paljon ennen sitä ja viimeistään sitten kaikki vapautuu ja minun logiikalla alkaa hurja korona-aalto nuorison parissa mutta se ei rasita terveydenhuoltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haet sairauslomaa lääkäriltä/ hoitajalta (tai missä laitoksessa flunssaiset sitten otetaankin vastaan) "flunssan" takia niin sinut määrätään testiin.
        Jos se on positiivinen, niin kaikki viime päivien kontaktit selvitetään tarkkaan.
        Heille ei tosin kerrota muuta kuin, että ovat altistuneet ja määrätään karanteeniin /testiin.
        Koronavilkku helpottaa kontaktien selvittelyä.

        Kummoistakaan logiikkaa ei tarvita, kun selviää kuka oli rivistä pois ensimmäisenä.
        Ei sairastuminen ole häpeä mutta tuo muu kyllä olisi ... no minun moraalillani.
        Kukin tyylillään.

        Näin mennään kunnes reilu miljoona riskiryhmäläistä on saanut rokotteen, menee varmaan syksyyn ? Jo paljon ennen sitä ja viimeistään sitten kaikki vapautuu ja minun logiikalla alkaa hurja korona-aalto nuorison parissa mutta se ei rasita terveydenhuoltoa.

        Ei selviä välttämättä minun tapauksessa. Nimittäin olen nyt suurimman osan aikaa etätöissä, kuten on muutkin työpaikallani. Kovin moni ei edes huomaa, vaikka olisin monta viikkoa poissa. Eikä heitä edes kiinnosta miksi olen ollut poissa. Kuten ei kiinnosta minuakaan muiden poissaolojen syyt.

        Eikä koronavilkusta työssä paljon hyötyä olisi, koska en pidä sitä mukana koko ajan. Menen lenkille, kauppaan ilman kännykkää ja töissä jätän yleensä kännykän työhuoneeseen, kun kuljen siellä. En pidä kännykkä koko ajan mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei selviä välttämättä minun tapauksessa. Nimittäin olen nyt suurimman osan aikaa etätöissä, kuten on muutkin työpaikallani. Kovin moni ei edes huomaa, vaikka olisin monta viikkoa poissa. Eikä heitä edes kiinnosta miksi olen ollut poissa. Kuten ei kiinnosta minuakaan muiden poissaolojen syyt.

        Eikä koronavilkusta työssä paljon hyötyä olisi, koska en pidä sitä mukana koko ajan. Menen lenkille, kauppaan ilman kännykkää ja töissä jätän yleensä kännykän työhuoneeseen, kun kuljen siellä. En pidä kännykkä koko ajan mukana.

        Juu ei siitä koronavilkusta varmaan työssä ole apua millään lailla, ellei työ ole altistuneiden etsimistä.
        Eikä siitä vilkusta ole kenellekään mitään hyötyä, jos se ei ole mukana silloin, kun on ihmisten kanssa. Että semmonen logiikka ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ei siitä koronavilkusta varmaan työssä ole apua millään lailla, ellei työ ole altistuneiden etsimistä.
        Eikä siitä vilkusta ole kenellekään mitään hyötyä, jos se ei ole mukana silloin, kun on ihmisten kanssa. Että semmonen logiikka ..

        Päätin jo ajat sitten lievittää kännykkäriippuvuutta ja lopettaa kännykän pitäminen koko ajan mukana. Jos menen jonnekin muiden ihmisten kanssa tai heidän joukkoonsa, jätän kännykän kotiin. Ihan sama mitä muut kännykällään tekee, itse pidän kännykkää mukana silloin kun itseäni huvittaa.

        Esimerkiksi, jos en halua vastata kännykkään ollessani ravintolassa niin ratkaisu on yksinkertainen. Jätä vain kännykkä kotiin. Silloin kännykkä ei häiritse. En myöskään halua vastata puhelimeen kaupassa tai lenkillä, joten jätän kännykän kotiin silloinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätin jo ajat sitten lievittää kännykkäriippuvuutta ja lopettaa kännykän pitäminen koko ajan mukana. Jos menen jonnekin muiden ihmisten kanssa tai heidän joukkoonsa, jätän kännykän kotiin. Ihan sama mitä muut kännykällään tekee, itse pidän kännykkää mukana silloin kun itseäni huvittaa.

        Esimerkiksi, jos en halua vastata kännykkään ollessani ravintolassa niin ratkaisu on yksinkertainen. Jätä vain kännykkä kotiin. Silloin kännykkä ei häiritse. En myöskään halua vastata puhelimeen kaupassa tai lenkillä, joten jätän kännykän kotiin silloinkin.

        Lisään... Jos kännykkä ei ole mukana jatkuvasti, ei vilkusta mitään hyötyä ole. Nimittäin vilkku ainoastaan tarkistaa parin metrin päässä olevat kännykät (ei ihmisiä, vain kännykät). Jos menee puhumaan 4 metrin päähän puhelimestaan jopa pariksi tunniksi jonkun kanssa, ei mitään merkintää näy missään. Vilkku ei tätä edes huomaa ja mitään varoitusta ei toiselle tule vilkun kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Jos kännykkä ei ole mukana jatkuvasti, ei vilkusta mitään hyötyä ole. Nimittäin vilkku ainoastaan tarkistaa parin metrin päässä olevat kännykät (ei ihmisiä, vain kännykät). Jos menee puhumaan 4 metrin päähän puhelimestaan jopa pariksi tunniksi jonkun kanssa, ei mitään merkintää näy missään. Vilkku ei tätä edes huomaa ja mitään varoitusta ei toiselle tule vilkun kautta.

        Lisää nyt vielä vähän, tosin meitä ei sinun touhusi paljon kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisää nyt vielä vähän, tosin meitä ei sinun touhusi paljon kiinnosta.

        Noh, älä nyt. Palstan viisaimmasta päästä kuitenkin ja ajankohtaista :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, älä nyt. Palstan viisaimmasta päästä kuitenkin ja ajankohtaista :)

        No hymiön kanssa juu ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hymiön kanssa juu ;)

        Jaa, mitä tuosta... Kännykkä on vain pelkkä väline eikä sitä tarvitse pitää koko ajan mukana. Eihän vasaraakaan pidetä koko ajan taskussa joten miksi kännykkääkään. Kännykkä on mukana, jos sitä tarvitsee, jos ei tarvitse niin jääköön kotiin. Lenkillä tai kaupassa ei tarvitse kännykkää joten se voi jäädä kotiin. Ja jos on treffeillä ravintolassa, en taatusti kännykkää ota mukaan. Tämä aika ei muuta mitään.

        Kännykkää voi pitää mukana, jos huvittaa. Jos ei huvita, jääköön kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mitä tuosta... Kännykkä on vain pelkkä väline eikä sitä tarvitse pitää koko ajan mukana. Eihän vasaraakaan pidetä koko ajan taskussa joten miksi kännykkääkään. Kännykkä on mukana, jos sitä tarvitsee, jos ei tarvitse niin jääköön kotiin. Lenkillä tai kaupassa ei tarvitse kännykkää joten se voi jäädä kotiin. Ja jos on treffeillä ravintolassa, en taatusti kännykkää ota mukaan. Tämä aika ei muuta mitään.

        Kännykkää voi pitää mukana, jos huvittaa. Jos ei huvita, jääköön kotiin.

        Lisään... Eli pohjimmiltaan viestini on, että pidän kännykkää mukana vain silloin, jos tunnen sitä tarvitsevani. Muulloin jätän sen kotiin. Muut tehkööt mitä itseä huvittaa, minä teen näin. Suuren osan aikaa kuljen paikasta toiseen ilman että minulla on kännykkää mukana. Eikä tässä ole mitään ongelmaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe